Spring naar bijdragen

aarbeving japan, onrust midden oost


Aanbevolen berichten

matteus24vers3 Toen Hij op de Olijfberg gezeten was, kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: Zeg ons wanneer zal dat geschieden, en wat is het teken van uw komst en van de voleinding der wereld? 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u verleide! 5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben de Christus, en zij zullen velen verleiden. 6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet. 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn. 8 Doch dat alles is het begin der weeën.

Nou zullen mensen wel zeggen dat er altijd oorlogen en geruchten van oorlogen zijn en aardbevingen en hongersnoden. Maar wat Jezus denk ik bedoeld is dat, vlak voor de wederkomst een toename zal zijn in hongersnoden, geruchten van oorlogen. Hij noemt het begin der weeen, dus ze zullen steeds heftiger worden.

Op de eerste plaats zie ik, dat het steeds onrustiger in de wereld is met de chaos en opstanden in het Midden oosten en vandaag was er een enorme aardbeving in Japan, ik geloof dat we vlak voor de wederkomst zijn en denk dat die dingen steeds meer zullen toenemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die 'weeën' gebeuren al 2000 jaar lang en vonden daarvoor ook al plaats. Het verschil wat ik vooral merk is dat we betere communicatiemiddelen hebben om ze te horen en dat er meer mensen op aarde wonen. Maar aardbevingen vonden voeger ook al regelmatig plaats en oorlogen eveneens. In 2000 jaar geschiedenis is dit echt niet spectaculair. Verschil zit hem hoogstens in dat de wereld wat voller is en dat er 1000 jaar geleden geen tv beelden van Japan op tv te zien zouden zijn.

Ik heb teksten van 1000 jaar geleden gelezen waar men ook tal van tekenen va de eindtijd zagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch, het idee van weeën is wel dat ze in intensiteit toenemen. Zelfs als grefo valt het me op dat het steeds meer, steeds erger wordt (kan ook onze eigen schuld zijn, als ik Al Gore moet geloven). Moet ik het maar relativeren met dat men in 1348 ook het einde zag naderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, ten tijde van de pest in de middeleeuwen had men veel meer reden om aan te nemen dat het einde naderde dan wij nu.

Toen was de staat Israel er nog niet, (matteus24vers32 Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is. 33 Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur. 34 Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt) ik geloof dat de vijgeboom over Israel gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toen was de staat Israel er nog niet, (matteus24vers32 Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is. 33 Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur. 34 Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt) ik geloof dat de vijgeboom over Israel gaat.

Gaat het niet gewoon om de vergelijking van een plant die bloeit eind lente? Een Bijbels beeld voor het volk Israël is eerder een wijnrank.

Overigens, hier zit wel weer het element van verandering in. Eerst lente, dan zomer. Of is het nu de lente, en straks zomer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toen was de staat Israel er nog niet, (matteus24vers32 Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is. 33 Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur. 34 Voorwaar, Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voordat dit alles geschiedt) ik geloof dat de vijgeboom over Israel gaat.

Er is in de bijbel nooit de huidige seculiere staat Israël geweest. Daarentegen was er in de tijd van Jezus Palestina/Israël opgedeeld in Romeinse provincies. In de periode van de middeleeuwen is het onder verschillend bestuur geweest, net zoals eigenlijk al voor Jezus komst al een tijdje zo was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er is in de bijbel nooit de huidige seculiere staat Israël geweest. Daarentegen was er in de tijd van Jezus Palestina/Israël opgedeeld in Romeinse provincies. In de periode van de middeleeuwen is het onder verschillend bestuur geweest, net zoals eigenlijk al voor Jezus komst al een tijdje zo was.

Na bijna 2000 jaar verstrooing, was er in 1948 de staat Israel en ik geloof dat, dat een teken is dat de wederkomst heel erg nabij is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe zit het met dit vers eigenlijk?

Matteus 24:34 Ik verzeker jullie: de mensen van deze tijd zullen dit alles nog beleven. (Groot nieuws-bijbel)

Moest het volgens de bijbel niet allang gebeurd zijn?

De vraag is hoe lang duurt een generatie en wordt met de vijgeboom de staat Israel of het geestelijk herstel van Israel, bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De vraag is hoe lang duurt een generatie en wordt met de vijgeboom de staat Israel of het geestelijk herstel van Israel, bedoeld.

Één generatie? Laten we het ruim nemen en zeggen dat dat 80 jaar is. Maar in die tekst staat 'de mensen van deze tijd' en niet 'de mensen van deze generatie'. Dus dan is de vraag hoe je 'deze tijd' moet opvatten. Want daar wordt dus overduidelijk niet de mensen van die generatie mee bedoelt, want anders hadden we dat wel zeker geweten ondertussen..knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ezechiel37vers12 Daarom profeteer en zeg tot hen: Zo zegt de Here HERE: zie, Ik open uw graven en zal u uit uw graven doen opkomen, o mijn volk, en u brengen naar het land Israëls. 13 En gij zult weten, dat Ik de HERE ben, wanneer Ik uw graven open en u uit uw graven doe opkomen, o mijn volk. 14 Ik zal mijn Geest in u geven, zodat gij herleeft en Ik zal u doen wonen in uw land; en gij zult weten, dat Ik, de HERE, het gesproken en gedaan heb, luidt het woord des HEREN.

Eerst brengt God ze terug naar het land Israel, maar er staat ook dat ze onbekeerd terugkomen

Ezechiel37vers4 Toen zeide Hij tot mij: Profeteer over deze beenderen en zeg tot hen: gij dorre beenderen, hoort het woord des HEREN. 5 Zo spreekt de Here HERE tot deze beenderen: Zie, Ik breng geest in u, en gij zult herleven;

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, als je het op die manier leest moest Jezus (vrede zij met hem) allang teruggekomen zijn. Maar de vraag blijft dan waarom staat het dan zo in de bijbel, dat het zal gebeuren in de tijd van die mensen.

Quote:

[...]

Één generatie? Laten we het ruim nemen en zeggen dat dat 80 jaar is. Maar in die tekst staat 'de mensen van deze tijd' en niet 'de mensen van deze generatie'. Dus dan is de vraag hoe je 'deze tijd' moet opvatten. Want daar wordt dus overduidelijk niet de mensen van die generatie mee bedoelt, want anders hadden we dat wel zeker geweten ondertussen..
knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, als je het op die manier leest moest Jezus (vrede zij met hem) allang teruggekomen zijn. Maar de vraag blijft dan waarom staat het dan zo in de bijbel, dat het zal gebeuren in de tijd van die mensen.

[...]

Jezus in de islam is niet de Jezus uit de bijbel.

(1johannes2vers22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.) De islam loochent de vader en de zoon, Jezus is gekruisigd en opgestaan uit de dood en de zoon van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, als je het op die manier leest moest Jezus (vrede zij met hem) allang teruggekomen zijn. Maar de vraag blijft dan waarom staat het dan zo in de bijbel, dat het zal gebeuren in de tijd van die mensen.

[...]

"een tijd" is een zéér rekbaar begrip hè? Je kunt 'een tijd' nemen en daar een dag voor zetten. Of een seizoen. Of een tijdvak in de geschiedenis, bijvoorbeeld de middeleeuwen, of je gaat naar tijdvakken als krijt en cambrium kijken. Maar misschien bedoelen ze wel heel wat anders. En daar komen we pas achter als de profetie daadwerkelijk vervuld is, want dan weten we hoe 'lang' die 'tijd' was.

Je moet ook bedenken dat de profetieën in de bijbel niet van het kader 'you will meet a tall dark stranger' zijn hè?knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, als je het op die manier leest moest Jezus (vrede zij met hem) allang teruggekomen zijn. Maar de vraag blijft dan waarom staat het dan zo in de bijbel, dat het zal gebeuren in de tijd van die mensen.

[...]

De generatie van Jezus heeft de val van Jeruzalem meegemaakt, Zijn opstanding uit de doden en Zijn hemelvaart. Met andere woorden: de inluiding van het Nieuwe Verbond in het bloed van Jezus Christus, de volmaakte openbaring. Jezus Christus is het Zegel der Profeetschap, het hoogtepunt van Gods zelfopenbaring. Dat alles heeft die generatie meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mats, door naar de manier te kijken waarop dat vers geschreven is kun je zien dat het NIET de woorden waren van Jezus zelf,maar dat waren de woorden van Paulus.

Er is trouwens maar 1 Jezus. Maar wat heeft dit met mijn opmerking te maken? In die verzen staat dat de MENSEN zoon, zou terugkeren en dat vooraf zou gaan aan aardbevingen en andere verschikkingen, en dat zal gebeuren in de tijd van die mensen die met Jezus toen waren. Hoe is dit te rijmen met het feit dat Jezus nog helemaal niet terug gekomen is, dat was mijn PUNT.

Quote:

[...]

Jezus in de islam is niet de Jezus uit de bijbel.

(1johannes2vers22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.) De islam loochent de vader en de zoon, Jezus is gekruisigd en opgestaan uit de dood en de zoon van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mats, door naar de manier te kijken waarop dat vers geschreven is kun je zien dat het NIET de woorden waren van Jezus zelf,maar dat waren de woorden van Paulus.

Er is trouwens maar 1 Jezus. Maar wat heeft dit met mijn opmerking te maken? In die verzen staat dat de MENSEN zoon, zou terugkeren en dat vooraf zou gaan aan aardbevingen en andere verschikkingen, en dat zal gebeuren in de tijd van die mensen die met Jezus toen waren. Hoe is dit te rijmen met het feit dat Jezus nog helemaal niet terug gekomen is, dat was mijn PUNT.

[...]

Het gaat niet over de tijd van Jezus, maar over de wederkomst. De eerste keer was Jezus gekomen en is hij gestorven aan het kruis, dit zegt hij vlak voor zijn kruisdood en hij is opgestaan uit de dood.

Dit gaat over de wederkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens jou broeder bonaventura is dit alles al gebeurd?

Quote:

[...]

"een tijd" is een zéér rekbaar begrip hè? Je kunt 'een tijd' nemen en daar een dag voor zetten. Of een seizoen. Of een tijdvak in de geschiedenis, bijvoorbeeld de middeleeuwen, of je gaat naar tijdvakken als krijt en cambrium kijken. Maar misschien bedoelen ze wel heel wat anders. En daar komen we pas achter als de profetie daadwerkelijk vervuld is, want dan weten we hoe 'lang' die 'tijd' was.

Je moet ook bedenken dat de profetieën in de bijbel niet van het kader 'you will meet a tall dark stranger' zijn hè?
knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Ja wederkomst, maar de bijbel zegt dat het zal gebeuren in de tijd van die mensen in de tijd van Jezus toch.

Matteus 24:34 Ik verzeker jullie: de mensen van deze tijd zullen dit alles nog beleven. (Groot nieuws-bijbel)

En waarom zegt bonoventura iets anders?

Quote:

[...]

Het gaat niet over de tijd van Jezus, maar over de wederkomst. De eerste keer was Jezus gekomen en is hij gestorven aan het kruis, dit zegt hij vlak voor zijn kruisdood en hij is opgestaan uit de dood.

Dit gaat over de wederkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid