Labeo 0 Geplaatst 15 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2012 Ik vraag me soms af, is God wel rechtvaardig? Want er zijn zoveel armen en dan denk ik soms; dat is toch niet rechtvaardig? En daarnaast heb ik nog een vraag. God beoordeelt de mensen toch of ze wel of niet in Hem geloven? Maar ik denk dat het voor iemand in Nederland veel gemakkelijker is om in Hem te geloven, dan iemand die in een moslim-land woont en misschien 2x van Hem heeft gehoord. Als ik ga geloven, juicht mijn hele familie mij toe. ALs een moslim gaat geloven, vermoord zijn familie hem misschien wel. En God oordeelt ons op of we wel of niet in Hem hebben geloofd. Maar voor de ene persoon was geloven een hele moeilijke, zware opgave, en voor de andere persoon was het véél gemakkelijker. Daarnaast, ik hoor mijn hele leven al van het evangelie. En iemand anders hoort dit misschien een paar keer langskomen. We krijgen hier op aarde niet allemaal dezelfde kans om Hem te volgen. Dat vindt ik niet echt rechtvaardig. Of zie ik het helemaal totaal verkeerd? Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 16 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2012 Voor de verdrukten is het moeilijker om vast te houden aan hun geloof. Maar kan je misschien aanduiden waar God oordeelt over de zwaarte van het geloofsleven? In de West-europese wereld neemt de securalisatie toe en om daarin staande te blijven vergt ook het nodige geloof. Het is niet zo zeer een rechtvaardigheidsvraag denk ik. Jezus heeft ons ook gewaarschuwd dat geloof in Hem niet makkelijk zal zijn en dat er vervolgingen zullen zijn. Ook heeft Jezus aangegeven dat er altijd arm en rijk zullen zijn. Hoe ga jij om vanuit je Christen zijn met de rijkdom en de armoede in deze wereld. Ook je daden wegen mee, maar je daden alleen kunnen je niet het heil brengen, evenals alleen het geloof niet je het heil brengen, maar beide gecombineerd brengen je het heil. Was het niet Luther die met een soortgelijke vraag worstelde? Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne69 28 Geplaatst 16 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2012 Maar voor de ene persoon was geloven een hele moeilijke, zware opgave, en voor de andere persoon was het véél gemakkelijker. Daarnaast, ik hoor mijn hele leven al van het evangelie. En iemand anders hoort dit misschien een paar keer langskomen. We krijgen hier op aarde niet allemaal dezelfde kans om Hem te volgen. Dat vindt ik niet echt rechtvaardig. Of zie ik het helemaal totaal verkeerd? God gebruikt mensen om het evangelie te verkondigen. En het is waar dat wij hier in de westerse landen meer kans hebben het evangelie te horen. Toch is de verkondiging niet alleen mensenwerk. Ik vind het verslag in Handelingen 8:26-39 een mooi voorbeeld. Filippus predikte het evangelie en een engel leidde hem naar een man die God in alle oprechtheid wilde aanbidden en behoefte had aan uitleg over de Schrift. Of een andere tekst nog in Johannes 6:44 waar staat: "Niemand kan tot mij komen tenzij de Vader, die mij heeft gezonden, hem trekt". Deze tekst leert ons dat het evangeliseren onder Gods leiding staat. Hij gebruikt mensen, maar hij kan er zeker voor zorgen dat ieder oprecht mens die hem in waarheid wil aanbidden, het evangelie hoort. Dus als de Oordeelsdag komt, dan kunnen we hetzelfde vertrouwen hebben als Abraham die over God zei: "Het is van u niet denkbaar .. om de rechtvaardige met de goddeloze ter dood te brengen, zodat het de rechtvaardige moet vergaan als de goddeloze! Het is van u niet denkbaar." - Gen.18:25. We kunnen erop vertrouwen dat God rechtvaardig oordeelt! Link naar bericht Deel via andere websites
ashes 0 Geplaatst 17 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2012 Hi Pinkiepink, Je hebt gelijk wat betreft in het feit dat sommige mensen meer kans krijgen in het horen van het evangelie, als ik in de bijbel lees, dan zie ik wel degelijk verschil tussen het licht dat Paulus zag en het licht wat sommige andere ontvangen. Het probleem zit hem in hoe je dit bekijkt, als je er vanuit gaat dat de mens het verdient om genade te ontvangen, dan is het zeker onrechtvaardig als God niet iedereen even veel kans geeft. Maar Genade is per definitie niet verdient door ons, en dus verdient niemand het. Het enige rechtvaardige is de mens geven wat ze verdienen, en dus de mens voor eeuwig verbannen van de gemeenschap met God. Het is net zoals die tekst die Paulus in romeinen 9;13 aanhaald, ‘Jakob heb ik liefgehad, Esau heb ik gehaat.’ Waarop onze reactie snel is, waarom haat hij Esau, terwijl we het ook om kunnen draaien, Waarom heeft hij Jakob lief gehad. Waarom heeft Hij ons lief, en ons gered, terwijl we dood waren in onze overtredingen en zonden? Dus ja God is rechtvaardig. De vraag waarom Hij dan andere meer mogelijkheid geeft dan andere, is voor mij dus niet een vraag over Gods rechtvaardigheid, maar een vraag over de wil van God. Wat is Gods plan? Waarom werkt hij dit op deze manier uit? Link naar bericht Deel via andere websites
Computoon 0 Geplaatst 17 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2012 Ik vraag me soms af, is God wel rechtvaardig?Want er zijn zoveel armen en dan denk ik soms; dat is toch niet rechtvaardig? En daarnaast heb ik nog een vraag. God beoordeelt de mensen toch of ze wel of niet in Hem geloven? Maar ik denk dat het voor iemand in Nederland veel gemakkelijker is om in Hem te geloven, dan iemand die in een moslim-land woont en misschien 2x van Hem heeft gehoord. Bij mijn weten gelovigen moslims ook in God, al noemen ze Hem Allah (net zoals de Arabische christenen, overigens). Ze geloven echter niet in de Drie-eenheid van God. Jezus Christus heeft het nieuwe en altijddurende verbond tot stand gebracht tussen God en de mensen. Altijddurend... de waarheid van het geloof kan dus niet in de islam liggen, die later is ontstaan. Dit zegt echter niets over de geloofsbeleving van de individuele moslim. Wie het Evangelie van Christus en zijn Kerk buiten hun schuld niet kennen, maar God met een oprecht hart zoeken en daarbij hun best doen Gods wil (die ze kennen uit wat hun geweten hen voorschrijft) door daden te volbrengen: die mensen kunnen onder de invloed van de genade het eeuwig heil verwerven. Zo zien we dat als katholieken. Moslims geloven in één God. En de oud-testamentische Abraham hebben joden en christenen gemeen. Het gaat dus om 'dezelfde' God in wie joden, christenen en moslims geloven aangezien er maar één God is. De Kerk is echter missionair; ons geloof in de Drie-ene God moet verkondigd blijven worden onder alle mensen in alle tijden zodat alle mensen tot de waarheid kunnen komen. Mensen bekeren (een doorlopende taak) is Gods werk, wij kunnen met zijn genade meewerken. Als ik ga geloven, juicht mijn hele familie mij toe. In ons land waag ik dat te betwijfelen. Onze volksvertegenwoordiging heeft al een hoop heidense wetten goedgekeurd. Er zijn maar weinig politieke partijen die handelen vanuit christelijk geloof. ALs een moslim gaat geloven, vermoord zijn familie hem misschien wel. En God oordeelt ons op of we wel of niet in Hem hebben geloofd. Niet alleen. Ook of we gehandeld hebben naar ons geloof. Geloof zonder werken is dood. Het een moet samengaan met het ander. Maar voor de ene persoon was geloven een hele moeilijke, zware opgave, en voor de andere persoon was het véél gemakkelijker. Aan wie veel gegeven is, zal ook veel gevraagd worden... Daarnaast, ik hoor mijn hele leven al van het evangelie. En iemand anders hoort dit misschien een paar keer langskomen. We krijgen hier op aarde niet allemaal dezelfde kans om Hem te volgen. Dat vindt ik niet echt rechtvaardig. God is zowel barmhartig als rechtvaardig en laat niemand buiten zijn schuld verloren gaan; Hij veroordeelt alleen de zondaars, die tegen Hem opstaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Rutger 0 Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Ja, dit vind ik een terechte vraag waar niet alleen Luther mee worstelde. Het geloof zegt dat God rechtvaardig is, want het staat zo in de Bijbel. Als ik naar de praktijk kijk, zie ik het tegenovergestelde. Je kunt het proberen te verklaren, maar in mijn oren klinkt het altijd als een smoesje van de gelovige om de grilligheid van zijn God te verdedigen: "Dat doet ie anders nooit hoor!" Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 25 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2012 Is het relevant of God rechtvaardig is? Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Is het relevant of God rechtvaardig is? Ten dele, omdat het daarmee voor mensen dingen dragelijker maakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Is het relevant of God rechtvaardig is? Voor God wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne69 28 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Ja, dit vind ik een terechte vraag waar niet alleen Luther mee worstelde. Het geloof zegt dat God rechtvaardig is, want het staat zo in de Bijbel. Als ik naar de praktijk kijk, zie ik het tegenovergestelde. Je kunt het proberen te verklaren, maar in mijn oren klinkt het altijd als een smoesje van de gelovige om de grilligheid van zijn God te verdedigen: "Dat doet ie anders nooit hoor!" Geloof je dan dat God de veroorzaker is van alle ellende? Link naar bericht Deel via andere websites
RaiN 0 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Dit soort vragen kwamen er een hele tijd geleden ook in mij op, wat er na een lange tijd van worstelen en denken, ervoor heeft gezorgd dat ik niet meer als christen door het leven kan. voor mij was het ook erg moeilijk te geloven in een rechtvaardig en liefhebbende God, terwijl er teveel ellende in de wereld is. Uiteraard respecteer ik wel eenieders geloof, welke dit ook mag zijn, wellicht ben ik nu zelfs toleranter geworden dan toen ik nog christen was, omdat ik toen dacht vanuit een standpunt dat mijn geloof het enige juiste was, waardoor anderen dan meteen niet goed zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Voor God wel. Dat betwijfel ik. God is namelijk Zijn eigen maatstaf voor rechtvaardigheid. Er is geen hogere moraal dan God zelf. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Toch wil Hij door ons als rechtvaardig erkend worden, vanwege de relatie die Hij met ons wil. Een liefdevolle relatie bestaat niet zonder rechtvaardigheid en God weet als geen ander dat men ook op dat gebied aansluiting bij elkaar moet vinden om met elkaar door één deur (hemelpoort?) te kunnen. God kan natuurlijk doen wat Hij wil, maar zál dat niet doen omdat zijn liefde dan niet beantwoord zal worden. En dat is, zo ik geloof, voor Hem wél relevant, want daarvoor schiep Hij ons nu juist. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Toch wil Hij door ons als rechtvaardig erkend worden, vanwege de relatie die Hij met ons wil. Een liefdevolle relatie bestaat niet zonder rechtvaardigheid en God weet als geen ander dat men ook op dat gebied aansluiting bij elkaar moet vinden om met elkaar door één deur (hemelpoort?) te kunnen. God kan natuurlijk doen wat Hij wil, maar zál dat niet doen omdat zijn liefde dan niet beantwoord zal worden. God doet wat Hij niet wil? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Beetje verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde te zeggen dat Hij zich vrijwillig aan de mens verbindt en daarom geen onrecht zal doen wat wij ook als onrecht herkennen. Hij zal dus niet zodanig wereldvreemd handelen, dat wij er geen rechtvaardigheid meer in kunnen herkennen, omdat er dan geen basis zou zijn voor het vertrouwen in Hem. En zonder vertrouwen geen liefdesrelatie. Link naar bericht Deel via andere websites
Jerommel 0 Geplaatst 26 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2012 Natuurlijk is God rechtvaardig. Ook als niemand het met Hem eens zou zijn. Zijn Wil is Wet, dus altijd rechtvaardig. Dat bepaalt Hij zelf en niemand anders. Ben het verder wel met RobertF eens. We hebben mega-mazzel dat Hij ons meer zit zitten dan wij Hem. Link naar bericht Deel via andere websites
Rutger 0 Geplaatst 27 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2012 Geloof je dan dat God de veroorzaker is van alle ellende? Dat kun je op veel verschillende manieren antwoorden. Persoonlijk vind ik van niet, maar wie dan wel? Ik denk dat iedereen deelt in de oorzaak van ellende, maar ook in de ellende zelf. Het hoort gewoon bij het leven. Of het relevant is dat God rechtvaardig is? Zelf vind hij van wel, en de Bijbel vind dat ook, hij beweert immers van zichzelf dat hij rechtvaardig is. Blijkbaar vind hij dat een belangrijke eigenschap. Persoonlijk vind ik het in een goede relatie sowieso belangrijk. Het zegt namelijk veel meer over iemand dan of hij goed oordeelt, het zegt ook of iemand betrouwbaar is, rekening houdt met anderen, zich aan zijn woord houdt en de juiste keuzes maakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Sanne69 28 Geplaatst 27 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2012 Geloof je dan dat God de veroorzaker is van alle ellende? Dat kun je op veel verschillende manieren antwoorden. Persoonlijk vind ik van niet, maar wie dan wel? Ik denk dat iedereen deelt in de oorzaak van ellende, maar ook in de ellende zelf. Het hoort gewoon bij het leven. Of het relevant is dat God rechtvaardig is? Zelf vind hij van wel, en de Bijbel vind dat ook, hij beweert immers van zichzelf dat hij rechtvaardig is. Blijkbaar vind hij dat een belangrijke eigenschap. Persoonlijk vind ik het in een goede relatie sowieso belangrijk. Het zegt namelijk veel meer over iemand dan of hij goed oordeelt, het zegt ook of iemand betrouwbaar is, rekening houdt met anderen, zich aan zijn woord houdt en de juiste keuzes maakt. Ik geloof ook niet dat God ellende veroorzaakt. Je hoort het wel eens dat mensen geloven dat alles wat er gebeurt Gods wil is, dus ook alle ellende. Maar wat je zegt; mensen zijn zelf ook schuldig aan het veroorzaken van ellende. De Bijbel zegt immers: "wat je zaait dat zal je oogsten". Dus als je bijvoorbeeld dronken achter het stuur zou gaan zitten, kan je heel veel ellende veroorzaken. Verder leert de Bijbel natuurlijk ook dat God een tegenstander heeft, die ook veel ellende veroozaakt. God laat het wel toe allemaal. Dat wel. Maar dat is wel wat anders dan het veroorzaken. Daar heeft hij een goede reden voor. Link naar bericht Deel via andere websites
RaiN 0 Geplaatst 27 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2012 Geloof je dan dat God de veroorzaker is van alle ellende? Dat kun je op veel verschillende manieren antwoorden. Persoonlijk vind ik van niet, maar wie dan wel? Ik denk dat iedereen deelt in de oorzaak van ellende, maar ook in de ellende zelf. Het hoort gewoon bij het leven. Of het relevant is dat God rechtvaardig is? Zelf vind hij van wel, en de Bijbel vind dat ook, hij beweert immers van zichzelf dat hij rechtvaardig is. Blijkbaar vind hij dat een belangrijke eigenschap. Persoonlijk vind ik het in een goede relatie sowieso belangrijk. Het zegt namelijk veel meer over iemand dan of hij goed oordeelt, het zegt ook of iemand betrouwbaar is, rekening houdt met anderen, zich aan zijn woord houdt en de juiste keuzes maakt. Ik geloof ook niet dat God ellende veroorzaakt. Je hoort het wel eens dat mensen geloven dat alles wat er gebeurt Gods wil is, dus ook alle ellende. Maar wat je zegt; mensen zijn zelf ook schuldig aan het veroorzaken van ellende. De Bijbel zegt immers: "wat je zaait dat zal je oogsten". Dus als je bijvoorbeeld dronken achter het stuur zou gaan zitten, kan je heel veel ellende veroorzaken. Verder leert de Bijbel natuurlijk ook dat God een tegenstander heeft, die ook veel ellende veroozaakt. God laat het wel toe allemaal. Dat wel. Maar dat is wel wat anders dan het veroorzaken. Daar heeft hij een goede reden voor. Welke reden is dan goed genoeg om kinderen te laten doodgaan van de honger? of welke reden is dan goed genoeg om een monster als dutroux zijn gang te laten gaan? Terwijl het zo gemakkelijk is op te lossen, voor iemand die almachtig is? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2012 Beetje verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde te zeggen dat Hij zich vrijwillig aan de mens verbindt en daarom geen onrecht zal doen wat wij ook als onrecht herkennen. Hel. Eeuwige verdoemmenis. Genocide. Marteldood voor Zijn eigen Zoon. Ik kan je wel een rij bijbelverzen geven waar Gods handelen wordt beschreven en handelen dat door vrijwel iedereen veroordeeld zou worden als God niet degene was geweest die handelde. Ik kan -als je wilt- ook nog wel een rij zaken uit Rome noemen die door vrijwel iedereen als onrechtvaardig worden gezien, maar waarvan de claim is dat het Gods wil is. De enigen die Gods handelen ten allen tijde als rechtvaardig zullen zien zijn mensen die al geloven in een God die per definitie rechtvaardig is. Link naar bericht Deel via andere websites
Lillojon 0 Geplaatst 27 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2012 De problemen van kinderen die dood gaan van de honger. Heeft de mens veroorzaakt. Het komt door de mensheid. God heeft ons de taak gegeven om rentmeester van de aarde te zijn. Bijvoorbeeld wat in Afrika gebeurt. Was er geen slavernij geweest, dan zou het niet zo erg zijn geweest. Als de europeanen gewoon samenwerken met de afrikanen, dan zou dat nooit gebeurt zijn geweest. God heeft nooit gezegd, jullie krijgen het beste leven ooit. Hij wilt dat je geniet van je leven en bij hem hoort. Je krijg de kans om in hem te geloven. Als je deze niet heb gehad, dan ga je automatisch naar de hemel. Zoals een kind dat na zijn geboorte gelijk sterft. Link naar bericht Deel via andere websites
Computoon 0 Geplaatst 27 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2012 Dat kun je op veel verschillende manieren antwoorden. Persoonlijk vind ik van niet, maar wie dan wel? Ik denk dat iedereen deelt in de oorzaak van ellende, maar ook in de ellende zelf. Het hoort gewoon bij het leven. Of het relevant is dat God rechtvaardig is? Zelf vind hij van wel, en de Bijbel vind dat ook, hij beweert immers van zichzelf dat hij rechtvaardig is. Blijkbaar vind hij dat een belangrijke eigenschap. Persoonlijk vind ik het in een goede relatie sowieso belangrijk. Het zegt namelijk veel meer over iemand dan of hij goed oordeelt, het zegt ook of iemand betrouwbaar is, rekening houdt met anderen, zich aan zijn woord houdt en de juiste keuzes maakt. Ik geloof ook niet dat God ellende veroorzaakt. Je hoort het wel eens dat mensen geloven dat alles wat er gebeurt Gods wil is, dus ook alle ellende. Maar wat je zegt; mensen zijn zelf ook schuldig aan het veroorzaken van ellende. De Bijbel zegt immers: "wat je zaait dat zal je oogsten". Dus als je bijvoorbeeld dronken achter het stuur zou gaan zitten, kan je heel veel ellende veroorzaken. Verder leert de Bijbel natuurlijk ook dat God een tegenstander heeft, die ook veel ellende veroozaakt. God laat het wel toe allemaal. Dat wel. Maar dat is wel wat anders dan het veroorzaken. Daar heeft hij een goede reden voor. Welke reden is dan goed genoeg om kinderen te laten doodgaan van de honger? of welke reden is dan goed genoeg om een monster als dutroux zijn gang te laten gaan? Terwijl het zo gemakkelijk is op te lossen, voor iemand die almachtig is? God heeft alle mensen geschapen met een vrije wil. Daarmee kunnen wij kiezen voor of tegen God. Was het zo dat wij deze vrije wil niet zouden hebben, dan kon het kwade maar ook het goede ons niet worden aangerekend. Onze vrije wil stelt ons in staat om met Gods genade mee te werken. Maar dat is wel een keuze. Laten we ons lijden door het kwaad, dan ligt dat niet in lijn met Gods bedoeling met de mens maar het is nog steeds een keus van de mens zelf. Door ons (on)geloof en ons doen en laten 'hier' en 'nu' leggen we wel de basis voor het rechtvaardige en barmhartige oordeel van God over ons 'daar' en 'straks'. Waarom gaan kinderen dood van de honger? Dat is niet de schuld van God maar het gevolg van menselijk handelen en een probleem wat al lang verholpen zou zijn als ieder in ons deel van de wereld bereid was die vrije wil in de juiste richting in te zetten. Maar in vrij brede kring wordt het belangrijker gevonden 'onze' welvaart in stand te houden dan 'onze' welvaart te verdelen. Bekende argumenten zijn 'de strijkstok' waar alles aan zou blijven hangen en de 'druppels op de gloeiende plaat'. Of deze: 'Ook hier zijn arme mensen'. Inderdaad, maar die gaan niet dood van de honger. De hitte en de droogte in Afrika zijn een gegeven van de natuur maar hongersnood niet. Laten we maar eens bedenken dat we geen eigenaren van deze aarde zijn maar rentmeesters. En wat Dutroux betreft: ook die heeft zijn vrije wil in een verschrikkelijke richting aangewend (ontvoering, gijzeling, verkrachting, moord). Dat is niet de schuld van God. Om een misdadiger als Dutroux te stoppen hebben we politie en justitie. Het kaf groeit in onze samenleving op tussen het koren en omdat alle mensen zondig zijn kan niemand van zichzelf zeggen dat hij altijd tot het koren behoort. Maar ook hier gelden de bijbelse woorden: "De wan heeft Hij al in zijn hand, en Hij zal zijn dorsvloer opruimen; zijn graan zal Hij verzamelen in zijn schuur, maar het kaf verbranden in onblusbaar vuur." (Matteus 3, 12). Menselijkerwijs lijken we soms te willen, dat God het onkruid in onze samenleving er hier en nu meteen uittrekt. Maar zo werkt God niet. Hij biedt gedurende ons hele leven aan iedereen de voortdurende mogelijkheid zich te bekeren. Gaan we in op dat initiatief van God, dan doen we dat ook uit vrije wil. Bekering (een daad van het geloof) zou voor een misdadiger met zich mee kunnen brengen, dat hij zichzelf meldt bij justitie en berouwvol zijn rechtvaardige straf ondergaat. Geloof en werken horen bij elkaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Fatima 0 Geplaatst 29 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2012 God is juist de aller rechtvaardigste. Als iemand over een geloof nog nooit heeft gehoord en weet echt helemaal niet wat dat inhoud en kan niet aan info komen etc. Dan vergeeft God hem. En als het voor een persoon moeilijker is om kennis om te doen over het ware geloof en dat geloof te beleiden dan word die persoon meer ervoor beloont. Want hoe meer moeite je doet voor God, des te meer beloning. Dit geloof ik dan he Link naar bericht Deel via andere websites
Chappo 0 Geplaatst 1 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2012 Misschien moet je het aan Jeremia vragen of God rechtvaardig is: HEERE, U zou rechtvaardig blijken, wanneer ik met U een rechtszaak zou voeren. Toch wil ik met U over Uw oordelen spreken. Waarom is de weg van de goddelozen voorspoedig, waarom hebben rust, allen die in ontrouw trouweloos handelen? (Jeremia 12:1) Is God rechtvaardig? Er zijn zoveel rijke, gelukkige, gezonde, blije mensen... Waarom is er eigenlijk nog geluk, leven en blijdschap? Wie de goddeloze vrijspreekt en wie de rechtvaardige schuldig verklaart, zijn voor de HEERE een gruwel, allebei. (Spreuken 17:15) Is God eigenlijk wel rechtvaardig? Link naar bericht Deel via andere websites
Rutger 0 Geplaatst 2 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2012 Ik hou wel van mensen als Jeremia, die God ter verantwoording durven te roepen. Net als Job en koning David en meer van dat soort figuren. Het lijkt wel of dat tegenwoordig uit den boze is, alsof je geen dialoog met God mag aangaan? Sterker nog, degenen die dat wel deden hebben nog weleens wat voor elkaar weten te krijgen. Ik heb namelijk nergens in de Bijbel een gebod gelezen dat iets zegt als "Gij zult de Heere uw God niet tegenspreken" Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten