Spring naar bijdragen

Vriendin verteld halve waarheden


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een aantal vragen.

Ik heb het uitgemaakt met mijn (ongelovige) vriendin omdat ze voor de relatie begon tegen mij gezegd had dat ze maagd is maar na enkele maanden vertelde dat ze toch seks heeft gehad met iemand (ze heeft er spijt van zegt ze). Ook heeft ze al eerder gezegd dat ze met 2 andere jongens op vakantie heeft gezoend. We hadden toen geen relatie maar we hadden al wel vaak afgesproken (gedate) met elkaar.

Op een dag vertelde ze mij dat ze afspreekt met een vriend van haar. Ik vond het goed. Maar nu ben ik er achter gekomen dat het die jongen is waarmee ze seks heeft gehad. Dit was voor mij de druppel en zei tegen haar dat ik haar niet meer hoef te zien.

1. Ligt het aan mij of is dit een beetje raar allemaal? zijn jullie het met mij eens om het uit te maken of moet ik haar vergeven en verder gaan met de relatie?

2. Het probleem is dat ik ontzettend veel van haar hou, maar als christen zijn dit toch essentiele onderdelen waarop je een partner beoordeeld?

3. Zouden julie een relatie willen met iemand die al seks heeft gehad? en maakt het uit of iemand wel seks heeft gehad maar wel maagd is of niet?

Gr.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

hallo onderzoeker,

ik denk dat je in eerste instantie een goede keuze hebt gemaakt om even afstand te houden. Je vriendin heeft nu ook even tijd om haar gedachten op een rijtje te krijgen en jij ook. als het ware liefde is dan weet God alleen of jullie samen verder gaan ja of nee. Ik vind het niet raar dat je deze keuze hebt gemaakt..vertouwen is toch wel de basis van een relatie!!en als je vriendin halve waarheden vertelt dan is het moeilijk om haar te vertrouwen..

Persoonlijk vind ik het ook moeilijk om met iemand een relatie te hebben die al eerder sex met iemand heeft gehad.Wel is het zo dat iedereen zondigt en als we gaan oordelen dan werpen we de eerste steen..dus dat moeten we niet doen!maar als christen heb je de overtuiging dat sex binnen het huwelijk hoort en alleen dan Zijn zegen kan ervaren...het is persoonlijk of ervoor kiest om wel of niet met iemand een relatie te beginnen die eerder sex heeft gehad. ik kan me heel goed voorstellen dat dit moeilijk is..heb precies hetzelfde maar dan met een jongen die 3 bedpartners heeft gehad..breng het bij God en blijf dichtbij Hem..Hij weet wat het beste voor je is!geef het de tijd en zorg ervoor dat je gevoel en verstand op 1 lijn komen..sterkte!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, drie bedpartners, ik heb een relatie gehad met iemand die er meer had gehad. Op zich maakt dat iemand niet onbetrouwbaar. Hoe ga je daarmee om? Door te beseffen dat dat verleden tijd is, die persoon nu voor jou kiest en jij degene bent die er naast zal liggen en niet die anderen van vroeger. Ik denk niet dat je daar te veroordelend in moet zijn als je het van tevoren weet over iemand. Als je het in een relatie pas later te weten komt, is dat wel anders. Ook hangt het toch af van de instelling van die persoon. Ik kan me bevoorbeeld voorstellen dat als iemand met anderen geslapen heeft en daarna pas tot bekering komt, dat het dan toch anders is dan als je gelovig bent en het dan nog doet. Je kan je verleden niet uitwissen, ook al zou je het willen. Dat is met alles zo.

Kwam erbij dat die persoon waarmee ik een relatie had ook ging liegen en dat was veel erger dan die vroegere bedpartners voor mij. Vertrouwen dat beschadigd wordt door leugens is erg moeilijk weer op te bouwen en dan moet je kunnen vergeven. Ik vind dat persoonlijk erg erg erg moeilijk en door aanhoudende leugens heb ik mezelf beschermd en ben ik met die relatie gestopt.

Ik denk ook dat afstand nemen goed is en dat jullie beiden moeten nadenken over wat je wil. Zij moet niet enkel bij jou passen, maar jij ook bij haar. Als gelovige leven met een ongelovige is zeer moeilijk en dat alleen al kan voor de nodige problemen zorgen. Als er dan al van bij het begin andere kwesties zoals vertrouwen problemen geven, dan lijkt het me nog zwaarder. Maar als jullie echt samen willen zijn en van elkaar houden, dan kan het wel lukken als jij haar vergeeft voor dingen waar ze spijt van heeft. Zij hoeft haar leven en gedrag niet voor jou te veranderen, maar in de eerste plaats voor zichzelf. Jij kan dat niet afdwingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, 3 bedpartners is ook vreselijk moeilijk voor mij..maar als er oprecht spijt is dan moet je toch kunnen vergeven? Met de liefde van God moet dat toch kunnen? iedereen heeft zonde en mag met Gods vergeving opnieuw beginnen..en door Zijn liefde wil ik dat ook kunnen en iedereen krijgt zijn of haar oordeel straks in de Hemel..dus zo probeer ik hiermee om te gaan..is dit makkelijk??nee vind het vreselijk moeilijk..en ben daarom ook druk aan het nadenken of ik een relatie ga beginnen met een jongen waar ik verliefd op ben.

Ik denk niet dat een relatie stand kan houden als je oprecht christen bent en Jezus wil volgen en je vriend of vriendin heeft dit niet. God zegent een relatie als je Hem op nummer 1 hebt en samen met je vriendin/vriend God kan aanbidden..dat is de betekenis van het 3 voudig snoer en dan zal hij een relatie zegenen...

Het is vreselijk moeilijk om te wachten op de juiste partner...maar vertrouw op God en als Hij het wil dan zal Hij je een hele lieve vrouw geven die je kan vertrouwen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet per sé, voor jou zegt dat daar iets over, maar voor een ongelovige kan dat absoluut niets zeggen. Ik ken toch mensen die al verschillende lange relaties hebben gehad van lange duur die wel qua moreel verantwoord gedrag zich 10 keer correcter gedragen dan bv. iemand die ik ken en claimt christen te zijn. Als jij dit zo veelzeggend vindt, kan je dan wel leven met die immoraliteit van het meisje?

Fryslan, klopt wat je zegt. Maar heeft de vriendin in kwestie spijt? Dat weten we in dit verhaal niet echt. Als ze niet gelovig is, zou ik ook niet weten waarom ze er spijt over zou hebben. Eerder spijt misschien omdat de jongen hier haar daarom misschien niet meer wil...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou dan kun je wel in twijfel brengen of hij wel echt christen is. tuurlijk kan ik daar niet zomaar even mee leven anders zou ik daar nu niet zo onzeker over zijn en dit ter topic brengen. Ik denk dat als je een goede christen bent alleen een meisje wilt die kuisheid toont.

Ik weet niet of ze daarom spijt heeft ik zal het haar nog vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi, ik heb een aantal vragen.

1. Ligt het aan mij of is dit een beetje raar allemaal? zijn jullie het met mij eens om het uit te maken of moet ik haar vergeven en verder gaan met de relatie?

Raar? Ja seks hebben met een ander waarmee je nog afspreekt is niet heel gangbaar in relaties. Als zij echt echt spijt heeft moet je haar wel vergeven maar omdat je vertrouwen weg is, is het niet zo raar dat je het uitgemaakt hebt. Maar dat staat los van wel of niet vergeven.

2. Het probleem is dat ik ontzettend veel van haar hou, maar als christen zijn dit toch essentiele onderdelen waarop je een partner beoordeeld?

Van een christen kun je ook misstappen verwachten maar je verlangt wel dat iemand trouw is en ook de meeste niet-christenen verlangen dat van een relatie.

3. Zouden julie een relatie willen met iemand die al seks heeft gehad? en maakt het uit of iemand wel seks heeft gehad maar wel maagd is of niet?

Gr.

Of iemand wel of geen seks gehad heeft was niet iets waar ik over nagedacht heb toen ik een relatie aanging. Dat zou dan toch al van voor mijn tijd zijn. Als dat trouwens een criterium was zouden er niet veel christenen meer zijn want de geest is wel gewillig maar het vlees is zwak. Maagdelijkheid is mooi maar er zijn zoveel terreinen waarop wij struikelen dat het verlies van je maagdelijkheid voor het huwelijk niet het breekpunt van een relatie kan zijn maar iets is tussen God en de persoon in kwestie. Er niet eerlijk over zijn zou wel een breekpunt kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als goed christen oordeel je ook niet over het verleden van iemand anders zonder echt te weten hoe die persoon in het heden staat ;)

Ik ben het laatste jaar mede door mijn vriend enorm gegroeid in mijn weten en denken over het christen-zijn en leven als christen. Daarvoor wist ik veel dingen niet en leefde ik ook deels anders. Mijn vriend heeft mij daar nooit voor veroordeeld, nooit. Hij heeft altijd gezegd: "Ik heb een relatie met jou, met wie je nu bent. Ik ken je verleden en accepteer wie je bent en dat houdt ook je verleden in. Ik zie hoe je nu bent en wat je nu doet en daar kies ik voor. De rest doet er niet meer toe."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, we zijn erg gelukkig samen :) Hij is ook een erg goed persoon, vind ik. Anders was het uiteraard mijn vriend niet.

Ik denk dat je in jouw geval gewoon wat denkwerk te doen hebt. Wil je haar in de eerste plaats vergeven? Als je het echt wil, kan dat wel denk ik, maar dan moet je er echt voor gaan. Van scratch beginnen is heel moeilijk als je bepaalde dingen weet en het kan veel van je vragen. Het is ook ok als je zegt dat niet te doen en iemand anders te zoeken. Dat is ook goed, uiteindelijk heb je jezelf weinig te verwijten als je je hart volgt en eerlijk bent naar jezelf en haar toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 bedpartners zegt niks over de betrouwbaarheid nee, maar wel over de (im)moraliteit van de partner.

hoezo?

iedereen heeft behoeftes, en zolang je vrijgezel bent hoef je je aan niemand te verantwoorden

Idd. Of toch als ongelovige vrijgezel, wat zij toch was/is. Uiteindelijk kan je haar niets verwijten om haar levensstijl die niet strookt met gelovig-zijn, aangezien ze zichzelf niet als gelovig beschouwt. Je kan dat zelf afkeuren, maar dat gaat haar niet veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heel mooi, maar ik geloof daar niet in. Hij moet wel een enorm goed persoon zijn. Ik ben wel een goed persoon maar om zo haar even te vergeven ben ik te zwak voor. Alleen de gedachten dat ze met iemand het bed heeft gedeeld doet zoveel pijn.

had ze nu tijdens of voor jullie relatie het bed gedeelt met mannen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heel mooi, maar ik geloof daar niet in. Hij moet wel een enorm goed persoon zijn. Ik ben wel een goed persoon maar om zo haar even te vergeven ben ik te zwak voor. Alleen de gedachten dat ze met iemand het bed heeft gedeeld doet zoveel pijn.

had ze nu tijdens of voor jullie relatie het bed gedeelt met mannen?

Voor. Maar ze vertelde mij eerst maagd te zijn maar vertelde toen we in relatie waren dat ze wel seks heeft gehad met iemand (maar nog wel maagd is). En later kwam ik er dus achter dat ze ook met die jongen heeft afgesproken

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heel mooi, maar ik geloof daar niet in. Hij moet wel een enorm goed persoon zijn. Ik ben wel een goed persoon maar om zo haar even te vergeven ben ik te zwak voor. Alleen de gedachten dat ze met iemand het bed heeft gedeeld doet zoveel pijn.

had ze nu tijdens of voor jullie relatie het bed gedeelt met mannen?

Voor. Maar ze vertelde mij eerst maagd te zijn maar vertelde toen we in relatie waren dat ze wel seks heeft gehad (maar nog wel maagd is).

ok, dus alleen over het feit dat ze al sex had , en daar nooit eerlijk in is geweest, ben je dus belazert.

je reactie in deze is begrijpelijk. Ikzelf wordt 40 medio november, en sluit niet uit dat mijn liefje waar ik verder mee wil tzt, ook alreeds ontmaagd is, Zo is de tijd tegenwoordig.

vindt ze je wel leuk eigenlijk,? eerlijkheid is erg belangrijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
idd. Of toch als ongelovige vrijgezel, wat zij toch was/is. Uiteindelijk kan je haar niets verwijten om haar levensstijl die niet strookt met gelovig-zijn, aangezien ze zichzelf niet als gelovig beschouwt. Je kan dat zelf afkeuren, maar dat gaat haar niet veranderen.

Dus omdat iemand niet gelovig is kun je haar gedrag niet afkeuren? Als vriend mag ik dat toch doen? ik moet toch mijn grens bepalen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
idd. Of toch als ongelovige vrijgezel, wat zij toch was/is. Uiteindelijk kan je haar niets verwijten om haar levensstijl die niet strookt met gelovig-zijn, aangezien ze zichzelf niet als gelovig beschouwt. Je kan dat zelf afkeuren, maar dat gaat haar niet veranderen.

Dus omdat iemand niet gelovig is kun je haar gedrag niet afkeuren? Als vriend mag ik dat toch doen? ik moet toch mijn grens bepalen?

klopt, je kan en mag je grenzen bepalen, maar omdat ze al sex had voordat jullie iets met elkaar hadden kan en mag je haar daar nooit op aanspreken.

je kan wel zeggen dat je het jammer vindt dat je niet de eerste bent, maar verder niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schrijf toch dat je haar gedrag kan afkeuren? Ik bedoel alleen dat je haar niet kan verwijten dat ze in het verleden niet naar jouw maatstaven heeft geleefd, maar naar die van zichzelf. Je kan dat afkeuren en niet leuk vinden, zeker, maar je kan haar niet verwijten dat ze toen niet heeft geleefd zoals jij het nu wil. Haar leven vult ze zelf in. Wat Enola nu ook zegt dus.

Heb je dan meer moeite met het feit dat ze gelogen heeft om met de feiten waarover ze gelogen heeft?

Wel nog maagd maar wel seks gehad... Ik neem aan dat het dan om orale seks gaat? Tja, hangt ook maar af van je definitie van maagd-zijn af. Persoonlijk vind ik het weinig verschil maken om welke vorm van seks het gaat. Het wil natuurlijk niet zeggen dat als ze met iemand afspreekt, dat ze daarom ook weer seks heeft met die persoon. Daar is iets waarbij je haar op haar woord moet kunnen vertrouwen. Maar ik snap dan wel heel goed dat dat voor jou heel moeilijk is, aangezien haar woord niet altijd klopt.

Op vlak van leugens kan ik je volledig verstaan. Leugens in een relatie maken een relatie kapot en zeker als het over intieme dingen gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ok, dus alleen over het feit dat ze al sex had , en daar nooit eerlijk in is geweest, ben je dus belazert.

je reactie in deze is begrijpelijk. Ikzelf wordt 40 medio november, en sluit niet uit dat mijn liefje waar ik verder mee wil tzt, ook alreeds ontmaagd is, Zo is de tijd tegenwoordig.

vindt ze je wel leuk eigenlijk,? eerlijkheid is erg belangrijk

Ik dacht dat ze misschien wel de ware zou zijn, ze was ongelofelijk lief altijd.

Zo is de tijd tegenwoordig?

Maar dat is logisch als je al 40 bent.

Maar misschien denk ik wat te mooi over de liefde denk ik nu als ik al deze reacties lees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je denkt niet te mooi over de liefde, want de liefde is erg mooi. Dat wil niet zeggen dat het daarom ook altijd makkelijk is ;)

Let op dat je niet van iemand vraagt eigenlijk iemand anders te zijn om beter bij je te passen. Liefde is ook iemand nemen zoals die is en daar heeft iedereen wel eens moeite mee, maar dat willen veranderen moet je loslaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik schrijf toch dat je haar gedrag kan afkeuren? Ik bedoel alleen dat je haar niet kan verwijten dat ze in het verleden niet naar jouw maatstaven heeft geleefd, maar naar die van zichzelf. Je kan dat afkeuren en niet leuk vinden, zeker, maar je kan haar niet verwijten dat ze toen niet heeft geleefd zoals jij het nu wil. Haar leven vult ze zelf in. Wat Enola nu ook zegt dus.

Heb je dan meer moeite met het feit dat ze gelogen heeft om met de feiten waarover ze gelogen heeft?

Wel nog maagd maar wel seks gehad... Ik neem aan dat het dan om orale seks gaat? Tja, hangt ook maar af van je definitie van maagd-zijn af. Persoonlijk vind ik het weinig verschil maken om welke vorm van seks het gaat. Het wil natuurlijk niet zeggen dat als ze met iemand afspreekt, dat ze daarom ook weer seks heeft met die persoon. Daar is iets waarbij je haar op haar woord moet kunnen vertrouwen. Maar ik snap dan wel heel goed dat dat voor jou heel moeilijk is, aangezien haar woord niet altijd klopt.

Op vlak van leugens kan ik je volledig verstaan. Leugens in een relatie maken een relatie kapot en zeker als het over intieme dingen gaat.

Als ze meteen had gezegd dat ze eerder seks had gehad, denk ik niet dat ik voor haar gekozen zou hebben. Sorry maar dit is hoe ik erover denk en af en toe heb ik het gevoel dat ik de enige ben die daar zo over denkt. Dat ze me belazerd heeft is extra zuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid