Spring naar bijdragen

Vriendin verteld halve waarheden


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat heeft er natuurlijk ook wel wat mee te maken. Als je meerdere relaties hebt, heb je ook meer ervaring met zulke problemen en problemen zijn er altijd. Je kan dingen die eerst zo immens belangrijk lijken, beter loslaten.

Doe niet zoals ik. Doordat ik ook gekwest werd, ben ik in die relatie veranderd in een enorm wantrouwend en controlerend persoon. Ik werd tot iemand gemaakt die ik niet wou zijn en die ik nu ook niet meer ben omdat ik nu wel de juiste heb gevonden. Het wantrouwen vrat me compleet op, maakte me depressief en diepongelukkig tot ik aanvaarde dat ik die persoon niet kon "fixen". Ik dacht ook toen echt dat ik van die persoon hield, maar eigenlijk, als ik achteraf denk daarover, heb ik nooit geweten wie die persoon was en kon ik er ook niet van houden. Nu ik dat wel weet, merk ik dat het nooit iets had kunnen worden. Ook alleen al omdat hij dus ook ongelovig was en zelfs spotte met het geloof, dat deed enorm pijn ook al was ik er toen nog niet veel mee bezig. Het was wel een triggermoment om te beseffen dat het me te belangrijk was.

Blijkbaar zijn die seksuele ervaringen van haar dus niet binnen een relatie gebeurd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
dan vraag ik mezelf af hoe zij over zoenen en sex denkt als jij haar eerste vriend bent...

Seks hoort in een relatie zei ze tegen mij maarja als ze dus met iemand seks heeft gehad waarmee ze geen relatie heeft gehad is dat toch vreemd :|. Ze heeft wel vaker met een jongen gezoend ik heb geen idee hoevaak. Ik zou het ook niet willen weten als eerlijk ben. Maar zelf heb ik ook wel met andere meiden gezoend. Dat is ook niet zo'n issue tenzij het buitensporig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
dan vraag ik mezelf af hoe zij over zoenen en sex denkt als jij haar eerste vriend bent...

en ik vraag me af hoe je over zelfbevrediging denkt, ik ben serieus in deze vraag.

sexualiteit is bij velen een taboe, waar maar moeilijk over gepraat kan worden.

zorg ervoor dat dit niet je leven gaat leiden.

sex is heel normaal, en lekker, en moet absoluut niet iets zijn waar je moeilijk mee om moet gaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seks hoort in een relatie zei ze tegen mij maarja als ze dus met iemand seks heeft gehad waarmee ze geen relatie heeft gehad is dat toch vreemd :|.

Maar dan is ze toch positief van mening veranderd naar jouw normen toe?

Ik herken je probleem met leugens over intieme zaken gewoon. Ik ben het lang niet overal met je eens, maar sommige dingen herken ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar zelf heb ik ook wel met andere meiden gezoend. Dat is ook niet zo'n issue tenzij het buitensporig is.

nu komt de aap uit de mauw!!! (H)(H)(H)

Hoezo? je moet niet de boel zo opfokken please.

ik fok niemand op, maar je hebt blijkbaar ook al de nodige ervaring met vrouwtjes, zoals je zelf zegt,

je geeft aan dat dat niet buitensporig is/was. dus je rechtvaardigt jezelf en geeft anderen de schuld

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seks hoort in een relatie zei ze tegen mij maarja als ze dus met iemand seks heeft gehad waarmee ze geen relatie heeft gehad is dat toch vreemd :|.

Maar dan is ze toch positief van mening veranderd naar jouw normen toe?

Ik herken je probleem met leugens over intieme zaken gewoon. Ik ben het lang niet overal met je eens, maar sommige dingen herken ik wel.

Ik denk dat ze het helemaal niet denkt. Het maakt haar niet uit wanneer iemand seks heeft.

Maar ik word wel een beetje in verwarring gebracht nu, misschien moet ik haar nog een laatste kans gunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je haar niet gelooft, heeft het geen zin om een relatie te beginnen. Dan geef je haar ook geen vertrouwen en is het wel op voorhand verloren. Als je opnieuw met haar begint, moet je ook echt opnieuw beginnen: haar verleden laten rusten en aan jullie toekomst denken. Ouwe koeien uit de sloot halen bij een nieuw begin is echt niet wat het zal doen slagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je haar niet gelooft, heeft het geen zin om een relatie te beginnen. Dan geef je haar ook geen vertrouwen en is het wel op voorhand verloren. Als je opnieuw met haar begint, moet je ook echt opnieuw beginnen: haar verleden laten rusten en aan jullie toekomst denken. Ouwe koeien uit de sloot halen bij een nieuw begin is echt niet wat het zal doen slagen.

Het is heel lastig ik ga morgen met haar praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hemeltjelief, waarom zou je medelijden hebben met mijn man? Werkelijk, je brein moet wel vergeven zijn van verwrongen beelden over seks en mensen die zich niet kunnen beheersen. Dat zegt meet over jouw seksualiteit dan over de mijne. Waarom zou ik niet met mijn exen kunnen omgaan? Het zijn heel leuke mensen en mijn man mag ze ook graag. DAt ik ooit sex met ze heb gehad betekent toch niet dat we elkaar de hele tijd met hitsige blikken bekijken? Het zijn leuke mensen (anders was ik niet verliefd op ze geworden) en waarom zou ik leuke en mooie mensen opeens niet meer willen zien omdat ik ooit sex met ze heb gehad. Voor mij is dat hetzelfde als dat ik opeens niet meer met mensen om kan gaan met wie ik ooit ben wezen dineren, omdat ik nu met een kok getrouwd ben.

Mag ik overigens vragen waarom God nog met de mens zou willen omgaan, de mens is Hem vaker ontrouw geweest, heeft Hem vaker bedrogen en vaker weg bij Hem gelopen om ergens anders te grazen dan je kunt bedenken en toch blijft God met ons omgaan, op ons wachten en begint Hij steeds weer een relatie met ons, zonder van ons te walgen, zonder ons beperkingen op te leggen. Hij houdt van ons.

Eens even kijken wat allemaal redenen kunnen zijn om seks te hebben zonder een relatie.

- je hebt een avond stom genoeg veel te veel gedronken en de jongen dringt nogal aan en je bent ietwat te ver heen om erg veel bezwaar te maken.

- je bent vreselijk nieuwsgierig naar wat dat nu is en besluit een knul uit te kiezen die wel een goede vriend is en die je daarna ook nog recht in de ogen kunt kijken, om het uit te proberen.

-je bent gaan kussen en die knul kon dat zo verhipte goed dat je te opgewonden raakte en de grenzen uit het oog verloor

- de jongen drukte door en eigenlijk was het een halve verkrachting, maar zo wil je het niet noemen, denken dat je het zelf ook wilde is prettiger voor je gevoel van eigenwaarde.

- berouw komt na de zonde. Is gebeurd, was stom, doe ik niet weer, heb er van geleerd seks.

En er zijn er nog honderden te bedenken.

Ik vraag me af of jij ooit aan zelfbevrediging doet? Waarom doe je dat, wat denk je er dan bij? Of doe je dat nooit, denk je nooit aan seks, behalve dan met walging.

Jij bent een bezitterig type, jij wilt een vrouw die helemaal van jou is en van niemand anders, je bent jaloers aangelegd. Ik zou het uitmaken, flink aan mezelf gaan werken en haar een vriendje gunnen die haar durft te vertrouwen, die onvoorwaardelijk lief heeft en die in het nu leeft en niet in het verleden of in de toekomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
voor enola gay:

ik geloof dat we dan een meta discussie starten

Goedzo wees en licht. Sommige mensen hebben een lossere moraal en dat moeten ze zelf weten maar ga het alsjeblieft niet goed praten. ik vind dat je respect moet hebben voor de mensen die niet zomaar met jan en alleman het bed induikt en wel exclusief willen blijven voor hun partner

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hemeltjelief, waarom zou je medelijden hebben met mijn man? Werkelijk, je brein moet wel vergeven zijn van verwrongen beelden over seks en mensen die zich niet kunnen beheersen. Dat zegt meet over jouw seksualiteit dan over de mijne. Waarom zou ik niet met mijn exen kunnen omgaan? Het zijn heel leuke mensen en mijn man mag ze ook graag. DAt ik ooit sex met ze heb gehad betekent toch niet dat we elkaar de hele tijd met hitsige blikken bekijken? Het zijn leuke mensen (anders was ik niet verliefd op ze geworden) en waarom zou ik leuke en mooie mensen opeens niet meer willen zien omdat ik ooit sex met ze heb gehad. Voor mij is dat hetzelfde als dat ik opeens niet meer met mensen om kan gaan met wie ik ooit ben wezen dineren, omdat ik nu met een kok getrouwd ben.

Mag ik overigens vragen waarom God nog met de mens zou willen omgaan, de mens is Hem vaker ontrouw geweest, heeft Hem vaker bedrogen en vaker weg bij Hem gelopen om ergens anders te grazen dan je kunt bedenken en toch blijft God met ons omgaan, op ons wachten en begint Hij steeds weer een relatie met ons, zonder van ons te walgen, zonder ons beperkingen op te leggen. Hij houdt van ons.

Eens even kijken wat allemaal redenen kunnen zijn om seks te hebben zonder een relatie.

- je hebt een avond stom genoeg veel te veel gedronken en de jongen dringt nogal aan en je bent ietwat te ver heen om erg veel bezwaar te maken.

- je bent vreselijk nieuwsgierig naar wat dat nu is en besluit een knul uit te kiezen die wel een goede vriend is en die je daarna ook nog recht in de ogen kunt kijken, om het uit te proberen.

-je bent gaan kussen en die knul kon dat zo verhipte goed dat je te opgewonden raakte en de grenzen uit het oog verloor

- de jongen drukte door en eigenlijk was het een halve verkrachting, maar zo wil je het niet noemen, denken dat je het zelf ook wilde is prettiger voor je gevoel van eigenwaarde.

- berouw komt na de zonde. Is gebeurd, was stom, doe ik niet weer, heb er van geleerd seks.

En er zijn er nog honderden te bedenken.

Ik vraag me af of jij ooit aan zelfbevrediging doet? Waarom doe je dat, wat denk je er dan bij? Of doe je dat nooit, denk je nooit aan seks, behalve dan met walging.

Jij bent een bezitterig type, jij wilt een vrouw die helemaal van jou is en van niemand anders, je bent jaloers aangelegd. Ik zou het uitmaken, flink aan mezelf gaan werken en haar een vriendje gunnen die haar durft te vertrouwen, die onvoorwaardelijk lief heeft en die in het nu leeft en niet in het verleden of in de toekomst.

Hemeltjelief, waarom zou je medelijden hebben met mijn man? Werkelijk, je brein moet wel vergeven zijn van verwrongen beelden over seks en mensen die zich niet kunnen beheersen. Dat zegt meet over jouw seksualiteit dan over de mijne. Waarom zou ik niet met mijn exen kunnen omgaan? Het zijn heel leuke mensen en mijn man mag ze ook graag. DAt ik ooit sex met ze heb gehad betekent toch niet dat we elkaar de hele tijd met hitsige blikken bekijken? Het zijn leuke mensen (anders was ik niet verliefd op ze geworden) en waarom zou ik leuke en mooie mensen opeens niet meer willen zien omdat ik ooit sex met ze heb gehad. Voor mij is dat hetzelfde als dat ik opeens niet meer met mensen om kan gaan met wie ik ooit ben wezen dineren, omdat ik nu met een kok getrouwd ben.

Mag ik overigens vragen waarom God nog met de mens zou willen omgaan, de mens is Hem vaker ontrouw geweest, heeft Hem vaker bedrogen en vaker weg bij Hem gelopen om ergens anders te grazen dan je kunt bedenken en toch blijft God met ons omgaan, op ons wachten en begint Hij steeds weer een relatie met ons, zonder van ons te walgen, zonder ons beperkingen op te leggen. Hij houdt van ons.

Eens even kijken wat allemaal redenen kunnen zijn om seks te hebben zonder een relatie.

- je hebt een avond stom genoeg veel te veel gedronken en de jongen dringt nogal aan en je bent ietwat te ver heen om erg veel bezwaar te maken.

- je bent vreselijk nieuwsgierig naar wat dat nu is en besluit een knul uit te kiezen die wel een goede vriend is en die je daarna ook nog recht in de ogen kunt kijken, om het uit te proberen.

-je bent gaan kussen en die knul kon dat zo verhipte goed dat je te opgewonden raakte en de grenzen uit het oog verloor

- de jongen drukte door en eigenlijk was het een halve verkrachting, maar zo wil je het niet noemen, denken dat je het zelf ook wilde is prettiger voor je gevoel van eigenwaarde.

- berouw komt na de zonde. Is gebeurd, was stom, doe ik niet weer, heb er van geleerd seks.

En er zijn er nog honderden te bedenken.

Ik vraag me af of jij ooit aan zelfbevrediging doet? Waarom doe je dat, wat denk je er dan bij? Of doe je dat nooit, denk je nooit aan seks, behalve dan met walging.

Jij bent een bezitterig type, jij wilt een vrouw die helemaal van jou is en van niemand anders, je bent jaloers aangelegd. Ik zou het uitmaken, flink aan mezelf gaan werken en haar een vriendje gunnen die haar durft te vertrouwen, die onvoorwaardelijk lief heeft en die in het nu leeft en niet in het verleden of in de toekomst.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een christen bent. Je haalt er ook vanalles bij we hebben het daar helemaal niet over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, ik zal me geen christen noemen, maar Jezus is wel mijn leraar. Ik haal er helemaal niks bij. Jij vindt het ongepast om met een ex om te gaan 1-op-1. Bij mij heet dat gebrek aan vertrouwen.

Jij walgt van wat ze heeft gedaan. Dat geeft een verwrongen beeld van sexualiteit aan en een oordelend karakter.

Jij hebt medelijden met mijn man, omdat ik een aantal exen nog steeds als vriend heb en we elkaar volledig vertrouwen?

Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat je tegen jou niet direct met de hele waarheid over de brug wilt komen. Je bent zo stellig en zo oordelend.

Ik heb heel veel respect voor mensen die bewust kiezen om als maagd het huwelijk in te gaan. Ik wilde dat jij net zo veel respect zou tonen naar mensen die (om welke reden dan ook) in een andere situatie zitten.

Jongeman, ik ben 51 en weet dat er meer grijs is in de wereld dan zwart en wit en ik ben bang dat jij daar ook nog achter gaat komen en dat , als je zelf zo oud bent en je leest je stellige uitspraken van nu weer terug, het schaamrood je dan op de kaken staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid