Spring naar bijdragen

Meta-topic Weerwolven III


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik wil volgende week maandag beginnen. Aangezien dat voor sommige users beter uitkwam. Ik moet het nog steeds even in het topic posten maar dat zal ik morgenavond even doen. Ik ga zo naar mijn nest en ik dacht er net weer even aan. We hebben nu 14 spelers en ik had in gedachte om met 15 spelers dan maar te gaan spelen. Ik hoop dat iemand zich nog aandient.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen zin om nu de opmaak te doen dus dat doe ik nog wel. Dit had ik ook eerder kunnen doen, maar achteraf kijk je een koe in zijn kont.

15 nodige spelers.

Spelleider

Alwetende leider en coördinator van het spel. Via deze persoon worden de stemmingen gedaan en hij/zij bepaalt ook de deadlines voor overleg en stemrondes. De Spelleider verzint ook een leuke aankleding van het spel. Uitslagen en aankondigingen worden ook door deze persoon gedaan.

3x Weerwolf

Beschrijving:

Een persoon die ’s nachts monsterlijke vormen aanneemt en roedels vormt.

Eigenschap:

Mag overleggen met de andere weerwolven om ’s nachts de hoeveelheid burgers te doen verminderen.

Tijd:

’s Nachts.

1x Hondsdolle Weerwolf

Beschrijving:

Een Weerwolf met een ziekte onder de leden, wiens beet aanstekelijk kan zijn.

Eigenschap:

Kan eenmalig een Burger veranderen in een Weerwolf.

Opmerkingen:

De gebeten Burger verliest alle krachten en wordt een gewone Weerwolf.

De keuze mag gebeuren met overleg van de andere Weerwolven.

Als het slachtoffer van de Hondsdolle Weerwolf beschermt wordt door de Druïde zal de infectie falen. De Hondsdolle Weerwolf mag het dan een andere nacht weer proberen.

Tijd:

’s Nachts.

1x Jonge Wolf

Beschrijving:

Jong individu geboren uit een Weerwolf en een mens en groeit op buiten de roedel.

Eigenschap:

Handelt de eerste twee nachten solitair en mag proberen Burgers te vermoorden.

De welp PM’t de Spelleider voor de nacht met wie hij zou willen vermoorden en welke rol hij denkt dat deze persoon heeft. Klopt dit dan slaagt de moord, zo niet dan faalt de moord.

De derde nacht verandert de Welp in een volgroeide Weerwolf en wordt deze verenigd met de roedel.

Opmerkingen:

Als de welp beschermt wordt door de Druïde duurt diens ontwikkeling een nacht langer, die nacht mag de welp niet proberen te moorden.

Tijd:

’s Nachts

3x Gewone Burger

Beschrijving:

Goede inwoners van Wakkerdam gewapend met stemrecht en hooivorken.

1x Heks

Beschrijving:

Geleerd in het gebruik van kruiden en de natuur brouwt ze leven en dood.

Eigenschap:

De Heks kan eenmalig gebruik maken van 2 drankjes.

Een drankje dat leven schenkt aan een slachtoffer van de Weerwolven

Een drankje dat een persoon naar keuze doet sterven.

Opmerkingen:

De Heks kan zichzelf niet redden.

Tijd:

’s Nachts.

1x Heksenkind

Beschrijving:

Als kind of leerling van de Heks leent deze de pan van de Heks om een liefdesdrankje te maken.

Eigenschap:

Brouwt een liefdesdrankje waarmee ze zichzelf koppelt aan een andere speler.

Opmerkingen:

Het Heksenkind en haar partner hebben een vervangende doelstelling om te winnen, met zijn tweetjes overblijven.

Als een van beide om welke manier dan ook om het leven komen zal de ander ook sterven.

Tijd:

Voor de aanvang van het spel.

1x Dromenwever

Beschrijving:

’s Nachts betreed ze het dromenrijk en kan verbinding zoeken met anderen.

Eigenschap:

Kan elke nacht een rol opvragen aan de Spelleider.

Opmerkingen:

De eerste twee nachten ziet de Dromenwever de Welp als Gewone Burger.

De Hondsdolle Weerwolf wordt als gewone Weerwolf gezien.

Tijd:

’s Nachts.

1x Druïde

Beschrijving:

Spreekt beschermende spreuken uit over de inwoners van Wakkerdam.

Eigenschap:

Kan elke nacht iemand beschermen tegen de aanval van de Weerwolven.

Opmerkingen:

Als de Druïde de Welp beschermt duurt diens ontwikkeling 1 nacht langer.

Als de Druïde een Weerwolf beschermt zal deze niet sterven als de wraak van de Jager op hem is gericht.

Als de Druïde het slachtoffer van de Hondsdolle Weerwolf beschermt zal er geen besmetting plaatsvinden.

De Druïde mag zichzelf beschermen.

De Druïde mag geen twee nachten achter elkaar dezelfde persoon beschermen.

Tijd:

’s Nachts.

1x Dorpsoudste

Beschrijving:

Een doorgewinterde burger die alles in het leven al heeft gezien en meegemaakt en de nodige wijsheid in de versleten jaren vergaard heeft.

Eigenschap:

Hij heeft twee aanvallen van de Weerwolven nodig om te sterven.

Als de Dorpsoudste sterft en de Dorpsgek bekend is zal deze ook sterven.

Opmerkingen:

Het geneesdrankje van de Heks herstelt maar 1 leven.

De Dorpsoudste sterft wel direct van het drankje van de Heks of de wraak van de Jager.

Tijd:

’s Nachts.

1x Dorpsgek

Beschrijving:

Wordt altijd scheef aangekeken en als het erop aan komt, zullen ze hem dan geloven?

Eigenschap:

Als hij wordt geëlimineerd en jammerend zijn onschuld belijd spreekt het Dorpsoudste het dorp toe en krijgt het dorp medelijden en laat hem leven. Hij verliest wel zijn stemrecht, want wie vertrouwt nou een krankzinnige?

Opmerkingen:

Als de Dorpsgek de Burgermeester was moet er een nieuwe verkiezing komen omdat zijn keuze voor een opvolger niet wordt vertrouwd.

Als de Dorpsoudste dood is voor de Dorpsgek geëlimineerd wordt zal deze niet blijven leven en zal het dorp geen genade kennen.

Tijd:

Het moment van zijn eliminatie.

1x Jager

Beschrijving:

Heeft altijd een wapen bij zich om nooit met lege handen te staan met een prooi in zicht.

Eigenschap:

Als hij sterft mag hij iemand naar keuze mee het graf in nemen.

Opmerkingen:

De Jager geeft voor zijn dood op wie hij wil elimineren als hij zou sterven, dit moet hij bekend hebben gemaakt bij de Spelleider. Dit kan hij voor zijn sterven elk moment wijzigen.

Tijd:

Zijn moment van sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid