Spring naar bijdragen

Jonge christenen drinken zelden alcohol


Aanbevolen berichten

[preview]Meer dan de helft van de jongvolwassen christenen drinkt nauwelijks alcohol. Deze conclusie uit een onderzoek van ChristianCafe.com verbaast Fred Moesker die zich namens de site bezighoudt met online marketing.[/preview] "Ik had persoonlijk verwacht dat de jongere leeftijdsgroepen meer zouden drinken, omdat de maatschappij op veel manieren steeds liberaler wordt," zegt Moesker.

Uit het onderzoek blijkt dat 65 procent 'nooit' of 'zelden' antwoordt op de vraag hoe vaak men alcohol drinkt. Moesker beschouwt het feit dat jongere en oudere christenen op een vergelijkbaar niveau drinken als "veelbelovend". "Dit laat zien dat jongere christenen toegewijd zijn aan hun geloof, ondanks de massamedia en de liberalisering van de samenleving."

Bron: CIP.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 22 augustus 2011 10:21:39 schreef Quest het volgende:

link

Ander artikel, waaruit blijkt dat het vorige artikel ging om een deel van de amerikaanse christelijke jeugd.

Lol. Mormonen toevallig?

Ik weet in ieder geval zeker dat ik het gemiddelde van christelijke jongeren dik omhoog geschroefd heb toen ik nog jongere was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid