Spring naar bijdragen

(foute)games


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Beste mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum maar heb een accountje gemaakt omdat ik benieuwd ben naar de mening van andere gelovigen over het onderstaande.

Sinds kort ben ik weer bezig met een oud favoriet spel en nu beginnen we toch enkele dingetjes op te vallen. Het gaat om het spel Diablo 2 voor de pc. In dit spel maak je een krijger aan en vecht je tegen demonen, ondoden en meer. Uiteindelijk maak je zelfs een tripje naar de hel om de duivel zelf op z'n plaats te wijzen. In het spel speel ik een magiër die gebruik maakt van spreuken welke weer gebaseerd zijn op de elementen vuur, ijs en bliksem. Ook is het spel niet te zuinig met het gebruik van omgekeerde pentagrammen, grof geweld en bloed.

Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden? Kan een christen (of ieder ander mens), dit soort games veilig spelen of is het beter je hier niet mee in te laten? Bedenk wel dat je een krijger bent die TEGEN de duivel etc. vecht en niet ervoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht al even dat ik in een hernieuwd topic terecht gekomen was.

Zoals al eerder gezegd: staat het je relatie met Jezus in de weg? Knaagt het aan je geweten... dan is het blijkbaar niet goed (voor jou). Zolang je je realiseert dat je een spel aan het spelen bent:) Heb ook wel eens duiveltje gespeeld in een duivel-en-engelen spelleke... blijft een rol die je speelt..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hun meest belangrijke issue is vooral dat ze ook allemaal evangelical zijn. _O-

lol

Je moet het inderdaad voor jezelf beoordelen. Wat je kunt doen is naar God gaan in gebed en vragen wat Hij er van vindt. Ik ben zelf niet zo van Diablo, ik houd er gewoon niet van. Eén spel dat ik trouwens gestopt ben te spelen is Age of Mythology. Op een gegeven moment moet je dan werkertjes laten (aan)bidden bij tempels om 'godenpunten' te krijgen van je afgod. Dat ging me net iets te ver. Maar ja, het blijft een spel. Het is een persoonlijk iets tussen jou en God. Ik denk soms dat het erger is als je veel tijd kwijt bent aan games dan dat de inhoud per se verkeerd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Omdat credible vooral drie groepen aantrekt.

...

-Gamers met issues.

...

Hey bedankt voor alle antwoorden, ik zie mezelf echter niet als een gamer met issues :P. Meer als een gamer/gelovige met een vraag, ik wist niet dat deze blijkbaar al vaker gesteld was op Credible.nl.

Het is een persoonlijk iets tussen jou en God. Ik denk soms dat het erger is als je veel tijd kwijt bent aan games dan dat de inhoud per se verkeerd is.

Is het zo erg dat je veel tijd kwijt bent aan gamen? Gamen is toch vooral bedoeld als tijdverdrijf? Net als tv kijken, sporten, naar de kroeg gaan en weet ik veel wat meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ligt eraan. Er zijn ook gamers die er geld mee verdienen door gamestoernooien te winnen. Vooral in Aziatische landen kom je ze tegen, zo ik begreep. Zij gamen dus een stuk of zes uur per dag, als het al niet meer is. Het voornaamste verschil tussen topgamers en topsporters is dat topsport meer wordt gewaardeerd door de "gewone samenleving" dan het gamen en een topsporter daarom bijna nooit sportverslaafd wordt genoemd. Qua gezondheid maakt het echter niet zoveel uit of je nu veel gamed of veel sport, want de gezonde effecten van sport worden op zo'n niveau wel teniet gedaan door de blessures die nogal vaak opgelopen worden. Het is immers dankzij topsporters dat we weten wat een hamstring is, niet door topgamers, zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is een persoonlijk iets tussen jou en God. Ik denk soms dat het erger is als je veel tijd kwijt bent aan games dan dat de inhoud per se verkeerd is.

Is het zo erg dat je veel tijd kwijt bent aan gamen? Gamen is toch vooral bedoeld als tijdverdrijf? Net als tv kijken, sporten, naar de kroeg gaan en weet ik veel wat meer?

Hey datum, gamen is inderdaad bedoeld als tijdverdrijf, net als tv-kijken of lezen. Ik weet uit ervaring dat je er best wat uurtjes kwijt mee kunt zijn, en dat dan soms andere dingen in de verdrukking komen. Dat geldt dat natuurlijk niet alleen voor gamen. Wat ik vooral bedoel is dat ik denk dat God het inhoudelijke minder erg vindt dan de tijd, energie en aandacht die je ook aan Hem kunt besteden. Dat is geen persoonlijk verwijt hoor, maar daar zou ik me eerder over druk maken dan of een game wel gepast is of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum maar heb een accountje gemaakt omdat ik benieuwd ben naar de mening van andere gelovigen over het onderstaande.

Sinds kort ben ik weer bezig met een oud favoriet spel en nu beginnen we toch enkele dingetjes op te vallen. Het gaat om het spel Diablo 2 voor de pc. In dit spel maak je een krijger aan en vecht je tegen demonen, ondoden en meer. Uiteindelijk maak je zelfs een tripje naar de hel om de duivel zelf op z'n plaats te wijzen. In het spel speel ik een magiër die gebruik maakt van spreuken welke weer gebaseerd zijn op de elementen vuur, ijs en bliksem. Ook is het spel niet te zuinig met het gebruik van omgekeerde pentagrammen, grof geweld en bloed.

Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden? Kan een christen (of ieder ander mens), dit soort games veilig spelen of is het beter je hier niet mee in te laten? Bedenk wel dat je een krijger bent die TEGEN de duivel etc. vecht en niet ervoor.

Ik vind het erg fout, tegenwoordig sluipen slechte dingen er zo in. En het wordt steeds erger.... zonder dat mensen het beseffen. En zo is juist hoe het kwaad werkt... Mensen denken: ach het is toch maar een spel.. Of ach...ik weet toch dat het nep is.

Maar ondertussen komen de negatieve dingen en invloeden wel in je hoofd. God zei: Richt je op het positieve.

Misschien moet je jezelf eens voorstellen: Stel Jezus of God zit naast je terwijl jij dat spel speelt. Wat zou Hij ervan vinden denk je ? Zou hij zeggen: " Ga jij maar vechten als een krijger tegen demonen en neem een bezoekje aan de hel om de duivel op zijn plaats te zetten als tijdverdrijf... het is toch maar een spel op de pc.."

Ik denk het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum maar heb een accountje gemaakt omdat ik benieuwd ben naar de mening van andere gelovigen over het onderstaande.

Sinds kort ben ik weer bezig met een oud favoriet spel en nu beginnen we toch enkele dingetjes op te vallen. Het gaat om het spel Diablo 2 voor de pc. In dit spel maak je een krijger aan en vecht je tegen demonen, ondoden en meer. Uiteindelijk maak je zelfs een tripje naar de hel om de duivel zelf op z'n plaats te wijzen. In het spel speel ik een magiër die gebruik maakt van spreuken welke weer gebaseerd zijn op de elementen vuur, ijs en bliksem. Ook is het spel niet te zuinig met het gebruik van omgekeerde pentagrammen, grof geweld en bloed.

Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden? Kan een christen (of ieder ander mens), dit soort games veilig spelen of is het beter je hier niet mee in te laten? Bedenk wel dat je een krijger bent die TEGEN de duivel etc. vecht en niet ervoor.

Maar ondertussen komen de negatieve dingen en invloeden wel in je hoofd. God zei: Richt je op het positieve.

Waar staat dat? :?

Overigens word ik ook niet heel blij van de spelbeschrijving. Ik vind het zelf wel prettig als de gamewereld wat verder van de werkelijkheid afstaat. Ik bedoel, de duivel en pentagrammen dat zijn dingen die er in de werkelijkheid toe doen, dingen waar je als christen niet blij van wordt. Dan maak ik liever orks en trollen dood, die zijn zo nep dat het mij minder beinvloedt. (do i make any sense at all?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien moet je jezelf eens voorstellen: Stel Jezus of God zit naast je terwijl jij dat spel speelt. Wat zou Hij ervan vinden denk je ? Zou hij zeggen: " Ga jij maar vechten als een krijger tegen demonen en neem een bezoekje aan de hel om de duivel op zijn plaats te zetten als tijdverdrijf... het is toch maar een spel op de pc.."

Ik denk het niet.

Ik denk dat Hij je dan flink zal pownen in het spel, er met je hartelijk om zal lachen en daarna gezellig een biertje met je drinkt. En als er geen bier is, dan hoef je Hem alleen een beetje water te geven en dan is dat ook weer opgelost. Ik denk dat Christus namelijk een veel interessanter en boeiender Persoon is dan sommige mensen van Hem menen te moeten maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn ik heb de game toch maar van me pc verwijderd. Ik heb het gevoel dat de game toch niet goed voor mij was en alleen die gedachte maakte al dat ik niet echt meer van de game kon genieten. Ook het feit dat ik belachelijk snel weer aan de game verslaafd was maakte de keuze voor mij makkelijk. Nu weer opzoek naar een andere tijdsbesteding :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hun meest belangrijke issue is vooral dat ze ook allemaal evangelical zijn. _O-

Hihi, om dat uit jouw mond te horen. Wat een genot! :) (voordat ik weer is echt verkeerd begrepen word, ik meen wat hier staat en hier moet je verder dus echt helemaal niks negatiefs achter zoeken. Duidelijk genoeg toch?)

BOT: denk wel verstandig, als je er met je geweten niet echt rust over krijgt is de lol er snel af en denk ook wel echt goed om te laten. Aangezien de christelijke vrijheid veel toelaat, maar dit ook wel een van de dingen is die Paulus aanhaalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn ik heb de game toch maar van me pc verwijderd. Ik heb het gevoel dat de game toch niet goed voor mij was en alleen die gedachte maakte al dat ik niet echt meer van de game kon genieten. Ook het feit dat ik belachelijk snel weer aan de game verslaafd was maakte de keuze voor mij makkelijk. Nu weer opzoek naar een andere tijdsbesteding :P

Ben blij dat te horen

Goede keus, waar God zeker achter staat :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat God het te druk heeft met een potje Diablo... :') Waar maken mensen zich druk om zeg? Ik kan me totaal niet voorstellen dat een opperwezen zich druk maakt over een heftige game links of een zogenaamd slecht nummer rechts. Hij heeft wel wat beters te doen, me dunkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat het christelijk leven zich juist ook uit in dit soort kleine, alledaagse dingetjes, Kurt. En niet alleen het christelijk leven natuurlijk. Uiteindelijk zijn dit de dagelijkse zaken waar je voortdurend mee te maken hebt en als je in dit soort kleine dingetjes de juiste keuzes maakt, dan zul je ook sneller in de belangrijkere, grote zaken de juiste keuzes maken. Voor God is het enkel van belang dat je dicht bij Hem blijft en Hem navolgt. En als dat al kan door zoiets simpels als een bepaald spel laten liggen omdat het blijkbaar niet strookt met je geweten, waarom zou Hij daar dan nog moeilijk over doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid