Spring naar bijdragen

Vriendin verteld halve waarheden


Aanbevolen berichten

Zo, wat een discussie alweer ja. Leuk om na te lezen. :Y Ik denk dat Anastasia wel een aantal rake dingen heeft gezegd:

Mag ik overigens vragen waarom God nog met de mens zou willen omgaan, de mens is Hem vaker ontrouw geweest, heeft Hem vaker bedrogen en vaker weg bij Hem gelopen om ergens anders te grazen dan je kunt bedenken en toch blijft God met ons omgaan, op ons wachten en begint Hij steeds weer een relatie met ons, zonder van ons te walgen, zonder ons beperkingen op te leggen. Hij houdt van ons.

Precies, in de Bijbel staat zelfs dat God van ons hield toen wij nog zondaren waren. En God gaat heel ver daarin. Lees maar eens na in Jeremia 2.

@onderzoeker33: ik wil daarmee niet zeggen dat je alles maar moet vergeven en vergeten. Je mag van je vriendin ook trouw vragen. Maar vind ook de ruimte om haar te vergeven. Wat bidden we elke keer in het Onze Vader? 'Vergeef ons onze zonden, opdat wij vergeven hen die ons iets hebben aangedaan'.

Bij God houdt het niet op als je een misstap begaat. Vergeven is verder gaan. En daarom kun je omgaan met exen, vrienden of kennissen zijn. Dat ze achter jouw rug met een ex afspreekt is wel wrang, en dat moet je ook gewoon bespreken (of als breekpunt beschouwen).

Jij bent een bezitterig type, jij wilt een vrouw die helemaal van jou is en van niemand anders, je bent jaloers aangelegd. Ik zou het uitmaken, flink aan mezelf gaan werken en haar een vriendje gunnen die haar durft te vertrouwen, die onvoorwaardelijk lief heeft en die in het nu leeft en niet in het verleden of in de toekomst.

God is ook een bezitterig type. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

voor enola gay:

ik geloof dat we dan een meta discussie starten

Goedzo wees en licht. Sommige mensen hebben een lossere moraal en dat moeten ze zelf weten maar ga het alsjeblieft niet goed praten. ik vind dat je respect moet hebben voor de mensen die niet zomaar met jan en alleman het bed induikt en wel exclusief willen blijven voor hun partner

ik wil absolut niemand opfokken, maar zo is het leven. Ik duik ook niet met iedereen het bed in, alleen als het klikt, en dat we het allebei leuk vinden,

toen ik net zo oud als jij was, had ik al zorgen over een depressieve vader.

ik keur niks af over je gedachten, maar dat alle meiden die je in je leven tegenkomt nog maagd zijn is een utopie, die je maar beter kan laten varen.

heb door omstandigheden een harde levensles achter de rug, en weet , net als velen, wat er te koop is in de wereld. of je dat losbandigheid wil noemen, ok, wat jij wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God kan bezitterig zijn, hij geeft je verder wel de vrijheid om je eigen stomme dingen te doen en blijft onvoorwaardelijk van je houden, hij vraagt niet van je om je ongelovige vrienden metteen te vermijden, omdat je hem dient. In tegendeel, je kunt ze door je eigen levenswandel tot levend getuigenis zijn.

maar ik denk dat er sprake is van een wisselwerking. Door de (stellige en veroordelende) reacties van topic starter kan zijn vriendin het ook erg moeilijk vinden om hem eerlijk te vertellen wat ze gaat doen, omdat ze zijn reactie vreest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God kan bezitterig zijn, hij geeft je verder wel de vrijheid om je eigen stomme dingen te doen en blijft onvoorwaardelijk van je houden, hij vraagt niet van je om je ongelovige vrienden metteen te vermijden, omdat je hem dient. In tegendeel, je kunt ze door je eigen levenswandel tot levend getuigenis zijn.

maar ik denk dat er sprake is van een wisselwerking. Door de (stellige en veroordelende) reacties van topic starter kan zijn vriendin het ook erg moeilijk vinden om hem eerlijk te vertellen wat ze gaat doen, omdat ze zijn reactie vreest.

Maar dan weet ze toch dat ze fout zit anders zou je het wel zeggen.

Mensen zoals u en Enola GAY hebben een andere leefstijl dan mij en vele anderen dat moet je ook accepteren. Jullie staan voor de seksualisering van NL en zorgen voor een te open seksuele minding waardoor er juist relaties uitgaan, scheidingen, ongewenste zwangerschappen, vele huwelijken ontstaan. Ik ken genoeg christenen die wel wachten met seks tot hun huwelijk en jij doet alsof die er niet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gooi er toch even een oproepje tussendoor om met respect met elkaar om te gaan. Onderzoeker33, je kent de mensen waarover je het hebt niet persoonlijk, en als je iets beter leest wat ze schrijven kun je misschien beter begrijpen wat ze willen zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God kan bezitterig zijn, hij geeft je verder wel de vrijheid om je eigen stomme dingen te doen en blijft onvoorwaardelijk van je houden, hij vraagt niet van je om je ongelovige vrienden metteen te vermijden, omdat je hem dient. In tegendeel, je kunt ze door je eigen levenswandel tot levend getuigenis zijn.

maar ik denk dat er sprake is van een wisselwerking. Door de (stellige en veroordelende) reacties van topic starter kan zijn vriendin het ook erg moeilijk vinden om hem eerlijk te vertellen wat ze gaat doen, omdat ze zijn reactie vreest.

Maar dan weet ze toch dat ze fout zit anders zou je het wel zeggen.

Mensen zoals u en Enola GAY hebben een andere leefstijl dan mij en vele anderen dat moet je ook accepteren. Jullie staan voor de seksualisering van NL en zorgen voor een te open seksuele minding waardoor er juist relaties uitgaan, scheidingen, ongewenste zwangerschappen, vele huwelijken ontstaan. Ik ken genoeg christenen die wel wachten met seks tot hun huwelijk en jij doet alsof die er niet zijn.

lieve, lieve onderzoeker33,

ik heb oprecht respect voor je, alleen je bent nog zo jong,

toen ik zo oud als jouw was, had ik alreeds een harde les achter de rug

er ligt een wereld voor je open, waarin jij bepaalt welke weg je wandelt.

wat ik wil meegeven is dat de wereld/pad die je begaat niet makkelijk is, en dat je standvastig moet blijven in je geloof wil je dat pad volbrengen.

een heleboel teleurstelingen zullen je ten deel vallen, alleen,, blijf wie je bent.

onvolwaardelijke liefde naar anderen toe is het allerbelangrijkste

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik gooi er toch even een oproepje tussendoor om met respect met elkaar om te gaan. Onderzoeker33, je kent de mensen waarover je het hebt niet persoonlijk, en als je iets beter leest wat ze schrijven kun je misschien beter begrijpen wat ze willen zeggen.

Je hebt gelijk, dat was niet netjes. Ik wou ze er alleen op attenderen dat niet iedereen zo over de liefde denkt gelukkig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God kan bezitterig zijn, hij geeft je verder wel de vrijheid om je eigen stomme dingen te doen en blijft onvoorwaardelijk van je houden, hij vraagt niet van je om je ongelovige vrienden metteen te vermijden, omdat je hem dient. In tegendeel, je kunt ze door je eigen levenswandel tot levend getuigenis zijn.

maar ik denk dat er sprake is van een wisselwerking. Door de (stellige en veroordelende) reacties van topic starter kan zijn vriendin het ook erg moeilijk vinden om hem eerlijk te vertellen wat ze gaat doen, omdat ze zijn reactie vreest.

Maar dan weet ze toch dat ze fout zit anders zou je het wel zeggen.

Mensen zoals u en Enola GAY hebben een andere leefstijl dan mij en vele anderen dat moet je ook accepteren. Jullie staan voor de seksualisering van NL en zorgen voor een te open seksuele minding waardoor er juist relaties uitgaan, scheidingen, ongewenste zwangerschappen, vele huwelijken ontstaan. Ik ken genoeg christenen die wel wachten met seks tot hun huwelijk en jij doet alsof die er niet zijn.

lieve, lieve onderzoeker33,

ik heb oprecht respect voor je, alleen je bent nog zo jong,

toen ik zo oud als jouw was, had ik alreeds een harde les achter de rug

er ligt een wereld voor je open, waarin jij bepaalt welke weg je wandelt.

wat ik wil meegeven is dat de wereld/pad die je begaat niet makkelijk is, en dat je standvastig moet blijven in je geloof wil je dat pad volbrengen.

een heleboel teleurstelingen zullen je ten deel vallen, alleen,, blijf wie je bent.

onvolwaardelijke liefde naar anderen toe is het allerbelangrijkste

Mooi gesproken en daar ben ik het ook met je eens voor de eerste keer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik gooi er toch even een oproepje tussendoor om met respect met elkaar om te gaan. Onderzoeker33, je kent de mensen waarover je het hebt niet persoonlijk, en als je iets beter leest wat ze schrijven kun je misschien beter begrijpen wat ze willen zeggen.

Je hebt gelijk, dat was niet netjes. Ik wou ze er alleen op attenderen dat niet iedereen zo over de liefde denkt gelukkig.

Bekijk het zo: als je iedereen die je iets aan heeft gedaan van je verwijdert blijf je uiteindelijk alleen over. Je kunt zelfs niet jezelf vertrouwen. Je ouders maken fouten. Je dominee. Je vrienden. Alleen God is 100% betrouwbaar. Het probleem daarnaast met liefde is dat degenen die het dichtste bij staan je ook het beste kunnen kwetsen. Ga maar na, iemand die je niet kent probeert je iets aan te doen en je schudt het van je af. Als iemand voor jou iets of meer betekent komt het veel harder aan. En dan moet je leren vergeven. Ik denk dat vergeven pas echt inhoud heeft als het er op aankomt. Als een ander iets kleins doet, en 'sorry' zegt, dan is het makkelijk: 'ik vergeef je'. Maar als het er echt op aan komt, als die ander je echt gekwetst heeft... dan kan het een hele grote stap zijn, echt een opgave. En een deel van een relatie hebben is elkaar accepteren en kunnen vergeven. Want die ander veranderen gaat je meestal niet lukken. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik gooi er toch even een oproepje tussendoor om met respect met elkaar om te gaan. Onderzoeker33, je kent de mensen waarover je het hebt niet persoonlijk, en als je iets beter leest wat ze schrijven kun je misschien beter begrijpen wat ze willen zeggen.

Je hebt gelijk, dat was niet netjes. Ik wou ze er alleen op attenderen dat niet iedereen zo over de liefde denkt gelukkig.

Bekijk het zo: als je iedereen die je iets aan heeft gedaan van je verwijdert blijf je uiteindelijk alleen over. Je kunt zelfs niet jezelf vertrouwen. Je ouders maken fouten. Je dominee. Je vrienden. Alleen God is 100% betrouwbaar. Het probleem daarnaast met liefde is dat degenen die het dichtste bij staan je ook het beste kunnen kwetsen. Ga maar na, iemand die je niet kent probeert je iets aan te doen en je schudt het van je af. Als iemand voor jou iets of meer betekent komt het veel harder aan. En dan moet je leren vergeven. Ik denk dat vergeven pas echt inhoud heeft als het er op aankomt. Als een ander iets kleins doet, en 'sorry' zegt, dan is het makkelijk: 'ik vergeef je'. Maar als het er echt op aan komt, als die ander je echt gekwetst heeft... dan kan het een hele grote stap zijn, echt een opgave. En een deel van een relatie hebben is elkaar accepteren en kunnen vergeven. Want die ander veranderen gaat je meestal niet lukken. :P

Tuurlijk moet je mensen kunnen vergeven maar daarvoor moet je de ander ook kunnen vertrouwen. Op dit moment ben ik het vertrouwen een beetje kwijt geraakt in mijn vriendin. Ik wil mijn relatie absoluut redden maar vind het heel moeilijk dit zo te vergeten en te vergeven. Ik zit er over na te denken om zelfs maar naar een psycholoog/relatietherapeut te gaan. Ik voel me zwak dat ik het haar niet zo kan vergeven, maarja zoals ik eerder heb gehoord ik ben ook maar een mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het vertrouwen weg is moet je conclusies trekken inderdaad. Ik weet niet of je een relatietherapeut nodig hebt hoor, maar het kan altijd helpen natuurlijk. Wat ook helpt zijn heldere afspraken, bijv. over ontmoetingen met exen etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als het vertrouwen weg is moet je conclusies trekken inderdaad. Ik weet niet of je een relatietherapeut nodig hebt hoor, maar het kan altijd helpen natuurlijk. Wat ook helpt zijn heldere afspraken, bijv. over ontmoetingen met exen etc.

Ze heeft geen exen ze was mijn eerste vriendin en ik haar eerste vriendje. Daarom vind ik het extra zuur dat ze seks heeft gehad terwijl ze geen relatie had.

En bovendien liet ik haar vrij. Als ze wou afspreken met vrienden (ook jongens) liet ik haar daar vrij in ook al vond ik het niet leuk. Als ik regels moet maken dat ze mensen niet mag zien dan lijkt me dat niet normaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
(...) ook al vond ik het niet leuk.(...)

Ik denk dat dat wel voldoende op valt. Je straalt uit dat je het niet leuk vindt, en dan kun je er beter wel afspraken over maken, om onderhuidse spanningen te voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God kan bezitterig zijn, hij geeft je verder wel de vrijheid om je eigen stomme dingen te doen en blijft onvoorwaardelijk van je houden, hij vraagt niet van je om je ongelovige vrienden metteen te vermijden, omdat je hem dient. In tegendeel, je kunt ze door je eigen levenswandel tot levend getuigenis zijn.

maar ik denk dat er sprake is van een wisselwerking. Door de (stellige en veroordelende) reacties van topic starter kan zijn vriendin het ook erg moeilijk vinden om hem eerlijk te vertellen wat ze gaat doen, omdat ze zijn reactie vreest.

Maar dan weet ze toch dat ze fout zit anders zou je het wel zeggen.

Mensen zoals u en Enola GAY hebben een andere leefstijl dan mij en vele anderen dat moet je ook accepteren. Jullie staan voor de seksualisering van NL en zorgen voor een te open seksuele minding waardoor er juist relaties uitgaan, scheidingen, ongewenste zwangerschappen, vele huwelijken ontstaan. Ik ken genoeg christenen die wel wachten met seks tot hun huwelijk en jij doet alsof die er niet zijn.

Ze hoeft niet te vinden dat zij fout zit, ze vermoedt hoe jij op iets, wat voor haar wellicht helemaal niet zo zwaar is, gewoon gezellig op visite, heel sterk zult gaan reageren.

Het is lachwekkend om mij als voorbeeld te stellen voor de seksualisering van NL. Ik ben verdorie al meer dan 22 jaar monogaam getrouwd en door 3 gevallen van aanranding heb ik in mijn jonge jaren idd vrij veel partners gehad. "Mannen zijn enge wezens die je willen verkrachten en seks met je willen hebben. De beste manier om die dreiging onschadelijk te maken is zelf de touwtjes en het initiatief in handen te houden...."dat was mijn onderbewuste drijfveer. Op het moment dat ik mijn gedrag besefte en de achtergrond ervan, kon ik er mee ophouden. Gelukkig heb ik een niet veroordelende man, die zelfs zonder de achtergrond te weten van die relaties, ze in het verleden kon laten.

1 op de 3 vrouwen is aangerand en van die 3 is er bij 1 van hen ook nog sprake geweest van verkrachting. Ik zou met evenveel stelligheid van alle mannen kunnen walgen vanwege hun ideeen over vrouwen en seks. Of ze nu denken "alles wat vrouw is mag ik pakken" of dadt ze denken " die is van mij en ze hoort geen omgang meer te hebben met andere mannen in een 1 op 1 situatie" of dat ze denken "walgelijk ze heeft seks gehad met iemand anders" Het is in alle gevallen een manier van denken die vrouwen tekort doet en meeer zegt over de man die zo denkt dan over de vrouw waarover ze het denken.

Vertrouwen zit in jezelf, mijn man kon mij vertrouwen, omdat hij zichzelf kon vertrouwen, zichzelf kon zijn, goed in zijn eigen vel zat en durfde lief te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God kan bezitterig zijn, hij geeft je verder wel de vrijheid om je eigen stomme dingen te doen en blijft onvoorwaardelijk van je houden, hij vraagt niet van je om je ongelovige vrienden metteen te vermijden, omdat je hem dient. In tegendeel, je kunt ze door je eigen levenswandel tot levend getuigenis zijn.

maar ik denk dat er sprake is van een wisselwerking. Door de (stellige en veroordelende) reacties van topic starter kan zijn vriendin het ook erg moeilijk vinden om hem eerlijk te vertellen wat ze gaat doen, omdat ze zijn reactie vreest.

Maar dan weet ze toch dat ze fout zit anders zou je het wel zeggen.

Mensen zoals u en Enola GAY hebben een andere leefstijl dan mij en vele anderen dat moet je ook accepteren. Jullie staan voor de seksualisering van NL en zorgen voor een te open seksuele minding waardoor er juist relaties uitgaan, scheidingen, ongewenste zwangerschappen, vele huwelijken ontstaan. Ik ken genoeg christenen die wel wachten met seks tot hun huwelijk en jij doet alsof die er niet zijn.

Ze hoeft niet te vinden dat zij fout zit, ze vermoedt hoe jij op iets, wat voor haar wellicht helemaal niet zo zwaar is, gewoon gezellig op visite, heel sterk zult gaan reageren.

Het is lachwekkend om mij als voorbeeld te stellen voor de seksualisering van NL. Ik ben verdorie al meer dan 22 jaar monogaam getrouwd en door 3 gevallen van aanranding heb ik in mijn jonge jaren idd vrij veel partners gehad. "Mannen zijn enge wezens die je willen verkrachten en seks met je willen hebben. De beste manier om die dreiging onschadelijk te maken is zelf de touwtjes en het initiatief in handen te houden...."dat was mijn onderbewuste drijfveer. Op het moment dat ik mijn gedrag besefte en de achtergrond ervan, kon ik er mee ophouden. Gelukkig heb ik een niet veroordelende man, die zelfs zonder de achtergrond te weten van die relaties, ze in het verleden kon laten.

1 op de 3 vrouwen is aangerand en van die 3 is er bij 1 van hen ook nog sprake geweest van verkrachting. Ik zou met evenveel stelligheid van alle mannen kunnen walgen vanwege hun ideeen over vrouwen en seks. Of ze nu denken "alles wat vrouw is mag ik pakken" of dadt ze denken " die is van mij en ze hoort geen omgang meer te hebben met andere mannen in een 1 op 1 situatie" of dat ze denken "walgelijk ze heeft seks gehad met iemand anders" Het is in alle gevallen een manier van denken die vrouwen tekort doet en meeer zegt over de man die zo denkt dan over de vrouw waarover ze het denken.

Vertrouwen zit in jezelf, mijn man kon mij vertrouwen, omdat hij zichzelf kon vertrouwen, zichzelf kon zijn, goed in zijn eigen vel zat en durfde lief te hebben.

Anastactia, ik denk dat we elkaar verkeerd hebben begrepen. Ik vind het klote voor je wat er is gebeurd in je verleden. Ik wou alleen aangeven dat ik vind dat je niet met iedereen het bed hoeft te delen en pas seks moet hebben met diegene waar je de rest van je leven mee wilt delen. Dit is een streven en ik begrijp dat er bepaalde situaties zijn waarin dit niet nageleeft kan worden (verkrachting, aanranding enz) of dat de persoon er zelf voor kiest om te rollenbollen met wie die maar wilt.

Mijn vriendin had op dat moment geen relatie en heeft toch meerdere malen seks gehad met een andere jongen. Ze verteld mij dat ze maagd is en pas maanden,jaren later verteld ze dat ze eigenlijk al seks heeft gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dan weet ze toch dat ze fout zit anders zou je het wel zeggen.

Mensen zoals u en Enola GAY hebben een andere leefstijl dan mij en vele anderen dat moet je ook accepteren. Jullie staan voor de seksualisering van NL en zorgen voor een te open seksuele minding waardoor er juist relaties uitgaan, scheidingen, ongewenste zwangerschappen, vele huwelijken ontstaan. Ik ken genoeg christenen die wel wachten met seks tot hun huwelijk en jij doet alsof die er niet zijn.

Ze hoeft niet te vinden dat zij fout zit, ze vermoedt hoe jij op iets, wat voor haar wellicht helemaal niet zo zwaar is, gewoon gezellig op visite, heel sterk zult gaan reageren.

Het is lachwekkend om mij als voorbeeld te stellen voor de seksualisering van NL. Ik ben verdorie al meer dan 22 jaar monogaam getrouwd en door 3 gevallen van aanranding heb ik in mijn jonge jaren idd vrij veel partners gehad. "Mannen zijn enge wezens die je willen verkrachten en seks met je willen hebben. De beste manier om die dreiging onschadelijk te maken is zelf de touwtjes en het initiatief in handen te houden...."dat was mijn onderbewuste drijfveer. Op het moment dat ik mijn gedrag besefte en de achtergrond ervan, kon ik er mee ophouden. Gelukkig heb ik een niet veroordelende man, die zelfs zonder de achtergrond te weten van die relaties, ze in het verleden kon laten.

1 op de 3 vrouwen is aangerand en van die 3 is er bij 1 van hen ook nog sprake geweest van verkrachting. Ik zou met evenveel stelligheid van alle mannen kunnen walgen vanwege hun ideeen over vrouwen en seks. Of ze nu denken "alles wat vrouw is mag ik pakken" of dadt ze denken " die is van mij en ze hoort geen omgang meer te hebben met andere mannen in een 1 op 1 situatie" of dat ze denken "walgelijk ze heeft seks gehad met iemand anders" Het is in alle gevallen een manier van denken die vrouwen tekort doet en meeer zegt over de man die zo denkt dan over de vrouw waarover ze het denken.

Vertrouwen zit in jezelf, mijn man kon mij vertrouwen, omdat hij zichzelf kon vertrouwen, zichzelf kon zijn, goed in zijn eigen vel zat en durfde lief te hebben.

Anastactia, ik denk dat we elkaar verkeerd hebben begrepen. Ik vind het klote voor je wat er is gebeurd in je verleden. Ik wou alleen aangeven dat ik vind dat je niet met iedereen het bed hoeft te delen en pas seks moet hebben met diegene waar je de rest van je leven mee wilt delen. Dit is een streven en ik begrijp dat er bepaalde situaties zijn waarin dit niet nageleeft kan worden (verkrachting, aanranding enz) of dat de persoon er zelf voor kiest om te rollenbollen met wie die maar wilt.

Mijn vriendin had op dat moment geen relatie en heeft toch meerdere malen seks gehad met een andere jongen. Ze verteld mij op een manier dat het niks voorstelt dat ze maagd is en pas maanden,jaren later verteld ze dat ze eigenlijk al seks heeft gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, maar iemand die ooit seks heeft gehad kan best "maagd" zijn zonder dat ze liegt. Wie zijn zonden inziet en zijn vrede weer sluit met God wordt "vernieuwd"en is vanaf dat moment weer (niet technisch) maar in de geest, weer maagd.

Ook daar denk ik dat het gaat om een begrijpen van elkaar.

In principe ben je technisch gesproken al geen maagd meer als je tampons gebruikt ;)

En ik zit er niet mee hoor, dat ik veel partners heb gehad. Verklaarbaar gedrag, veel van geleerd, niks om me over te schamen. Ook zit ik niet met die aanrandingen, ook veel van geleerd, van mijn eigen reacties, van de daders reacties en eigenlijk ben ik er vrij zeker van dat de daders ook niet zo'n prettig verleden hebben/hadden en dat ze meer mijn gebed en vergeving en medeleven verdienen dan iets anders. Ik walg niet van die jongens, ik ben niet boos op ze en eigenlijk ook nooit geweest. Ik durf zelfs te zeggen dat ik ze dankbaar ben voor wat ik er van geleerd heb (Al had ik liever gehad dat ik hetzelfde op een andere manier had mogen leren, maar God zet de gebeurtenissen op je weg en jij hebt daar mee om te gaan)

Mijn vraag aan jou is: Zou God je deze vriendin op je pad hebben kunnen zetten, opdat je over je eigen stelligheid zou nadenken of is ze op je pad gekomen zodat jij haar kunt veroordelen, van haar kunt walgen en haar ver van je werpen, omdat ze niet perfect is.

Ze heeft ooit eens seks gehad. Heb je daarover wel eens een neutraal gepsrek gehad? Over hoe het zo is gekomen, hoe oud ze was, wat er in haar hoofd toen omging en hoe ze er nu over denkt?

Ik wil je zeker aanraden om te bekijken waarom je van het idee dat ze seks heeft gehad walgt. Want dat vind ik wel heel extreem en heftig. Seks op jonge leeftijd is niet zo vreemd, in de pubertiet razen de hormonen en zijn de hersenen nog niet zo ver dat ze consequenties van daden op langere termijn kunnen overzien. Daarom zie je pubers soms de meest idiote en onverstandige dingen doen. Ze zijn niet helemaal toerekeningsvatbaar. De hersenen maken een enorme spurt, maar de impulscontrole is op die leeftijd, op zijn zachts gezegd, niet erg actief/aanwezig. Je neemt het een babie ook niet kwalijk als hij de kat aan zijn staart trekt en hem pijn doet, of als hij met een houten blok zijn broertje op het hoofd timmert. Je denkt niet "wat een sadist" maar eerder "dat moet geleerd worden, laten we daar aan werken"

Link naar bericht
Deel via andere websites
anastasia":3cpfb1nx]Ah, maar iemand die ooit seks heeft gehad kan best "maagd" zijn zonder dat ze liegt. Wie zijn zonden inziet en zijn vrede weer sluit met God wordt "vernieuwd"en is vanaf dat moment weer (niet technisch) maar in de geest, weer maagd.

Ook daar denk ik dat het gaat om een begrijpen van elkaar.

In principe ben je technisch gesproken al geen maagd meer als je tampons gebruikt ;)

En ik zit er niet mee hoor, dat ik veel partners heb gehad. Verklaarbaar gedrag, veel van geleerd, niks om me over te schamen. Ook zit ik niet met die aanrandingen, ook veel van geleerd, van mijn eigen reacties, van de daders reacties en eigenlijk ben ik er vrij zeker van dat de daders ook niet zo'n prettig verleden hebben/hadden en dat ze meer mijn gebed en vergeving en medeleven verdienen dan iets anders. Ik walg niet van die jongens, ik ben niet boos op ze en eigenlijk ook nooit geweest. Ik durf zelfs te zeggen dat ik ze dankbaar ben voor wat ik er van geleerd heb (Al had ik liever gehad dat ik hetzelfde op een andere manier had mogen leren, maar God zet de gebeurtenissen op je weg en jij hebt daar mee om te gaan)

Mijn vraag aan jou is: Zou God je deze vriendin op je pad hebben kunnen zetten, opdat je over je eigen stelligheid zou nadenken of is ze op je pad gekomen zodat jij haar kunt veroordelen, van haar kunt walgen en haar ver van je werpen, omdat ze niet perfect is.

Ze heeft ooit eens seks gehad. Heb je daarover wel eens een neutraal gepsrek gehad? Over hoe het zo is gekomen, hoe oud ze was, wat er in haar hoofd toen omging en hoe ze er nu over denkt?

Ik wil je zeker aanraden om te bekijken waarom je van het idee dat ze seks heeft gehad walgt. Want dat vind ik wel heel extreem en heftig. Seks op jonge leeftijd is niet zo vreemd, in de pubertiet razen de hormonen en zijn de hersenen nog niet zo ver dat ze consequenties van daden op langere termijn kunnen overzien. Daarom zie je pubers soms de meest idiote en onverstandige dingen doen. Ze zijn niet helemaal toerekeningsvatbaar. De hersenen maken een enorme spurt, maar de impulscontrole is op die leeftijd, op zijn zachts gezegd, niet erg actief/aanwezig. Je neemt het een babie ook niet kwalijk als hij de kat aan zijn staart trekt en hem pijn doet, of als hij met een houten blok zijn broertje op het hoofd timmert. Je denkt niet "wat een sadist" maar eerder "dat moet geleerd worden, laten we daar aan werken"

Ook ik heb mijn jeugd gehad. maar ik heb me toch ook kunnen beheersen? Maar in principe gaat het er ook over dat ze niet eerlijk is geweest tegen mij op een gebied wat ik erg belangrijk vind. Ik ben ook door jou reacties gaan nadenken over mijn eigen en ik kan een heleboel vergeven en seksualiteit vind ik gewoon een lastig punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid