Spring naar bijdragen

Nieuwe wereldorde en de chip


Aanbevolen berichten

Ik moet binnen twee weken een programma doen voor de jeugdgroep waar ik bij zit.

Ik heb besloten het te doen over de chip, maar toen ik wat ging zoeken op google kwam ik ook wat tegen over de nieuwe wereldorde vond ik ook wel interessant om er bij te doen. Over de nieuwe wereldorde kan ik wel redelijk wat vinden maar weet ik niet waar ik moet beginnen. Over de chip vindt je wel wat, maar ik heb geen idee wat ik gebruiken moet. Kan iemand mij in het kort er wat over vertellen of een echt duidelijke site geven.

alvast bedankt voor de moeite

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik adviseer je om een ander onderwerp te kiezen.

Het over de nieuwe wereldorde en de chip hebben met je christelijke jeugdgroep is net zoiets als het hebben over of Elvis leeft en of het WTC nou door de VS zelf is aangevallen met de woudlopers.

Indien je het toch wenst te doen, neem eens een kijkje op de site van Marc Verhoeven, die kan heel veel uit zijn grote duim zuigen over dat soort onderwerpen: http://www.verhoevenmarc.be

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je wel zeker dat je die aspecten wil behandelen? Wat zegt de Bijbel over een "chip" en een "nieuwe wereldorde"? Ik zou als ik jou was eerst die vragen helder willen hebben. Ik zou altijd alleen een onderwerp willen behandelen dat op de Bijbel is gebaseerd en in lijn is met de Bijbel *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan niet niet meer een ander onderwerp kiezen dat is het probleem dus anders had ik het echt wel anders aangepakt. En ik kwam er pas achter dat het zo moeilijk was toen ik info ging opzoeken. En ik heb wel filmpjes op youtube maar dat is allemaal in het engels en mijn engels is nou niet zo goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan niet niet meer een ander onderwerp kiezen dat is het probleem dus anders had ik het echt wel anders aangepakt. En ik kwam er pas achter dat het zo moeilijk was toen ik info ging opzoeken. En ik heb wel filmpjes op youtube maar dat is allemaal in het engels en mijn engels is nou niet zo goed.

In dat geval zou ik nogmaals proberen of het mogelijk is een ander onderwerp te kiezen en anders te spreken over gelovigen die niet het merkteken dragen, maar als koningen regeren met Christus.

Openbaring 20:4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aangebeden, die het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand. En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan niet niet meer een ander onderwerp kiezen dat is het probleem dus anders had ik het echt wel anders aangepakt. En ik kwam er pas achter dat het zo moeilijk was toen ik info ging opzoeken. En ik heb wel filmpjes op youtube maar dat is allemaal in het engels en mijn engels is nou niet zo goed.

Hoe oud is de jeugd ongeveer? Wat is hun kerkelijke achtergrond?

Iets meer info kan wellicht voor een wat gerichter antwoord zorgen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja tussen 12 en 17. En toen ik er net opzat hebben we het erover gehad maar daar weet ik niet meer veel vanaf en we hebben het op het moment over de eindtijd en vorige week ging het over de eindtijd over wat de weeën zijn en wat er gaat gebeuren voor de verdrukking en een deel van de verdrukking dus als vervolg wou ik het met iemand anders hier over doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je, die hele nieuwe wereldorde is helemaal niet zo interessant. Als je het dan toch ergens over wilt hebben, bespreek dan de dingen die over God geschreven staan in Openbaringen 4 en 5, en 21, 22. Dat gespeculeer en gedoe beschouw ik als de christelijke variant van UFO-theorieën. Liever heb ik het over Gods overwinning dan over chips of weet ik wat. En ik denk ook dat die jongeren er weinig baat bij hebben als je ze De laatste bazuin-achtige verhaaltjes gaat voorhouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik wil het erover hebben met betrekking tot de bijbel bijvoorbeeld zoals beschreven staat in

Openbaring 13:16-18

19 Het tweede beest had iedereen in zijn macht, klein groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben.

17 Wie dat teken niet had, kont niet kopen of verkopen. Dat teken mest de naam van het beest zijn of het getal dat het symbool van die naam is.

18 Hier is wijsheid nodig. Wie verstandig is, kan erachter komen wat het getal van het beest is, Het is het getal van een mens, namelijk zeshonderdzestig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry dat ik wat fel reageer, ik word een beetje kriegel van al die 'profetie-topics' de laatste tijd. Daar kun jij natuurlijk niks aan doen.

Christenen zouden zich minder bezig moeten houden met gespeculeer over dit of dat. Kijk maar naar Harold Camping. Over de hele wereld bekend en nu al twee keer (en in het verleden) een foutieve datum gegeven van de wederkomst. Duidelijk een valse profeet, en niet meer serieus te nemen. Alleen komt hij wel in de media met een Bijbel in de hand. Mensen zullen christenen afrekenen op wat die man heeft gezegd. Het enige positieve is misschien dat hij mensen heeft kunnen wijzen op hun eindigheid, en op een andere werkelijkheid.

Dan nu mijn vraag: waarom wil je het dan zo graag over die tekst hebben? Waar heb je vragen naar? Wat wil je die jongeren meegeven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit was gewoon een van de teksten die ik had gevonden over dit onderwerp het is niet specifiek deze tekst.

Maar ik wil duidelijk maken waar de chip voor moet gaan dienen en wat het te betekenen heeft.

a) Hoezo gaat het om een chip? In de Bijbel wordt iig niet gesproken van een chip. Dat is één van de theorieën. Het kan ook de zondagsviering zijn, of nog iets anders...

B) Wat wil je die jongeren meegeven dan? 'Kijk uit voor de chip'? Kijk uit dat je niet bij de verkeerde kant terecht komt?

God bewaart wie bij Hem horen, chip of niet. Niets in deze scepping kan ons scheiden van God, ook niet een stukje zand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

a) de chip wordt genoemd in de nwo daar staat dat in verband mee. In de bijbel is het een teken, maar zonder dit teken kun je niets kopen of verkopen en dat is de bedoeling van de chip uiteindelijk als ik het goed heb,

B) ik wil ze waarschuwen dat ze niet aan de verkeerde kant terechtkomen want als ze daar niet terechtkomen dan krijgen ze ook niets te maken met het teken/chip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
a) de chip wordt genoemd in de nwo daar staat dat in verband mee.

Dan heb je het dus al over een theorie, en niet over de Bijbel. Het is goed om dat te beseffen.

In de bijbel is het een teken, maar zonder dit teken kun je niets kopen of verkopen en dat is de bedoeling van de chip uiteindelijk als ik het goed heb,

Het wordt een beetje een self-fulfilling prophesy zo. Zodra iemand een chip uitvindt waarmee men zou kunnen betalen, zullen de christelijke voorgangers hun volgelingen oproepen daar niet in mee te gaan en aldus zelf zorgen dat ze niet meer mee kunnen doen. Er zijn overigens genoeg mensen die liever niet iets geïnjecteerd krijgen. Desalniettemin, al eens nagedacht over een symbolische uitleg? 666 is het getal van een mens, van de mens. Van het menselijk streven zonder God. De mens kan veel bereiken maar niet zichzelf redden.

B) ik wil ze waarschuwen dat ze niet aan de verkeerde kant terechtkomen want als ze daar niet terechtkomen dan krijgen ze ook niets te maken met het teken/chip.

Chip of geen chip, nogmaals, ik geloof niet dat een stukje elektronica het verschil kan zijn tussen hemel en hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kan inderdaad een hoop speculeren over dat merkteken. De bijbel geeft aan dat het iets met kopen en verkopen te maken heeft. Zonder dat merkteken zal het dus moeilijk worden.

Hoe het zich concreet gaat ontwikkelen weet niemand. Het kan een chip zijn, maar het kan inderdaad ook heel wat anders zijn! Je moet altijd voorzichtig zijn met speculaties. Ik sluit het niet uit, maar je weet niet of het 100% een chip zal zijn. In die bewoordingen lees ik het nergens in de bijbel.

Je moet dus altijd voorzichtig zijn met conclusies trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke daar heb je gelijk in, maar weet jij wat het anders kan zijn op dit moment. En wat ik weet heb ik via google allemaal gevonden dus ik weet niet wat waar is wat ik vind, maar ik weet wel dat wat in de bijbel staat klopt en dat dat wel overeenkomt met het idee van 'de chip'of wat het anders mag zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bestaat hier ook nog ergens de mogelijkheid dat dit gedeelte over het Romeinse Rijk destijds ging, waar men verplicht was de keizer te eren (hoewel dat niet veel hoefde voor te stellen) en dat met het getal zeshonderdzesenzestig keizer Nero werd bedoeld? En wordt hier nog de mogelijkheid opengehouden dat Openbaringen helemaal niet gaat over de eindtijd, maar over de heilsgeschiedenis van de vervolgde Kerk, de verborgen Vrouwe, en de uiteindelijke overwinning op het kwaad? Of zijn zulke verklaringen toch iets te saai?

Link naar bericht
Deel via andere websites
oke daar heb je gelijk in, maar weet jij wat het anders kan zijn op dit moment. En wat ik weet heb ik via google allemaal gevonden dus ik weet niet wat waar is wat ik vind, maar ik weet wel dat wat in de bijbel staat klopt en dat dat wel overeenkomt met het idee van 'de chip'of wat het anders mag zijn.

Het grootste probleem is dat je uitgangspunt al gebaseerd is op de chip als zijnde wat de bijbel bedoeld. Wellicht kun je eerst onderzoeken wat het merkteken inhoud in relatie tot de rest van de bijbel. Laat de bijbel de bijbel verklaren, waar wordt nog meer over een merkteken gesproken en in welke context?

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja ik was sowieso wel van plan om het te doen over het merkteken van het beest. Maar ik wil eigenlijk laten zien hoe dat in deze tijd de praktijk zijn werk gaat.

Je zou het over de mate van privacyschendingen kunnen hebben. Ik heb bij de aanvraag van mijn nieuwe ID kaart meteen een bezwaar ingediend omdat ik tegen de opslag van vingerafdrukken ben. Volgens europese wetgeving mag een Land ook geen vingerafdrukken opslaan van willekeurige burgers. Toch hebben mensen minder moeite met dit soort zaken. Men geeft makkelijk privacygevoelige gegevens af.

Je insteek zou kunnen zijn dat als iedereen zo makkelijk zijn gevoelige gegevens afstaat in hoeverre zou een verkeerd persoon daar gebruik van kunnen maken? Als mensen steeds makkelijker hun vingerafdrukken afstaan, hun adresgegeven op internet zetten, iemands koopgedrag kan worden geregisteertd via klantenkaarten van supermarkten. Of waar je iedere dag naar toe reist als je met en ov-chipkaart op naam afbliebt in de bus of trein!

Als al deze gegevens van willekeurige burgers in centrale computers worden opgeslagen kan men al veel te weten komen over personen. ZOu er ooit een fout persoon deze gegevens willen misbruiken dan kan een dergelijk persoon een hoop gegevens zo aangereikt worden, daar er zonder dat je erbij stil staat heel veel gegevens van jou en mij worden opgeslagen. Een foute persoon kan deze gegeven zo wat kant en klaar uit verschillende data systemen halen.

Mensen als Hitler en Stalin moest in hun tijd meer moeite doen om aan bepaalde gegevens te komen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid