Spring naar bijdragen

EU vergeet christelijke feestdagen


Aanbevolen berichten

[preview]In een kalender van de Europese Commissie ontbreken Kerstmis, Pasen en alle andere christelijke feestdagen. De belangrijkste dagen van andere grote godsdiensten worden wel vermeld. Een woordvoerder van de commissie sprak woensdag over een tamelijk grove fout.[/preview]

De 3,2 miljoen kalenders werden in zo'n 21.000 scholen aan 12- tot 16-jarigen uitgedeeld. Op de kalender staan teksten over het beleid van de Europese Unie. De kalenders kostten 5 miljoen euro belastinggeld.

Bron: Kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 13 januari 2011 09:15:04 schreef RobertF het volgende:

Hoe hebben ze dát nou kunnen vergeten... dood.gifnooo.gif

Ik zou het graag willen geloven, maar helaas kan ik niet geloven dat ze het vergeten zijn. Bij zo'n productie zijn al snel tientallen (zo niet meer dan honderd) mensen betrokken van vergeten kan mijn inziens geen sprake zijn. Dit is doelbewust.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ilsefecit, maar jij maakte hem in je eentje. Als echter, laten we zeggen, een stuk of vijf mensen aan een kalender werken, dan lijkt het mij wel héél onwaarschijnlijk dat ze april per ongeluk 36 dagen meegeven. Zoiets vergeet de groep alleen als de hele groep het eigenlijk niet zo belangrijk vindt hoeveel dagen elke maand eigenlijk precies zou moeten hebben.

En zéker de christelijke feestdagen, dus die van die religie waarmee Europa zo'n beetje is opgegroeid, kun je onmogelijk met de hele groep zomaar vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 13 januari 2011 11:11:20 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Ik zou het graag willen geloven, maar helaas kan ik niet geloven dat ze het vergeten zijn. Bij zo'n productie zijn al snel tientallen (zo niet meer dan honderd) mensen betrokken van vergeten kan mijn inziens geen sprake zijn. Dit is doelbewust.

De vrijmetselaars? rofl.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 16 januari 2011 07:46:06 schreef RaiN het volgende:

[...]

inderdaad, jammer dat er altijd mensen zijn die het belachelijk moeten maken als anderen het opvalt...

Onder katholieken die ook op Rorate actief zijn/waren is het erbij halen van de vrijmetselarij meer een stukje humor. smile.gif Zie er dus geen kwaad in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 16 januari 2011 08:47:56 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Onder katholieken die ook op Rorate actief zijn/waren is het erbij halen van de vrijmetselarij meer een stukje humor. smile.gif Zie er dus geen kwaad in.

ahh kijk, daar ben ik dus niet van op de hoogte big-smile.gif

dank voor je uitleg...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid