Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

oa op Holland Doc, en daarstraks op OutTV,, de docu Jesus Camp.

hier vind je wat meer info:

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?lSt ... &oId=11094

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jesus_Camp

om heel eerlijk te zijn kwam het geheel nogal aggresief en opdringerig over. ik vindt dat de kinderen in de docu eigelijk gehersenspoelt werden.

hoe denken jullie erover?

Is het een goed idee om kinderen tot en met 10 jaar al intensief met het geloof kennis te laten maken,, of wachten tot ze 16 zijn, en dan zelf laten kiezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet de tijd om alles te bekijken maar aan het bericht van kerknieuws te zien is een vergelijkbare documentaire ook in de publiciteit geweest. Volgens mij hoef je kinderen niet te leren te vechten en oorlog te voeren dat kunnen ze meestal prima maar de vrede bewaren moet je ze echt leren. Voor de rest is het erg Amerikaans inclusief de vermenging van politiek en religie daar zijn hier toch wel wat anders in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bevreemdend gebeuren, maar ik vind het een uitstekend idee om kinderen (al vanaf de geboorte) te indoctrineren. En dat niet te beperken tot geloof, maar ook als het gaat om aanspreken van vreemden en ouderen, tafelmanieren, persoonlijke hygiene en het behandelen van minder bedeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik vind het een uitstekend idee om kinderen (al vanaf de geboorte) te indoctrineren. En dat niet te beperken tot geloof, maar ook als het gaat om aanspreken van vreemden en ouderen, tafelmanieren, persoonlijke hygiene en het behandelen van minder bedeelden.

x2 :)

Ik heb de documentaire niet gezien (of wel, in een verleden), maar met jouw opmerking ben ik het eens. (Als het inderdaad een docu is die ik ooit heb gezien, dan vond ik dat zo'n camp inderdaad wel een gevaarlijk/verkeerd gebeuren.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dit ooit eens op een niet-christelijk forum laten zien en heel veel niet-christenen identificeren direct álle christenen met deze christenen. Het lastige daarbij is dat ze in veel gevallen wel Bijbelse dingen proclameren terwijl de algehele sfeer niet Bijbels is, voor zover ik dat kan beoordelen. Dit is jammer voor het beeld wat de 'heidenen' hebben, net zoals met Harold Camping. Het is lastig om een christen ook als een los mens met een losse mening te zien als ik me als christen heel erg verbind met mijn geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

om heel eerlijk te zijn kwam het geheel nogal aggresief en opdringerig over. ik vindt dat de kinderen in de docu eigelijk gehersenspoelt werden.

hoe denken jullie erover?

Is het een goed idee om kinderen tot en met 10 jaar al intensief met het geloof kennis te laten maken,, of wachten tot ze 16 zijn, en dan zelf laten kiezen?

Ik persoonlijk vind het heel erg, misdadig zelfs, pure indoctrinatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb dit ooit eens op een niet-christelijk forum laten zien en heel veel niet-christenen identificeren direct álle christenen met deze christenen. Het lastige daarbij is dat ze in veel gevallen wel Bijbelse dingen proclameren terwijl de algehele sfeer niet Bijbels is, voor zover ik dat kan beoordelen. Dit is jammer voor het beeld wat de 'heidenen' hebben, net zoals met Harold Camping. Het is lastig om een christen ook als een los mens met een losse mening te zien als ik me als christen heel erg verbind met mijn geloof.

Inderdaad, net als bij gay-haters (edit: en koran-verbranders) denken niet-gelovigen soms ten onrechte dat dat voor (alle) christenen geldt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb dit ooit eens op een niet-christelijk forum laten zien en heel veel niet-christenen identificeren direct álle christenen met deze christenen. Het lastige daarbij is dat ze in veel gevallen wel Bijbelse dingen proclameren terwijl de algehele sfeer niet Bijbels is, voor zover ik dat kan beoordelen. Dit is jammer voor het beeld wat de 'heidenen' hebben, net zoals met Harold Camping. Het is lastig om een christen ook als een los mens met een losse mening te zien als ik me als christen heel erg verbind met mijn geloof.

Inderdaad, net als bij gay-haters (edit: en koran-verbranders) denken niet-gelovigen soms ten onrechte dat dat voor (alle) christenen geldt.

Het is altijd een kwalijke zaak als alle aanhangers van een groep over 1 kam worden geschoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid