Spring naar bijdragen

dood en de 'hel'


Aanbevolen berichten

Het probleem is dat jij eeuwig leven met God niet kunt voorstellen

Ik kan niet voor WS spreken, maar ik kan me prima een eeuwig leven al dan niet met God voorstellen. Ik denk en hoop dat ik na een voldoende lang leven gewoon dood neerval en dood blijf. Ik denk persoonlijk dat jij meer moeite hebt met je een voorstelling maken van een eeuwig leven in een metafysisch luilekkerland. Je hebt niet heel veel fantasie nodig om te zien dat dat tenenkrommend saai gaat worden na de eerste 10.000 jaar of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het probleem is dat jij eeuwig leven met God niet kunt voorstellen

Ik kan niet voor WS spreken, maar ik kan me prima een eeuwig leven al dan niet met God voorstellen. Ik denk en hoop dat ik na een voldoende lang leven gewoon dood neerval en dood blijf. Ik denk persoonlijk dat jij meer moeite hebt met je een voorstelling maken van een eeuwig leven in een metafysisch luilekkerland. Je hebt niet heel veel fantasie nodig om te zien dat dat tenenkrommend saai gaat worden na de eerste 10.000 jaar of zo.

Hiermee bevestig je alleen maar mijn stelling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt niet heel veel fantasie nodig om te zien dat dat tenenkrommend saai gaat worden na de eerste 10.000 jaar of zo.

Nee, de eerste 90 miljard jaar zal gepaard gaan met veel 'oohh's' en 'aaahs' en 'sodeknetters!' qua verbazing en verwondering en ook de daaropvolgende miljarden jaren zal God Zijn kinderen blijven verbazen en Zijn creativiteit aanwenden om het eeuwige leven buitengewoon enerverend te houden en te zorgen voor positieve spanning en uitdagingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt niet heel veel fantasie nodig om te zien dat dat tenenkrommend saai gaat worden na de eerste 10.000 jaar of zo.

Nee, de eerste 90 miljard jaar zal gepaard gaan met veel 'oohh's' en 'aaahs' en 'sodeknetters!' qua verbazing en verwondering en ook de daaropvolgende miljarden jaren zal God Zijn kinderen blijven verbazen en Zijn creativiteit aanwenden om het eeuwige leven buitengewoon enerverend te houden en te zorgen voor positieve spanning en uitdagingen.

Het probleem is dat mensen vanuit hun gevallen staat proberen een eeuwig leven bij God voor te stellen. Verveling, verdriet, saai, depressief etc zijn zaken die in de hemel niet meer bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hiermee bevestig je alleen maar mijn stelling.

Dat ik het niet begrijp? Oh joy, en hier bevestig jij mij weer:

Het probleem is dat mensen vanuit hun gevallen staat proberen een eeuwig leven bij God voor te stellen. Verveling, verdriet, saai, depressief etc zijn zaken die in de hemel niet meer bestaan.

Zonder negatieve zaken verliezen positieve zaken vrijwel alle betekenis. Dan wordt e.e.a. bijvoorbeeld erg saai. Ik vindt achtbanen bijvoorbeeld erg leuk, maar zonder bijvoorbeeld angst, wordt een achtbaan erg saai. Dat is maar één voorbeeld....

Link naar bericht
Deel via andere websites

En sommige christenen, schijnen al een kaartje op de eerste rij, nee zelf een kaartje op de stoel direct naast God als zijn directe adviseur te hebben voor het hiernamaals en te weten welke voorstelling ze precies krijgen voorgeschoteld. Daarbij vast de andere wachtende in de rij duidelijk te maken dat ze het meeste recht hebben omdat ze het beste zijn, het meest gelovig, meest toegewijd etc.. Als ik de bijbel zo lees dan zou het voor deze christenen nog weleens een aardige teleurstelling kunnen worden.

En zoals Eulogia het voorstelt lijkt het net of we een stel hamsters zijn die af en toe een nieuw speeltje krijgen toegeworpen door hun baas om ze maar bezig en vrolijk te houden. Nou succes en veel plezier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hiermee bevestig je alleen maar mijn stelling.

Dat ik het niet begrijp? Oh joy, en hier bevestig jij mij weer:

Het probleem is dat mensen vanuit hun gevallen staat proberen een eeuwig leven bij God voor te stellen. Verveling, verdriet, saai, depressief etc zijn zaken die in de hemel niet meer bestaan.

Zonder negatieve zaken verliezen positieve zaken vrijwel alle betekenis. Dan wordt e.e.a. bijvoorbeeld erg saai. Ik vindt achtbanen bijvoorbeeld erg leuk, maar zonder bijvoorbeeld angst, wordt een achtbaan erg saai. Dat is maar één voorbeeld....

Angst en spanning zijn twee verschillende dingen. Echte angst is niet leuk, dat heeft niets met plezier te maken. Ik neem aan dat je het verschil zelf ook wel kent of anders ergens wetenschappelijk uit een boek hebt gelezen aangezien je daar nogal bovenmatig veel belang aan echt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En sommige christenen, schijnen al een kaartje op de eerste rij, nee zelf een kaartje op de stoel direct naast God als zijn directe adviseur te hebben voor het hiernamaals en te weten welke voorstelling ze precies krijgen voorgeschoteld. Daarbij vast de andere wachtende in de rij duidelijk te maken dat ze het meeste recht hebben omdat ze het beste zijn, het meest gelovig, meest toegewijd etc.. Als ik de bijbel zo lees dan zou het voor deze christenen nog weleens een aardige teleurstelling kunnen worden.

Gaaaappp, je kinderachtige aanvallen op Eulogia worden saai :Z

Link naar bericht
Deel via andere websites
En sommige christenen, schijnen al een kaartje op de eerste rij, nee zelf een kaartje op de stoel direct naast God als zijn directe adviseur te hebben voor het hiernamaals en te weten welke voorstelling ze precies krijgen voorgeschoteld. Daarbij vast de andere wachtende in de rij duidelijk te maken dat ze het meeste recht hebben omdat ze het beste zijn, het meest gelovig, meest toegewijd etc.. Als ik de bijbel zo lees dan zou het voor deze christenen nog weleens een aardige teleurstelling kunnen worden.

Gaaaappp, je kinderachtige aanvallen op Eulogia worden saai :Z

Welke aanval?
Link naar bericht
Deel via andere websites
En sommige christenen, schijnen al een kaartje op de eerste rij, nee zelf een kaartje op de stoel direct naast God als zijn directe adviseur te hebben voor het hiernamaals en te weten welke voorstelling ze precies krijgen voorgeschoteld. Daarbij vast de andere wachtende in de rij duidelijk te maken dat ze het meeste recht hebben omdat ze het beste zijn, het meest gelovig, meest toegewijd etc.. Als ik de bijbel zo lees dan zou het voor deze christenen nog weleens een aardige teleurstelling kunnen worden.

Gaaaappp, je kinderachtige aanvallen op Eulogia worden saai :Z

Welke aanval?

Gaaappp en je onnozelheid die daarop volgt ook :Z

Link naar bericht
Deel via andere websites
dat van Papoea New Guinea was een uitdagertje,, daar ik een bloedhekel heb aan evangelisten,,gewoon omdat ik ettelijke jaren geleden met zulke lui optrok, om iets goeds te doen voor de mensen,, dus niet zingen over jezus op de hoek van de straat, maar bv plekjes bezocht waar jongeren zaten, om over het geloof te praten. Maar toen ze erachter kwamen dat ik een voorvechter van het boeddhisme ben, en ook tempelbezoek aflegde in Thailand vonden ze dat ik een duivelsaanbidder was, en hadden ze mij psychisch kapot gemaakt. Redding was zo goed als uitgesloten. Toen hoefde het geloof voor mij niet meer
Ik denk dat je een beetje een karikatuur maakt van de missionering van bijvoorbeeld eilanden in de Stille Zuidzee. Je moet niet vergeten dat veel van de oorspronkelijke religies van die mensen elementen bevatte die erg dreigend waren zoals taboes op veel voedsel, een zeer strenge vorm van uithuwelijken en veel stammenoorlogen. Het christendom heeft aan veel van die zaken een einde gemaakt. Dus nog los van het bovennatuurlijke element van de genade die door het doopsel wordt bemiddeld heeft het ook op gewoon menselijk niveau veel goed gedaan.

Je moet geen windmolens bevechten en je kwaad maken om je eigen karikaturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
dat van Papoea New Guinea was een uitdagertje,, daar ik een bloedhekel heb aan evangelisten,,gewoon omdat ik ettelijke jaren geleden met zulke lui optrok, om iets goeds te doen voor de mensen,, dus niet zingen over jezus op de hoek van de straat, maar bv plekjes bezocht waar jongeren zaten, om over het geloof te praten. Maar toen ze erachter kwamen dat ik een voorvechter van het boeddhisme ben, en ook tempelbezoek aflegde in Thailand vonden ze dat ik een duivelsaanbidder was, en hadden ze mij psychisch kapot gemaakt. Redding was zo goed als uitgesloten. Toen hoefde het geloof voor mij niet meer
Ik denk dat je een beetje een karikatuur maakt van de missionering van bijvoorbeeld eilanden in de Stille Zuidzee. Je moet niet vergeten dat veel van de oorspronkelijke religies van die mensen elementen bevatte die erg dreigend waren zoals taboes op veel voedsel, een zeer strenge vorm van uithuwelijken en veel stammenoorlogen. Het christendom heeft aan veel van die zaken een einde gemaakt. Dus nog los van het bovennatuurlijke element van de genade die door het doopsel wordt bemiddeld heeft het ook op gewoon menselijk niveau veel goed gedaan.

Je moet geen windmolens bevechten en je kwaad maken om je eigen karikaturen.

ja hoor,, wij van wc eend adviseren,,,,,,,, wc eend

wist je dat de Phillipijnen oorspronkelijk helemaal niet christelijk was??

een heel land inclusief cultuur om zeep geholpen door Koning Phillip, alleen omdat die het christelijke geloof wilde verspreiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Angst en spanning zijn twee verschillende dingen. Echte angst is niet leuk, dat heeft niets met plezier te maken. Ik neem aan dat je het verschil zelf ook wel kent of anders ergens wetenschappelijk uit een boek hebt gelezen aangezien je daar nogal bovenmatig veel belang aan echt.

Spanning is een milde vorm van angst. Maar in de hemel bestaat geen angst, dus ook geen spanning. Maar een ander voorbeeldje dan: De Nijmeegse vierdaagse. De kick zit hem er voor de deelnemers in om dat ding uit te lopen ondanks blaren e.d. Zonder al het aan zich zelf toegebrachte leed zou er niets aan zijn blijkbaar. In de hemel is iets dergelijks ontdaan van zijn charme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja ik weet dat. Ik vraag me alleen af waarom een land persé om zeep geholpen is door een andere religie aan te nemen? Dat moet je me even uitleggen. :#

wat was er verkeerd aan hetgeen ze hadden,, Boeddhisme??

WAAROM!!!! was het zo belangrijk dat ze Christelijk werden??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mwah, ik ervaar ook wel een kick van andere dingen zonder dergelijke charmes hoor ;)

Ik denk dat je het algemene principe wel begrijpt en ook wel kent. Een hele hoop dingen hebben meer waarde dankzij negatieve emoties. Zelfs iet lulligs als een computerspelletje. In de Hemel speel je AC II in een keer uit, (vooral omdat alle vijanden jou hun andere wang toekeren stel ik me zo voor) en is er geen bal meer aan. Juist enige frustratie bij moeilijke onderdelen maakt zo'n spel de moeite waard.

Yin @ Yang etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja ik weet dat. Ik vraag me alleen af waarom een land persé om zeep geholpen is door een andere religie aan te nemen? Dat moet je me even uitleggen. :#

wat was er verkeerd aan hetgeen ze hadden,, Boeddhisme??

WAAROM!!!! was het zo belangrijk dat ze Christelijk werden??

Ze hadden geen boeddhisme maar paganistische religies waarin dus veel regels, taboes en sociale verhoudingen bestonden die onrechtvaardig waren. Hoe kom je erbij dat ze boeddhistisch waren? Heb je überhaupt een idee waar je het over hebt of roep je maar wat?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Mwah, ik ervaar ook wel een kick van andere dingen zonder dergelijke charmes hoor ;)

Ik denk dat je het algemene principe wel begrijpt en ook wel kent. Een hele hoop dingen hebben meer waarde dankzij negatieve emoties. Zelfs iet lulligs als een computerspelletje. In de Hemel speel je AC II in een keer uit, (vooral omdat alle vijanden jou hun andere wang toekeren stel ik me zo voor) en is er geen bal meer aan. Juist enige frustratie bij moeilijke onderdelen maakt zo'n spel de moeite waard.

Yin @ Yang etc.

Ik speel met cheats, helaas :#

Nee, maar ik snap je punt :) Maar het is niet zo dat je geen kick kan krijgen als er geen strubbelingen zijn.

Maar ik ben nog nooit in de hemel geweest, dus ik kan het je niet zeggen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In principe hebben Eulogía en Dave een goed punt als ze zeggen dat we 'hier beneden' niet volledig kunnen bevatten hoe het zal zijn straks. We hebben de visioenen van Johannes, en het getuigenis van Paulus: 'nu kijk ik nog in een wazige spiegel, straks zal ik God kennen zoals Hij mij gekend heeft' (1 Kor 13:12).* En dat is het mooiste: in de aanwezigheid van God zijn, simpelweg met Jezus zijn, praten, eten... dat is de hemel. Ik heb geen idee of ik me dan ga vervelen. Sowieso heb ik dan denk ik eerst een eeuwigheid nodig om iedereen eens goed te spreken en mijn voorgeslacht uit te zoeken (als dat mogelijk is). Maar ja, ook dat is slechts speculatie. Wij zijn niet anders gewend dan een wereld waar goed en kwaad naast elkaar bestaan. Ik denk dat geen van ons een juiste voorstelling kan maken van een wereld waarin alles 'goed' is. En wat is dan goed? Maar al te vaak verwarren we 'goed' met 'prettig'. Pijn is ook goed: je lichaam waarschuwt je als je te ver gaat of als je kans hebt jezelf te beschadigen. En dat is maar een voorbeeld. Ik weet niet hoe het zal zijn. Zelf heb ik veel gehad aan de boeken van C.S. Lewis. Niet alleen ziet hij het kwaad als een corruptie van het goede - wat dus betekent dat de wereld goed bedoeld is en het kwade daar slechts aan afdoet, en dus geen werkelijk onderdeel is van de werkelijkheid - maar ook vond ik zijn boek 'De grote scheiding' erg beeldend. Ik denk dat we in het nieuwe leven alles behalve gearriveerd zullen zijn; het is geen einde maar een nieuw begin.

Tot zover offtopic over hemelsferen, dit topic ging over hellevuur en wat niet al. :)

* Detail: in de tijd van Paulus kende men nog geen glazen spiegels; deze waren meestal van metaal: brons of zilver. Zulke spiegels zijn al niet erg helder, en je ziet ook vooral jezelf weerspiegeld (en dat dus ook niet compleet). Het zijn vooral onze eigen denkbeelden die weerkaatst worden, zowel over hemel als hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja ik weet dat. Ik vraag me alleen af waarom een land persé om zeep geholpen is door een andere religie aan te nemen? Dat moet je me even uitleggen. :#

wat was er verkeerd aan hetgeen ze hadden,, Boeddhisme??

WAAROM!!!! was het zo belangrijk dat ze Christelijk werden??

Ze hadden geen boeddhisme maar paganistische religies waarin dus veel regels, taboes en sociale verhoudingen bestonden die onrechtvaardig waren. Hoe kom je erbij dat ze boeddhistisch waren? Heb je überhaupt een idee waar je het over hebt of roep je maar wat?

ik zeg hetgeen ik op diverse fora / websites gelezen heb.

wat ik wil aanduiden is dat, wat hetgeen iemand heeft, is dat verkeerd???

of iemand paganistisch is of niet,, en voor zover ik lees hoort het boeddhisme daar ook bij ( http://newage.rubriek.nl/spiritueel/paganisme.php )

is dat verkeerd,,???? begrijp ik dat je weinig op hebt met het boeddhisme of gelijkwaardige religies?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid