Spring naar bijdragen

Geen internetverbinding (alleen lokaal)


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met internet in het huis waar ik momenteel woon. Ik kan wel verbinding maken met het WiFi-netwerk van het huis maar krijg dan de melding dat het netwerk "alleen lokaal" verbonden is, er is geen connectie met het internet. Ik heb binnen het netwerkcentrum van Windows Vista het nodige geprobeerd maar zonder succes.

Heeft iemand hier een idee hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben eventueel anderen die van het netwerk gebruik maken wel verbinding?

Zo ja, dan is het misschien dat er iets mis gegaan is met het automatisch toewijzen van je IP adres. Maar met dat soort dingen kan het probleem overal aan liggen. Wat heel soms helpt is het uitzetten van je pc en het resetten van de router/modem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hebben eventueel anderen die van het netwerk gebruik maken wel verbinding?
Ja.
Zo ja, dan is het misschien dat er iets mis gegaan is met het automatisch toewijzen van je IP adres. Maar met dat soort dingen kan het probleem overal aan liggen. Wat heel soms helpt is het uitzetten van je pc en het resetten van de router/modem.
Werkt niet.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb een probleem met internet in het huis waar ik momenteel woon. Ik kan wel verbinding maken met het WiFi-netwerk van het huis maar krijg dan de melding dat het netwerk "alleen lokaal" verbonden is, er is geen connectie met het internet. Ik heb binnen het netwerkcentrum van Windows Vista het nodige geprobeerd maar zonder succes.

Heeft iemand hier een idee hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt.

Lukt het om andere pc's op het netwerk te pingen?

Kan je de router pingen?

Heb je ooit internet gehad op deze lokatie (in dezelfde setup)

pingen doe je zo:

type in run - CMD en klik op enter

type: ping (ip adress router of andere pc)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bona,

Ik weet niet of je het nog wilt fixen nu je een usb adapter gebruikt, maar als je dat wel wilt wil kan je dan even kijken wel ip adres er wordt toegewezen door je router? (rechtermuis op je verbinding rechtsonderin je taakbalk en dan status).

Wat je ook even moet bekijken is of er bij de eigenschappen (ook te vinden op dezelfde manier als hierboven) bij je IP-4 settings automatisch een ip wordt toegewezen of handmatig. Als dit op handmatig staat probeer het dan op automatisch te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bona,

Ik weet niet of je het nog wilt fixen nu je een usb adapter gebruikt, maar als je dat wel wilt wil kan je dan even kijken wel ip adres er wordt toegewezen door je router? (rechtermuis op je verbinding rechtsonderin je taakbalk en dan status).

Wat je ook even moet bekijken is of er bij de eigenschappen (ook te vinden op dezelfde manier als hierboven) bij je IP-4 settings automatisch een ip wordt toegewezen of handmatig. Als dit op handmatig staat probeer het dan op automatisch te zetten.

Nee dat maakt geen verschil. Het lijkt erop dat het echt een gebrek is van de adapter type Atheros AR5007EG, mogelijk in combinatie met Windows Vista.

Op het internet heb ik veel mogelijke oplossingen gevonden maar de enige die echt heeft gewerkt is het gebruiken van een andere adapter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid