Spring naar bijdragen

relatie tussen man en vrouw


Aanbevolen berichten

In lucas 20 staat geschreven dat er geen huwelijk meer in de hemel zal plaats vinden.

Hoe zou dan de speciale relatie die man en vrouw hebben zijn? Mannen en vrouwen zijn niet voor niks zo verschillend toch? dan heb ik het over de algemene relatie tussen man en vrouw.

en als er in de hemel geen huwelijk meer word gesloten. en ik ga als vrijgezel naar de hemel. zal ik dan nooit meer een speciale band met een vrouw op kunnen bouwen? Ik heb de gevoelens voor vrouwen toch zeker niet voor niks? God heeft de man en vrouw toch voor elkaar geschapen. Of stops Hij daar ineens mee in de hemel? Het is voor mij nog altijd een diep verlangen om een vrouw te ontmoeten waar ik alles mee kan delen. en als ik dan vroegtijdig zal sterven zal ik dat dus nooit meemaken. En ook in de hemel dus niet zo'n speciale relatie kunnen hebben.

Want ik begrijp waarom Jezus in Lucas 20 zegt waarom er niet meer gehuwelijkt word in de hemel. Omdat dan mensen die bijvoorbeeld meerdere keren getrouwd zijn omdat bijv. hun vrouw of man is overleden, dan in de hemel ineens meerdere huwelijk zouden hebben. Of is dat niet de rede waarom Jezus dat zegt?

Mensen die al een lang huwelijk gehad hebben op aarde. en dan allebei sterven zullen in de hemel vast nog wel een speciale relatie hebben met elkaar. ik geloof niet dat, dat zomaar weg is, wat God in die relatie tussen die 2 mensen heeft opgebouwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de hemel wordt niet meer gehuwd, omdat er ook geen kinderen kunnen worden geboren. En het ontvangen van kinderen als God dat wil is toch een niet onbelangrijk element van het huwelijk. Daarbij is het huwelijk slechts een flauwe afspiegeling van de liefde tussen God en de mens. In de hemel heeft de mens volmaakte liefde en gemeenschap met God en met elkaar, die elke huwelijkservaring hier ruimschoots overstijgt. Of je nu alleen sterft of een geliefde achterlaat, in beide gevallen zul je de goddelijke huwelijksliefde ten volle genieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Als we allemaal zonen zijn zal het daar een flinke homo-orgie worden zeg....

Volgens een prachtige filisofische stroming die ik ken is het één worden van twee schepsel hetgeen wat ons bijna goden maakt.

De liefde is ontstaan omdat eerst ieder mens twee zielen had, en die door de jaloerse goden gespleten is. Voor altijd zijn we op zoek naar dat andere deel van onze ziel.

Als we weer volmaakt willen worden moeten we de sexuele daad uitvoeren....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als we allemaal zonen zijn zal het daar een flinke homo-orgie worden zeg....
Is de wens de vader van de gedachte?
Volgens een prachtige filisofische stroming die ik ken is het één worden van twee schepsel hetgeen wat ons bijna goden maakt.
Ik heb niks met filosophie!! Ik geloof in Christus, dat is mij genoeg!
Link naar bericht
Deel via andere websites

Adam en Eva hadden ook geen huwelijk. Zij waren gewoon 1.

Ik denk dat dat later ook zo zal zijn.

Huwelijken bestaan niet meer nee, want ieder heeft dan denk ik volgens mij DE WARE.

Als alle huwelijken nog zouden bestaan.... kijk naar alle scheidingen tegenwoordig.

Ik denk dat als je echt de ware hebt op aarde; dan je dan 'later' nog steeds 1 kunt zijn.

een huwelijk is eigenlijk maar een aards 'ritueel' he...

Dit is uiteraard een interpretatie van mij, maar lijkt mij het meest logisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Adam en Eva hadden ook geen huwelijk. Zij waren gewoon 1.

Ik denk dat dat later ook zo zal zijn.

Huwelijken bestaan niet meer nee, want ieder heeft dan denk ik volgens mij DE WARE.

Als alle huwelijken nog zouden bestaan.... kijk naar alle scheidingen tegenwoordig.

Ik denk dat als je echt de ware hebt op aarde; dan je dan 'later' nog steeds 1 kunt zijn.

een huwelijk is eigenlijk maar een aards 'ritueel' he...

Dit is uiteraard een interpretatie van mij, maar lijkt mij het meest logisch.

Gaat het er niet om wat of de Schrift zegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow, je denkt dat de bijbel deel uit maakt van de drie eenheid? Dat is een originele theologische visie van je.

Als je de verzen erna leest dan zie je hopelijk dat God de Zoon niet zozeer een boek is, maar dat het over Jezus gaat.

Maar dankje voor de illustratie, wellicht kun jij voortaan ook wat vaker 'ik denk' in je post zetten. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even zien...

Hmm, niks over een bijbelboek. Wel over dat het Woord God is. Iets verderop staat over dat het Woord mens geworden is.

Waar lees jij dat het Woord een boek geworden is? ;)

Joh 1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

Moeilijk hé?

Ik lees gewoon wat er staat, en als jij niet leest wat ik lees, dan ben je gelijk aan Eliyahu, die jood die hier ook post!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even zien...

Hmm, niks over een bijbelboek. Wel over dat het Woord God is. Iets verderop staat over dat het Woord mens geworden is.

Waar lees jij dat het Woord een boek geworden is? ;)

Joh 1:1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

Moeilijk hé?

Nee hoor, helemaal niet moeilijk. Ik lees ook wel eens een bijbeltekst.

En wat wil je er mee zeggen? Ik lees toch nergens dat de bijbel God is zoals jij beweert.

Ik lees gewoon wat er staat, en als jij niet leest wat ik lees, dan ben je gelijk aan Eliyahu, die jood die hier ook post!

Dat ben ik liever dan een bijbel-aanbidder. Eliyahu heeft neem ik aan de bijbel niet tot een afgod gemaakt. (K)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ben ik liever dan een bijbel-aanbidder. Eliyahu heeft neem ik aan de bijbel niet tot een afgod gemaakt. (K)

Dan ben je dus een jood, en joden geloven niet in Christus, dus hoe kun jij jezelf dan nog Christen noemen?

Tis best met je, ow opperpriester van de boekgod religie. _O_

Ik hoop dat ik u waardig stem en u niet uw trollen op mij afstuurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid