Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen :)

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me maar even voorstellen. :) Ik ben dus lalala93, ik ben 17 jaar en zit in 5vwo. :) Ik vind een van mijn beste vrienden leuk en hij vind mij ook leuk, maar het probleem is dat hij geen christen is, plus dat hij biseksueel is. Ik heb het moeilijke besluit genomen om geen relatie met hem aan te gaan, vanwege een paar dingen. Ten eerste omdat hij niet gelovig is. Ik heb al eens eerder een vriendje gehad die niet geloofde en dat werkt gewoon niet als je Jezus ipv je vriendje op nummer 1 in je leven wil zetten. Daar komt ook nog bij dat hij biseksueel is en daar zit ik eigenlijk het meeste mee. Ik heb hem gevraagd of hij verkering zou nemen met een jongen en hij zei dus ja. Dat was voor mij wel een behoorlijke afknapper, maar ik kan gewoon niet uitleggen waarom ik dat vind.

Maar goed, we zijn nog steeds super goede vrienden, ook al vind ik het af en toe wel moeilijk dat ik nee heb gezegd, want we passen echt enorm goed bij elkaar.

Maar wat denken jullie over een relatie waarin een van de personen biseksueel is? Moet dat "kunnen" of vinden jullie dat het echt niet kan. O, verzen uit de Bijbel die hier op aansluiten zouden ook wel fijn zijn. :)

Groetjes, lalala93.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou het niet kunnen? Als zo'n jongen bereid is voor jou te kiezen is het toch prima lijkt mij. Ik zie niet in waarom het anders is dan wanneer hij enkel op meisjes zou vallen, het doet er toch weinig toe als hij besloten heeft dat hij met jou verder wil. Ik snap eigenlijk echt niet goed waarom je dat zo'n punt vindt. Of je moet bedoelen dat je het idee dat hij een relatie met iemand van het zelfde geslacht zou kunnen aangaan, wat volgens vele mensen tegen de wil van God ingaat, heel naar vindt. Maar goed ja, aangezien hij niet gelovig is zal hij zich logischerwijs niet zo gek veel aantrekken van christelijke leefregels, ook waar het andere dingen als geaardheid betreft, dat heb je nu eenmaal met andersdenkenden. Het is jouw goed recht om geen relatie te willen met iemand die niet het zelfde gelooft als jij, maar waarom geaardheid daar ook zo'n issue in is ontgaat me eerlijk gezegd.

Maareuhm, ik zou het bijna vergeten, welkom op credible!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, misschien heb je wel gelijk, maar ik voel me er gewoon niet goed bij op een of andere manier. En er zijn trouwens ook nog een paar andere redenen (zoals dat ik bang ben dat ik hem als beste vriend ga verliezen), maar dit was/is wel het grootste heikelpunt.

Maar goed, ik begin nu echt te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt! Echt heel stom. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, maar eigenlijk had ik al tegen hem gezegd dat ik liever vrienden wilde blijven, dus het is lullig om nu opeens iets anders te zeggen. Maar ik begin er nu wel over te twijfelen. Aan de ene kant wil ik echt heel graag, want we denken over heel dingen hetzelfde en we passen gewoon super goed bij elkaar, maar aan de andere kant word ik echt gek van mezelf dat ik elke keer heen en weer schommel. :/

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha, ik kweet het ik ben ook 17 jaar en ik zit in een iets ander procces dan jij. want ik wil haar uit vragen voor de bio's of de stad in maar ik krijg geen antwoord terug verstuurt vrijdag avond 10uur. nu nog niks terug gekregen, maar als ik jou was zal ik er dan eens diep over na denken als je wel met hem verkeering wil ja of nee, want als je gaat twijfelen. Das ook niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hmm, misschien heb je wel gelijk, maar ik voel me er gewoon niet goed bij op een of andere manier. En er zijn trouwens ook nog een paar andere redenen (zoals dat ik bang ben dat ik hem als beste vriend ga verliezen), maar dit was/is wel het grootste heikelpunt.

Maar goed, ik begin nu echt te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt! Echt heel stom. :(

Zo te horen heb je er best wel redenen voor. Dat je zijn geaardheid zo meeweegt snap ik zelf niet goed, maar die andere redenen kunnen wel heel goed zijn om toch geen relatie met hem te willen. Denk er nog even over na, je hoeft niet meteen op dit moment te beslissen. :) Maar goed ja, vroeg of laat moet je wel iets beslissen en je zult nooit op voorhand weten of het de juiste beslissing is of niet. Af en toe een beslissing maken die niet zo goed uitpakt en af en toe flink op je bek gaan hoort er ook bij als je jong bent. (Haha, dit klinkt echt alsof ik zelf stokoud ben, wat erg!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik zie nog wel. :P Maar wat moet ik tegen hem zeggen? Ik wil hem zeker niet aan het lijntje houden en dan alsnog afhaken, maar straks wil ik toch wél verkering met hem en dan vindt hij me niet meer leuk ofzo. XD Whaha, vet lastig allemaal. :P Mja, misschien pieker ik er ook wel teveel over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou eerst zorgen dat ik heel zeker weet voordat ik iets zou beginnen.. anders 'speel' je (onbewust) met hm..

Opzich kan ik me iets bij voorstellen dat je er 'een probleem' mee hebt dat hij eventueel ook open zou staan voor een relatie met iemand van zn eigen geslacht, omdat dat aangeeft dat jullie wat dat betreft heel verschillend denken over wat zou moeten kunnen en wat niet.. Besluit bij jezelf of je dit genoeg reden vindt of niet om relatie af te houden.. maar ga er niet steeds weer over beginnen als je er eenmaal voor gaat.. Die jongen is eerlijk en open.. dan verdient hij dat jij t zelfde doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als eerste: de Bijbel zegt letterlijk niets over seksuele geaardheden, alleen maar wat over seksuele praktijken.

Als tweede: de Bijbel zegt dan weer wel wat over het idee om als christen een relatie aan te gaan met iemand die geen christen is, namelijk dat het niet handig is om een ongelijk span aan te gaan. Want zoals je zelf ook al zegt, als Jezus voor jou het belangrijkste is en voor die ander niet dan zijn er twee mogelijkheden. Je kunt het belangrijkste in je leven niet delen met je vriendje of Jezus zal langzamerhand niet meer de belangrijkste in je leven worden. Natuurlijk is er de mogelijkheid dat de ander ook christen wordt, maar op basis van een dergelijk wishfull thinking zou je nooit een relatie moeten aangaan. Je begint namelijk een relatie met iemand zoals die is en niet met iemand zoals die zou kunnen worden.

Maar goed, ik denk dus dat je een goed besluit hebt genomen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet hij dat je het niet goed weet? Wees eerlijk tegen hem. Als je hem leuk vind, dan kun je dat zeggen. Maar je kunt daarbij ook zeggen dat je niet goed weet of je een relatie aan kan of ziet zitten. Dan creeer je voor jezelf ook meer tijd om erover na te denken.

Zijn gevoelens zullen vast niet ineens weg zijn. En als je er eerlijk over blijft is dat het belangrijkste. Alleen probeer er wel zo snel mogelijk voor jezelf uit te komen, anders maak je het voor hem onnodig lang moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal eens met Eli7 en vind dat je een goede beslissing hebt genomen.

Het cruciale is niet dat hij zichzelf als biseksueel ziet, maar dat hij niet dezelfde Vader heeft als jij.

Als hij christen zou worden, zou hij gewoon een relatie met je kunnen aangaan als hij trouw aan je blijft en niet ondertussen met (een) ander(e) jongen/meisje een relatie heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij weet allang dat ik hem leuk vind, en ik vertel ook echt alles tegen hem en hij alles tegen mij, dus met eerlijkheid zit het wel goed. :) En ik denk dat hij ook wel trouw aan mij zou blijven. Hij is echt geen persoon die vreemd zou gaan, ofzo. Maar toch zit ik ermee dat hij geen christen is. En ik ben ook bang dat als het uitgaat, ik hem verlies als beste vriend. Het is me namelijk al een keer eerder gebeurd en het duurde maanden voordat ik daar overheen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lalala, Een veel te waardevolle vriend om te verliezen, maar geen geschikt relatiemateriaal. Hij is niet gelovig en dat is het grootste struikelblok. Zijn geaardheid is weer wat anders. Maar je bent 17 en een "ingewikkelde" relatie met een biseksuele vriend is, gewoon nuchter nagedacht, ook geen eenvoudige "klus".

Gezien de manier waarop je over de situatie nadenkt en de woorden die je gebruikt, zou ik zeggen dat hij voor jou ongeveer het volgende is: Goede vriend, heel goede vriend, ik zou wel wat meer met hem kunnen, we hebben veel gemeenschappelijk, maar ik loop nu niet direct op wolkjes en ben helemaal de kluts kwijt als ik alleen maar aan hem denk.

Dus niet doen, als het de ware was, dan liep je er niet eens nuchter over na te denken en te wikken en te wegen :P

Niet dat nadenken over een relatie nu zo fout is hoor, maar dat doe je pas als je van de eerste roze wolkjes overgestapt bent op de schapewolkjes ;)

Zo komt het over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik vind hem zegmaar wel héél erg leuk, dat wel. XD En dat vind ik al zo'n 4 maanden. Het grappige is dat hij mij ook in dezelfde tijd als ik hem (rond kerst, oud en nieuw) begon leuk te vinden. :P Maar hij is ook bang om mij als zegmaar best friend te verliezen, dus dat is gelukkig weer een gezamenlijke twijfel. Maar ik denk inderdaad dat ik de beste keuze heb gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, tis wel zo dat onze vriendschap nu anders is dan eerst. :( Het is wat stroever nu. Ik denk dat het komt doordat we elkaar niet willen verliezen, dus proberen we extra contact te houden, ofzo. Maar ik heb wél geregeld dat hij met Pasen met mij mee naar de kerk gaat (kwam zo uit). :D Hij staat er best wel open voor, dat wel, dus wie weet. XD Maar goed, ik ga er niet op hopen ofzo, want dat zou niet eerlijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Super keuze meid, gewoon niet doen. Zet 't maar ff uit je denken en als het zuivere vriendschap met goede intensies is houd het wel stand. Gevoeligheid en wijsheid blijven nodig: jij hebt nee gezegd, maar hij heeft daar geen reden voor om nee te zeggen. Bid voor wie voor jou bedoeld is, tenslotte eindigt de ruime meerderheid van de ongelijk gelovende stellen op met het verlies van het geloof. Als jouw hart goed is en je bid voor wie God voor je heeft en je meet daaraan wie zuiver is dan is je uiteindelijke relatie met iemand die Jezus wel lief heeft zoveel mooier en relax.

Bless,

Toby

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hoi iedereen! :)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit topic heb aangemaakt en intussen is er wel redelijk wat gebeurd. Er komt namelijk nog bij dat wij ook best ver van elkaar vandaan wonen (nja, vooral ver met OV, aangezien de bussen en treinen best slecht aansluiten hier en waar hij woont). Het is met de auto ongeveer een uur, maar met OV 2,5 uur van deur tot deur. Best ver dus. We hebben in de tussentijd wel een paar keer in het weekend/vakantie afgesproken, maar het was heel erg moeilijk om "vriendschappelijk" te blijven, aangezien we elkaar echt heel erg leuk vinden. Ik weet dat ik eerder al "nee" had gezegd, omdat ik gewoon teveel twijfelde, maar omdat we elkaar echt gewoon enorm leuk vinden en ook al best lang (5 maanden), heb ik het toch maar een kans gegeven. We zijn dus wel ietsjes verder gegaan (in de zin van lang knuffelen, beetje poken en ook een paar kusjes gegeven), maar niet echt héél ver (geen zoenen ofzo).

Maar goed, we hebben geen relatie ofzo, en dat komt dus voornamelijk door de afstand, maar ik vraag me nu af waar ik wijs aan doe. Met hem afspreken of niet? Want aan de ene kant weet ik dat als we afspreken het toch op een gegeven moment "té gezellig" gaat worden, maar aan de andere kant denk ik ook niet dat het goed is om elkaar heel lang niet te zien. Dat laatste heb ik ook ooit met mijn ex gedaan, omdat ik het te pijnlijk vond om hem te spreken/zien, terwijl we hadden afgesproken om daarna weer vrienden te worden (we waren vóór onze relatie hele goede vrienden), maar die vriendschap is dus door dat tijdelijke verbroken contact stuk gegaan. :(

Hij weet ook wel dat de kans klein is dat we een relatie krijgen, maar het blijft toch moeilijk. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

sorry dat ik dit zeg . zelf kende ik een meisje die lesbie was ik mag hun niet . ik heb haar om kort te zeggen in de ziekenhuis geslagen . ik werd daarvoor ook opgepakt . ik noem mezelf niet stoer of groot . maar ok iedereen zijn eigen keuze dat boeit mij alemaal niet

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid