Spring naar bijdragen

Historisch moment Credible.nl


Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

In overleg hebben we besloten om de uitgebreide profielen niet verder te zetten, maar in plaats daarvan gebruik te maken van het PB systeem van PHPBB3. We gaan nog kijken om op aanvraag je uitgebreide profiel uit de oude database te halen, maar we moeten even kijken hoe we dat moeten doen met een query.

Daarnaast kan je nu elk topic en elk bericht wereld kundig maken via twitter. Tweet boven aan voor het topic en de vogel naast citeren voor het bericht naar keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Topics en berichten op twitter... Ik hoop dat dit niet geldt voor dingen als PP en foto's?

Ben hier eigenlijk helemaal niet blij mee. Wat ik hier schrijf hoeft m.i. niet de weg naar de hele twitterende wereld te vinden.

Moderne tijd me hoela, daar heb ik geen boodschap aan. Beetje jammer dat heel credible en al haar users nu verplicht in "de moderne tijd" geramd worden, doordat alles hier mogelijk ook op twitter staat. Want dat is echt van deze tijd aldus de sociale hype.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Profielen ouwe meuk. Dit is de nieuwe eeuw! :E

Dat, al hoop ik wel dat de oude profielen terug te halen zijn. Staan een aantal berichten en links in die ik graag had bewaard als ik wist dat ze verwijderd zouden worden.

We moeten en kijken hoe we de data eruit moeten halen, dus de juiste query maken. Alle data is nog beschikbaar dus kunnen we daarin voorzien.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Topics en berichten op twitter... Ik hoop dat dit niet geldt voor dingen als PP en foto's?

Ben hier eigenlijk helemaal niet blij mee. Wat ik hier schrijf hoeft m.i. niet de weg naar de hele twitterende wereld te vinden.

Moderne tijd me hoela, daar heb ik geen boodschap aan. Beetje jammer dat heel credible en al haar users nu verplicht in "de moderne tijd" geramd worden, doordat alles hier mogelijk ook op twitter staat. Want dat is echt van deze tijd aldus de sociale hype.

Alle besloten gedeelten kunnen NIET op twitter terecht komen met deze functionaliteit. Het je in de moderne tijd rammen valt wel mee, want je hoeft niet mee te doen met Twitter.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, da's waar. En dat wil ik ook niet. Maar alles wat iedereen (besloten delen daar gelaten) zegt kan wel zomaar op twitter worden geplaatst. Daar ben ik wat minder blij mee. Nu weet ik dat credible gewoon een open forum is waar iedereen toegang tot heeft maar ik vind dat nog net wat meer privé dan twitter.

Ik had het alleen wel wat subtieler kunnen verwoorden, excuus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moet alleen zeggen dat ik de vormgeving er niet veel mooier op vind geworden. Want rechts boven het knopje "x nieuwe berichten" staan de tekens () in het wit. Die het knopje iets naar beneden duwen. Dit gezien vanuit Internet Explorer 8. Soms een stukje moderne vormgeving? ;)

Goed opgemerkt die heb ik niet zien staan, eens kijken waar die vandaan komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, da's waar. En dat wil ik ook niet. Maar alles wat iedereen (besloten delen daar gelaten) zegt kan wel zomaar op twitter worden geplaatst. Daar ben ik wat minder blij mee. Nu weet ik dat credible gewoon een open forum is waar iedereen toegang tot heeft maar ik vind dat nog net wat meer privé dan twitter.

Of heel spitsvondig schrijven dat je een hit op Twitter wordt... ;)

Maar ik hoop niet dat de mogelijkheid tot het maken van een tweet van een post je beletten te posten.

Ik had het alleen wel wat subtieler kunnen verwoorden, excuus.

Geen zorgen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Moet alleen zeggen dat ik de vormgeving er niet veel mooier op vind geworden. Want rechts boven het knopje "x nieuwe berichten" staan de tekens () in het wit. Die het knopje iets naar beneden duwen. Dit gezien vanuit Internet Explorer 8. Soms een stukje moderne vormgeving? ;)

Ze zijn nu weg volgens mij. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of heel spitsvondig schrijven dat je een hit op Twitter wordt... ;)

Maar ik hoop niet dat de mogelijkheid tot het maken van een tweet van een post je beletten te posten.

Ik zal niet stoppen met posten op credible. Ik kijk alleen wel heel erg uit wat ik post. Op credible heb ik dingen durven vertellen die ik echt niet op mijn hyves of facebook zou zetten, omdat ik me voor sommige dingen nogal schaam.

Dingen die niet PP waardig waren maar die ik nou ook weer niet gelijk aan de hele twitterende wereld bekend wou maken zeg maar.

Ik hoop dan alleen dat mijn oude posts niet aangehaald worden.

Ik ga nu even van het ergste uit he, dat er iemand is die -bedoeld of onbedoeld- meer over mij 'wereldkundig maakt' dan ik zou willen of zou hebben gedaan.

Realistisch gezien denk ik niet dat die informatie zo boeiend is dat iemand het op twitter wil plaatsen maar ik kan aardig wantrouwend zijn en vind het niet prettig dat iedere credibler nu niet alleen de mogelijkheid heeft maar ook een soort van aangemoedigd wordt om posts van credible op twitter te plaatsen.

Geen zorgen. :)

Gelukkig :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook wel een voorbehoud. Laatst was er iemand die over een SM-verleden vertelde en iemand anders maakte er iets bekend wat op een andere site stond. Zo kan het maar zo gebeuren dat iemand iets over een ander bekend maakt en dat de hele wereld gelijk kan meelezen en dat het een hit wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die tweet-optie eerlijk gezegd ook niet erg handig bedacht. Dit omdat ik toch liever gewoon controle heb over wat waar van mij gepubliceerd wordt. Wat ik op Credible schrijf hoeft niet altijd meteen op andere websites te belanden. Ook al schrijf ik dan bewust niet zo persoonlijk. En ook als ik iets vreemds zou posten wat ik binnen de tijd weer verwijder, kan een ander dat ondertussen al getweet hebben. Nu kunnen mensen natuurlijk altijd kopieren en plakken naar believen, maar met zo'n knopje geef je als forum wel aan dat je dat blijkbaar zeer gewenst vindt. En of je dat nou zou moeten vinden, valt toch wel te betwijfelen.

Beter zou het knopje gewoon enkel bij je eigen posts staan. Zodat je een bijzondere post op je Twitter kunt linken en zo een soort eigen archief kunt aanleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals gezegd. Dat wat in besloten delen staat kan NIET op Twitter gezet worden met deze functie. De functie maakt het alleen makkelijker te delen via je Twitter account.

O.k., maar iemand kan toch iets over een ander schrijven in een niet-besloten gedeelte? Excuseer mij als ik het nog niet helemaal begrijp. Ik probeer alleen te achterhalen hoe het precies zit. Zelf zit ik ook niet op Twitter en ik weet niet veel van de exacte werking van Twitter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het niet mogelijk dat er een optie in de instellingen wordt gemaakt? Of per post? Of je het er mee eens bent dat dat op twitter geplaatst wordt?

Persoonlijk vind ik het niet fijn dat er van je verwacht wordt als credible lid (of dit nu een nieuw lid is of van 7 jaar geleden) dat je er mee in stemt (of instemde dat mogelijk**) dat wat je schrijft (na zoveel jaar**) zonder pardon op twitter mag worden geplaatst.

Anders misschien goed om dit te vermelden bij het registratieproces van nieuwe leden.

En / of een eventuele uitzondering van posts van [zoveel tijd] voor de invoering van de twitter optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1) Wat je op twitter plaatst is een link naar een topic, niet uitspraken of posts zelf. Je geeft dan dus alleen in principe meer mensen de mogelijkheid om het topic te lezen en misschien te reageren.

1a) Het doel lijkt me dan ook vooral om nieuwe, interessante onderwerpen breder bekend te maken (zoals dat al automatisch via de Credible twitter gebeurt). Het idee is dan vooral dat je een voor jou persoonlijk interessante discussie kunt delen.

2) Wat je in de openbare delen plaatst, is openbaar. We kunnen doen alsof we in een uithoekje van de interwebs zitten waar niet zo veel mensen komen. Maar in principe kan elke kip dit lezen.

2a) En daarmee meteen een disclaimer: als we al in een soort 'beschermd' uithoekje zitten, zal twitter daar weinig aan veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is het niet mogelijk dat er een optie in de instellingen wordt gemaakt? Of per post? Of je het er mee eens bent dat dat op twitter geplaatst wordt?

Persoonlijk vind ik het niet fijn dat er van je verwacht wordt als credible lid (of dit nu een nieuw lid is of van 7 jaar geleden) dat je er mee in stemt (of instemde dat mogelijk**) dat wat je schrijft (na zoveel jaar**) zonder pardon op twitter mag worden geplaatst.

Anders misschien goed om dit te vermelden bij het registratieproces van nieuwe leden.

En / of een eventuele uitzondering van posts van [zoveel tijd] voor de invoering van de twitter optie.

Stuur mij even een mail met wat topics waar je moeite mee hebt.

Een ander punt is dat ik nog zal zorgen dat subfora opgeruimd gaan worden, dat hele oude topics naar het BA gaan (dus niet zichtbaar voor gasten en dus geen Twitter optie). Alleen moet ik nog even bedenken hoe we daar goed invulling aan willen geven. Ik zit er ook aan te denken een archief te maken dat gebruikers niet kunnen inzien, maar de beheerders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@WonderfulStar:

Ik zie het probleem niet. Dingen die op Twitter worden gezet zijn net zo zichtbaar als hier en om het op Twitter te zien moet je ook gericht zoeken op Twitter, zoals je ook hier op het forum ziet. Het is met social media niet zo dat iedereen opeens alles ziet, hoor :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nouja, ik ben misschien iets te fel tegen geweest.

De term 'wereldkundig maken' resulteerde bij mij in een heel scala aan vermeende 'wat als' 'via via' 'en als iemand mij nou een idioot vind en voor gek wil zetten op twitter' 'maar die user heeft misschien wel twittercontact met die', en vul nog maar een lijst met vergezochte [wheeeeeeelp] scenario's in.

Vooral het stukje [mensen vinden mij een idioot en gaan nu details op twitter verspreiden zodat ze eens lekker kunnen lachen] etc.

Ja ik weet dat dat niet even reëel is als het in mijn hoofd klinkt. Verstand+gevoel=niet helemaal op één lijn. Nu ik het typ klinkt het behoorlijk dom :$

Enige verschil dat ik zie qua veiligheidsgevoel tussen hier en twitter is dat hier een bepaalde doelgroep komt (christenen / mensen met interesse in het christendom) en op twitter alle mensen. Nu is niet de doelgroep wat ik het verschil vind, maar meer dat de mensen in mijn omgeving en en deel van mijn privéleven absoluut niet binnen die doelgroep vallen en de kans erg klein is dat die ooit op credible zouden belanden, terwijl er wel credible leden zijn die [viavia, jaja] contact hebben met mensen uit mijn privéleven. En dus mijn angst is dat toevallig zo iemand iets linkt naar twitter, waar dus weer mensen uit mijn dagelijks leven het eventueel zouden kunnen lezen.

En ik besef me nu dat dat eigenlijk wel heel erg vergezocht is en vast ook belachelijk klinkt en ik schaam me nu eigenlijk ook wel dat ik er zo'n drama van heb gemaakt :$

In mijn hoofd leek het zo logisch :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid