Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ja eerlijk. Ik ben ook met tabak gestopt omdat er op de pakjes staat dat je er kanker van krijgt. Doch zonder pleisters e.d. maar gewoon cold turkey op karakter! Nooit weer een shaggie of sigaret gerookt. Wanneer ik mijn cannabis nuttig doe ik dat middels een waterpijp zodat de schadelijke stoffen in het water achterblijven en de rook lekker koel wordt. Amerikanen doen wel eens ijsblokjes in het water wat ik een heel goed idee vind.

Knap, mij lukt het niet op karakter, ik ben op het punt gekomen waar Harold Hill op kwam: hij gaf het domweg op.

Dank je wel. Heb wel vaker gehoord dat mensen enorme moeite hebben om te stoppen met sigaretten maar ik zelf niet. Nadat ik mezelf de vraag stelde wat ik er aan had en daar echt geen antwoord op kon geven was het binnen twee dagen gepiept.

Daar kan ik eigenlijk ook geen antwoord op geven. Heb nooit gerookt, ben pas 3 jaar terug begonnen. Ze zeiden: daar word je lekker rustig van. Maar ik vind ze ook vies, kauwgom was eigenlijk lekkerder, maar duur en onzinnig. Ben alleen bang dat ik een stuk saggerijn wordt als ik cold turkey stop. Mijn broer doet het ook weleens, maar dan sluit hij zich 3 weken op om niemand tot last te zijn.

Met pleisters ging het wel overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Fijn voor de enkelen die er mee om kunnen gaan, maar als je ziet hoeveel er in afkickklinieken zitten of er gewoon verslaafd aan zijn[...]

Volgens mij staat die verhouding juist andersom; ook al zijn er veel mensen in afkickklinieken, er zijn nog veel meer mensen die er wel goed mee om kunnen gaan.

Zal ik jullie een geheimpje verklappen wat een junk mij eens opbiechtte? Mensen die in een afkickkliniek zitten willen helemaal niet stoppen maar zien tijdelijk geen andere mogelijkheid. Bijvoorbeeld door druk uit hun eigen omgeving en om hun goede wil te tonen.

Ah, vandaar dat het niet werkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ken via iemand een persoon die ook in een afkickklieniek zat en die wel degelijk zelf wilde stoppen. Zijn verslaving schaadde zijn relatie en carrière.

Precies, dan wilde zijn relatie plus zijn baas het en niet hij. De kans van slagen is dan niet erg groot meestal, net als rokers die stoppen omdat hun partner dat wil. Of men wordt rancuneus naar de ander die hem zoiets afdwingt met het mes op de keel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Knap, mij lukt het niet op karakter, ik ben op het punt gekomen waar Harold Hill op kwam: hij gaf het domweg op.

Dank je wel. Heb wel vaker gehoord dat mensen enorme moeite hebben om te stoppen met sigaretten maar ik zelf niet. Nadat ik mezelf de vraag stelde wat ik er aan had en daar echt geen antwoord op kon geven was het binnen twee dagen gepiept.

Daar kan ik eigenlijk ook geen antwoord op geven. Heb nooit gerookt, ben pas 3 jaar terug begonnen. Ze zeiden: daar word je lekker rustig van. Maar ik vind ze ook vies, kauwgom was eigenlijk lekkerder, maar duur en onzinnig. Ben alleen bang dat ik een stuk saggerijn wordt als ik cold turkey stop. Mijn broer doet het ook weleens, maar dan sluit hij zich 3 weken op om niemand tot last te zijn.

Met pleisters ging het wel overigens.

Ja, ik heb wel een beetje het ex-rokers syndroom gehad door mensen die nog roken aan te moedigen ook te stoppen. Een beetje als een verse bekeerling die het niet-rokers evangelie verkondigde. Op verzoek doe ik dat nog steeds trouwens, maar zodra ik dan die zure gezichten gewaar word zeg ik: 'vuurtje?' Dan klaren ze vaak meteen op niet wetende dat het een heel ander soort sigaret is. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies, dan wilde zijn relatie plus zijn baas het en niet hij. De kans van slagen is dan niet erg groot meestal, net als rokers die stoppen omdat hun partner dat wil. Of men wordt rancuneus naar de ander die hem zoiets afdwingt met het mes op de keel.

Hij is inmiddels gestopt en hij deed het om zijn relatie en carrière te redden. Hoe is dat 'zijn vriendin en baas wilden het' (tuurlijk wilden ze dat, maar dat doet niets af aan het feit dat hij het zelf ook wilde).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies, dan wilde zijn relatie plus zijn baas het en niet hij. De kans van slagen is dan niet erg groot meestal, net als rokers die stoppen omdat hun partner dat wil. Of men wordt rancuneus naar de ander die hem zoiets afdwingt met het mes op de keel.

Hij is inmiddels gestopt en hij deed het om zijn relatie en carrière te redden. Hoe is dat 'zijn vriendin en baas wilden het' (tuurlijk wilden ze dat, maar dat doet niets af aan het feit dat hij het zelf ook wilde).

Hoe dat zo? Misschien heeft zijn baas wel gezegd: 'als je niet stopt ontsla ik je.' Of zijn vriendin: 'stoppen of nokken!' Dat vind ik stoppen onder druk en zelf geloof ik meer dat de kans op succes vergroot wordt als het uit jezelf vandaan komt. Mooi dat het hem gelukt is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar dat doen verwende pubers niet. Mensen die drugs gebruiken zijn over het algemeen wel goed geïnformeerd (in NL tenminste).

Hoe kun jij nou voorspellen dat verwende pubers dat niet gaan doen zodra alle drugs legaal is? Lijkt me giswerk. Ik zeg niet dat het en masse mis zal gaan, maar dat her niet gaat gebeuren durf ik niet te beweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat is nog beter, ik zou wel willen dat alle drugs wereldwijd gelegaliseerd werden, doch is dat een utopie.

Jij denkt niet dat dan de de verkrijkgbaarheid groter wordt en dus de drempel lager wordt voor mensen om 'eens een keertje crack te proberen'? Of Krokodil? Of meth?

Misschien wel, doch is vaak het verbod ergens op wat iets extra spannend maakt.

Onder een auto lopen is ook slecht voor de gezondheid, maar we kunnen om die reden auto's moeilijk verbieden. Als een paar mensen ergens niet mee om kunnen gaan, vind ik dat niet het probleem van degenen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Een vergelijking met een transportmiddel gaat nogal mank. Dus jij vindt dat er rustig slachtoffers mogen vallen onder hen die ergens niet mee om kunnen gaan (bijv legale crack) zodat zij die verantwoord hun bong kunnen roken in t weekend?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal ik jullie een geheimpje verklappen wat een junk mij eens opbiechtte? Mensen die in een afkickkliniek zitten willen helemaal niet stoppen maar zien tijdelijk geen andere mogelijkheid. Bijvoorbeeld door druk uit hun eigen omgeving en om hun goede wil te tonen.

Zo en die junk kent alle mensen in alle afkickklinieken? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij denkt niet dat dan de de verkrijkgbaarheid groter wordt en dus de drempel lager wordt voor mensen om 'eens een keertje crack te proberen'? Of Krokodil? Of meth?

Misschien wel, doch is vaak het verbod ergens op wat iets extra spannend maakt.

Onder een auto lopen is ook slecht voor de gezondheid, maar we kunnen om die reden auto's moeilijk verbieden. Als een paar mensen ergens niet mee om kunnen gaan, vind ik dat niet het probleem van degenen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Een vergelijking met een transportmiddel gaat nogal mank. Dus jij vindt dat er rustig slachtoffers mogen vallen onder hen die ergens niet mee om kunnen gaan (bijv legale crack) zodat zij die verantwoord hun bong kunnen roken in t weekend?

Absoluut, zo rooskleurig is mijn beeld van de mens. Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt als drugs gelegaliseerd worden. Haal het uit de criminaliteit en je haalt de criminaliteit uit de mens. Wie wil dat nou niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal ik jullie een geheimpje verklappen wat een junk mij eens opbiechtte? Mensen die in een afkickkliniek zitten willen helemaal niet stoppen maar zien tijdelijk geen andere mogelijkheid. Bijvoorbeeld door druk uit hun eigen omgeving en om hun goede wil te tonen.

Zo en die junk kent alle mensen in alle afkickklinieken? :)

Een junk is geen persoon op zich hoor, het is slechts een eigenschap net als roken. Het middel maakt de junk en de junk niet het middel. Als ex-roker weet ik ook dat een roker die met pleisters in de weer is minder kans van slagen heeft om te stoppen dan iemand die dat doet zonder hulpmiddelen. Daar hoef ik de persoon achter de roker niet voor te kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een junk is geen persoon op zich hoor, het is slechts een eigenschap net als roken. Het middel maakt de junk en de junk niet het middel. Als ex-roker weet ik ook dat een roker die met pleisters in de weer is minder kans van slagen heeft om te stoppen dan iemand die dat doet zonder hulpmiddelen. Daar hoef ik de persoon achter de roker niet voor te kennen.

Je eigen eraringen als stopend roker projecteren op alle andere stoppende rokers is van t zelde kaliber ja. De ene junk is de andere niet en de ene roker is de andeee niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wederom in de categorie anekdotisch bewijs: de enige 2 mensen die ik ken die ooit in een afkickkliniek zaten wouden echt zelf stoppen.

Ik ben geen psycholoog, maar ik weet wel dat iets zelf willen de beste sleutel tot succes is en aangezien ik ook daadwerkelijk gestopt ben met tabak durf ik die ervaring best op anderen te projecteren die dat niet lukt. Daarmee wil ik niet beweren dat elke junk die naar een kliniek gaat niet zal kunnen stoppen, maar als het uit iemand zelf komt is de kans van slagen groter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je haalt van alles door elkaar. Eerst presenteer je een anekdote van eoa junk die zegt dat mensen in een afkickkliniek helemaal niet willen stoppen als feit. Wat natuurlijk onzin is.

Vervolgens claim je dat iemand die zonder pleisters etc meer kans van slagen heeft te stoppen met roken dan iemand die allerlei hulpmiddelen gebruikt, wederom alsof dat een algemeen geldend feit is. Gebaseerd op welgeteld 1 ervaring: die van jezelf. Das ook een beetje onzin :)

Wil niet lullig doen maar meningen of ervaringen van 1 persoon presenteren als de waarheid, dat gaat pas op imho bij 1 Persoon, en die ben jij niet :-p

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je haalt van alles door elkaar. Eerst presenteer je een anekdote van eoa junk die zegt dat mensen in een afkickkliniek helemaal niet willen stoppen als feit. Wat natuurlijk onzin is.

Vervolgens claim je dat iemand die zonder pleisters etc meer kans van slagen heeft te stoppen met roken dan iemand die allerlei hulpmiddelen gebruikt, wederom alsof dat een algemeen geldend feit is. Gebaseerd op welgeteld 1 ervaring: die van jezelf. Das ook een beetje onzin :)

Ik lees inderdaad dat het '...een extreem sterke wilskracht [vereist] en een enorme discipline' -bron- Plus dat 94% tot 97% falen en de wilskracht niet hebben. Toevallig ken ik nog een paar mensen die hierin geslaagd zijn, een goeie zaak want Jezus zei dat mensen met een groot geloof bergen kunnen verzetten.

Wil niet lullig doen maar meningen of ervaringen van 1 persoon presenteren als de waarheid, dat gaat pas op imho bij 1 Persoon, en die ben jij niet :-p

Van mij mag je best lullig doen, ik herken elke boom aan de vruchten en als de vruchten zuur zijn eet ik niet van die boom. Ik merk dat jij enorme woede koestert tegenover drugs en dat sluit naadloos aan bij wat de pastors vanaf de kansel schreeuwen in simplistisch Nederlands met hier een daar een happening american word ertussen. Dan ben je echt een hippe hipster. Als jij jouw afkeer voor dat arme plantje niet onder stoelen en banken steekt, dan steek ik mijn afkeer voor de diensten die jij bezoekt daar evenmin onder. Ondanks dat je een geweldige gitarist bent praat je nu onzin. Ik zou je bijna een cannabis kuur willen adviseren om met de plant in het reine te komen. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je haalt van alles door elkaar. Eerst presenteer je een anekdote van eoa junk die zegt dat mensen in een afkickkliniek helemaal niet willen stoppen als feit. Wat natuurlijk onzin is.

Vervolgens claim je dat iemand die zonder pleisters etc meer kans van slagen heeft te stoppen met roken dan iemand die allerlei hulpmiddelen gebruikt, wederom alsof dat een algemeen geldend feit is. Gebaseerd op welgeteld 1 ervaring: die van jezelf. Das ook een beetje onzin :)

Ik lees inderdaad dat het '...een extreem sterke wilskracht [vereist] en een enorme discipline' -bron- Plus dat 94% tot 97% falen en de wilskracht niet hebben. Toevallig ken ik nog een paar mensen die hierin geslaagd zijn, een goeie zaak want Jezus zei dat mensen met een groot geloof bergen kunnen verzetten.

Wil niet lullig doen maar meningen of ervaringen van 1 persoon presenteren als de waarheid, dat gaat pas op imho bij 1 Persoon, en die ben jij niet :-p

Van mij mag je best lullig doen, ik herken elke boom aan de vruchten en als de vruchten zuur zijn eet ik niet van die boom. Ik merk dat jij enorme woede koestert tegenover drugs en dat sluit naadloos aan bij wat de pastors vanaf de kansel schreeuwen in simplistisch Nederlands met hier een daar een happening american word ertussen. Dan ben je echt een hippe hipster. Als jij jouw afkeer voor dat arme plantje niet onder stoelen en banken steekt, dan steek ik mijn afkeer voor de diensten die jij bezoekt daar evenmin onder. Ondanks dat je een geweldige gitarist bent praat je nu onzin. Ik zou je bijna een cannabis kuur willen adviseren om met de plant in het reine te komen. :+

Kom je een keer nieuwe wijn drinken Ken, nu ik geen afkeer meer heb van de door God geschapen wietplant? Je hoeft er niet voor naar een schreeuwerige dienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik lees inderdaad dat het '...een extreem sterke wilskracht [vereist] en een enorme discipline' -bron- Plus dat 94% tot 97% falen en de wilskracht niet hebben. Toevallig ken ik nog een paar mensen die hierin geslaagd zijn, een goeie zaak want Jezus zei dat mensen met een groot geloof bergen kunnen verzetten.

Ehm... ten eerste is dit natuurlijk geen bron en ten tweede bewijst deze 'bron' je tegendeel want ze geven aan dat de kans van slagen groter is als je hulpmiddelen gebruikt.

Van mij mag je best lullig doen, ik herken elke boom aan de vruchten en als de vruchten zuur zijn eet ik niet van die boom. Ik merk dat jij enorme woede koestert tegenover drugs en dat sluit naadloos aan bij wat de pastors vanaf de kansel schreeuwen in simplistisch Nederlands met hier een daar een happening american word ertussen. Dan ben je echt een hippe hipster. Als jij jouw afkeer voor dat arme plantje niet onder stoelen en banken steekt, dan steek ik mijn afkeer voor de diensten die jij bezoekt daar evenmin onder. Ondanks dat je een geweldige gitarist bent praat je nu onzin. Ik zou je bijna een cannabis kuur willen adviseren om met de plant in het reine te komen. :+
Pardon??? Ik wijs je alleen op het feit dat je niet logisch en rationeel beargumenteert. En waaruit concludeer je nou weer in vredesnaam dat ik 'enorme woede' koester tegenover drugs??? Laat staan wiet? Ik heb alleen problemen met de compleet ongenuanceerde en totaal niet onderbouwde stelling dat alle drugs gelegalliseerd moet worden (en ik krijg ook niet echt argumenten uit je, behalve wat van je persoonlijke gedachtenspinsels over wat jij denkt dat er zal gebeueren).
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik lees inderdaad dat het '...een extreem sterke wilskracht [vereist] en een enorme discipline' -bron- Plus dat 94% tot 97% falen en de wilskracht niet hebben. Toevallig ken ik nog een paar mensen die hierin geslaagd zijn, een goeie zaak want Jezus zei dat mensen met een groot geloof bergen kunnen verzetten.

Ehm... ten eerste is dit natuurlijk geen bron en ten tweede bewijst deze 'bron' je tegendeel want ze geven aan dat de kans van slagen groter is als je hulpmiddelen gebruikt.

Weet ik, ik baseer mijn leven op de ervaringen met de mensen met wie ik omga en niet op statistieken. Dat jij dat bewijs onwaardig vind moet je verder zelf weten. Kennelijk heb ik een ijzeren wil en omring ik mij men dezelfde soort mensen. Ja, wij verzetten bergen door cold turkey te stoppen en het lukt ons. Dat de statistieken aangeven dat alle mensen slappelingen zijn en overal hulp bij nodig hebben vind ik niet relevant. Ik toets mijn realiteit aan de praktijk en niet aan de theorie van een of andere ex wietroker die boos is op het arme plantje.

Van mij mag je best lullig doen, ik herken elke boom aan de vruchten en als de vruchten zuur zijn eet ik niet van die boom. Ik merk dat jij enorme woede koestert tegenover drugs en dat sluit naadloos aan bij wat de pastors vanaf de kansel schreeuwen in simplistisch Nederlands met hier een daar een happening american word ertussen. Dan ben je echt een hippe hipster. Als jij jouw afkeer voor dat arme plantje niet onder stoelen en banken steekt, dan steek ik mijn afkeer voor de diensten die jij bezoekt daar evenmin onder. Ondanks dat je een geweldige gitarist bent praat je nu onzin. Ik zou je bijna een cannabis kuur willen adviseren om met de plant in het reine te komen. :+
Pardon??? Ik wijs je alleen op het feit dat je niet logisch en rationeel beargumenteert. En waaruit concludeer je nou weer in vredesnaam dat ik 'enorme woede' koester tegenover drugs??? Laat staan wiet? Ik heb alleen problemen met de compleet ongenuanceerde en totaal niet onderbouwde stelling dat alle drugs gelegalliseerd moet worden (en ik krijg ook niet echt argumenten uit je, behalve wat van je persoonlijke gedachtenspinsels over wat jij denkt dat er zal gebeueren).

Niet logisch en rationeel omdat ik mij baseer op persoonlijke ervaringen? Dat is de omgekeerde wereld, juist elke theorie die niet toepasbaar blijkt in de praktijk moet verworpen worden. Ik baseer mij op de ervaringen van meer dan twee mensen en volgens de Bijbel zal elke zaak bestaan bij monde van dat aantal (Deut 17:6; Joh 8:17; 2 Kor 13:1; Hebr 10:28) het is dus maar net wat je gedachtespinsels noemt.

Zolang jij gelooft dat je pleisters nodig hebt om te stoppen worden ze verkocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet ik, ik baseer mijn leven op de ervaringen met de mensen met wie ik omga en niet op statistieken. Dat jij dat bewijs onwaardig vind moet je verder zelf weten. Kennelijk heb ik een ijzeren wil en omring ik mij men dezelfde soort mensen. Ja, wij verzetten bergen door cold turkey te stoppen en het lukt ons. Dat de statistieken aangeven dat alle mensen slappelingen zijn en overal hulp bij nodig hebben vind ik niet relevant. Ik toets mijn realiteit aan de praktijk en niet aan de theorie van een of andere ex wietroker die boos is op het arme plantje.

Je zou t goed doen in reclame oid maar niet in ee wetenschap. Je praat echt zo onzinnig. Wie zegt dat je je aan mij moet toetsen? Ik iig niet. Anyway je verdraait de hele crux. Je projecteert jouw ervaring als zijnde algemeen geldende feiten en dat is gewoon onzinnig, hoe je wr ook mooi omheen praat. En hou s op te zeggen dat ik boos ben op n plantje. Ten eerste is het niet zo (en ik post ook helemaal niets waariit je dat zou kunnen concluderen) en ten tweede is t kinderachtig.

Niet logisch en rationeel omdat ik mij baseer op persoonlijke ervaringen? Dat is de omgekeerde wereld, juist elke theorie die niet toepasbaar blijkt in de praktijk moet verworpen worden. Ik baseer mij op de ervaringen van meer dan twee mensen en volgens de Bijbel zal elke zaak bestaan bij monde van dat aantal (Deut 17:6; Joh 8:17; 2 Kor 13:1; Hebr 10:28) het is dus maar net wat je gedachtespinsels noemt.

nu prohecteer je opeens weer zaken die gelden voor gelovigen op iedereen. Prima maar het slaat gewoon nergens op. Je baseren op persoonlijke eevaringen is prima maar dit als voor iedereen geldende feiten posten is onzinnig.

olang jij gelooft dat je pleisters nodig hebt om te stoppen worden ze verkocht.

Hou toch s op met rare aannames. Ik ben na bijna 20 jaar heel zwaar roken gestopt zonder enig hulpmiddel. Ik ga echter niet allerlei rare dingen als voor iedereen geldende feiten roepe.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid