Spring naar bijdragen

(Christelijke) films


Aanbevolen berichten

Angel's Egg. Een film vol met christelijke symboliek, die bijzonder sfeervol is met een prachtige soundtrack. Geen ondertiteling (ook geen Engels, de film is nooit in het westen uitgebracht), maar dat is ook niet echt nodig, want er worden hooguit 18 zinnen uitgesproken, en het meeste is wel duidelijk uit de beelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

V for vendetta

La vita e bella (ik heb hem nu al 6 keer gezien ofzo, en elke keer weer zit ik te huilen)

madagascar 1,2,3

the lion king 3 (en 1 natuurlijk)

forrest gump

braveheart

slumdog millionaire

en ach, doe eens gek en ga gewoon heel veel disney films kijken als ratatouille, up en zo door! Het zijn misschien geen christelijke films, maar ze zijn wel allemaal superleuk (net als het lijstje hierboven waarbij ik waarschijnlijk de helft van mijn favorieten nog vergeet)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Nee, ik ben heel serieus. Wat is er dan niet occult aan Harry Potter en Lord of the Rings?

Het verhaal mag misschien christelijk lijken, maar het zit vol met occulte en mythologische wezens: faunen, reuzen, dwergen en nympfen. Pan uit die film is half mens en half geit. Wat is daar nu niet heidens aan? Dit zijn echt heidense figuren die nu juist in heidense sprookjes voorkomen. En leid Aslan mensen tot Jezus? Nee, maar dat denken wij wel te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ontopic: onlangs nog 'Les hommes et des dieux' gezien, een erg mooie film over een aantal Franse monniken in een Algerijns klooster die betrokken raken bij de burgeroorlog in de jaren '90. Moeten ze vertrekken voor hun eigen veiligheid, of blijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, ik ben heel serieus. Wat is er dan niet occult aan Harry Potter en Lord of the Rings?

De kernwaarden van het verhaal: liefde, vriendschap, moed, geloof, vertrouwen.

Het verhaal mag misschien christelijk lijken, maar het zit vol met occulte en mythologische wezens: faunen, reuzen, dwergen en nympfen. Pan uit die film is half mens en half geit. Wat is daar nu niet heidens aan? Dit zijn echt heidense figuren die nu juist in heidense sprookjes voorkomen. En leid Aslan mensen tot Jezus? Nee, maar dat denken wij wel te zien.

Heidens =/= occult, mythologisch =/= occult. Wat is er mis met een beetje fantasie? Zolang iedereen maar doorheeft dat HP niet 'echt' is.

Lewis heeft over zijn eigen werk gezegd dat hij hoopt dat lezers veel herkennen als ze de Bijbel gaan lezen. Omgekeerd (ik ben bekend met het Bijbelse verhaal) ligt het er duimendik bovenop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ieder staat vrij in zijn keuze natuurlijk. Ik weet van mijn broer dat hij alles van Harry Potter er uit gegooid heeft. Als dat hem helpt in zijn relatie met God dan houd ik hem niet tegen. Maar zelf vind ik het niet nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind courageous echt de beste christelijke film die ik tot nu toe gezien heb. Het is niet sprookjesachtig maar misschien vind je het wat..

Courageous is fijn.

Over het algemeen heb ik het niet zo heel erg op films die zo voorspelbaar zijn. Dat de moraal er bovenop ligt en alles uiteindelijk toch wel goed komt zoals dat alleen in films maar kan gebeuren. Bij christelijke films kan ik het vaak wel een beetje waarderen. Courageous vind ik echt super, vooral omdat het iets aansnijd waar ik zo weinig over hoor in de kerk. Nog 2 van die christelijke films:

Facing the Giants

Fireproof (stiekem, hou ik wel beetje van het romantische genre :$)

Zijn allebei niet echt sprookjesachtig overigens. Ik ben niet zo thuis in dat genre, ken alleen LOTR, Narnia en The Hobbit(freakin' awesome!!). Meestal ben ik vooral van de realistische (actie) films, maar daar bestaan er maar weinig goede van.

Als je een enkele vloek kan verdragen is the Batman trilogy trouwens ook bruut. Goed verhaal, fijne actie en ook nog best wel wat om is over na te denken om moreel gebied :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid