Olorin 155 Geplaatst 13 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2013 Nee, het staat namelijk al in de tien geboden: Leg over een ander geen vals getuigenis af. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 14 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2013 Laat maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 14 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2013 Beter gaan we gewoon allemaal Engels spreken. Net zoals we in de EU met de Euro betalen, gaan we allemaal Engels spreken. Wel met Brits accent, bij voorkeur Manchester-accent. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 14 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2013 Ter illustratie van de Leidse r. Zo werkt de code niet; je moet de complete URL er in zetten: Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 14 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2013 Beter gaan we gewoon allemaal Engels spreken. Net zoals we in de EU met de Euro betalen, gaan we allemaal Engels spreken. Wel met Brits accent, bij voorkeur Manchester-accent. Niks daarvan, we hoeven niet álles van de Engelsen over te nemen. Nee, we spreken gewoon een grote Europese taal. Dus Duits, Frans of zelfs misschien weer Latijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Sinds ik in België woon valt me pas echt op hoe irritant die Nederlandse rrr is Euh, welke bedoel je nou? De Gooische R of de R zoals die in het Noorden gerold wordt? Vergeleken met de Vlaamse R (en die R die je op tv programma's in de jaren 50 hoort) is onze 'gewone Nederlandse' R al verdacht Goois. Of, de Gooise R is een karikatuur van die lelijke Nederlandse R. Die Gooise mensen doen vermoed ik gewoon stiekem aan satire. Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Overgaan op Engels is een idee, maar dan ben je nog niet van die Gooise 'r' af. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Overgaan op Engels is een idee, maar dan ben je nog niet van die Gooise 'r' af. Engels met Schots accent dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Pinkeltje 0 Geplaatst 15 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2013 Yarrrrrrrr matey! (Talk like a pirate!) Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 16 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 februari 2013 Maar piraten engels is wel tof! Link naar bericht Deel via andere websites
Ebbeloe 0 Geplaatst 17 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2013 Ik moet bekennen dat sinds ik in Flevoland woon, en dat is nu ruim een jaar, dat ik een vrrreselijke rollende errrr heb, en dat ik af en toe de g weg laat uit woorden.. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 17 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2013 De g weglaten uit woorden... dat lijkt me heel apart klinken. Ik heb het nog nooit echt gehoord... Vandaag viel me op dat mijn voorganger een gooische r heeft. Tijdens de preken hoor je het niet zo snel, maar toe hij me vanmorgen begroette was zijn r typisch gooisch Mijn r is overigens Grunns, dus dat scheelt weer. Al wil ik hem nog weleens niet uitsp'eken... Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 11 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2013 Schopje.Interessant fenomeen, de rrr. Ik woon zelf in Leiden en hier hebben we de ordi-rrr. Niet haten op de Leidse r. Het is na hutspot de trrrots van onze stad. Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 11 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2013 Ik kreeg nog wel eens te horen dat ik een leids accent heb. Dus ook met een rrrr. Vind het wel leuk als mensen met een rrr praten . Beter dan jongeren die mooi wark plat praten. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 11 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2013 Wat is doar mis mit din? Link naar bericht Deel via andere websites
Wietse 0 Geplaatst 11 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2013 Wat is doar mis mit din? Mijn ouderrrrs en aantal vrrrinden pwrraten zo. Alle gekheid op een stokje, ik probeer zelf abn te spreken. Ik irriteert mij mateloos aan mij zelf wel als ik plat of met een rrr praat. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 12 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2013 ABN is ook maar een dialect hè? De jongste en hardnekkigste, aldus Herman Finkers. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten