Spring naar bijdragen

Liefde die pijn doet...!


Aanbevolen berichten

Hey!

Ik vroeg me af hoe jullie hier met liefdesverdriet ensow omgaan...

Een onderwerp waar dagelijks zoveel mensen mee te maken hebben...en het is en blijft iets moeilijks...

Misschien dat je van iemand houd die jou duz echt niet ziet zitten...of je houd van iemand die ooit net zo gek op jou was...maar nu niet meer (dat is echt een moeilijke situatie)...hoe gaan jullie met zo'n situatie om??

En hoelang duurt het verdriet en al die machteloze gevoelens die erbij komen bij jullie...

Xou zeggen: Let's talk about love...!

[En alles wat daarbij komt kijken..]

=DiShArOnNo=

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Poeh, lastig en meestal ook persoonlijk onderwerp.

Ik heb wel een tijd lang gehad dat ik op een meisje verliefd was, en zij zag dit niet. We spraken heel veel met elkaar, en dan zei ze weer: die jongen is zóó leuk...en de dag erna: die jongen is zo schattig...

En dat kan best pijn doen, maar deed me ook goed. Had tenminste contact met haar. Het is toen vanzelf weggeslonken eigenlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

...liefdesverdriet... is inderdaad erg persoonlijk.

Voor alle verdriet geldt dat je daarmee bij God mag aankloppen. Hij begrijpt jouw verdriet. Lees gerust eens een paar klaagpsalmen van David: wat een verdriet heeft die man ook gehad (Waarom hebt u mij verlaten?).

Sluit God niet uit, ook niet bij verdrietige dingen. Uiteindelijk is Hij de Trooster.

Later

Jona

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Het is heel logisch dat je verdrietig bent. Om wat voor reden dan ook. Hij (of zij natuurlijk maar ik spreek hier even over 'hij' als jullie het niet erg vinden) kan misschien op een ander verliefd zijn geworden, of jouw verliefdheid naar hem toe blijkt niet wederzijds te zijn, of jullie vinden het beide beter om er een einde aan te maken. Zo zijn er onwijs veel dingen waardoor je liefdesverdriet kunt hebben. Een logisch iets waar je vaak écht doorheen moet.

Er is geen 'maatstaf' voor de lengte van liefdesverdriet. Het is ontzettend persoonlijk. Laat je niet door anderen vertellen dat je er al overheen moet zijn ofzo. Dit gebeurde bij mij wel. Joh, je bent nog maar 18 werd er gezegd. Of een beetje chocola wil wel helpen. En ach, er zwemt toch nog meer vis in de zee. Zulke dingen. Ik schaamde me voor het feit dat ik liefdesverdriet had en praatte er dus niet meer over. Tot ik zo erg diep zonk dat ik het niet meer zag zitten (...).

Praat er over. Met mensen om je heen maar voorál met God. Hij is de Trooster en wil naar je luisteren. Hij slaat een arm om je heen en wil je tranen drogen.

Je mág verdrietig zijn. Het is ontzettend rottig maar je moet er doorheen. Huil maar, wees maar boos (als je dat bent). Maar ga ook verder. Klinkt erg cliché, maar je móet door. Gelukkig hoeft dit niet alleen.

xx Tashee

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 28 april 2003 23:08 schreef Tashee het volgende:

Het is heel logisch dat je verdrietig bent. Om wat voor reden dan ook. Hij (of zij natuurlijk maar ik spreek hier even over 'hij' als jullie het niet erg vinden) kan misschien op een ander verliefd zijn geworden, of jouw verliefdheid naar hem toe blijkt niet wederzijds te zijn, of jullie vinden het beide beter om er een einde aan te maken. Zo zijn er onwijs veel dingen waardoor je liefdesverdriet kunt hebben. Een logisch iets waar je vaak écht doorheen moet.

Er is geen 'maatstaf' voor de lengte van liefdesverdriet. Het is ontzettend persoonlijk. Laat je niet door anderen vertellen dat je er al overheen moet zijn ofzo. Dit gebeurde bij mij wel. Joh, je bent nog maar 18 werd er gezegd. Of een beetje chocola wil wel helpen. En ach, er zwemt toch nog meer vis in de zee. Zulke dingen. Ik schaamde me voor het feit dat ik liefdesverdriet had en praatte er dus niet meer over. Tot ik zo erg diep zonk dat ik het niet meer zag zitten (...).

Praat er over. Met mensen om je heen maar voorál met God. Hij is de Trooster en wil naar je luisteren. Hij slaat een arm om je heen en wil je tranen drogen.

Je mág verdrietig zijn. Het is ontzettend rottig maar je moet er doorheen. Huil maar, wees maar boos (als je dat bent). Maar ga ook verder. Klinkt erg cliché, maar je móet door. Gelukkig hoeft dit niet alleen.

xx Tashee

Mooi geschreven en in mijn ogen completely right!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja ik ben ook een mooi poosje verlieft geweest, terwijl ik wist dat hetnix zou worden. maar toch probeer je dan.. maja.. 't geeft verdriet.. maar het nu over smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 04 mei 2003 23:14 schreef frommelke het volgende:

ik vraag me af of het geloof invloed heeft op de manier van omgaan met liefdesverdriet hoor..

volgens mij doet iedereen dat hetzelfde

meestal komt het er op neer dat je maar wat aanklooid en afleiding zoekt totdat je er weer een beetje bovenop bent..

Jah! Het klinkt misschien gek, maar God helpt je en troost je echt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik ben momenteel alleen maar ontzettend kwaad op God! ontzettend kwaad en ik zou willen dat hij me eens zou vertellen waarom hij het nodig vondt om de liefde van mijn leven weg te nemen!!! Hij weet toch zeker hoeveel pijn me dit zou doen? had hij het dan niet kunnen voorkomen? hij had kunnen zorgen dat ik die jongen nooit had ontmoet, of dat het niet uit zou gaan

Ik ben zo verschrikkelijk kwaad, en ik weet het gewoon niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vergeet niet dat God met alles een bedoeling heeft. Misschien wilde Hij wel niet dat je die jongen leerde kennen of een relatie met hem kreeg, maar zoals zovaak is het onze eigen wil die hiervoor kiest. God heeft ons een eigen wil gegeven om ons vrije Christenen te maken, en Hij respecteert onze wil dan ook.

Maar als God kan aansturen op Zijn Wil, die soms recht tegen onze eigen wil in gaat, doet Hij dat.

Misschien word je (na een tijdje) gelukkig dan ooit tevoren...je kunt God niet de schuld geven van menselijke dingen. Heeft God het met je uit gemaakt? Nee. Heeft God je pijn gedaan? Nee. Wie dan wel? Je (ex)vriend. En wat is God Zijn rol dan hierin: Hij wil je helpen, Hij wil je troosten en je verder leiden in je leven. Laat Hem toe in je pijn, in je verdriet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is net een hartstikke 'interessant' onderwerp, want m'n vriendin heeft het twee weken geleden uitgemaakt cry.gif en dat doet echt veel pijn. Maar toch zie ik dat God het op zijn manier kan gebruiken. Als ik weer verdrietig ben en ik ga bidden of bijbellezen dan kan ik er weer een poos tegen. En omdat ik nu heel veel bijbelstudie en zo doe leer ik God ook heel snel beter kennen, en da's wel weer gaaf, dan zie je God toch een rotsituatie kan gebruiken. Maar het vergt gewoon veel van je geloof om op God te vertrouwen dat Hij er een doel mee heeft en dat het goed komt. Maar ik probeer gewoon op Hem te vertrouwen dat Hij misschien nog iets veel beters heeft. Hij is in ieder geval een enorme steun en Trooster, ik zou echt niet weten hoe het nu zou moeten als ik Hem niet zou kennen. worshippy.gif

Michel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had drie jaren liefdesverdriet.

Ja drie jaren, ongelooflijk he?

Marre toen kwam ik tot bekering.

En alhoewel het me spijt hoe het is gegaan met dat meisje, is alles nu anders.

Nu heb ik God en zijn beloften.

Nu richt ik mij op God en mijn vrouw zal op haar tijd komen, die God heeft gepland.

Soms word ik wel eens ongeduldig op God, want waarom moet ik zo lang wachten?

Waarom ben ik zo alleen? (Ja ik heb vrienden en natuurlijk Jezus).

Maar geduld is een schone zaak.

Ik merk nu dat Hij bezig is de manier waarop ik naar de andere sex kijk te veranderen.

En daarna moet Hij mij nog volledige zelf verzekerheid geven.

En Hij moet mij nog leren wat ware liefde is, de soort liefde die Hij voor mij heeft.

En dan nog een tijdje in geduld uitwachten, zoals Abraham zo lang op zijn zoon moest wachten.

En dan komt het he? De meest fantastische vrouw die ik ooit zal kennen. En dat is het wachten waard widegrin.gifwidegrin.gif

Dus nu vormt Hij mij, en dat is een langzaam process, want ik heb mezelf echt wreed gebroken voor mijn bekering.

Ja sommige dingen zijn van de ene minuut op het andere veranderd, maar andere dingen nemen een lange tijd om te maken, want ik heb ze ook over een lange tijd gebroken.

Dus Hij vormt mij om een goeie man voor die gelukkige vrouw te zijn. En ik weet dat Hij haar vormt om een goeie vrouw voor mij te zijn. Want Zijn kinderen verdienen het beste.

Dus ik wacht, en het is niet makkelijk, maar het is het waard.

Dus ik ga geen relaties aan en dus geen liefdesverdriet, makkelijk toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoel dat het makkelijk is om niet meer verliefd te worden, en dus geen liefdesverdriet te hebben?

Van de ene kant probeer ik ook -op dit moment- niet verliefd te worden. Ik weet van de afgelopen dagen dat dat al niet al te makkelijk is, en ik weet van de afgelopen jaren dat verliefd zijn zonder er iets mee te doen toch ook best veel liefdesverdriet kan geven...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

DIT IS VOOR SIMONE!!

hai Simone..

Je moet vertrouwen hebben!!, God is een God van Liefde..Je hebt je leven aan Hem gegeven..Je hart opgesteld voor Hem,zodat Hij jou hart kan Veranderen!,En dat zal misschien niet altijd op de manier gaan zoals jij wilt,Bij alles wat God doet..ZAL ALTIJD IN JOU VOORDEEL WERKEN!! GOD HEEFT EEN PLAN MET JOU LEVEN..EN DIE WIL HIJ GAAN UITWERKEN!!,ookal ben je nu boos, je zult uiteindelijk gaan inzien wat het bij jou heeft gedaan!! ookal kun je daar op dit moment niet aan denken!! en geloof je er niks van MAAR, nogmaals..God is een God van liefde,genade!! Bid,zing,lees,..Ga naar Hem met je verdriet..Bij Hem mag je komen!! Jezus houd zo ontiegelijk veel van Jou!!

Liefs Marlieke

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid