Spring naar bijdragen

Weekend weg


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal,

Net vond ik dit forum online en eigenlijk zit ik met een vraag. Ik ben achttien jaar, heb nu drie maanden officieel een vriend (we waren daarvoor wel min of meer samen een paar weken) en vandaag belde hij me met een vraag.

De vraag die hij stelde was of ik het leuk zou vinden met hem een weekendje (twee nachten) weg te gaan. Nu is hij absoluut niet op seks uit, hij wacht tot ik er klaar voor ben en zou nooit willen dat ik iets tegen mijn zin doe. Zelf is hij niet gelovig en heeft hij al seks gehad met een meisje. Ik wil het eigenlijk bewaren tot mijn huwelijk.

Mijn vraag is eigenlijk of ik een weekend met hem mee kan gaan, we in één bed kunnen slapen samen zonder dat er verder iets gebeurt. Zondig ik dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn vraag is eigenlijk of ik een weekend met hem mee kan gaan, we in één bed kunnen slapen samen zonder dat er verder iets gebeurt. Zondig ik dan?

Nee hoor. Althans, ik geloof zelf van niet.

Je maakt alleen de stap wel kleiner om wel wat samen te doen. Nóg veiliger is dan om elkaar nooit te zien tot het huwelijk of constant de zede politie bij je te hebben. ;) Maar dat is een beetje overdreven denk ik, dus denk ik dat het jullie eigen verantwoordelijkheid is hoeveel stappen je neemt, waar je voor jezelf die grens legt enzo. Maar zondig? Vind ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je in een hotel gaat overnachten dan heb je echt je eigen deken/dekbed en zijn de bedden vaak uit elkaar te schuiven, mocht je het heel veilig willen houden. Goed dat je wilt wachten. En als hij in het weekend toch te veel aandringt, dan weetje ook wat je aan hem hebt. Maar zondig is het niet, en of het risico vol is...tja, wel iets meer, maar je bent er zelf bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alvast een fijn weekend Vicky.

Als ik jou was zou ik zeker niet samen in één bed slapen maar wachten tot na het huwelijk. Wij zijn sinds een weekje terug van vakantie, onze dochter (24 jaar) en haar vriend (36 jaar) zijn ook mee gegaan. Ze hebben bijna twee jaar een relatie. Hij heeft alle nachten in het halletje op de grond geslapen (op een matras uiteraard), ik heb heel veel respect voor de keuze die ze hebben gemaakt om niet samen in een bed te slapen, zij wachten tot na het huwelijk. (YY)_O_

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vriend en ik zijn beide gelovig. Toch gaan wij binnenkort samen op weekend en gaan we ook in één bed slapen. Er is wel kritiek op ons uit enkele hoeken, maar we zijn heel duidelijk naar elkaar toe wat we wel en niet vinden kunnen en hebben besloten dat buiten wij 2 en God er verder niemand zaken mee heeft ;) Als jij je vriend vertrouwt en hij respecteert wat jij belangrijk vindt, zal het gewoon prima verlopen en zal je gewoon een topweekendje hebben :) Wat zeggen jou ouders en zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
hebben besloten dat buiten wij 2 en God er verder niemand zaken mee heeft ;)
Amen to that.

Ik kan je weinig advies geven over ahum 'normale' relaties, maar ik denk dat als jouw nee nee is dat hij dat wel zal accepteren als het hem echt om jou te doen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het niet als verkeerd(zondig). Wel zie ik het als erg dom. Als je echt zo graag seks tot het huwelijk wil bewaren, kun je dit soort dingen volgens mij beter niet doen. Want vele koppels begonnen met goede intenties aan een relatie maar zijn op een(o.a. zo'n) gegeven moment gestruikeld...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zie het niet als verkeerd(zondig). Wel zie ik het als erg dom. Als je echt zo graag seks tot het huwelijk wil bewaren, kun je dit soort dingen volgens mij beter niet doen. Want vele koppels begonnen met goede intenties aan een relatie maar zijn op een(o.a. zo'n) gegeven moment gestruikeld...

Wat een negatieve benadering. Goede afspraken moet je zowieso maken en als je ze samen maakt en samen breekt.. tsja. Of het dom is weet ik niet. Als je jezelf of je partner niet vertrouwd slaap je best apart. Als je er het volste vertrouwen in hebt dat het goed komt slaap je samen. Je kunt het altijd gewoon proberen, als het dan neit goed gaat kun je in overleg besluiten het toch even anders te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, ik ben denk liever "negatief" dan het zoveelste stel dat denkt afspraken gemaakt te hebben, elkaar vertrouwd en in een moment van zwakheid toch valt. Ik snap ook eerlijk gezegd niet zo goed dat je zoveel vertrouwen in jezelf kunt hebben als je zo vaak hoort dat het fout gaat...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Bedankt voor de reacties allemaal!

Met mijn vriend en mij gaat het erg goed. Ik geef erg duidelijk mijn grenzen aan, hij respecteert dat en doet nooit iets wat ik niet wil.

Vandaag heb ik besloten de vraag bij hem neer te leggen; moet ik ervoor vrezen? Hij drukte me op het hart dat het puur voor het leuk is, dat we een aparte kamer boeken als ik dat wil en dat ik me echt nergens zorgen over hoef te maken. Dit lijkt me duidelijk - ik ga mee op weekend, we slapen samen in één bed en vertrouwen op elkaar dat er niks gebeurt.

Ontzettend bedankt, jullie reacties hebben me moed gegeven het aan hem voor te leggen en duidelijkheid te vragen. Dit bleek dus ook het beste :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vertrouwen op elkaar, maar zorg ook dat je jezelf kunt vertrouwen. Jij bent tenslotte degene die iets toe zal laten of niet. Voor hem geldt het zelfde; kan hij nee zeggen in het geval dat?

Puur op de ander vertrouwen is fijn, maar zorg ook dat je jezelf kunt vertrouwen.

Fijn overigens dat jullie deze keuze hebben gemaakt en er zeker van zijn dat het goed gaat. En dat jullie afspraken kunnen maken natuurlijk :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Hoi,

Ik geloof dat als je elkaar vertrouwt en jezelf vertrouwt, dat je dan gerust een weekend weg kan gaan.

Ik ben zelf ook een aantal keer met mijn vriend weg geweest, en ook wij willen wachten voor het huwelijk.

Omdat je er beide op voorbereid bent, vonden we het niet moeilijk om onze grenzen te bewaken.

Ik had er juist moeite mee als we gewoon samen waren, zonder dat we erop voorbereid waren.

Maar zo'n weekend plan je, dus dat maakt het (voor mij) wat makkelijker..

Groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid