Spring naar bijdragen

Goede doelen


Aanbevolen berichten

Aan welke goede doelen geven jullie eigenlijk? Ik heb me bij de bibliotheek van Amsterdam een keer laten ronselen voor iets met weeshuizen in Afrika, 6 euro per maand of zo. En laatst heb ik me emotioneel laten manipuleren door beelden van zielige hondjes en katjes op tv, dus nu geef ik ze 4 euro per maand of zo.

Oh, en laatst heb ik een bedragje overgemaakt naar Credible. Dat is pas een goed doel. Voor het tolereren van de grootste hysterica aller tijden verdien je best een financiële tegenprestatie :Y

En jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doneerde tot voor kort aan stichting Live Build, maar heb mijn donatie stopgezet omdat ik het niet helemaal vertrouwde eigenlijk, en omdat ik zelf verschrikkelijk krap zat. En mijn on-vertrouwen in die stichting is nog meer versterkt doordat ik drie mailtjes moest sturen voor die automatische incasso was stopgezet. Daarentegen kreeg ik wel elke maand een mailtje met foto's en verhalen van wat ze die maand allemaal hadden bereikt en gedaan enzo.. Dus ja, ik twijfel nog steeds. Aan de ene kant geloof ik ze wel, aan de andere kant vind ik het raar dat ik zoveel moeite moest doen voor mijn donatie stopgezet was. Kan natuurlijk ook gewoon een pechgevalletje geweest zijn maar dat kan ik niet zeker weten.

Mijn moeder geeft trouwens aan een hele lijst, o.m. kankerbestrijding, diabetesfonds, vogelbescherming, en ook greenpeace/amnesty ofzo. Het zijn er zoveel dat zelfs zij de lijst niet 1, 2, 3 op kan noemen uit haar hoofd:P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geef aan de kerk. En voor de rest zo nu en dan aan een zwerver en meestal aan de collecte die aan de deur komt.

Die zwerver koopt er DRUGS voor! NIET doen!

Grapje, ik ben gewoon een beetje cynisch over sommige mensen hun cynisme.

De directeur van die stichting met die zielige hondjes een BMW. Bij mij komt het dan iig zeker weten bij de doelgroep, wat hij/zij er verder zelf mee doet is eigen verantwoordelijkheid. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geef aan de kerk. En voor de rest zo nu en dan aan een zwerver en meestal aan de collecte die aan de deur komt.

Die zwerver koopt er DRUGS voor! NIET doen!

Grapje, ik ben gewoon een beetje cynisch over sommige mensen hun cynisme.

De directeur van die stichting met die zielige hondjes een BMW. Bij mij komt het dan iig zeker weten bij de doelgroep, wat hij/zij er verder zelf mee doet is eigen verantwoordelijkheid. ;)

Ik zit er ook aan te denken om het allebei stop te zetten. Ik begrijp dat veel van dat geld niet bij de doelgroep aankomt, maar daarbij vind ik ook dat liefdadigheid iets persoonlijks moet zijn, een paar euro per maand van je rekening af laten schrijven is eigenlijk een goedkope manier om ermee weg te komen.

Ik ga liefdadigheid doen zoals de Russen doen: vrienden en familieleden in nood helpen. Heb laatst wat geleend aan mijn buurman, die zit opeens zonder centjes. (Iemand in nood iets lenen is ook liefdadigheid, toch?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga liefdadigheid doen zoals de Russen doen: vrienden en familieleden in nood helpen. Heb laatst wat geleend aan mijn buurman, die zit opeens zonder centjes. (Iemand in nood iets lenen is ook liefdadigheid, toch?)

Of het onder liefdadigheid valt bepaal jijzelf. Het is iig een gewaardeerde dienst denk ik. Alhoewel ik wat voorzichtig zou zijn met geld uitlenen aan buren/vrienden. Liefdadigheid hoeft mijn inziens niet altijd met geld te maken te hebben. Zo zou je ook vrijwilligerswerk kunnen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga liefdadigheid doen zoals de Russen doen: vrienden en familieleden in nood helpen. Heb laatst wat geleend aan mijn buurman, die zit opeens zonder centjes. (Iemand in nood iets lenen is ook liefdadigheid, toch?)

Of het onder liefdadigheid valt bepaal jijzelf. Het is iig een gewaardeerde dienst denk ik. Alhoewel ik wat voorzichtig zou zijn met geld uitlenen aan buren/vrienden. Liefdadigheid hoeft mijn inziens niet altijd met geld te maken te hebben. Zo zou je ook vrijwilligerswerk kunnen doen.

Hoe weet je trouwens welke organisatie het bij mij is? Is het niet zo dat er een heleboel stichtingen zijn om dieren te hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga liefdadigheid doen zoals de Russen doen: vrienden en familieleden in nood helpen. Heb laatst wat geleend aan mijn buurman, die zit opeens zonder centjes. (Iemand in nood iets lenen is ook liefdadigheid, toch?)

Of het onder liefdadigheid valt bepaal jijzelf. Het is iig een gewaardeerde dienst denk ik. Alhoewel ik wat voorzichtig zou zijn met geld uitlenen aan buren/vrienden. Liefdadigheid hoeft mijn inziens niet altijd met geld te maken te hebben. Zo zou je ook vrijwilligerswerk kunnen doen.

Hoe weet je trouwens welke organisatie het bij mij is? Is het niet zo dat er een heleboel stichtingen zijn om dieren te hebben?

Dat klopt. Vandaar die knipoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh, en laatst heb ik een bedragje overgemaakt naar Credible. Dat is pas een goed doel. Voor het tolereren van de grootste hysterica aller tijden verdien je best een financiële tegenprestatie :Y
(YY) Dat kunnen we iedereen natuurlijk alleen maar van harte aan bevelen...
Link naar bericht
Deel via andere websites
Die zwerver koopt er DRUGS voor! NIET doen!

Daarom koop ik altijd bier voor mijn zwerver. Of een reep chocola.

Ik geef aan de kerk, aan de Vogelbescherming, Natuurmonumenten en ook wel op straat. Ik vind het wel best. Ik heb alleen een hekel aan van die mensen die je lid proberen te maken van iets, ik wil best een paar centen geven als ze daar staan voor de Hema ofzo, maar ik wil gewoon een beetje overzicht houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigenlijk helemaal niets, behalve aan collectanten en als ik bij de jumbo in de stad ben, haal ik wat lekkers voor de vrouw die altijd bij de parkeergarage zit.

Verder doe ik financieel "goed" door mensen die het momenteel minder breed hebben, af en toe eens te ondersteunen met een maaltijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds een zwerver mij vroeg om geld, ik geen cash bij me had en 'm een koekje wilde geven (best lekker toch?) en hij daarop antwoordde met: 'Liever een patatje' geef ik geen geld meer aan zwervers. Nog wel broodjes en koekjes. Wel koop ik af en toe de daklozenkrant.

Verder geef ik 5 euro in de maand aan een of ander vage kankerstichting (en niet KWF), maar daar moet ik me al maanden voor afmelden. En ik sponsor een kindje via Compassion. Erg leuk, alleen vergeet ik telkens dat ik haar ook brieven kan schrijven.

Maar ik vind eigenlijk dat ik me er best makkelijk vanaf maak, ik heb het zelf over het algemeen goed genoeg en voor mij zou het een pijnpunt zijn om tijd te investeren. Misschien moet ik dat dus maar eens doen :).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik steun de EH (Evangelische Hogeschool) en het Nederlands Bijbel Genootschap maandelijks, geef zo nu en dan aan de kerk (moet nog steeds even automatisch instellen dan vergeet ik het niet steeds). En heb net maar eens wat aan Credible gegeven, 't is niet veel maar vond het wel op zijn plaats voor al het harde werk wat erin zit :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik steun de EH (Evangelische Hogeschool) en het Nederlands Bijbel Genootschap maandelijks, geef zo nu en dan aan de kerk (moet nog steeds even automatisch instellen dan vergeet ik het niet steeds). En heb net maar eens wat aan Credible gegeven, 't is niet veel maar vond het wel op zijn plaats voor al het harde werk wat erin zit :)

Ik weet niet of het een fatsoenlijke vraag is, maar hoeveel heb je toen aan Credible gegeven? Ik zou weleens willen weten of mijn bedrag een beetje royaal was :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh het royaal is of niet maakt niet uit toch? Iedereen geeft naar draagkracht (over het algemeen gesproken dan) en dan is een tientje op een inkomen van 400 net zo te prijzen als 100 euro op een inkomen van veel :)

Op het moment zie ik mezelf ook als goed doel trouwens, al heb ik geen CBF keurmerk :P Maarja, ik denk dat alle studenten/arme mensjes zichzelf wel als goed doel zien :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh het royaal is of niet maakt niet uit toch? Iedereen geeft naar draagkracht (over het algemeen gesproken dan) en dan is een tientje op een inkomen van 400 net zo te prijzen als 100 euro op een inkomen van veel :)

Nou, ik wil nog steeds weten wat andere pubers schenken :$

Oh ja, vannacht heeft een kennis bij ons overnacht. Hij is uit zijn woning gezet omdat hij zijn hypotheek niet betaalde, te veel drinken enzo. Ik vind het zielig -O- En vandaag komt ie mogelijk weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik steun.

Ik weet dat ik de KWF maandelijks geld stort, en het NBG dankzij mij bijbels verspreid in China (tenminste, dat stond in een kaartje dat ik onlangs ontving). Verder steun ik nog een of ander drinkwaterproject in Afrika en krijg ik geregeld post van Dorcas, dus daar zal ik ook wel geld aan doneren.

Verder steun ik de staats- en provinciekas zeer regelmatig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede doelen...

In mijn ogen is onze dochter een heel goed doel, sterker nog, het beste doel, wat we over hebben gaat dan ook in haar spaarpotje.

Verder doe ik nooit iets in een collectebus, ik zie niet in waarom ik de nieuwe Mercedes van de directeur moet gaan betalen, voor de collectant heb ik dan wel weer respect, deze loopt door weer en wind en zal regelmatig een grote mond krijgen.

Wel koop ik koekjes als bv een scouting oid aan de deur komt, dan komt het tenminste waar het hoort te komen, niet bij een of andere rijke stinkerd die er nog rijker van wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid