Spring naar bijdragen

van satanist tot kind van god!


Aanbevolen berichten

Ik ben opgegroeit in een katholiek gezin, elke zondag netjes naar de kerk en bidden natuurlijk.

ik heb een vrij rustige jeugd gehad, tot ik mij ging verdiepen

in het occulte (denk aan glaasje-draaien)

Ik kocht bijna elke maand boeken over hekserij en zelfs

' satanic bible' las ik.

Ook ging ik voor het eerst glaasje-draaien en eigenlijk gebeurde

er niet veel.

het glas bewoog naar de ja en er kwamen namen door

maar ik had het idee dat een vriend (die mee deed) gewoon het glas

liet bewegen.

Langzaam maar zeker was ik geisoleert van de buitenwereld en vooral

van de kerk.

Glaasje-draaien was niet genoeg voor mij, ik wou verder.

na mij te hebben ingewijd als wiccan (heks)

begong ik alleen nog negatiev te denken.

ook begong ik stemmen te horen die zijden dat ik mijzelf van kant

moest maken.

Uiteindelijk heb ik meerdere zelfmoord pogingen gedaan en sneed

mijzelf.

Het ging zo slecht dat ik in verschillende instelling belanden.

waar ik op mijn kamer nog steeds stiekem aan rituelen deed.

Ik kreeg pillen maar het ging niet beter.

uiteindelijk stopten ik met mijn behandeling en ging thuis wonen.

ik zat dagenlang op mijn kamer met stemmen te praten.

toen ik van mijn kamer kwam sloopten ik (helaas) bijbels.

ook kreeg ik een hekel een de kaart van israel die aan de muur hing.

na dat ik agressie begong te tonen aan mijn familie-leden werdt de politie gebeld.

ik zat in de icoleer van het politie-complex.

ik begon voor het eerst mij tot god te richten.

Nadat ik in de cel had gebeden is mijn leven compleet verandert.

Ik voelde naast verdriet een soort warme lamp in mijn hart.

toen ik weer in een inrichting kwam, werd mijn gebed eindelijk verhoort.

ik praten dagelijks met de geestelijke-verzoger (pastoor).

nu ben ik gelukkig en ben van al mijn stemmen af.

god ik dank u, dat gij mij niet in de ellende van satan hebt gelaten.

God ik dank u dat gij mij uit de ellende van satan hebt getilt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prachtige getuigenis.

Ik kan me inbeelden in de haat aan het geloof, dat deed ik ook toen ik mijn rugkeerde naar het geloof. gelukkig heeft God ook met mij volgehouden

Doet trouwens denken aan het boek: van hekserij tot christus. (of zoiets)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Prachtige getuigenis.

Ik kan me inbeelden in de haat aan het geloof, dat deed ik ook toen ik mijn rugkeerde naar het geloof. gelukkig heeft God ook met mij volgehouden

Doet trouwens denken aan het boek: van hekserij tot christus. (of zoiets)

ja, dat boek wordt overal ten tonele gevoerd. :|

het probleem zal sowieso wel bij de schrijfster hebben gelegen.

het christendom heeft een niet zo mooie geschiedenis vwb. 'heksen'; maar ja, ik neem aan dat je dat wel bekend is.

dieptreurig dat misverstand omtrent deze mensen;

hekserij [wicca]is niets anders dan een natuurreligie; ze doen geen vlieg kwaad, maar hebben veel kennis en liefde voor alles wat leeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het probleem zal sowieso wel bij de schrijfster hebben gelegen.

Waar slaat dit op?
het christendom heeft een niet zo mooie geschiedenis vwb. 'heksen'; maar ja, ik neem aan dat je dat wel bekend is.
Heeft dit verder nog enige toegevoegde waarde in deze thread, of is het gewoon onderdeel van je continue smetcampagne tegen het Christendom?
dieptreurig dat misverstand omtrent deze mensen;

hekserij [wicca]is niets anders dan een natuurreligie; ze doen geen vlieg kwaad, maar hebben veel kennis en liefde voor alles wat leeft.

Welk misverstasnd? Het enige misverstand dat ik hier op deze pagina lees komt uit jouw pen: de topicstarter spreekt over zijn persoonlijke ervaringen met wicca en hekserij, en jij hebt het gelijk over 'misverstanden' omtrent 'de' hekserij...
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Welk misverstasnd? Het enige misverstand dat ik hier op deze pagina lees komt uit jouw pen: de topicstarter spreekt over zijn persoonlijke ervaringen met wicca en hekserij, en jij hebt het gelijk over 'misverstanden' omtrent 'de' hekserij...

Het grote misverstand dat Wicca satanisme is. De TS noemt zichzelf in de titel satanist, terwijl hij ook zegt Wicca te beoefenen. Dit zijn twee verschillende dingen.

Wicca kent helemaal geen satan-figuur. Men gelooft in een God en Godin, in het mannelijke en vrouwelijke. Dit schijnt vergelijkbaar te zijn met de concepten van yin en yang binnen het taoïsme.

De God wordt traditioneel als een gehoornde God afgebeeld en geassocieerd met de natuur, bos, jacht en seksualiteit, hier is niets kwaadaardigs aan.

Waarschijnlijk heeft het christendom dit beeld misbruikt om satan af te beelden. Althans, satan wordt vaak afgebeeld als een gehoornd figuur.

Binnen Wicca is de Wet van Drie erg belangrijk: als je iets goed/kwaads doet krijg je het in drievoud terug. Dus als een wiccan iets slechts doet, snijdt hij/zij zichzelf juist in zijn vingers.

De vijfpuntige ster (pentagram) van Wicca is een belangrijk symbool. Sommige mensen menen dat dit een satanisch symbool is. Terwijl het pentagram van satanisten (Church of Satan) juist met punt naar beneden wijst en die van Wicca met de punt naar boven.

Wicca:

170px-Five_elements_and_pentagram.svg.png

Satanisme:

220px-Baphosimb.gif

Bronnen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Horned_God

http://en.wikipedia.org/wiki/Wicca

http://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_Three_%28Wicca%29

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet wel heel selectief lezen wil je concluderen dat de openingspost beweert dat wicca = satanisme. Hij geeft alleen aan dat deze onder 'het occulte' vallen. De titel (had ik eerlijk gezegd nog niet eens gezien) is wel wat verdachter ja. Ik ga er van uit dat hij het satanisme als meest negatieve zag en daarom dat verwerkte in de topic titel.

Verder weet ik helaas genoeg van zowel wicca en vooral satanisme dat ik geen zeer onvolledige samenvatting van beide religies behoef :-p

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maakt het echt uit welke naam je eraan wilt geven? Dit topic is een getuigenis over iemand die door God uit een diep dal is gehaald, praat daar dan over, niet over het nou wicca, satanisme, of wat dan ook is.

De meeste christenen zullen er verder toch geen verstand van hebben. En als het zo belangrijk voor je is, dan open je er een apart topic over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verbaast me niks, zulke getuigenissen en niks verrassend aan.

Van onstabiel fanatiek A naar onstabiel fanatiek B.

Zelfde vormpje, ander kleurtje. Niks geleerd.

Wat een vooringenomen en oordelende post zeg. Een hele pssychoanalyse aan de hand van 1 post, knap hoor.

Zins jaren negentig vorige eeuw is dat een hype in Nederland. Pseudo psychologen, je komt zo overal tegen met name schooljuffen is het een fanatieke bezigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zins jaren negentig vorige eeuw is dat een hype in Nederland. Pseudo psychologen, je komt zo overal tegen met name schooljuffen is het een fanatieke bezigheid.

Kijk, dàt is pas vooringenomen en veroordelend :+ Dankuwel, zeg ik als schooljuf...

Ik vind het een interessante getuigenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zins jaren negentig vorige eeuw is dat een hype in Nederland. Pseudo psychologen, je komt zo overal tegen met name schooljuffen is het een fanatieke bezigheid.

Kijk, dàt is pas vooringenomen en veroordelend :+ Dankuwel, zeg ik als schooljuf...

Ik vind het een interessante getuigenis.

Ik zeg dat het een hype in Nederland is ;).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Wat dit onderwerp betreft, we hebben in Nijverdal in april een jeugddienst waarin iemand een soortgelijke getuigenis zal geven. Een vrouw die jaren in de zwarte magie zat. Niet gelovig opgeroeid, maar door Jezus uit het occultisme gestapt en christen geworden.

Jeugddienst 7 april 18.30 uur in 'Het Centrum'â€, Constantijnstraat 7a te Nijverdal

een gezamelijke jeugddienst van de PKN en de Vrij Evangelische Gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid