Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Lees Job, Prediker, spreuken, psalmen en ga zelf eens op onderzoek uit. Voor een wetenschapper zoals jij lijkt me wat eigen onderzoek prima op zijn plek toch?

Zo werkt dat dus inderdaad niet. Jij stelt dat de bijbel wetenschappelijke openbaringen bevat, dan kom jij dus met duidelijke voorbeelden van dergelijke openbaringen. Ik hoef dus niet voor bewijs voor jouw stelling te gaan zoeken. Als het bewijs niet wordt overlegt heb ik trouwens automatisch gelijk. Dat zijn zeg maar vrij basale discussieregels.

Ik had eerder al gezegd:

Het is helemaal niet belangrijk omdat de bijbel niet gaat over wetenschappelijk bewijs. Wel zie je af en toe teksten zoals in Job waar God spreekt waarin kennis over een aantal zaken wordt gedeeld. Meer zeg en bedoel ik niet. Natuurlijk wisten mensen in de tijd niet alles en heeft de wetenschap veel dingen aangetoond, prima toch.

In Spreuken zie je teksten waar de medische wereld vandaag de dag ook met vergelijkbare conclusies komt.

Spreuken 14:

30 Een tevreden geest geeft een goede gezondheid,

jaloezie knaagt aan je botten.

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn ziekte,

maar wie geneest een zieke geest?

nogmaals, het gaat hier om kennis wat later door de wetenschap op een of andere manier aangetoond is. Daarmee is de bijbel zeker geen wetenschappelijk bewijs, maar er zit wel kennis en wijsheid in verborgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als ik dit topic zo lees schiet mij ineens te binnen wat voor mij eigenlijk ook een groot bewijs is dat God bestaat.

Veel ongelovigen die zeggen: God bestaat niet, dit en dat.... Zijn dagelijks bezig met het ontkennen en het beweren dat God niet bestaat door allerlei redeneringen. Met andere woorden zijn ze ondanks dat ze niet in iets geloven toch steeds bezig met God.

Verder roepen zoveel ongelovige mensen vandaag de dag: JEZUS enz. op straat. Dan denk ik bij mezelf, zoveel mensen die niet geloven; roepen dagelijks Jezus, en vervloeken zichzelf.

Waarom zijn ongelovigen toch zoveel met dingen bezig waar ze toch niet in geloven dat het bestaat.

Ik bedoel maar, als ik weet dat iets niet bestaat; dan ga ik me er niet mee bezig houden dat is onzin.

Als ik twijfel wel, alleen laten ongelovigen nooit echt blijken dat ze twijfelen. Ze ontkennen maar zijn er dagelijks mee bezig.

Dat bewijst voor mij ook een hoop :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is de gemiddelde atheïst helemaal niet met God bezig of wat dan ook. Die leeft gewoon zijn leven, probeert er het beste van te maken en reageert af en toe hoogstends met gefronste wenkbrauwen op weer één of andere vage evangelisatie-actie of uitspraak. Of gaan puur uit hobby of interesse (of gewoon om een beetje christenen te jennen ;)) af en toe de discussie aan op fora als deze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zijn ongelovigen toch zoveel met dingen bezig waar ze toch niet in geloven dat het bestaat.

Ik bedoel maar, als ik weet dat iets niet bestaat; dan ga ik me er niet mee bezig houden dat is onzin.

Als ik twijfel wel, alleen laten ongelovigen nooit echt blijken dat ze twijfelen. Ze ontkennen maar zijn er dagelijks mee bezig.

Dat bewijst voor mij ook een hoop :)

Niet zo heel veel mensen zijn ongelovig, de meeste mensen geloven wel ergens in of hebben een eigen opvatting van de dood en wat daarna gebeurt. Ieder mens is op een moment bezig met de levensvragen, waarom zijn we hier, wat doen we hier enzo.

Een ongelovig vraagt zich af waar de happy halleluja evangelisten toch zo bang voor zijn, ze rennen als razende van kerk naar kerk, met de bijbel in de hand citaten roepend en schreeuwend op de hoek van de straat. Terwijl we uiteindelijk de antwoorden toch pas na de dood krijgen, is het veel interessanter voor veel mensen om zich gewoon met het dagelijks leven bezig te houden en hun leven in te richten op een voor hun en hun omgeving zo prettig mogelijke manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik dit topic zo lees schiet mij ineens te binnen wat voor mij eigenlijk ook een groot bewijs is dat God bestaat.

Veel ongelovigen die zeggen: God bestaat niet, dit en dat.... Zijn dagelijks bezig met het ontkennen en het beweren dat God niet bestaat door allerlei redeneringen. Met andere woorden zijn ze ondanks dat ze niet in iets geloven toch steeds bezig met God.

Verder roepen zoveel ongelovige mensen vandaag de dag: JEZUS enz. op straat. Dan denk ik bij mezelf, zoveel mensen die niet geloven; roepen dagelijks Jezus, en vervloeken zichzelf.

Waarom zijn ongelovigen toch zoveel met dingen bezig waar ze toch niet in geloven dat het bestaat.

Ik bedoel maar, als ik weet dat iets niet bestaat; dan ga ik me er niet mee bezig houden dat is onzin.

Als ik twijfel wel, alleen laten ongelovigen nooit echt blijken dat ze twijfelen. Ze ontkennen maar zijn er dagelijks mee bezig.

Dat bewijst voor mij ook een hoop :)

Waarom zeggen veel mensen jezus of g****r of wat dan ook? Lijkt mij makkelijk te beantwoorden, dat komt door onze cultuur. In India of China en nog veel meer landen doen ze dat namelijk niet. Verder denk ik dat de meeste niet gelovige niet veel met geloof bezig zijn. Veel mensen zullen wel een periode hebben waarin ze opzoek zijn, maar grotensdeels zal het wel mee vallen. Wat ik alleen niet begrijp is wat jij nu ziet als bewijs voor God? Is voor jou het bewijs voor God dat er mensen bezig zijn met de vraag of God bestaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is helemaal niet belangrijk omdat de bijbel niet gaat over wetenschappelijk bewijs. Wel zie je af en toe teksten zoals in Job waar God spreekt waarin kennis over een aantal zaken wordt gedeeld. Meer zeg en bedoel ik niet. Natuurlijk wisten mensen in de tijd niet alles en heeft de wetenschap veel dingen aangetoond, prima toch.

In Spreuken zie je teksten waar de medische wereld vandaag de dag ook met vergelijkbare conclusies komt.

Spreuken 14:

30 Een tevreden geest geeft een goede gezondheid,

jaloezie knaagt aan je botten.

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn ziekte,

maar wie geneest een zieke geest?

nogmaals, het gaat hier om kennis wat later door de wetenschap op een of andere manier aangetoond is. Daarmee is de bijbel zeker geen wetenschappelijk bewijs, maar er zit wel kennis en wijsheid in verborgen.

Ik heb een vraag over spreuken 18:14 moet dit letterlijk worden genomen? Door geestkracht overwint een mens zijn ziekte? Het lijkt mij er op een cryptische/vergelijking van zonde (ziekte in de geest) en verlossing door God.

Ook bij de tweede helft van 14:30 moet dat letterlijk worden gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een vraag over spreuken 18:14 moet dit letterlijk worden genomen? Door geestkracht overwint een mens zijn ziekte? Het lijkt mij er op een cryptische/vergelijking van zonde (ziekte in de geest) en verlossing door God.

Ook bij de tweede helft van 14:30 moet dat letterlijk worden gelezen?

Het moet inderdaad letterlijk worden gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is helemaal niet belangrijk omdat de bijbel niet gaat over wetenschappelijk bewijs. Wel zie je af en toe teksten zoals in Job waar God spreekt waarin kennis over een aantal zaken wordt gedeeld. Meer zeg en bedoel ik niet. Natuurlijk wisten mensen in de tijd niet alles en heeft de wetenschap veel dingen aangetoond, prima toch.

In Spreuken zie je teksten waar de medische wereld vandaag de dag ook met vergelijkbare conclusies komt.

Spreuken 14:

30 Een tevreden geest geeft een goede gezondheid,

jaloezie knaagt aan je botten.

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn ziekte,

maar wie geneest een zieke geest?

nogmaals, het gaat hier om kennis wat later door de wetenschap op een of andere manier aangetoond is. Daarmee is de bijbel zeker geen wetenschappelijk bewijs, maar er zit wel kennis en wijsheid in verborgen.

Ik heb een vraag over spreuken 18:14 moet dit letterlijk worden genomen? Door geestkracht overwint een mens zijn ziekte? Het lijkt mij er op een cryptische/vergelijking van zonde (ziekte in de geest) en verlossing door God.

Ook bij de tweede helft van 14:30 moet dat letterlijk worden gelezen?.

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn kanker (ziekte),

maar wie geneest een zieke geest?

Lijkt mij niet erg letterlijk te verantwoorden.

Een tevreden geest geeft een goede gezondheid. Dit wel.

jaloezie knaagt aan je botten. Dit niet.

Persoonlijk vind ik het maar verwarrend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn kanker (ziekte),

maar wie geneest een zieke geest?

Lijkt mij niet erg letterlijk te verantwoorden.

Een tevreden geest geeft een goede gezondheid. Dit wel.

jaloezie knaagt aan je botten. Dit niet.

Persoonlijk vind ik het maar verwarrend.

Helaas ligt mijn internet-Bijbel eruit, maar mogelijk dat andere vertalingen iets anders zeggen dan 'botten'. Soms kan je uit verschillende vertalingen de bedoeling van de schrijver van de Bijbel achterhalen, bijvoorbeeld dat niet letterlijk botten wordt bedoeld, maar je geraamte, of je stevigheid/kracht, dus dat jaloezie je stabiliteit onderuit zou kunnen halen, in lichamelijke en/of geestelijke zin. Met dat ik zei dat je het letterlijk moet zien, bedoelde ik dat je het letterlijk kan zien dat tevredenheid je een goede gezondheid geeft en dat jaloezie je een slechte gezondheid geeft en kan leiden tot ziekten. Mogelijk leidt jaloezie zelfs bijvoorbeeld tot het ontstaan van botkanker of botontkalking (?), doordat de jaloezie kan knagen aan de gezondheid van een mens, maar er zou ook iets anders met de tekst kunnen worden bedoeld. Als de internet-Bijbel het weer doet, kan ik er misschien meer over zeggen. Algemeen gesteld: jaloezie, bitterheid, wrok, onvergevingsgezindheid enz. kunnen leiden tot meerdere verschillende ziekten in verschillende organen en delen van het lichaam of tot problemen in geestelijke zin. (Een heel boek dat daar over gaat is: "Dodelijke emoties" - Dr. Don Colbert.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een aap doodt geen apen. Een kat geen andere katten. Een olifant geen andere olifanten.

Vrijwel geen enkel dier doodt zijn eigen ras. Soms wel wanneer zijn eigen leven er vanaf hangt.

Wat is het verschil?

sommige apen doden soms andere apen, en eten die ook op, bijvoorbeeld chimpansees en bavianen. leeuwen doden andere leeuwen (namelijk de kindertjes van een andere leeuw, zodat de dames leeuw weer sneller nieuwe kindertjes kunnen voortbrengen) Olifanten vechten als ze in de musth zijn, hierbij raken ze af en toe dodelijk gewond (niet dat ze elkaar echt doodmaken, maar door een verwonding kan een rivaal wel verzwakken en uiteindelijk sterven aan een infectie ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een aap doodt geen apen. Een kat geen andere katten. Een olifant geen andere olifanten.

Vrijwel geen enkel dier doodt zijn eigen ras. Soms wel wanneer zijn eigen leven er vanaf hangt.

Wat is het verschil?

sommige apen doden soms andere apen, en eten die ook op, bijvoorbeeld chimpansees en bavianen. leeuwen doden andere leeuwen (namelijk de kindertjes van een andere leeuw, zodat de dames leeuw weer sneller nieuwe kindertjes kunnen voortbrengen) Olifanten vechten als ze in de musth zijn, hierbij raken ze af en toe dodelijk gewond (niet dat ze elkaar echt doodmaken, maar door een verwonding kan een rivaal wel verzwakken en uiteindelijk sterven aan een infectie ofzo.

De vraag van mij was meer of ze dat weloverwogen bedenken en systematisch uitvoeren zoals mensen dat gedaan hebben en nog doen, imo namelijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In Spreuken zie je teksten waar de medische wereld vandaag de dag ook met vergelijkbare conclusies komt.

Ik vind beide teksten niet bepaald wetenschappelijk

Spreuken 14:

30 Een tevreden geest geeft een goede gezondheid,

Tevredenheid is inderdaad heilzaam voor je gezondheid, maar veroorzaakt geen goede gezondheid. Maar ook zonder semantisch gezeur vindt ik het geen bijzondere wetenschappelijk openbaring. Ik denk dat de link met een tevreden leven en een betere gezondheid redelijk voor de hand liggend is.

jaloezie knaagt aan je botten.

Kan, hoeft niet. Jaloersheid kan ook goed uitpakken.

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn ziekte,

Dat is gewoon onzinnig. Er is zoiets als het placebo-effect, ja, maar geesteskracht overwint niet echt ziektes.

maar wie geneest een zieke geest?

Kan ik niet echt iets van maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn kanker (ziekte),

maar wie geneest een zieke geest?

Lijkt mij niet erg letterlijk te verantwoorden.

Een tevreden geest geeft een goede gezondheid. Dit wel.

jaloezie knaagt aan je botten. Dit niet.

Persoonlijk vind ik het maar verwarrend.

Helaas ligt mijn internet-Bijbel eruit, maar mogelijk dat andere vertalingen iets anders zeggen dan 'botten'. Soms kan je uit verschillende vertalingen de bedoeling van de schrijver van de Bijbel achterhalen, bijvoorbeeld dat niet letterlijk botten wordt bedoeld, maar je geraamte, of je stevigheid/kracht, dus dat jaloezie je stabiliteit onderuit zou kunnen halen, in lichamelijke en/of geestelijke zin. Met dat ik zei dat je het letterlijk moet zien, bedoelde ik dat je het letterlijk kan zien dat tevredenheid je een goede gezondheid geeft en dat jaloezie je een slechte gezondheid geeft en kan leiden tot ziekten. Mogelijk leidt jaloezie zelfs bijvoorbeeld tot het ontstaan van botkanker of botontkalking (?), doordat de jaloezie kan knagen aan de gezondheid van een mens, maar er zou ook iets anders met de tekst kunnen worden bedoeld. Als de internet-Bijbel het weer doet, kan ik er misschien meer over zeggen. Algemeen gesteld: jaloezie, bitterheid, wrok, onvergevingsgezindheid enz. kunnen leiden tot meerdere verschillende ziekten in verschillende organen en delen van het lichaam of tot problemen in geestelijke zin. (Een heel boek dat daar over gaat is: "Dodelijke emoties" - Dr. Don Colbert.)

Verschillende vertalingen zeggen het volgende.

Een tevreden geest geeft een goede gezondheid, jaloezie knaagt aan je botten.

Een gezond hart is het leven voor het lichaam, maar afgunst is verrotting van de beenderen.

Een gezond hart is het leven des vleses; maar nijd is verrotting der beenderen.

Een zachtmoedig hart is leven voor het vlees, maar jaloersheid is vertering voor de beenderen.

Een tevreden hart is leven voor het lichaam, maar jaloezie is verrotting in de botten.

Wie mild is, blijft gezond, maar afgunst vreet aan je.

A tranquil heart is the life of the flesh; But envy is the rottenness of the bones.

Peace of mind makes the body healthy, but jealousy is like a cancer.

It's healthy to be content, but envy can eat you up.

The life of the body is a heart at peace, But envy rots the bones.

Un coeur calme est la vie du corps, Mais l`envie est la carie des os. (botten)

Ein gütigs Hertz ist des leibs leben / Aber neid ist eiter in beinen.

http://strongsnumbers.com/hebrew/6106.htm

Ik concludeer dat het om botten kan gaan, maar ook om je kracht en jezelf. Jaloezie doet iets met je en kan aan je 'vreten', aan je kracht en je persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een aap doodt geen apen. Een kat geen andere katten. Een olifant geen andere olifanten.

Vrijwel geen enkel dier doodt zijn eigen ras. Soms wel wanneer zijn eigen leven er vanaf hangt.

Wat is het verschil?

sommige apen doden soms andere apen, en eten die ook op, bijvoorbeeld chimpansees en bavianen. leeuwen doden andere leeuwen (namelijk de kindertjes van een andere leeuw, zodat de dames leeuw weer sneller nieuwe kindertjes kunnen voortbrengen) Olifanten vechten als ze in de musth zijn, hierbij raken ze af en toe dodelijk gewond (niet dat ze elkaar echt doodmaken, maar door een verwonding kan een rivaal wel verzwakken en uiteindelijk sterven aan een infectie ofzo.

De vraag van mij was meer of ze dat weloverwogen bedenken en systematisch uitvoeren zoals mensen dat gedaan hebben en nog doen, imo namelijk niet.

De great apes zijn erg overwogen en planmatige dieren. Chimps maken zelfs speren waarmee ze jagen. Ook jagen ze op trekmieren en termieten m.b.v. hulpmiddelen. per taak en soort weer andere hulpmiddelen. Veel technieken kunnen pas apen van 3 tot zelf 6 jaar oud pas leren. Weloverwogen en planmatige lijkt het mij zeker wel, als je eerst een rechte tak zoekt, de zijtakken en bladderen verwijderd, een punt maakt aan 1 uiteinde. En vervolgens gaat proberen om kleine zoogdieren te doden om op te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spreuken 18:

14 Door geestkracht overwint een mens zijn kanker (ziekte),

maar wie geneest een zieke geest?

Lijkt mij niet erg letterlijk te verantwoorden.

Een tevreden geest geeft een goede gezondheid. Dit wel.

jaloezie knaagt aan je botten. Dit niet.

Persoonlijk vind ik het maar verwarrend.

Helaas ligt mijn internet-Bijbel eruit, maar mogelijk dat andere vertalingen iets anders zeggen dan 'botten'. Soms kan je uit verschillende vertalingen de bedoeling van de schrijver van de Bijbel achterhalen, bijvoorbeeld dat niet letterlijk botten wordt bedoeld, maar je geraamte, of je stevigheid/kracht, dus dat jaloezie je stabiliteit onderuit zou kunnen halen, in lichamelijke en/of geestelijke zin. Met dat ik zei dat je het letterlijk moet zien, bedoelde ik dat je het letterlijk kan zien dat tevredenheid je een goede gezondheid geeft en dat jaloezie je een slechte gezondheid geeft en kan leiden tot ziekten. Mogelijk leidt jaloezie zelfs bijvoorbeeld tot het ontstaan van botkanker of botontkalking (?), doordat de jaloezie kan knagen aan de gezondheid van een mens, maar er zou ook iets anders met de tekst kunnen worden bedoeld. Als de internet-Bijbel het weer doet, kan ik er misschien meer over zeggen. Algemeen gesteld: jaloezie, bitterheid, wrok, onvergevingsgezindheid enz. kunnen leiden tot meerdere verschillende ziekten in verschillende organen en delen van het lichaam of tot problemen in geestelijke zin. (Een heel boek dat daar over gaat is: "Dodelijke emoties" - Dr. Don Colbert.)

Verschillende vertalingen zeggen het volgende.

Een tevreden geest geeft een goede gezondheid, jaloezie knaagt aan je botten.

Een gezond hart is het leven voor het lichaam, maar afgunst is verrotting van de beenderen.

Een gezond hart is het leven des vleses; maar nijd is verrotting der beenderen.

Een zachtmoedig hart is leven voor het vlees, maar jaloersheid is vertering voor de beenderen.

Een tevreden hart is leven voor het lichaam, maar jaloezie is verrotting in de botten.

Wie mild is, blijft gezond, maar afgunst vreet aan je.

A tranquil heart is the life of the flesh; But envy is the rottenness of the bones.

Peace of mind makes the body healthy, but jealousy is like a cancer.

It's healthy to be content, but envy can eat you up.

The life of the body is a heart at peace, But envy rots the bones.

Un coeur calme est la vie du corps, Mais l`envie est la carie des os. (botten)

Ein gütigs Hertz ist des leibs leben / Aber neid ist eiter in beinen.

http://strongsnumbers.com/hebrew/6106.htm

Ik concludeer dat het om botten kan gaan, maar ook om je kracht en jezelf. Jaloezie doet iets met je en kan aan je 'vreten', aan je kracht en je persoon.

Als ik al deze vertaling lees, vind ik het zelf steeds minder wetenschappelijk en figuurlijk klinken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ach bewijzen, dat is enkel voor de verdorven generatie, die willen eerst wonderen zien alvorens ze geloven. Voor de rest moet je goed zoeken, kinderen van god zijn een bewijs, vanwege de liefde en compassie die ze hebben en dat laten zien in hun daden i.p.v. mooie woorden. Die onafhankelijk zijn van mensen omdat ze niet hoeven aangeprezen te worden door mensen, dat bewijs is natuurlijk overduidelijk in een wereld waar de zogenaamde sterken regeren met een ijzeren vuist.

Maar mensen geloven meer in de rechtvaardigheid van mensen die krom staat van corruptie, terwijl ze door camera's bekeken worden of ze zich wel goed gedragen, door de grote architect van de wereld. Een wereld waar mensen slechts nummertjes zijn, en het goede maar raar is en om je voor te schamen, economie staat boven fatsoen en er word zelfs gesleuteld aan de creaties van god door middel van genetische manipulatie, ook door grote Joodse bedrijven zoals Monsanto. Wat een fijne stimulatie om compassie te tonen maar niet heus.

Zie wat er gebeurd in de wereld wanneer de mens met alle macht probeert om natuur/god te overstijgen, hoe dan ook komen luchtkastelen vroeg of laat weer naar beneden. Het is maar waar je zoekt voor bewijs, het monster wat de mensheid heeft gemaakt is voor mij persoonlijk al meer dan genoeg bewijs, we zijn dan ook aan het spelen in de zandbak van god, we weten nog niet helemaal wat we doen en soms kan dat flink pijn doen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach bewijzen, dat is enkel voor de verdorven generatie, die willen eerst wonderen zien alvorens ze geloven.

dit kun je niet menen. Als mens probeer ik me zo goed mogelijk bewust zijn van de wereld om me heen. dit is van nature de belangrijkste reden dat je zintuigen hebt en een brein om me te redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Mensen die zeggen te geloven zonder bewijzen te zien vind ik een beetje naief..Dan kun je elke religie wel geloven want ze klinken allemaal te mooi om waar te zijn.

Bijbel:

Johannes 4:48 Jezus dan zeide tot hem: Tenzij dat gijlieden tekenen en wonderen ziet, zo zult gij niet geloven.

Markus 16:17 En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: (Tekenen in Grieks: Herkenningstekenen)

Markus 16:20 En zij, uitgegaan zijnde, predikten overal, en de Heere wrocht mede, en bevestigde het Woord door tekenen, die daarop volgden. Amen.

2 Kronieken 16:9 Want den HEERE aangaande, Zijn ogen doorlopen de ganse aarde, om Zich sterk te bewijzen aan degenen, welker hart volkomen is tot Hem;

Daniël 4:2 Het behaagt mij te verkondigen de tekenen en wonderen, die de allerhoogste God aan mij gedaan heeft.

Daniël 6:27 (6-28) Hij verlost en redt, en Hij doet tekenen en wonderen in den hemel en op de aarde; Die heeft Daniel uit het geweld der leeuwen verlost.

Handelingen 2:22 Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;

Handelingen 4:30 Daarin, dat Gij Uw hand uitstrekt tot genezing, en dat tekenen en wonderen geschieden door den Naam van Uw heilig Kind Jezus.

Handelingen 6:8 En Stefanus, vol van geloof en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk.

Handelingen 14:3 Zij verkeerden dan aldaar een langen tijd, vrijmoediglijk sprekende in den Heere, Die getuigenis gaf aan het Woord Zijner genade, en gaf, dat tekenen en wonderen geschiedden door hun handen.

Handelingen 15:12 En al de menigte zweeg stil, en zij hoorden Barnabas en Paulus verhalen, wat grote tekenen en wonderen God door hen onder de heidenen gedaan had.

2 Corinthiërs 12:12 De merktekenen van een apostel zijn onder u betoond in alle lijdzaamheid, met tekenen, en wonderen, en krachten.

Hebreeën 2:4 God bovendien medegetuigende door tekenen, en wonderen, en menigerlei krachten en bedelingen des Heiligen Geestes, naar Zijn wil.

Conclusie: Tekenen en Wonderen komen van God om te bevestigen dat Zijn woord woord gesproken..Toen en nu niet anders is mijn persoonlijke ervaring in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mensen die zeggen te geloven zonder bewijzen te zien vind ik een beetje naief..Dan kun je elke religie wel geloven want ze klinken allemaal te mooi om waar te zijn.

Waar ik persoonlijk nogal veel moeite mee heb is mensen die geloven in dingen welke het tegen overgestelde zijn van het bewijs.

evenals een schepping in 6 dagen en een aarde van slechts enkele duizenden jaren oud, enz. enz. .

Volgens het bewijs is dit duidelijk niet waar, de aarde is miljarden jaren oud, evenals het leven op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
evenals een schepping in 6 dagen en een aarde van slechts enkele duizenden jaren oud, enz. enz. .

Volgens het bewijs is dit duidelijk niet waar, de aarde is miljarden jaren oud, evenals het leven op aarde.

Menselijk bewijs is wat anders dan Goddelijk bewijs.

Precies..Ik heb het over genezingen, wonderen, persoonlijke ervaringen met God etc..Wat iedereen kan meemaken mits ze dit idee kunnen accepteren..

Dit soort dingen dus:

http://www.healedbygod.com.au/Healed-By-God-Home

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens het bewijs is dit duidelijk niet waar, de aarde is miljarden jaren oud, evenals het leven op aarde.

Menselijk bewijs is wat anders dan Goddelijk bewijs.

Precies..Ik heb het over genezingen, wonderen, persoonlijke ervaringen met God etc..Wat iedereen kan meemaken mits ze dit idee kunnen accepteren..

Dit soort dingen dus:

http://www.healedbygod.com.au/Healed-By-God-Home

Dat heeft niks te maken met een schepping van 6 dagen of de claim dat de aarde enkele duizenden jaren oud zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid