Spring naar bijdragen

Geloof zonder kerk


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nem-biztos, dat jij bepaalde gevoelens krijgt bij bepaalde mensen (liefdes gevoelens) wil niet zeggen dat deze per definitie goed zijn. Ook in mijn leven heb ik gedachten en gevoelens gehad waarvan ik weet dat deze niet Bijbels zijn en ook niet kunnen zijn. Satan doet 24 uur per dag, 7 dagen per week zn best om ons weg te houden van God. Zoals we in Job kunnen lezen, heeft satan veel macht op aarde. Heerser van de wereld wordt hij ook wel genoemd. Sorry dat ik dit misschien zeg, maar dat jij je ergens goed bij voelt, geeft niet per definitie aan dat het goed is.

Ik voel me ook wel eens goed, als ik wraak neem. Of blij ben wanneer iemand die mij iets heeft aangedaan, en vervolgens zelf problemen krijg. Vroeger voelde ik me goed als ik veel dronk, maar dit alles geeft niet aan dat het ook goed ís.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil ook niet zo snel opgeven, maar ik ben in mijn zoektocht meer mensen tegengekomen zoals Machiavelli die bij voorbaat al stellen dat mijn levenswijze niet samen kan vallen met het Christelijk geloof...... dan dat ik mensen ben tegen gekomen die me richting wijzen......

Als je richting had willen krijgen had je daarom moeten vragen. Dan was er een volstrekt ander antwoord geweest, maar als jij kernwaardes uit het Christendom verwerpt, jezelf een waardig christen noemt en geen enkele aanwijzing geeft dat je meer zoekt, sorry, maar dan vind ik het nuttiger om daar met sarcasme en afwijzing op te reageren dan vol begrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het ergens wel eens met de kritieken van bv. Chappo en Machiavelli. Ook ik vraag me af waarom je jezelf christen wilt noemen. Ok, het kan zijn dat je de bijbel niet als absolute waarheid ziet en er meer een leidraad in ziet, maar ook dan kan je toch echt niet om bepaalde elementen heen die toch wel heel duidelijk meerdere keren naar voor komen, zoals bv. monogame relaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Komt misschien lullig over als ik je de vraag stel, maar heb jij een grote liefde in je leven?

Ja dat heb ik zeker. En inderdaad, het is er één. Ik hoor ook wel eens van mensen (in mijn directe omgeving) dat ze het oneerlijk vinden als andere oordelen over een vrouw die samen is met een vrouw, en een man met een man. Zij vinden bijvoorbeeld dat deze relaties prima kunnen en ze soms nog beter zijn dan andere christenen waarvan de relatie wel bestaat uit twee geslachten. Ik zal daar nooit over oordelen, altijd heb ik namelijk de volgende tekst in mijn achterhoofd:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?

Ik ben zelf verre van perfect, no doubt about that. Maar ik probeer wel zo goed als ik kan naar Bijbelse maatstaven te leven. En als die mij vertellen dat ik een monogame relatie moet hebben en dat mijn partner van het andere geslacht moet zijn, dan probeer ik daarnaar te leven.

Nog steeds heb ik gevoelens (niet op relationeel vlak) waarvan ik weet dat ze niet juist zijn. Ik zal het concreter maken, ik heb in het verleden veel gegokt en weet dat ik, wanneer ik er weer tijd aan ga besteden, er zo weer verslaafd aan kan raken. Zelfde geldt voor het (veel) drinken van alcohol of het gebruiken van drugs. Ik probeer hier dus mijn tijd niet aan te besteden, ondanks dat het goed kan voelen.

Ik vind het heel vervelend voor je dat je zulke reacties van iedereen krijgt. Het zal waarschijnlijk allemaal hard aankomen, maar hoop dat je het niet direct weggooit als 'onbenullig' en 'niet bruikbaar'. We bedoelen het allemaal goed, ga ik even van uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben het ergens wel eens met de kritieken van bv. Chappo en Machiavelli.

Je bent genuanceerder dan laatst genoemde.

Ook ik vraag me af waarom je jezelf christen wilt noemen.

Ik wil me geen christen noemen, ik ben christen, zoekende naar een "kerk" waar de mensen niet veroordelen, maar het principe "wied eerst uw eigen tuintje" huldigen. Of zou iedereen hier daadwerkelijk zonder enige zonde leven waardoor de door mij bewust gemaakte keus, waarover ik heel eerlijk ben, te veroordelen is?

Ok, het kan zijn dat je de bijbel niet als absolute waarheid ziet en er meer een leidraad in ziet, maar ook dan kan je toch echt niet om bepaalde elementen heen die toch wel heel duidelijk meerdere keren naar voor komen, zoals bv. monogame relaties.

Liefde kan in mijn beleving niet veroordeeld worden, alleen dat het dan gaat om de liefde tussen drie in plaats van twee mensen. We zijn geen sekte ofzo hoor! Het is liefde en trouw aan elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil me geen christen noemen, ik ben christen, zoekende naar een "kerk" waar de mensen niet veroordelen, maar het principe "wied eerst uw eigen tuintje" huldigen. Of zou iedereen hier daadwerkelijk zonder enige zonde leven waardoor de door mij bewust gemaakte keus, waarover ik heel eerlijk ben, te veroordelen is?

Het probleem is dat mensen de zonde geen zonde meer noemen. God haat de zonde, maar houdt van de zondaar. Mensen denken dat liefde en genade betekent dat alles mag, maar niet alles is goed voor je. Als je kijkt wat de bijbel leert over liefde, dan staat dat haaks op de vruchten van het vlees. Je kunt de bijbel niet toepassen op gebieden waar jij je in kunt vinden en op andere gebieden naast je neerleggen en er een eigen aanvulling aan gaan geven.

Diep van binnen weet je dat ook anders zou je hier niet komen om medestanders te zoeken die het met je eens zijn. Als je het ware geloof zou hebben doet de mening van ons er toch helemaal niet toe? Je innerlijk zegt eigenlijk al dat er iets niet klopt. Laat je vullen met het woord, leer wat God over jou te zeggen heeft, wie je bent in Christus en laat Hem echt toe in je leven.

Een goed leven maakt je nog geen christen, geloof in Jezus en zijn volbrachte werk maakt je een kind van God. Veel wijsheid toegewenst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het heel vervelend voor je dat je zulke reacties van iedereen krijgt. Het zal waarschijnlijk allemaal hard aankomen, maar hoop dat je het niet direct weggooit als 'onbenullig' en 'niet bruikbaar'. We bedoelen het allemaal goed, ga ik even van uit.

Van alles wat er gezegd wordt.... ik steek er iets van op. Al is het alleen maar de wetenschap hoe een ander er over denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat mensen de zonde geen zonde meer noemen. God haat de zonde, maar houdt van de zondaar. Mensen denken dat liefde en genade betekent dat alles mag, maar niet alles is goed voor je. Als je kijkt wat de bijbel leert over liefde, dan staat dat haaks op de vruchten van het vlees. Je kunt de bijbel niet toepassen op gebieden waar jij je in kunt vinden en op andere gebieden naast je neerleggen en er een eigen aanvulling aan gaan geven.

Diep van binnen weet je dat ook anders zou je hier niet komen om medestanders te zoeken die het met je eens zijn. Als je het ware geloof zou hebben doet de mening van ons er toch helemaal niet toe? Je innerlijk zegt eigenlijk al dat er iets niet klopt. Laat je vullen met het woord, leer wat God over jou te zeggen heeft, wie je bent in Christus en laat Hem echt toe in je leven.

Een goed leven maakt je nog geen christen, geloof in Jezus en zijn volbrachte werk maakt je een kind van God. Veel wijsheid toegewenst.

Wat zou er volgens mijn innerlijk niet kloppen dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Losse aanvulling:

God is wel voor meerdere vrouwen gezien de bijbelse gewoontes.

Alle bijbelse helden hielden er bijna meerdere vrouwen op na.

Goed nieuws.... voor mijn vriend!

En het verwijt dat ik me aan een selectie houdt van bijbelse regels.... hoe zit het dan met het afmaken van ongehoorzame pubers?

Ook daar is de bijbelgod een voorstander van.

En hoe zit het dan met het vernielen van de altaren van andersgelovigen?

Ook daar is de bijbelgod een voorstander van.

En hoe zit het dan met het nemen van allochtone en buitenlandse slaven.

Ook daar is de bijbelgod een voorstander van. Je mag ze zelfs slaan, als je ze maar niet dood slaat. "Want het is toch je eigen geld" Zo zegt de Bijbel.

En hoevelen van jullie, eten toch varkensvlees?

En hoevelen van jullie dragen wel eens kleding die gemaakt is van een vemenging van wol en linnen? Ik durf te wedden dat je het niet eens weet.

Juist!

En zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden geven van zaken die jullie gewoon selectief negeren. En waarvan zelfs Jezus heeft gezegd dat je je er aan moet houden tot hemel en aarde vergaan!!! Dus je verschuilen achter het nieuwe testament kan je ook vergeten.

Als je dan zonodig je wilt houden aan bijbelregeltjes, wees dan alsjeblieft niet hypocriet en selectief en loop niet te meten met 2 maten door mij te veroordelen op "jullie eigen deel" van je bijbel.

Maar dit even tussendoor en uitsluitend voor degene die de schoen past..... :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het woord Christen is afgeleid van Christus. Christus is een titel die alleen Jezus draagt en je kunt dit het beste vertalen met 'de Gezalfde'. Jezus was de Gezalfde van God! (Handelingen 4:26)

Hebreeuws Grieks Nederlands Turks

Messias Christos Christus Mesih

Zoals je hierboven kunt zien hebben de woorden Christus, Mesih en Messias allemaal dezelfde betekenis. Ze komen alleen uit een andere taal. 'Christen zijn' betekent dan ook dat je Jezus Christus toebehoort.

Hem toebehoren, Zijn eigendom zijn........ dat betekent dus dat het niet meer gaat om wat ík wil, wat ík prettig vind, wat ík mooi of goed of leuk vind.

Ik ben van Hem. Wat niet betekent, dat ik nooit meer fouten maak, of dat ik in alle details altijd de waarheid weet, maar wel dat mijn hart er op gericht is, om Hem te volgen, Zijn wil te doen en dus ook alles eerst aan Hem voorleg voordat ik een keuze maak.

Over jouw manier van geloven, ga ik niet oordelen. Maar een Christen ben je, wanneer je aan bovenstaande definitie (citaat) voldoet.

Ik zou kunnen zeggen: ik voel me geen koningin, ik ben koningin........ maar de feiten bewijzen het tegendeel.

Je bent vrij in wat je wilt geloven. Maar als jij daadwerkelijk een Christen wilt zijn, zal je uitgangspunt toch echt het volgen van Christus in ALLES moeten zijn.

Dit betekent ook, dat je Hem telkens weer vraagt om je te laten zien wat nog niet goed is. En dat je bereid bent om dat te veranderen. Als je bij voorbaat al dingen uitsluit; dingen die je beslist nooit zult veranderen, geeft je Christus niet volledig de ruimte.

De vraag is dus nu niet, of jij je goed voelt bij hoe je leeft. Maar of je bereid bent, die levenswijze te veranderen als Christus jou zou laten zien dat Hij het anders wil.

Ben jij een Christen? Ben jij Zijn eigendom? Mag Hij ALLES met jou leven doen wat Hij wil?

Dat is de vraag. En dat vraagt iets over je hart, dus alleen God en jijzelf kunnen die vraag beantwoorden.

Dan nog iets over geloven zonder kerk:

De Bijbel zegt niet alleen dat wij 'van' Christus zijn, wanneer wij ons leven aan Hem gegeven hebben. De Bijbel zegt ons ook, dat wij dan deel uitmaken van Zijn lichaam waarvan, zoals al eerder hier aangehaald is, Hijzelf het hoofd is.

Hoe kan het ene lichaamsdeel zonder het andere leven? Dan sterft het af! Een arm die losgehakt is van een lichaam houdt het niet lang vol; die gaat rotten. Een nier die uit een lichaam gehaald is, heeft geen enkele functie meer.

Zo zijn wij Christenen, delen van het Lichaam van Christus, nutteloos en ten dode opgeschreven wanneer wij los van het Lichaam proberen te leven.

En welke kerk Jezus zou kiezen als Hij hier op aarde terugkomt? ZIJN KERK! Hij zal Zijn kerk herstellen. Er zal dan helemaal geen sprake meer zijn van allerlei verschillende denominaties. Nu al vormen alle gelovigen (in Christus) samen Zijn kerk, Zijn lichaam, maar dan zullen we samen de ENE, VOLMAAKTE KERK vormen; Zijn bruid......... wat een bruiloftsfeest zal dát zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt het natuurlijk altijd draaien in je eigen voordeel. Maar wie houd je daarmee voor de gek of denk je daarmee voor de gek te houden? Christenen? God? Of toch voornamelijk jezelf.

Ongehuwd samenwonen is niet echt netjes christelijk.

Polygamie is verre van christelijk zelfs onchristelijk.

Geloof zonder geloofsgemeenschap terwijl die ruimschoots aanwezig zijn in je omgeving is ook niet christelijk.

Wat verwacht je nu eigenlijk van ons christenen op dit forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt het natuurlijk altijd draaien in je eigen voordeel. Maar wie houd je daarmee voor de gek of denk je daarmee voor de gek te houden? Christenen? God? Of toch voornamelijk jezelf.

Ongehuwd samenwonen is niet echt netjes christelijk.

Polygamie is verre van christelijk zelfs onchristelijk.

Geloof zonder geloofsgemeenschap terwijl die ruimschoots aanwezig zijn in je omgeving is ook niet christelijk.

Wat verwacht je nu eigenlijk van ons christenen op dit forum?

Zoals je het alleen al stelt... "Ons christenen", mij daarmee uitsluitende.

De zoektocht hier op het forum is/was naar mensen die zonder oordelen helpen om me te

verdiepen in het geloof.

Was.

Niet meer.

Er lijken gewoon geen Christenen te zijn die zonder te oordelen Christen kunnen zijn, buiten de groep mensen die ik al om me heen heb verzameld. Eerlijkheid wordt namelijk direct gestrafd met veroordeling.

Ik zit niet op veroordeling te wachten, niet op discussie. Mensen die het hardst roepen dat God je accepteerd zoals je bent of je laat zijn wie je moet zijn, veroordelen me om hoe God mij gemaakt heeft. Hypocrisie ten top, want geen van de forummers zal zich volledig houden aan hetgeen de Bijbel vooorschrijft.

Het sterkt mij echter in mijn geloof en ook in mijn afkeer van de schijnheiligen.

Voor mijn geloof en mijn band met God heb ik de goedkeuring van de mensen op het forum niet nodig. Het verschil in opvatting zal echter bij het globaal converseren over het geloof tussen hen en mij in blijven staan.

De vraag die voor mij ligt is wat is het forum dan nog voor mij? Wellicht voor mij niets meer. Misschien is mijn aanwezgheid hier niets meer geweest dan een spiegel voor sommige forummers hier, al zullen deze het nooit toegeven. Het oordelen is aan de Heer, niet aan de mens.

Wellicht tot ziens....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je komt dus op een discussie forum om geen discussie uit te lokken met je zeer controversiële levenshouding. Je houd er een vrij controversiële levensstijl op na en verwacht eigenlijk enkel dat men het accepteert zoals je leeft.

Heel leuk en aardig allemaal, en wat mij betreft leef je je leven zoals je zelf wil. Maar verwacht gewoon niet dat christenen het als christelijk zien. Het oordeel is uiteraard aan de Heer, maar wat verwacht je nu eigenlijk van Hem? Dat hij je levensstijl goedkeurt terwijl volgens christelijke normen het echt niet koek en ei is?

Overigens ben je zelf ook niet vrij van oordelen je openingspost begint al met dat dat je iemand een boom met een touw gunt. Hypocrisie heb je het over, kijk zelf eens even in de spiegel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zoektocht hier op het forum is/was naar mensen die zonder oordelen helpen om me te

verdiepen in het geloof.

Was.

Niet meer.

Er lijken gewoon geen Christenen te zijn die zonder te oordelen Christen kunnen zijn, buiten de groep mensen die ik al om me heen heb verzameld. Eerlijkheid wordt namelijk direct gestrafd met veroordeling.

Ik weet dat je hier op Torgrem reageerde, maar omdat je tgt je reactie algemeen maakt, wil ik daar toch op reageren: als je mijn reactie goed leest, zie je dat ik niet oordeel. Ik geef zelfs aan, dat alleen jij en God zelf kunnen weten, of jij je christen kunt noemen aan de hand van de definitie die ik citeerde (letterlijke betekenis van het woord Christen, volgens online encyclopedie). Ik ga daar helemaal geen oordeel over geven. Zoals je uit mijn onderschrift kunt opmaken, ga ik er vanuit dat alleen God het hart kent.

Wel vind ik dat ik mijn mening over zaken mag geven, zoals ik deed over de noodzaak van de verbondheid met het lichaam van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[...]

Was.

Niet meer.

Er lijken gewoon geen Christenen te zijn die zonder te oordelen Christen kunnen zijn, buiten de groep mensen die ik al om me heen heb verzameld. Eerlijkheid wordt namelijk direct gestrafd met veroordeling.

Ik zit niet op veroordeling te wachten, niet op discussie. Mensen die het hardst roepen dat God je accepteerd zoals je bent of je laat zijn wie je moet zijn, veroordelen me om hoe God mij gemaakt heeft. Hypocrisie ten top, want geen van de forummers zal zich volledig houden aan hetgeen de Bijbel vooorschrijft.

Het sterkt mij echter in mijn geloof en ook in mijn afkeer van de schijnheiligen.

Voor mijn geloof en mijn band met God heb ik de goedkeuring van de mensen op het forum niet nodig. Het verschil in opvatting zal echter bij het globaal converseren over het geloof tussen hen en mij in blijven staan.

De vraag die voor mij ligt is wat is het forum dan nog voor mij? Wellicht voor mij niets meer. Misschien is mijn aanwezgheid hier niets meer geweest dan een spiegel voor sommige forummers hier, al zullen deze het nooit toegeven. Het oordelen is aan de Heer, niet aan de mens.

Wellicht tot ziens....

Als je ergens in mijn eerste reactie een veroordeling ziet dan hoor ik het graag maar volgens mij is daar geen sprake van. Je oordeelt zelf wel door in je reactie je afkeer van schijnheiligen op één lijn te zetten met forummers. Zoals aangegeven in mijn eerste reactie is je levenstijl niet echt in overeenstemming met de algemene christelijke waarden maar daarom veroordeel ik je nog niet, ik constateer enkel een feit. Wat je dan verder van dit forum verwacht is me eigenlijk niet heel duidelijk. Overigens komen er hier ook agnosten en atheïsten terwijl ze weten dat de christelijke normen en waarden niet op alle punten met die van hen overeenkomen dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@nem, je geloof verdiepen op dit forum gaat je niet lukken denk ik :)

Je kan het best gewoon de Bijbel pakken en deze proberen van kaft tot kaft te lezen. Niet selectief korte teksten pakken, zoals je deed in je post waarin je een aantal voorbeelden noemt over hoe God zou zijn. Probeer dingen in het oude testament te zien vanuit het oogpunt van Jezus die komen zou. Verdiep je in hoe Jezus leefde en lees alles alsof je leven ervan af hangt. Zo kan je best wel eens een poos bezig zijn om te proberen om 1 zin te begrijpen. Geef niet snel op en probeer alles in context te lezen. Probeer open te staan voor wat God je leren wilt door de Bijbel. Zo zul je zelf (zonder oordeel van anderen) leren begrijpen wat God van je vraagt en hoe Hij je ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi nem-biztos,

ik voel enige terughoudendheid om te 'oordelen' over jouw leven. Je leeft jouw leven voor God en aan Hem ben je verantwoording schuldig, niet aan ons. Maar wij zijn ook verantwoording schuldig, denk ik, als we jou zouden laten dwalen zonder ook maar iets te zeggen. Daarom heb ik een aantal vragen:

1. Geloof je dat er zoiets als zonde bestaat? Dat er een maatstaf van goed en kwaad is? En wie bepaalt die maatstaf?

2. Hoe serieus neem je de Bijbel? Je geeft aan die als 'advies' te beschouwen. Heb je dan niet het gevaar dat je er alleen uitplukt wat jou aanspreekt? Wat als God andere dingen te zeggen heeft?

God is wel voor meerdere vrouwen gezien de bijbelse gewoontes.

Alle bijbelse helden hielden er bijna meerdere vrouwen op na.

Goed nieuws.... voor mijn vriend!

Klopt, God is tolerant. Dat neemt niet weg dat het ideaal van God de eenheid tussen man en vrouw is.

En zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden geven van zaken die jullie gewoon selectief negeren. En waarvan zelfs Jezus heeft gezegd dat je je er aan moet houden tot hemel en aarde vergaan!!! Dus je verschuilen achter het nieuwe testament kan je ook vergeten.

Is dit een tu quoque (jij ook!) of houd je je zelf wel aan Oud-Testamentische wetten? Om er (heel erg) kort op in te gaan: de wetten van de 'staat' van Israël van vroeger doen nu geen opgeld meer. Zelfde geldt omtrent wetten rond de tempel. Zoals je zelf denk ik ook gelooft heeft Jezus alles veranderd. En zeker, de wet blijft staan, Jezus scherpt 'm zelfs aan. Maar al te duidelijk wordt dat we 'm niet uit onszelf kunnen houden.

Als je dan zonodig je wilt houden aan bijbelregeltjes, wees dan alsjeblieft niet hypocriet en selectief en loop niet te meten met 2 maten door mij te veroordelen op "jullie eigen deel" van je bijbel.

Maar dit even tussendoor en uitsluitend voor degene die de schoen past..... :*

Tja als je door Yellowstone Park gaat dwalen moet je niet klagen als je een beer tegenkomt. Misschien had je anders verwacht en gehoopt, maar wij zijn nog niet zo modern. :#

De kernvraag is, los van alle kerkelijke interpretaties: wil je je door God laten gezeggen? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat mensen de zonde geen zonde meer noemen. God haat de zonde, maar houdt van de zondaar. Mensen denken dat liefde en genade betekent dat alles mag, maar niet alles is goed voor je. Als je kijkt wat de bijbel leert over liefde, dan staat dat haaks op de vruchten van het vlees. Je kunt de bijbel niet toepassen op gebieden waar jij je in kunt vinden en op andere gebieden naast je neerleggen en er een eigen aanvulling aan gaan geven.

Diep van binnen weet je dat ook anders zou je hier niet komen om medestanders te zoeken die het met je eens zijn. Als je het ware geloof zou hebben doet de mening van ons er toch helemaal niet toe? Je innerlijk zegt eigenlijk al dat er iets niet klopt. Laat je vullen met het woord, leer wat God over jou te zeggen heeft, wie je bent in Christus en laat Hem echt toe in je leven.

Een goed leven maakt je nog geen christen, geloof in Jezus en zijn volbrachte werk maakt je een kind van God. Veel wijsheid toegewenst.

Wat zou er volgens mijn innerlijk niet kloppen dan?

Dat een relatie met 1 man en 2 vrouwen niet Gods bedoeling is voor jouw leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt het natuurlijk altijd draaien in je eigen voordeel. Maar wie houd je daarmee voor de gek of denk je daarmee voor de gek te houden? Christenen? God? Of toch voornamelijk jezelf.

Ongehuwd samenwonen is niet echt netjes christelijk.

Polygamie is verre van christelijk zelfs onchristelijk.

Geloof zonder geloofsgemeenschap terwijl die ruimschoots aanwezig zijn in je omgeving is ook niet christelijk.

Wat verwacht je nu eigenlijk van ons christenen op dit forum?

Zoals je het alleen al stelt... "Ons christenen", mij daarmee uitsluitende.

De zoektocht hier op het forum is/was naar mensen die zonder oordelen helpen om me te

verdiepen in het geloof.

Was.

Niet meer.

Er lijken gewoon geen Christenen te zijn die zonder te oordelen Christen kunnen zijn, buiten de groep mensen die ik al om me heen heb verzameld. Eerlijkheid wordt namelijk direct gestrafd met veroordeling.

Ik zit niet op veroordeling te wachten, niet op discussie. Mensen die het hardst roepen dat God je accepteerd zoals je bent of je laat zijn wie je moet zijn, veroordelen me om hoe God mij gemaakt heeft. Hypocrisie ten top, want geen van de forummers zal zich volledig houden aan hetgeen de Bijbel vooorschrijft.

Het sterkt mij echter in mijn geloof en ook in mijn afkeer van de schijnheiligen.

Voor mijn geloof en mijn band met God heb ik de goedkeuring van de mensen op het forum niet nodig. Het verschil in opvatting zal echter bij het globaal converseren over het geloof tussen hen en mij in blijven staan.

De vraag die voor mij ligt is wat is het forum dan nog voor mij? Wellicht voor mij niets meer. Misschien is mijn aanwezgheid hier niets meer geweest dan een spiegel voor sommige forummers hier, al zullen deze het nooit toegeven. Het oordelen is aan de Heer, niet aan de mens.

Wellicht tot ziens....

Volgens mij weet je prima dat er iets niet klopt. Niemand beweert hier geen fouten meer te maken. Maar het is natuurlijk niet zo dat de insteek is, goh ik vloek nog wel eens, dus dan kan ik net zo goed ook elke week naar de hoeren gaan. God zal je niet meer veroordelen, want het oordeel is al op Jezus geweest. Het probleem is echter dat mensen zichzelf gaan veroordelen en dat zonden altijd tot de dood leidt en niet tot het leven zoals God het bedoeld heeft.

Als jij een kind verbied om niet bij de waterkant te spelen, doe je dat dan voor jezelf of voor het kind? Ook al begrijpt het kind dat nog niet, je hebt het beste met het kind voor. Zo is het ook met God, Hij heeft ons gemaakt en weet wat het beste is voor ons. Hij laat ons echter onze eigen keuzes maken, ook al zijn deze destructief.

De meeste hier proberen je te helpen, maar als je hier komt met als uitgangspunt, ik ga niet veranderen wat er ook gezegd wordt, dan blijf je gewoon in je zonden hangen en valt er volgens mij niet veel meer te zeggen. Als je de zonden geen zonden meer gaat noemen dan ben je gewoon verblind. Ik hoop dat je gaat beseffen hoe waardevol je bent voor God en dat Hij iets beters voor je heeft dan wat je nu denkt te hebben.

Zegen,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer dat je hem alweer peert. Al kan ik het ergens wel begrijpen. Want je zoekt je eigen weg in het geloof, dus waar heb je ons dan voor nodig. En als wij dan ook onze mening geven vanuit het historisch geloof dan begin je te miepen, tjah dan weet ik het ook niet meer hoor... Prima als jij jezelf christen wilt noemen, maar dan ben ik het echt met Machiavelli eens(voorbeeld van socialisme) het slaat gewoon nergens op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid