Spring naar bijdragen

Vriendin verteld halve waarheden


Aanbevolen berichten

Er zijn zeker mensen die zoiets meemaken en met leugens krijgt iedereen ooit wel eens te maken. Je gevoelens zijn erg herkenbaar hoor, al zijn situaties nooit volledig hetzelfde natuurlijk. Maar gun jezelf de tijd om erover na te denken en om je pijn te laten genezen. We zijn nu een dik jaar na die afgebroken relatie van mij en ik ben nog steeds woedend op die persoon die mij zo belogen heeft. Beetje bij beetje, heeeeel stilletjes aan kan je dat loslaten, maar het is verdraaid moeilijk.

Radicalisering kan je wel van je geloof wegleiden. Jezus leert ons nog steeds om mensen lief te hebben en te vergeven, niet om wrokkig te blijven om dingen die je toch niet meer kan veranderen.

Uiteindelijk heb je twee keuzes: doorgaan met haar en haar vergeven of een ander (gelovig) iemand te zoeken en zien wat dat brengt :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik ben het helemaal eens met Floes!je vergeeft haar of je zoekt/wacht op een gelovige vriendin. Ik snap niet dat als je zo radicaal bent dat je dan voor een ongelovig meisje gaat..God kan haar bekeren..zeker weten..maar je kan nooit gelijk op dezelfde gelooflijn zitten toch?dus moet je je afvragen of het wel goed is om een relatie aan te gaan met een niet christelijke...( het is anders als ze er wel voor openstaat)

en even je ei kwijt is goed om dingen te verwerken...de tijd zal het leren..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn zeker mensen die zoiets meemaken en met leugens krijgt iedereen ooit wel eens te maken. Je gevoelens zijn erg herkenbaar hoor, al zijn situaties nooit volledig hetzelfde natuurlijk. Maar gun jezelf de tijd om erover na te denken en om je pijn te laten genezen. We zijn nu een dik jaar na die afgebroken relatie van mij en ik ben nog steeds woedend op die persoon die mij zo belogen heeft. Beetje bij beetje, heeeeel stilletjes aan kan je dat loslaten, maar het is verdraaid moeilijk.

Radicalisering kan je wel van je geloof wegleiden. Jezus leert ons nog steeds om mensen lief te hebben en te vergeven, niet om wrokkig te blijven om dingen die je toch niet meer kan veranderen.

Uiteindelijk heb je twee keuzes: doorgaan met haar en haar vergeven of een ander (gelovig) iemand te zoeken en zien wat dat brengt :)

Die keuzes had ik ook voor mezelf bedacht. Maar dat is zo verdomd moeilijk. Als ik haar nu vergeef moet ik het voor altijd vergeven en als ik nu aan de gedachten denk dat ze met iemand anders seks heeft gehad dan walg ik gewoon, ze had niet eens een relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik ben het helemaal eens met Floes!je vergeeft haar of je zoekt/wacht op een gelovige vriendin. Ik snap niet dat als je zo radicaal bent dat je dan voor een ongelovig meisje gaat..God kan haar bekeren..zeker weten..maar je kan nooit gelijk op dezelfde gelooflijn zitten toch?dus moet je je afvragen of het wel goed is om een relatie aan te gaan met een niet christelijke...( het is anders als ze er wel voor openstaat)

en even je ei kwijt is goed om dingen te verwerken...de tijd zal het leren..

Ik ben zo radicaal veranderd tijdens de relatie (daarvoor ook wel christelijk maar minder mee bezig als nu). Ze staat er open voor maar gezien haar keuzes in nu, verleden en thuisachtergrond denk ik niet dat ze ooit haar leefstijl gaat veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onderzoeker 33, ik ben nu al bijna 22 jaar gelukkig getrouwd met een man die 1 vriendinnetje heeft gehad, waarmee hij alleen gezoend heeft terwijl ik zelf heeeel wat meer ervaren was dan hij. Nooit een probleem van gemaakt. En ja, ik ging ook nog om met een aantal exen en dat vond hij goed, niet omdat hij een watje is, maar omdat hij ook nog gewoon contact had met zijn vorige vriendin en haar nieuwe vriend.

Jij bent ontzettend stellig en je weet het zo ontzettend goed en je walgt van wat ze heeft gedaan.

In vredesnaam, maak het onmiddelijk uit voordat je haar stokongelukkig maakt. Ze verdient een beter vriendje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze meteen had gezegd dat ze eerder seks had gehad, denk ik niet dat ik voor haar gekozen zou hebben. Sorry maar dit is hoe ik erover denk en af en toe heb ik het gevoel dat ik de enige ben die daar zo over denkt.

denk jij uberhaupt een vriendin te vinden die nooit gezoend of gesexed heeft?

wens je veel success, maar het gaat hem niet worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze meteen had gezegd dat ze eerder seks had gehad, denk ik niet dat ik voor haar gekozen zou hebben. Sorry maar dit is hoe ik erover denk en af en toe heb ik het gevoel dat ik de enige ben die daar zo over denkt.

denk jij uberhaupt een vriendin te vinden die nooit gezoend of gesexed heeft?

wens je veel success, maar het gaat hem niet worden

ik ben toch ook maagd (22) waarom zou een meisje dat niet kunnen zijn? niet iedereen is zo losbandig als je dat denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Onderzoeker 33, ik ben nu al bijna 22 jaar gelukkig getrouwd met een man die 1 vriendinnetje heeft gehad, waarmee hij alleen gezoend heeft terwijl ik zelf heeeel wat meer ervaren was dan hij. Nooit een probleem van gemaakt. En ja, ik ging ook nog om met een aantal exen en dat vond hij goed, niet omdat hij een watje is, maar omdat hij ook nog gewoon contact had met zijn vorige vriendin en haar nieuwe vriend.

Jij bent ontzettend stellig en je weet het zo ontzettend goed en je walgt van wat ze heeft gedaan.

In vredesnaam, maak het onmiddelijk uit voordat je haar stokongelukkig maakt. Ze verdient een beter vriendje.

Waarom zou je nog omgaan met een ex vraag ik me dan af? is je huidige partner niet goed genoeg? Wat heb ik een medelijden met je man.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het meeste al weg gezegd is, toch nog even kort mijn verhaal.

Ik ben pas sinds een aantal jaar Christen, en daarvoor dus niet zo geweest. Mijn tijd op de middelbare school en t HBO was ik dus ook 'gewoon' losbandig en ook een aantal bedpartners gehad. Na mijn 'bekering' zag ik in dat mijn vorige levensstijl Bijbels gezien niet echt door de beugel kan. Op dit moment een vriendin, die van alles weet (ik heb ervoor gekozen eerlijk te zijn over de meeste zaken, en ze weet ook dat ze niet alles hoeft te weten). Zij is haar hele leven Christen en maakt er gelukkig geen punt van dat ik vroeger een ander leven leidde en in het begin vond ze het lastig dat ik bepaalde exen nog spreek, maar nu gelukkig niet meer. Mensen kunnen veranderen, of beter gezegd: God kan ervoor zorgen dat mensen veranderen.

Ik snap je verwarring wel, ze is niet eerlijk geweest. Ik zou dat ook niet op prijs stellen. Maar om van die aantal bedpartners nu een probleem te maken vind ik wat te ver gaan (zeker als ik weet hoe het bij mezelf is gegaan). Dat is het verleden, focus je op de toekomst. Hoeveel heeft God van jou wel niet vergeven (bij mij is dat zoveel, dat ik van de meeste dingen niet eens kan opnoemen wat het is), en hoe mooi zou het zijn als jij ook anderen zou kunnen vergeven.

En ik moet toch even zeggen dat ik je reactie naar Anastasia wel erg overdreven vind. Ik krijg sterk het gevoel dat je jezelf helemaal fantastisch vind. Ik heb dus (zie boven) ook nog contact met bepaalde exen / scharrels. Daar werkte een relatie gewoon niet, en vriendschap wel. Zo nu en dan komen zulke dingen ook voor...

Laten we vooropstellen dat eerlijkheid in een relatie toch wel cruciaal is. Daarnaast zullen we het gesprek over relatie met een ongelovige maar niet aansnijden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ze meteen had gezegd dat ze eerder seks had gehad, denk ik niet dat ik voor haar gekozen zou hebben. Sorry maar dit is hoe ik erover denk en af en toe heb ik het gevoel dat ik de enige ben die daar zo over denkt.

denk jij uberhaupt een vriendin te vinden die nooit gezoend of gesexed heeft?

wens je veel success, maar het gaat hem niet worden

ik ben toch ook maagd (22) waarom zou een meisje dat niet kunnen zijn? niet iedereen is zo losbandig als je dat denkt.

ok,ok, 22 en 40 is een aardig gat.

ik weet inmiddels wel wat er te koop is in de wereld, en inderdaad, zoals je al zei, als je 40 bent zijn de meeste vrouwen die in mijn leeftijdsklasse vallen veelal al ongroent.

helaas zal je moeten accepteren dat niet iedereen hetzelfde is.

jij doet het niet verkeerd, doch, veel meiden denken er anders over.

wellicht is het een optie voor je om priester te worden???

Link naar bericht
Deel via andere websites
Onderzoeker 33, ik ben nu al bijna 22 jaar gelukkig getrouwd met een man die 1 vriendinnetje heeft gehad, waarmee hij alleen gezoend heeft terwijl ik zelf heeeel wat meer ervaren was dan hij. Nooit een probleem van gemaakt. En ja, ik ging ook nog om met een aantal exen en dat vond hij goed, niet omdat hij een watje is, maar omdat hij ook nog gewoon contact had met zijn vorige vriendin en haar nieuwe vriend.

Jij bent ontzettend stellig en je weet het zo ontzettend goed en je walgt van wat ze heeft gedaan.

In vredesnaam, maak het onmiddelijk uit voordat je haar stokongelukkig maakt. Ze verdient een beter vriendje.

Waarom zou je nog omgaan met een ex vraag ik me dan af? is je huidige partner niet goed genoeg? Wat heb ik een medelijden met je man.

dat heet vertrouwen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Onderzoeker 33, ik ben nu al bijna 22 jaar gelukkig getrouwd met een man die 1 vriendinnetje heeft gehad, waarmee hij alleen gezoend heeft terwijl ik zelf heeeel wat meer ervaren was dan hij. Nooit een probleem van gemaakt. En ja, ik ging ook nog om met een aantal exen en dat vond hij goed, niet omdat hij een watje is, maar omdat hij ook nog gewoon contact had met zijn vorige vriendin en haar nieuwe vriend.

Jij bent ontzettend stellig en je weet het zo ontzettend goed en je walgt van wat ze heeft gedaan.

In vredesnaam, maak het onmiddelijk uit voordat je haar stokongelukkig maakt. Ze verdient een beter vriendje.

Waarom zou je nog omgaan met een ex vraag ik me dan af? is je huidige partner niet goed genoeg? Wat heb ik een medelijden met je man.

dat heet vertrouwen

Vertrouwen? wat heb je nog bij een ex te zoeken? sorry dat vind ik gewoon vreemd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je nog omgaan met een ex vraag ik me dan af? is je huidige partner niet goed genoeg? Wat heb ik een medelijden met je man.

dat heet vertrouwen

Vertrouwen? wat heb je nog bij een ex te zoeken? sorry dat vind ik gewoon vreemd

geeft niet,

je bent 22, over 15 jaar denk je er anders over

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ex van mijn vorige vriend vertrouwde ik niet. Mijn toenmalige vriend vertrouwde ik toen ook niet en al zeker niet met haar. Maar dat kwam door de vunzige mails die ze naar elkaar bleken te sturen tijdens onze relatie. Ik ben blij dat mijn huidige vriend geen ex heeft, maar als hij er wel een zou hebben en zij doen normaal tegen elkaar en hij doet eerlijk tegen mij, dan zou ik er geen probleem mee hebben. Zoals ik eerder ergens aanhaalde: die persoon kiest nu voor jou en niet voor die ex en als je je partner wel kan vertrouwen, dan heb je niks te vrezen.

Ik ga ook nog met die ex van mij om, puur omdat die in onze vriendengroep zit. Ik negeer hem wel straal en ik als mijn ogen lasers konden schieten, zou hij wellicht niet zo blij zijn met mijn aanwezigheid. Maar ik richt me op mijn vriend en nu ben ik gelukkig en dan duld ik die kerel in m'n buurt. That's it.

Is het zondig om contact te hebben met exen?

Ik vind je ontzettend scherp reageren. Als je zo op meisjes irl reageert, dan kan je er wel eentje vinden, maar dan moet ze je ook nog willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De ex van mijn vorige vriend vertrouwde ik niet. Mijn toenmalige vriend vertrouwde ik toen ook niet en al zeker niet met haar. Maar dat kwam door de vunzige mails die ze naar elkaar bleken te sturen tijdens onze relatie. Ik ben blij dat mijn huidige vriend geen ex heeft, maar als hij er wel een zou hebben en zij doen normaal tegen elkaar en hij doet eerlijk tegen mij, dan zou ik er geen probleem mee hebben. Zoals ik eerder ergens aanhaalde: die persoon kiest nu voor jou en niet voor die ex en als je je partner wel kan vertrouwen, dan heb je niks te vrezen.

Ik ga ook nog met die ex van mij om, puur omdat die in onze vriendengroep zit. Ik negeer hem wel straal en ik als mijn ogen lasers konden schieten, zou hij wellicht niet zo blij zijn met mijn aanwezigheid. Maar ik richt me op mijn vriend en nu ben ik gelukkig en dan duld ik die kerel in m'n buurt. That's it.

Is het zondig om contact te hebben met exen?

Ik vind je ontzettend scherp reageren. Als je zo op meisjes irl reageert, dan kan je er wel eentje vinden, maar dan moet ze je ook nog willen.

Dankjewel :$

Nee, het is niet zondig maar als je een relatie hebt is dat niet verantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid