Spring naar bijdragen

Zou jij je ooit bekeren...


Aanbevolen berichten

Dat zegt helemaal niks. Zo als ik al zei, sommige zeggen dit van Allah. Daarnaast is deze stellig ook niet te bevestigen of te ontkrachten. Je mag het van mij best geloven hoor alleen, ik neem het niet serieus.

Ik heb Eulogía niet horen zeggen dat het voor anderen niet mogelijk kan zijn bij een ander geloof. Hij gebruikt het zelfs niet als argument om anderen ook maar ergens van te overtuigen. Hij slechts enkel wat het met hem doet, hoe hij het ervaart. Niet meer en niet minder.

Het gaat om het feit dat een gevoel niks zegt of iets waar is of niet. Dat werd namelijk wel beweerd.

Dat werd niet beweerd. Ik heb niets over een gevoel gezegd. Ik heb aangegeven dat Jezus mij in elke situatie helpt. Ik heb het niet (alleen) over een gemoedstoestand, maar (ook) over ingrijpende daden van Jezus in mijn leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Zou jij je ooit bekeren tot een ander geloof wanneer je erachter komt dat die andere geloof je meer aan trekt en je daar meer innerlijke rust hebt?

( gewoon uit nieuwschierigheid deze topic, en nee ik wil niemand anders laten bekeren tot de Islam voor het geval iemand dat denkt)

groetjesssss

Ik kies mijn geloof niet uit op basis van wat me het meest aantrekt en wat me meer innerlijke rust geeft. Ik kijk naar wat ik denk dat waar is. Ik kan moeilijk een geloof aanhangen dat leuk klinkt maar waarvan ik niet geloof dat het klopt.

Dus het antwoord is: nee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag mensen,

Zelf denk ik dat wij niet in de toekomst kunnen kijken.

Dus of we uiteindelijk voor onze sterfdag toch nog een andere geloof gaan kiezen, dat weet alleen God.

Indien iemand denkt dat ie de waarheid heeft gevonden dan is het nog continu proberen om jezelf sterker erin te maken (dus afstand van de zondes etc).

En ik zeg altijd: 'We zijn nooit uitgeleerd'.

Moge God ons alle doen leiden naar het rechte pad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat werd niet beweerd. Ik heb niets over een gevoel gezegd. Ik heb aangegeven dat Jezus mij in elke situatie helpt. Ik heb het niet (alleen) over een gemoedstoestand, maar (ook) over ingrijpende daden van Jezus in mijn leven.

En hoe weet je zeker dat dat dan van Jezus komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat werd niet beweerd. Ik heb niets over een gevoel gezegd. Ik heb aangegeven dat Jezus mij in elke situatie helpt. Ik heb het niet (alleen) over een gemoedstoestand, maar (ook) over ingrijpende daden van Jezus in mijn leven.

En hoe weet je zeker dat dat dan van Jezus komt?

Ooit werd ik een christen toen ik mijn leven aan Hem gaf. Van Hem ontving ik al deze zegeningen. Toen ik later in mijn leven mij meer aan Hem ging toewijden, kwamen die zegeningen sterker in mijn leven. In de Bijbel staan ook teksten die aangeven dat je meer (zegeningen) van God kan krijgen/ervaren, naarmate je je leven meer aan Hem toewijdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat werd niet beweerd. Ik heb niets over een gevoel gezegd. Ik heb aangegeven dat Jezus mij in elke situatie helpt. Ik heb het niet (alleen) over een gemoedstoestand, maar (ook) over ingrijpende daden van Jezus in mijn leven.

En hoe weet je zeker dat dat dan van Jezus komt?

Ooit werd ik een christen toen ik mijn leven aan Hem gaf. Van Hem ontving ik al deze zegeningen. Toen ik later in mijn leven mij meer aan Hem ging toewijden, kwamen die zegeningen sterker in mijn leven. In de Bijbel staan ook teksten die aangeven dat je meer (zegeningen) van God kan krijgen/ervaren, naarmate je je leven meer aan Hem toewijdt.

Dat zegt helemaal niks. Wat als het opeens slechter zou gaan met je leven, zou je dan ook nog in Jezus geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En hoe weet je zeker dat dat dan van Jezus komt?

Ooit werd ik een christen toen ik mijn leven aan Hem gaf. Van Hem ontving ik al deze zegeningen. Toen ik later in mijn leven mij meer aan Hem ging toewijden, kwamen die zegeningen sterker in mijn leven. In de Bijbel staan ook teksten die aangeven dat je meer (zegeningen) van God kan krijgen/ervaren, naarmate je je leven meer aan Hem toewijdt.

Dat zegt helemaal niks. Wat als het opeens slechter zou gaan met je leven, zou je dan ook nog in Jezus geloven?

Ik zeg ook niet dat dat iets zegt. Ik zal altijd in Jezus blijven geloven, ongeacht de omstandigheden. Jezus is mijn Heer en ik zal Hem eeuwig blijven dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo allemaal,

Zou jij je ooit bekeren tot een ander geloof wanneer je erachter komt dat die andere geloof je meer aan trekt en je daar meer innerlijke rust hebt?

( gewoon uit nieuwschierigheid deze topic, en nee ik wil niemand anders laten bekeren tot de Islam voor het geval iemand dat denkt)

groetjesssss

Het gaat bij mijn geloof niet om of het me aantrekt en innerlijke rust :)

Mijn geloof is iets wat ik aanvaard heb in mijn leven, wat betekend dat ik denk dat het de waarheid is.

Niet voor de innerlijke rust of aantrekkingskracht, wat natuurlijk altijd een rol speelt. Maar zeker niet de hoofdreden. Ik maak het mezelf er dikwijls moeilijker mee dan makkelijker in deze wereld als Christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
?

Ik zeg ook niet dat dat iets zegt. Ik zal altijd in Jezus blijven geloven, ongeacht de omstandigheden. Jezus is mijn Heer en ik zal Hem eeuwig blijven dienen.

Huh hoe kan Jesus 2 personen zijn? Zijn zoon en tegelijke tijd de Heer zelf?

hmm leg dat eens effe uit wil je..

Wij geloven dat Isa ( Jezus) een profeet is niks meer en niks minder

Link naar bericht
Deel via andere websites
Huh hoe kan Jesus 2 personen zijn? Zijn zoon en tegelijke tijd de Heer zelf?

hmm leg dat eens effe uit wil je..

Wij geloven dat Isa ( Jezus) een profeet is niks meer en niks minder

Ik heb ook de teksten in de Koran gelezen waar kritiek staat op de monniken hebben die Jezus tot God verheffen. Wat je vraagt is iets waar Christenen van mening over verschillen.

Ken jij de Bijbel? Zo ja, wat vind je ervan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik heb diverse psychoses gehad waarin ik dacht dat ik de Stem van God hoorde, Die me opdrachten gaf, e.d. Ik had hele gesprekken met Hem, dacht ik. Dit heeft geleid tot verwarring en daardoor heb ik tijden gekend dat ik me meer verbonden voelde met een andere (niet christelijke) monotheistische religie. Gelukkig ben ik nooit tot een ander geloof bekeerd dan het christendom. Ik geloof dat Jezus Christus onze Redder is. Vanaf dat ik 4 ben tot nu en altijd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid