Spring naar bijdragen

dood en de 'hel'


Aanbevolen berichten

Waarom zou ik me bezighouden met het hiernamaals, totaal nutteloos, ik leef in het hier en nu met mijn medemensen, mijn man, mijn familie, collega's, vrienden. Van hen leer ik dagelijks van alles en zij leren vast wel iets van mij zo af en toe. Voor mij is het leven niet het wachten op de dood en ondertussen al het moois van de schepping aan me voorbij laten gaan omdat ik zo nodig op een forum hele theorieën en angstbeelden moet ontwikkelen voor wat daarna gebeurt.

Overigens ben ik gezond, heb meestal leuk werk, huis, nieuwe auto, relatie, leuke famile, paar vrienden en besef dat ik daar enorm mee gezegend ben. Ik zou niet echt weten wat ik nog mis. Mocht ik ooit een verschrikkelijke ziekte krijgen dan is dat vervelend, maar ook niet meer dan dat, angst voor de dood heb ik niet, we zien het wel mocht het zover zijn. Ondertussen heb ik wel genoten op een manier waarvan ik denk dat het de juiste is.

Als ik nu ziek zou worden en dood zou gaan zou ik dat erg vinden voor mijn familie en vrienden maar zelf zou ik het niet erg vinden.

Reken maar dat je het erg zou vinden om ziek te worden. Ziek worden is verschrikkelijk. Het doet pijn en je voelt je beroerd. Ik herinner me 'ziek zijn' nog uit de tijd dat ik niet wist dat Jezus mijn ziekten al had gedragen en dat ik niet ziek hoefde te zijn. Jezus heeft niet voor niets ziekte voor de gelovigen gedragen, omdat God de Vader niet wil dat Zijn kinderen onder ziekte lijden. Geen enkele vader wil dat zijn kinderen ziek zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Als je je hier niet mee bezig wil houden waarom lees je het dan en post je ook nog eens?
Zie je mij ergens inhoudelijk ingaan op hoe de hemel er tot in detail uit zal zien?
En ik ben niet bang ik ben juist nieuwschierig naar hoe het er aantoe gaat in de hemel

Als ik nu ziek zou worden en dood zou gaan zou ik dat erg vinden voor mijn familie en vrienden maar zelf zou ik het niet erg vinden.

Nieuwsgierig is iedereen maar er bestaat geen duidelijk beschrijving dus alleen maar gissen en gokken is nutteloos.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het in grote lijnen eens, waar miesje deze topic mee begon

Volgens mij zijn er maar twee ideeen over hoe de hel er uit ziet, voor de af gevallenen

_ 1 branden ,voor de eeuwigheid der eeuwigheden voor een kort,en fout leven op aarde.

_ 2 Niet voor eeuwig branden ,maar alleen voor de tijd, dat je op gebrand ben (dood ben je al eerder)

_3 ??????

in deze 2e theorie is niet het vuur eeuwig, maar de straf is voor altijd !, gekozen voor een leven zonder God, en zonder God is er geen leven.

Deze theorie hang ik zelf het meeste aan, omdat de 1e theorie( (voor mij)) God een beetje een sadist maakt ,en zo is God niet!!!(( Nu krijg ik van veel mensen op mijn lazer)) De liefde van God gaat die van de mensen teboven, en zelfs wij, zouden onze kinderen dat niet aandoen, wat ze ook gedaan hebben. Dat is de genade van God voor deze mensen. DOOD, OVER EN UIT

Ik weet dat deze theorie komt uit de donkere middeleeuwen ,onder rome ,om de mensen de mensen bang te maken, om aflaten van zonde te kopen, zodat ze niet in dat eeuwig brandende vuurtje zouden komen. Ik denk dat dit nog 1 van de dwalingen is, die vaak nog in protestantse kringen rondgaat.

Groeten uw broeder in geloof PvH

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze theorie hang ik zelf het meeste aan, omdat de 1e theorie( (voor mij)) God een beetje een sadist maakt ,en zo is God niet!!!(( Nu krijg ik van veel mensen op mijn lazer)) De liefde van God gaat die van de mensen teboven, en zelfs wij, zouden onze kinderen dat niet aandoen, wat ze ook gedaan hebben. Dat is de genade van God voor deze mensen. DOOD, OVER EN UIT

Het gaat erom wat in de Bijbel staat, niet wat je gevoel zegt.

God is geen sadist, maar de duivel is een sadist. Als het aan God ligt, leef je voor eeuwig in vreugde, als het aan de duivel ligt, kom je voor eeuwig in ellende. Het is aan de mens om te kiezen voor Gods plan, of het plan van de duivel - de sadist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi eulogia

Ik ben het met je eens hoor!! god is geen sadist

Maar ik bedoel dat het idee van God een sadist maakt

Dit idee komt van de grote hoer uit Daniël en

Openbaring die zijn macht kreeg van de sadist satan die God het imago van een sadist wil geven. Met alle plezier zal ik het morgen onderbouwen met texten. Nu weinig tijd

Hoi het maar even in de gaten .

Groet pvh

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohoh, weer zo'n onderwerp waar 'n liefhebbende God volgens veel van Zijn volgelingen een of andere stiekeme ziekelijke vreugde vreugde beleeft aan het euwig pijnigen van domme zielen die en appeltje bij de groenteboer gejat hebben toen ze klein waren. Straatevangeliesatie waar verkondigd wordt dat je al eeuwig leven hebt, maar dat het slechts de vraag is waar je het gaat doorbrengen. Boeoeoeoeoeoe.

FF kort, kom rop terug later.

1 - De mens is stervelijk, zijn ziel vergankelijk: to hell with hell preached by some little horn church that sitteth on 7 mountains (Rev.17:9) and all her daughters, be they Calvinistic or Evangelic or whatever. De ziel sterft en is niet bewust. God schept geen plezier in sadisme.

2 - Hades - Gehenna - Tartaros 3 Griekse woorden voor wat wij 'hel' noemen. Alle 3 anders. (kom ik later op terug)

3 - Slaap, zieltje, slaap, Die Leeuw was vroeger Schaap, Geslacht werd Hij als een Lammetje, word numaar wakker klein mannetje. Waak zieltje Waak, 't is tijd voor loon of wraak...En dan Gehenna of wedergeboorte.

Morgen draag ik graag wat diepgaanders bij, dit was slechts het vage-uurtje

Oh, en Eulogia. ik bedoel daarmee dat mensen door zonde d dood schuldig zijn, appeltje of overval bij de groenteboer. Alleen dan die eeuwigdurende bestraffing bij het volle bewustzijn die gepredikt wordt door kindern van een sadistisch god. Die kinderen hebben de duvel tot vader. Hij die uiteindelijk de vergeving in Christus afwijst, wordt als een wijnrank die geen vrucht draagt afgesneden en in het vuur geworpen. Een vlotte dood (die 2e) waarop geen opstanding meer volgt; een eeuwig straf. Over 100.000.000.000.000 miljard jaar leven wij nog en terwijl het vuurtje nog brandt (en zij die erin geworpen zijn, op de duvel, het beest en de valse profeet na (openb. 20:10) heel geen "au,au,au,au,au,au. oh wat heb ik n dorst al zo lang, had ik maar voor Jezus gekozen", maar allang volkomen uitgewist zijn, nog altijd zonder enig bewustzijn hun eeuwidurende straf dragen, oblivious! Wat dacht je, satans maatjes zitten dan nog steeds, onverwoestbaar en onsterfelijk als ze zijn in hun tartaros. God was zo genadig de mens niet zo te scheppen. De mens leeft eeuwig en is Jezus Christus gelijk (1 Joh.3:2), of zal dood zijn en blijven tot in eeuwigheid. (Of misschien laat God ons dan dat gigantische universum als een hof mooier maken, wie weet, wat in geen mensenhart is opgekomen... Oh, wat wil ik daar graag deel van zijn. Bidt voor mij naar SVV Phl 3:12 Niet dat ik het alrede gekregen heb, of alrede volmaakt ben; maar ik jaag er naar, of ik het ook grijpen mocht, waartoe ik van Christus Jezus ook gegrepen ben.

[knip]

Nee, dank u. Ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi eulogia, goede middag toegewenst

Ik probeer nu mijn standpunt inzake de hel te onderbouwen zoals ik belooft heb, ik hoop dat je het even met aandacht wil lezen, want ik ben er wel even mee bezig geweest.

Ik weet dat er een aantal texten zijn die schrijven over een eeuwig vuur,zoals bv in de texten hieronder.

Mat 18,8

Indien uw hand of uw voet u tot zonde verleidt, houw hem af en werp hem weg. Het is beter voor u verminkt of kreupel ten leven in te gaan, dan met twee handen of twee voeten in het eeuwige vuur geworpen te worden.

Mat 25,41

Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is.

Nu is het zo dat er paralle en andere texten zijn die spreken over het onuitblusbare vuur lees maar:

Mar 9,43

En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur,

jer 21,12

o huis van David: Zo zegt de HERE: Oefent ten spoedigste recht en bevrijdt de beroofde uit de macht van de verdrukker, opdat mijn gramschap niet als een vuur uitsla en onuitblusbaar brande, om de boosheid uwer handelingen.

Mat 3,12

De wan is in zijn hand en Hij zal zijn dorsvloer geheel zuiveren en zijn graan in de schuur bijeenbrengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur.

Luc 3,17

De wan is in zijn hand om zijn dorsvloer geheel te zuiveren en het graan in zijn schuur bijeen te brengen, maar het kaf zal Hij verbranden met onuitblusbaar vuur

Nu is het zo, dat onuitblusbaar vuur niet per defenitie eeuwig is, maar zal je denken dat kan wel zo wezen !maar wie zegt mij nu dat ,dat onuitblusbaar vuur niet eeuwig is?

Weldan er is een mooi voorbeeld in de bijbel lees maar

Judas 1,7

zoals Sodom en Gomorra en de steden in hun nabijheid, die op gelijke wijze als genen haar hoererij hebben botgevierd en ander vlees achternagelopen zijn, daar liggen als voorbeeld, onder een straf van eeuwig vuur.

Nu hoef ik jou niet te vertellen dat, dat eeuwige vuur al lang geleden is gedooft, hieruit blijkt dat de straf wel eeuwig was! maar het vuur niet! het niet te blussen, want zijn oordeel lag vast.

God zegt immers dat het vuur , wortel nog tak zou overlaten, lees maar !:

Mal 4,1

De dag des HEREN Want zie, de dag komt, brandend als een oven! Dan zullen alle overmoedigen en allen die goddeloosheid bedrijven, zijn als stoppels, en de dag die komt, zal hen in brand steken – zegt de HERE der heerscharen – welke hun wortel noch tak zal overlaten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

vriendelijke groet P.van Holten

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niemand komt in de hel door het jatten van een appeltje bij de groenteboer (of het plegen van een brute bankoverval). Mensen komen in de hel door Jezus en Zijn verlossing af te wijzen.

Jezus spreekt zichzelf op dit punt in de bijbel tegen.

Matteüs 19

Binnengaan in het koninkrijk van de hemel

16 Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’ 17 Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ 18 ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, 19 toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’ 20 De jongeman zei: ‘Daar houd ik me aan. Wat kan ik nog meer doen?’ 21 Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’ 22 Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen.

Romeinen 3

27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven. 29 Is God soms alleen de God van de Joden en niet die van de heidenen? Zeker ook die van de heidenen, 30 want er is maar één God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen. 31 Stellen wij door het geloof de wet buiten werking? Integendeel, wij bevestigen de wet juist.

Jakobus 2

22 U ziet hoe geloof en handelen daar hand in hand gaan, en hoe het geloof vervolmaakt wordt door daden. 23 Zo ging in vervulling wat de Schrift zegt: ‘Abraham vertrouwde op God, en dat werd hem toegerekend als een rechtvaardige daad.’ Hij wordt zelfs Gods vriend genoemd. 24 U ziet dus dat iemand rechtvaardig wordt verklaard om wat hij doet, en niet alleen om zijn geloof. 25 Werd niet ook Rachab, de hoer, rechtvaardig verklaard om wat ze deed, toen ze de verkenners ontving en langs een andere weg liet vertrekken? 26 Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood.

Galaten 2

Rechtvaardig voor God door het geloof in Jezus Christus

15 Hoewel wij Joden van geboorte zijn en geen zondaars uit andere volken, 16 weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven. 17 En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn.Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. 18 Maar wanneer ik weer aanneem wat ik had verworpen, maak ik van mezelf opnieuw een overtreder. 19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij. Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven. 21 Ik verwerp Gods genade niet; als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid