Spring naar bijdragen

"Kerken moeten Israël boycotten"


Aanbevolen berichten

 

Nederlandse kerken moeten Israëlische producten en diensten boycotten. Die oproep doet de Zuid-Afrikaanse anglicaanse aartsbisschop Desmond Tutu.
 
Tutu bracht vrijdag een videoboodschap aan de deelnemers van het congres "Uur van de waarheid. Het Palestijnse Kairosdocument in Nederland" in Amsterdam, georganiseerd door Stichting Kairos Palestina Nederland in samenwerking met onderzoeksinstituut VISOR van de Vrije Universiteit (VU).
 
Het document "Uur van de waarheid. Een woord van geloof, hoop en liefde uit het hart van het Palestijnse lijden" is opgesteld door Palestijnse christelijke theologen in 2009. In dit zogenoemde Kairosdocument –Kairos is Grieks voor het beslissende moment– riepen zij op tot gerechtigheid, vrede en verzoening in het Heilige Land. Ook vroegen zij christenen wereldwijd de „bezetting" door Israël van Palestijnse gebieden als zonde te veroordelen. Bovendien zou die bezetting bestreden moeten worden met economische sancties en een boycot tegen Israël.
 
Lees het hele bericht bij het Reformatorisch Dagblad
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tutu is een rascist die de wereld slechts bekijkt in slachtoffers en daders, zonder enige nuance of erkenning van de bredere complexiteit van zaken. En als de Kerk Israël gaat boycotten is zij mij een héle goede verklaring schuldig.
De Staat Israël? Want? Verlicht mij.
Link naar bericht
Deel via andere websites
De Staat Israël?

De staat en de bevolking.

Want?

Het is een zéér politieke stap die de Kerk niet past en die het 'nooit meer' van de Kerken na de holocaust tot een holle frase maakt. Daarnaast is er een fundamentele verbondenheid met het Joodse volk die dit soort idiote ideeën zou moeten verhinderen.

Verlicht mij.

Dat kun je zelf: http://nl.odemagazine.com/doc/0058/verl ... 5-stappen/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Israël bezet geen "Palestijnse" gebieden. Hooguit zou je kunnen stellen dat Israël een deel van Jordanië en Egypte "bezet" als gevolg van oorlogen door die landen op Israël in het verleden.

Als Israël zou moeten worden geboycot, zouden op z'n minst omliggende landen ook moeten worden geboycot, vanwege hun slechte behandeling van de Arabieren in die landen die uit Israël komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Israël zou moeten worden geboycot om het feit dat ze willens en wetens de kansen op economisch succes en een beter leven omzeep helpen door allerlei repressieve maatregelen. Hiermee houden ze armoede instant en daarmee domheid en agressie.

Daar zou Israël om geboycot moeten worden. Niet uit geloofsgronden, bijbelse motieven of whatever nog meer voor geloofsovertuigingen.

Overigens vind ik de redenatie van Eulogia om te janken, "andere landen doen het ook dus mag israel het ook, lekker puh.. kleine kinderen redenatie'. Geef als Christen gewoon het goede voorbeeld door israel te wijzen op flagrante schendingen van de mensenrechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Israël zou moeten worden geboycot om het feit dat ze willens en wetens de kansen op economisch succes en een beter leven omzeep helpen door allerlei repressieve maatregelen. Hiermee houden ze armoede instant en daarmee domheid en agressie.

Israël is gebaat bij goede economische omstandigheden en stabiliteit onder de Arabieren, zodat de voedingsbodem voor de Hamas verdwijnt. De Hamas is gebaat bij wanorde en armoede zodat hun invloed toeneemt (ten opzichte van Israël en Fatah).

Overigens vind ik de redenatie van Eulogia om te janken, "andere landen doen het ook dus mag israel het ook, lekker puh.. kleine kinderen redenatie'.

Dat heb ik niet geschreven.

Geef als Christen gewoon het goede voorbeeld door israel te wijzen op flagrante schendingen van de mensenrechten.

Voor zover Israël mensenrechten schendt, moet het daar op worden gewezen, evenals de "Palestijnse Autoriteit", Syrië, Jordanië en Egypte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
strak plan

Isreal boycotten op alle mogelijke manieren :Y

Zoals paramilitairen posten bij winkels die Israëlische producten verkopen om te voorkomen dat klanten die producten kopen?

haha.

dat niet hoor. ik heb nou niet echt een hoge pet op van dat volk.

ik weet zo 1-2-3 niet of in de huisregels staat wat wel en niet over israel gezegt mag worden, dus voorlopig geef ik geen verder commentaar.

wellicht kan een moderator zeggen hoever ik kan gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
strak plan

Isreal boycotten op alle mogelijke manieren :Y

Zoals paramilitairen posten bij winkels die Israëlische producten verkopen om te voorkomen dat klanten die producten kopen?

haha.

dat niet hoor. ik heb nou niet echt een hoge pet op van dat volk.

ik weet zo 1-2-3 niet of in de huisregels staat wat wel en niet over israel gezegt mag worden, dus voorlopig geef ik geen verder commentaar.

wellicht kan een moderator zeggen hoever ik kan gaan?

Ik dacht dat je Boeddhistische sympathieën had. Heb je in zo'n geval geen respect voor alle volken?

Volgens mijn christelijk geloof houd ik van Joden, Arabieren, westerlingen, moslims, Boeddhisten enz. en alle volken die daarmee samenhangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Israël bezet geen "Palestijnse" gebieden. Hooguit zou je kunnen stellen dat Israël een deel van Jordanië en Egypte "bezet" als gevolg van oorlogen door die landen op Israël in het verleden.

Als Israël zou moeten worden geboycot, zouden op z'n minst omliggende landen ook moeten worden geboycot, vanwege hun slechte behandeling van de Arabieren in die landen die uit Israël komen.

Israel bepaalt wie wel en niet de grens naar Palestina over mag

Israel bepaalt wanneer Palestina hun geld krijgen

Israel bepaalt wie er wel en niet mag wonen in Gaza

Israel heeft een muur gebouwd bij de grens met Palestina om terroristen tegen te houden

Israel schiet op iedereen die zich verdacht gedraagt nabij de grens met Palestina

Israel houdt hulpgoederen die Turkije aanbiedt tegen

Israel krijgt onvoorwaardelijke steun van de USA

Israel krijgt wapens van USA

Israel heeft in 6 dagen tijd in 1967 aan landjepik gedaan

Israel krijgt ontwikkelingshulp in de vorm van geld

zo genoeg voorbeelden?

nog steeds tevreden over Israel

Link naar bericht
Deel via andere websites
strak plan

Isreal boycotten op alle mogelijke manieren :Y

Zoals paramilitairen posten bij winkels die Israëlische producten verkopen om te voorkomen dat klanten die producten kopen?

haha.

dat niet hoor. ik heb nou niet echt een hoge pet op van dat volk.

ik weet zo 1-2-3 niet of in de huisregels staat wat wel en niet over israel gezegt mag worden, dus voorlopig geef ik geen verder commentaar.

wellicht kan een moderator zeggen hoever ik kan gaan?

Er zijn geen speciale regels over Israël.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Israël bezet geen "Palestijnse" gebieden. Hooguit zou je kunnen stellen dat Israël een deel van Jordanië en Egypte "bezet" als gevolg van oorlogen door die landen op Israël in het verleden.

Als Israël zou moeten worden geboycot, zouden op z'n minst omliggende landen ook moeten worden geboycot, vanwege hun slechte behandeling van de Arabieren in die landen die uit Israël komen.

Israel bepaalt wie wel en niet de grens naar Palestina over mag

Israel bepaalt wanneer Palestina hun geld krijgen

Israel bepaalt wie er wel en niet mag wonen in Gaza

Israel heeft een muur gebouwd bij de grens met Palestina om terroristen tegen te houden

Israel schiet op iedereen die zich verdacht gedraagt nabij de grens met Palestina

Israel houdt hulpgoederen die Turkije aanbiedt tegen

Israel krijgt onvoorwaardelijke steun van de USA

Israel krijgt wapens van USA

Israel heeft in 6 dagen tijd in 1967 aan landjepik gedaan

Israel krijgt ontwikkelingshulp in de vorm van geld

zo genoeg voorbeelden?

nog steeds tevreden over Israel

Israël bepaalt inderdaad de dingen in de gebieden die onder haar controle liggen. Nederland bepaalt ook de dingen in de gebieden die onder de controle van Nederland liggen.

Wat is er mis mee met je eigen volk door middel van een verdedigingswerk te beschermen tegen vijanden?

Er is geen grens met Palestina (en er is ook geen Palestina ten westen van de Jordaan) en het is niet raar als Israël schiet op mensen die zich verdacht gedragen bij een verdedigingslijn.

Turkije bood hulpgoederen aan als symbolische daad en om Israël uit te lokken geweld te plegen (wat nodig was) om Israël in een kwaad daglicht te stellen. Hulpgoederen kunnen ook op een andere manier naar Gaza komen, alleen komen die vaak in handen van Hamas en niet in handen van de vredelievende Arabieren in Gaza.

Israël krijgt geen onvoorwaardelijke steun van de USA, maar voorwaardelijke steun. Egypte krijgt ook steun van de VS, evenals de Arabieren enz. .

Israël viel in 1967 landen aan die agressieve daden hadden tegenover Israël. Andere landen stelden zich al jaren vijandig op.

Wat is er mis mee dat Israël ontwikkelingshulp krijgt in de vorm van geld? Talloze landen in de wereld krijgen ontwikkelingshulp in de vorm van geld.

Waarom gun je het westerse en democratische Israël geen vredig en veilig bestaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er mis mee dat Israël ontwikkelingshulp krijgt in de vorm van geld? Talloze landen in de wereld krijgen ontwikkelingshulp in de vorm van geld.

Waarom gun je het westerse en democratische Israël geen vredig en veilig bestaan?

ik vindt dat ze onrechtmatig zichzelf een groot stuk land hebben toe geeigend.

op bassis van mijn aangehaalde punten vindt ik dat ze Palestina tiraniseren, en moedwillig kort houden.

zie ook deze reportage

en deze ook

er zijn talloze voorbeelden waaruit blijkt dat israel de agressor is, en geen haar beter, mischien slechter, dan de palestijnen.

van 'ons' ontwikkelingsgeld kopen ze weer wapens en allerlei andere dingen.

het land is welvarend zat om zichzelf te bedruipen.

ik kom er morgen verder op terug.

ik ga nu :Z

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er mis mee dat Israël ontwikkelingshulp krijgt in de vorm van geld? Talloze landen in de wereld krijgen ontwikkelingshulp in de vorm van geld.

Waarom gun je het westerse en democratische Israël geen vredig en veilig bestaan?

ik vindt dat ze onrechtmatig zichzelf een groot stuk land hebben toe geeigend.

op bassis van mijn aangehaalde punten vindt ik dat ze Palestina tiraniseren, en moedwillig kort houden.

zie ook deze reportage

er zijn talloze voorbeelden waaruit blijkt dat israel de agressor is, en geen haar beter, mischien slechter, dan de palestijnen.

van 'ons' ontwikkelingsgeld kopen ze weer wapens en allerlei andere dingen.

het land is welvarend zat om zichzelf te bedruipen.

ik kom er morgen verder op terug.

ik ga nu :Z

Er zijn talloze voorbeelden waaruit blijkt dat Arabieren agressors zijn. Arabieren kopen weer wapens uit Iran (o.a. raketten die ze op Israël afvuren).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Israël zou moeten worden geboycot om het feit dat ze willens en wetens de kansen op economisch succes en een beter leven omzeep helpen door allerlei repressieve maatregelen. Hiermee houden ze armoede instant en daarmee domheid en agressie.

De Palestijnse economie heeft veel baat bij haar 'achterstandspositie' en bij mijn weten is de economie nog altijd gezond. De maatregelen van Israël vloeien voort uit constante bedreigingen voor de veiligheid van haar burgers door Palestijnse groeperingen.

Daar zou Israël om geboycot moeten worden. Niet uit geloofsgronden, bijbelse motieven of whatever nog meer voor geloofsovertuigingen.

Overigens vind ik de redenatie van Eulogia om te janken, "andere landen doen het ook dus mag israel het ook, lekker puh.. kleine kinderen redenatie'. Geef als Christen gewoon het goede voorbeeld door israel te wijzen op flagrante schendingen van de mensenrechten.

Dan kunnen we beter andere landen terechtwijzen. Israël is één van de weinige landen in de omgeving waar men christen kan zijn zonder constante bemoeienis en bemoeilijkingen door de overheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Israel bepaalt wie wel en niet de grens naar Palestina over mag

Nee hoor. Israel heeft niet het hele gebied dat de Palestijnen omsingeld. Er is bijvoorbeeld Egypte.

Israel bepaalt wanneer Palestina hun geld krijgen

Nee.

I

srael bepaalt wie er wel en niet mag wonen in Gaza

Kon men dat maar.

Israel heeft een muur gebouwd bij de grens met Palestina om terroristen tegen te houden

Gelukkig wel.

Israel schiet op iedereen die zich verdacht gedraagt nabij de grens met Palestina

Nonsens.

Israel houdt hulpgoederen die Turkije aanbiedt tegen

Ah ja, die volkomen onschuldige flotilla _O-

Israel krijgt onvoorwaardelijke steun van de USA

Gelukkig wel.

Israel krijgt wapens van USA

Zoals Egypte, Turkije, Arabische Emiraten, Zuid-Korea en andere landen ja.

Israel heeft in 6 dagen tijd in 1967 aan landjepik gedaan

Dat is een oorlog die zij niet zijn begonnen en waarin zij kont hebben geschopt. Boontje komt on zijn loontje.

Israel krijgt ontwikkelingshulp in de vorm van geld

Zoals elke andere Arabische staat en net zoals de Palestijnen.

zo genoeg voorbeelden?

nog steeds tevreden over Israel

In grote lijnen ja. Ze zouden wat harder mogen zijn soms.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid