Spring naar bijdragen

21 Mei was de Oordeelsdag


Aanbevolen berichten

Zoals velen zullen weten was afgelopen zaterdag de Dag des Oordeels en is de wereld om 18.00 vergaan. Twijfel je daar aan? Dat maakt je een ketter aangezien de Bijbel het garandeert:

muiderpoort-480x360.jpg

Of de opname en het oordeel nu geweest zijn, wat zou kunnen omdat alleen ware christenen worden opgenomen... (ik ben toch niet alleen nog op Credible :|) hoe ernstig is het 'voorspellen' van de Dag des Oordeels (ook bekend onder andere namen)?

In de Bijbel staat namelijk nogal duidelijk dat niemand dit zal weten: Doch van die dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. Op het moment dat iemand zégt het te weten zegt hij ook impliciet dat hij God de Vader is.

Dat volgt uit de volgende logica:

a) Alleen God de Vader weet 'de dag en de ure'.

B) De man achter Familyradio.com weet 'de dag en de ure'.

C) De man achter Familyradio is God/Zegt God te zijn.

Hoe ernstig vinden jullie dit soort zaken, is het milde spot waardig of is het een vorm van ernstige blasfemie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Inderdaad voornamelijk milde spot waardig, maar het is natuurlijk wel knap vervelend voor gelovigen die er echt op zaten te wachten, hetzij uit verlangen naar de Wederkomst, hetzij uit angst voor het Oordeel. Natuurlijk kun je dan zeggen dat ze beter hadden moeten weten, maar ja, zo simpel loopt dat nu eenmaal niet altijd. De meesten zullen hun leven wel weer gewoon oppakken natuurlijk (en wellicht toch maar alsnog een fatsoenlijke kerk zoeken), maar ja, het geeft zo'n oponthoud hè?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest er vanochtend positief aan denken: de man is duidelijk een valse herder zoals genoemd in Matth. 24. Daarmee werkt hij mee aan de vervulling van de Schrift! Zo werden vervuld de woorden die Jezus gesproken had, toen Hij zei: 'Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,†of: “Daar is hij,†geloof dat dan niet. Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: “Kom mee, hij is in de woestijn,†ga er dan niet heen, of als ze zeggen: “Kijk, hij is daarbinnen,†geloof dat dan niet.' (Mt. 24:23-26 NBV).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het altijd zo fascinerend dat als er zulke teksten in de bijbel staan:

Matteüs 24,36

Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.

1 Tessalonicenzen 5,2

want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht

er toch altijd mensen zijn die menen te weten wanneer de wederkomst zal plaatsvinden. :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het altijd zo fascinerend dat als er zulke teksten in de bijbel staan:

Matteüs 24,36

Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.

1 Tessalonicenzen 5,2

want u weet zelf maar al te goed dat de dag van de Heer komt als een dief in de nacht

er toch altijd mensen zijn die menen te weten wanneer de wederkomst zal plaatsvinden. :?

Zij interpreteren die teksten dan natuurlijk anders, namelijk in lijn met hun interpretatie van de Schrift en vooral van teksten die volgens hen wel degelijk erop wijzen dat je de Dag zou kunnen berekenen. Zo moeilijk te begrijpen is dat nu ook weer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Milde spot.

De man kent de Bijbel niet of interpreteert deze verkeerd en/of is een beetje in de war. Ik weet niet meer wat hij nog meer zei op tv, maar ik herinner mij dat hij nog iets meer zei dat niet klopt.

wat is het nu? kent hij de bijbel niet, interpreteert hij hem verkeerd of is hij in de war?

Gaan de christenen dit met de mantel der liefde bedekken en in de doofpot stoppen met allerlei vage excuses/mogelijkheden/interpretaties of gewoon iedereen flink aanpakken die met deze voorspellingen gedweept hebben? Ellende hebben ze namelijk wel veroorzaakt, op persoonlijk vlak bij wat instabiele mensen en op christelijk vlak door het christendom voor schut te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het christendom staat niet voor schut. De mensen die er nu grappen over maken die zouden dat anders ook wel gedaan hebben.
Tuurlijk staat het christendom voor schut, happy happy we gaan naar het volgende lied en verklaren de valse profeet en de mensen die hem het platform geboden hebben ''in de war". Op naar de volgende voorspelling, wanneer vergaat de aarde weer? volgende week? Weer allerlei tv voorspelling etc.. en jullie blijven dit soort mensen christenen noemen, geen onderbouwing, geen kennis ze geloven alleen naar eigen zeggen in God terwijl ze zijn geboden met voeten treden. Misschien was het wel de dag van het niet oordelen en is alleen maar duidelijk geworden dan het niet om de bijbel gaat in het christendom maar meer om eigen interpretatie en alle randvoorwaarden en spelletjes eromheen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
wat is het nu? kent hij de bijbel niet, interpreteert hij hem verkeerd of is hij in de war?

"De man kent de Bijbel niet of interpreteert deze verkeerd en/of is een beetje in de war."

Gaan de christenen dit met de mantel der liefde bedekken en in de doofpot stoppen met allerlei vage excuses/mogelijkheden/interpretaties of gewoon iedereen flink aanpakken die met deze voorspellingen gedweept hebben? Ellende hebben ze namelijk wel veroorzaakt, op persoonlijk vlak bij wat instabiele mensen en op christelijk vlak door het christendom voor schut te zetten.

Ik ga door met wat ik altijd heb gedaan: dergelijke mensen negeren. Christenen kunnen er weinig verder aan doen. In de Bijbel staat dat zulke mensen van tijd tot tijd zullen opstaan. Dergelijke mensen kunnen alleen worden genegeerd. Intern in de kerken is het belangrijk dat de gemeenteleden door voorgangers worden onderwezen over hetgeen waarvoor wordt gewaarschuwd in de Bijbel met betrekking tot dergelijke lieden. Door onderwijs kunnen gemeenteleden weerbaar worden gemaakt en voorbereid voor dwaalleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en straks weer familyradio.com aan of een ander happy happy christelijk muziekstukje om de werkelijkheid te negeren.

Je wilt graag het woord verkondigen, tenminste zoals ik het af en toe lees hier op het forum, maar complete dwaalleren en opzichtige misvattingen negeer je of wil je met lichte spot behandelen. (ach hij is in de war of kent de bijbel niet) Ondertussen brengen deze mensen nogal wat schade toe, misschien eerst dat aanpakken voor je nieuwe zieltjes wint, want de oude zieltjes worden uit de kerk weggezogen met steeds mooiere of angstwekkendere verhalen.

Straks vraagt God je waar je was toen zijn verhaal door het slijk werd gehaald en moet jij vertellen dat je het allemaal genegeerd hebt.

(ps ik chargeer iets om te proberen wat meer los te krijgen om dit forum)

Link naar bericht
Deel via andere websites
en straks weer familyradio.com aan of een ander happy happy christelijk muziekstukje om de werkelijkheid te negeren.

Je wilt graag het woord verkondigen, tenminste zoals ik het af en toe lees hier op het forum, maar complete dwaalleren en opzichtige misvattingen negeer je of wil je met lichte spot behandelen. (ach hij is in de war of kent de bijbel niet) Ondertussen brengen deze mensen nogal wat schade toe, misschien eerst dat aanpakken voor je nieuwe zieltjes wint, want de oude zieltjes worden uit de kerk weggezogen met steeds mooiere of angstwekkendere verhalen.

Straks vraagt God je waar je was toen zijn verhaal door het slijk werd gehaald en moet jij vertellen dat je het allemaal genegeerd hebt.

(ps ik chargeer iets om te proberen wat meer los te krijgen om dit forum)

Hieronder schrijft Paulus aan Timoteüs hoe omgegaan dient te worden met dwaalleraren.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:3 Doe, zoals ik u bij mijn reis naar Macedonië aangeraden heb: blijf nog te Efeze, om sommigen te bevelen geen andere leer te brengen, 4 noch zich bezig te houden met fabels en eindeloze geslachtsregisters, die veeleer moeilijkheden ten gevolge hebben dan door God gegeven leiding in het geloof. 5 En het doel van (alle) vermaning is liefde uit een rein hart, uit een goed geweten en een ongeveinsd geloof.

Mensen moeten fabels negeren en geen andere leer brengen (vs. 3-4) en de waarschuwingen zijn goed bedoeld (vs. 5).

De waarschuwingen gelden voor de gemeente en voorzover de verantwoordelijkheid/autoriteit van Timoteüs lag, moest hij zich verzetten tegen de dwalingen. Hij had een verantwoordelijkheid voor de plaatselijke gemeente, maar hoefte zich niet bezig te houden met onzin elders op aarde.

Zo heb ik ook niets te maken met deze man, maar ik moet dergelijke fabels gewoon negeren en ik kan anderen adviseren ze ook te negeren. Maar ik heb geen verantwoordelijkheid naar die man en zijn volgelingen. God heeft mij daar geen autoriteit/zeggenschap gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je wilt graag het woord verkondigen, tenminste zoals ik het af en toe lees hier op het forum, maar complete dwaalleren en opzichtige misvattingen negeer je of wil je met lichte spot behandelen. (ach hij is in de war of kent de bijbel niet) Ondertussen brengen deze mensen nogal wat schade toe, misschien eerst dat aanpakken voor je nieuwe zieltjes wint, want de oude zieltjes worden uit de kerk weggezogen met steeds mooiere of angstwekkendere verhalen.
Ik zeg dat ik het er niet mee eens ben en dat deze man het verkeerd heeft. De meerderheid van het christendom denkt en ik neem aan dat de meeste mensen zich hier bewust van zijn. In het geval dat niet zo is leg ik uit dat ik er anders over denk en de meeste christenen.

Ik zie niet in hoe er "zieltjes gewonnen" kunnen worden door die man keihard af te bekken of te vernederen. Dat lijkt me geen evangelische houding. Negeren en zeggen waar je zelf in gelooft lijkt me een prima reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In principe heeft Raido wel een punt, als je de logica volgt is het gewoon blasfemie. En eigenlijk is dat ook wel zo, ook al heeft de beste man het met de beste bedoelingen van de wereld gezegd. Hij zegt iets dat alleen aan God toekomt en zet zich daarmee in principe op een lijn met God. Hoe wij er vervolgens mee om moeten gaan weet ik niet. Het staat voor mij echt mijlenver van me af. Ik lees/hoor het, glimlach er om, schud mijn hoofd en leef verder. Maar wel beetje jammer dat dit soort mensen ook vaak onder de noemer christenen vallen. En "de spotters" vinden altijd wel een reden, maar toch jammer dit soort dingen ze in de schoot word geworpen, moet je het weer 10 keer uit gaan leggen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Milde spot.

De man kent de Bijbel niet of interpreteert deze verkeerd en/of is een beetje in de war. Ik weet niet meer wat hij nog meer zei op tv, maar ik herinner mij dat hij nog iets meer zei dat niet klopt.

Toch gek, want hij bestudeerde de Bijbel al 70 jaar. Moeten we dan toch maar concluderen dat elk Bijbelgebruik interpretatie-afhankelijk is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Milde spot.

De man kent de Bijbel niet of interpreteert deze verkeerd en/of is een beetje in de war. Ik weet niet meer wat hij nog meer zei op tv, maar ik herinner mij dat hij nog iets meer zei dat niet klopt.

Toch gek, want hij bestudeerde de Bijbel al 70 jaar. Moeten we dan toch maar concluderen dat elk Bijbelgebruik interpretatie-afhankelijk is?

Ja dat sowieso, behalve mijn Bijbelgebruik uiteraard :E

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh dat heb ik over het hoofd gezien. Ja dat vind ik van die pseudologica waar ik weinig mee kan.

-Alleen Chappo weet wanneer hij voor het laatst zijn schoenen heeft gepoetst.

-Ik doe op basis van een onzinnige redenering een onjuiste bewering over het tijdstip waarop Chappo voor het laat zijn schoenen heeft gepoetst.

Ergo:

-Ik beweer Chappo te zijn.

Volgens mij is die conclusie incorrect.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid