Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Edit: Voor degenen die dit topic nu pas lezen: lees a.u.b. eerst alles goed door voordat je reageert, zodat je goed begrijpt wat er aan de hand is smile.gif

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier bij credible, heb pas geleden deze website ondekt, en ik moet zeggen dat ik het echt tof vind dat hier onder (christelijke) jongeren van alles besproken wordt!

Ik zit zelf eingelijk ergens mee, en ik hoop dat ik van jullie wat hulp en tips kan krijgen.

Ik heb nu ongeveer een half jaar een vriendin. over het algemeen ben ik erg gelukkig met haar, maar er zijn best wat dingetjes waar ik me zorgen over maak, of waar ik niet goed raad mee weet. Ze is echt een schat van een meid, maar soms twijfel ik heel erg aan onze relatie.

Ik ben trouwens 22, zij is 20.

Er zijn heel veel kleine dingen waar ik me aan kan ergeren. ik zal even wat voorbeelden noemen:

- haar kleding: ik durf het niet tegen haar te zeggen, maar heel vaak denk ik: eigenlijk draagt ze te oude kleren, ze koopt bijna nooit nieuwe kleding, en als ik naar andere meiden kijk in mijn vriendenkring en omgeving, dan zie ik een verschil van meiden die wel hippe kleding dragen en die wél gewoon \"normale\" nieuwere kleding aanhebben. Ik ben dan vaak jaloers op jongens die een vriendin hebben die daar wat meer op let. Maar: begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed van haar dat ze haar kleding gewoon wat langer wil dragen, en niet elke maand nieuwe dingen koopt, en een hele kledingkast vol heeft waarvan de helft nooit gedragen word, maar ik denk soms wel eens dat ze er gewoon helemaal niet naar kijkt of om geeft wat ze aanheeft. ze heeft ook maar 2 soorten schoenen die ze aandoet, vaak draagt ze sportschoenen, waar ze ook naar toe gaat. laatst hadden we een feestje, en ik durfde er niks van te zeggen, maar toen had ze ook weer die sportschoenen aan. soms schaam ik me dan.

- haar uiterlijk: net als met haar kleding, geeft ze niet zo heel veel om haar uiterlijke verzorging. hier geld ook weer: je hebt meiden die het overdrijven, en die uren voor de spiegel staan, ze willen er op en top uitzien, en dat is iets wat ik niet zou willen, maar mijn vriendin heeft er niet veel mee om zich op te maken of echt moeite te doen om er goed uit te zien. Ze wast haar haren eventjes uit, en that's it. En ook weer het zelfde als haar kleding: als ik in mijn vrienden en kennisen kring kijk, dan zie ik ook dat verschil. Meiden die zich gewoon \"normaal\" verzorgen, en er gewoon fris en netjes uitzien, en mijn vriendin, die naar mijn mening te weinig doet en er gewoon niet zo veel om geeft. dit maakt mij steeds jaloers, als ik kijk naar andere stelletjes...

Ik vind het heel vervelend en moeilijk om hier over te praten met haar, ik ben bang dat ik haar kwets door te zeggen dat ik niet tevreden ben met haar uiterlijk / kleding.

nogmaals: ik wil absoluut geen vriendin die helemaal veranderd is een barbie / mode pop, maar ik denk gewoon dat ze wat meer aandacht moet besteden aan hoe ze voor de dag komt.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden, en of jullie mij kunnen helpen. Ik ben erg gelukkig met mijn vriendin, maar deze kleine dingetjes zijn echt een blokkade voor mij, vooral als ik samen met haar bij andere mensen ben, let ik gewoon steeds op deze dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je hebt voor haar gekozen zoals ze nu is. Dat is toch niet voor niets. Als je voor iemand kiest vind ik niet dat je dan wil proberen diegene te veranderen. Ik vind het ook nogal oppervlakkig om zoveel waarde te hechten aan haar uiterlijk. En heel l*llig dat je je schaamt omdat je haar kleding niet hip genoeg vindt of omdat ze niet staat te trutten.

Waarom heb je gekozen om een relatie met haar te beginnen als je valt over haar uiterlijk, als dit zo belangrijk voor je is?

Ik heb medelijden met je vriendin, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is dus ook mijn probleem, dat ik daar gewoon steeds naar kijk en het niet kan accepteren, of dat ik daar inderdaad wat aan wil veranderen, maar zij is zo vol van God, en ze is zo waardevol, ze heeft een hart van Goud, en dat vind ik ook zo mooi aan haar, ik houd van haar, maar ondanks dat, loop ik steeds tegen die dingen aan die ik hierboven noemde. ik weet gewoon niet wat ik met al die gedachten moet doen, het lijkt alsof ik me minderwaardig voel dat ik een vriendin heb die kwa uiterlijk minder mooi is dan innerlijk. ik wil absoluut niet alle waarde hechten aan haar uiterlijk, maar momenteel ben ik gewoon steeds jaloers als ik anderen zie met een "mooiere" vriendin... is dat zo raar dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat mooi om een vriendin te hebben die sober leeft, niet zomaar nieuwe kleren en onnodig veel schoenen koopt en die meer op haar innerlijk let dan op haar uiterlijk. Daar zou je een voorbeeld aan kunnen nemen. Je hebt niet voor niets een relatie met haar, dus ze heeft wel een zekere schoonheid die jou zodanig aantrekt, dat je met haar verder wil en hier je blootgeeft over iets waar je ongetwijfeld niet trots op zult zijn. Let dan vooral op die schoonheid en besef je dat je bij haar in elk geval nooit urenlang van de ene winkel naar de andere hoeft te slepen, omdat zij van alles wil passen en uiteindelijk toch weer naar die ene winkel terug wil... Genoeg mannen die dat ook wel zouden willen. knipoog_dicht.gif

Anders wordt het natuurlijk als ze er écht onverzorgd bij zou lopen, dus zich nauwelijks wast en douchet. Maar dat maak ik niet echt op uit je bericht, dus ga ik er vanuit dat dat niet het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vraag jezelf eens af waarom je jaloers bent op jongens met 'een mooiere vriendin'.

Waarom schaam je je dat ze graag sportschoenen draagt?

Is het niet prachtig dat je vriendin zichzelf goed genoeg vindt zoals ze is, in plaats van dat ze zichzelf mooier wil laten lijken door de laatste mode en make-up? Dat ze zichzelf gewoon accepteert?

Probeer er in de eerste instantie achter te komen waarom je dit zo vindt en denkt.

Je zegt dat je je soms schaamt. Maar waarom zou je je schamen voor je vriendin? Het is jóuw vriendin, een ander hoeft haar niet de mooiste vrouw van de wereld te vinden, jíj wil met haar leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Matthijz,

Persoonlijk geloof ik dat God vrouwen heeft gemaakt naar Zijn beeld, dat ze iets uitstralen van het wezen en karakter van God, en in het geval van een vrouw is dat ook een stukje schoonheid. Ik kan me goed indenken daarom dat je het jammer vind dat je vriendin dat niet zo ziet. Ik ben het dan ook niet helemaal eens met de reacties tot nu toe. Natuurlijk is het waar dat jij nu eenmaal voor je vriendin hebt gekozen, en dat je haar moet accepteren zoals ze is, maar ik proef wel in wat je zegt dat je dit doet.

Het zou best kunnen dat er een reden is dat ze zich niet goed verzorgd. Dat zou je (voorzichtig) bespreekbaar kunnen maken, maar wat je ook kunt doen is je waardering uitspreken en juist benadrukken dat je haar mooi vind in woorden en daden, probeer die schoonheid naar boven te halen op die manier. Als ze zich mooi voelt, zal ze zich ook meer en meer zo gaan gedragen.

Dat is hoe ik er over denk. smile.gif

Even ter nuance: ik spreek niet uit ervaring, ik heb nog nooit een vriendin gehad, maar ik lees momenteel wel veel over relaties, vrouw- en manzijn en dat soort onderwerpen, dus wat ik deel is puur theorie. Voel je dus ook vrij om het naast je neer te leggen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, even een break tijdens het maken van huiswerk...

Interessant topic, voor de TS misschien niet zo "interessant" maar ik vind dus van wel, ergens heb ik ook wel herkenning.

Om een in te kunnen springen in je punten, Matthijz moet je denk even aangeven wanneer ik je goed begrijp en wanneer ik het verkeerd interpreteer wat je hier post.

Wat is de reden dat je vriendin zich op deze manier kleedt? Heeft dat te maken met persoonlijke voorkeur of met financiele middelen? Is het uit praktisch oogpunt of andere smaak?

Ik werk met kinderen en draag daarom over het algemeen geen nieuwe, dure kleding, dat vind ik simpelweg zonde want na 1 verf partij met de kinderen raakt er nog wel eens wat kleding "beschadigd".

Zelf probeer ik voor in de weekenden en vrije dagen mooie kleding te hebben en door de weeks dus een andere outfit.

Je vertelt over sportschoenen die ze droeg naar een feestje, nu hangt het een beetje van het soort feestje af, maar ik denk dat ik mij je afgunst daarvoor wel voor kan stellen. Ik vind het prima dat anderen hier geen problemen in zien, maarik ben blij dat mijn man en ik daarin dezelfde smaak hebben. Netjes gekleed met nette schoenen.

Aan het begin van onze relatie hebben we dit punt ook besproken, daarin moet je voor elkaar open staan. Ik vind het fijn om mijn man te plezieren met o.a. kleding die hij mooi vindt en viseversa.

Heeft je vriendin wel eens iets gezegd over jouw kleding? Kan ze dit waarderen en maakt ze er wel eens complimenten over wanneer je er verzorgd en netjes uitziet? Of laat ze juist merken dat ze een nieuwe broek niet nodig had gevonden wanneer je ermee showed?

Qua uiterlijk geef je aan dat je graag wat meer verzorging wilt zien. Hoe zie je haar zonder make up? Vindt je haar dan ook mooi en zie je make up meer als een toevoeging om dat mooie te accentueren of zie je make up als iets om haar alsnog mooi te laten worden?

Is ze wel verzorgd in de zin dat ze gewassen is, de haren gekampt, nagels geknipt enz, van die basis dingen?

Waar komt het denk je vandaan dat ze geen make up gebruikt? Heeft ze er een uitgesproken mening over dat ze het overbodig vindt of heeft ze het gewoon nog nooit gebruikt?

Bedenk voor jezelf wat jij op dit gebied wel leuk zou vinden om zo concreet mogelijk te kunnen maken wat je graag zou willen zien.

Ondanks dat het prijzenswaardig is dat ze sober is en leeft, kan ik mij je mening voorstellen.

In de eerste plaats gaat het om wie ze is en wat ze voor jou betekend, aan de andere kant, ik zou niet weten waarom je niet zou aan mogen geven dat je bepaalde uiterlijkheden kunt waarderen en op prijs stelt.

Wanneer ik voor mijzelf spreek, vind ik het fijn om mij te kleden en mooi te maken voor mijn man. Niet omdat hij mij anders minder waardig vindt, maar vanuit de liefde voor hem. Het is geen voorwaarde voor hem om mij te waarderen, ik denk dat het voor hem ook fijn is wanneer ik laat blijken mij voor hem op een bepaalde manier te kleden.

Vanuit praktisch oogpunt denk ik zeker dat het goed is om erover een gesprek te voeren. Nu lijkt het misschien totaal niet relevant (of wel anders had je dit topic niet geopend), maar ik kan mij voorstellen dat het op een gegeven moment gaat botsen. Wanneer jij nieuwe kleding koopt en zij dit nog niet nodig vindt en zelfs onzin vindt, kun je daardoor denk ik in conflict laten.

Daarnaast zou ik mij voor kunnen stellen dat zij het fijn vindt om zich af en toe mooi te maken voor jou. Niet omdat je haar dan beter vindt, maar omdat ze van je houd.

Hoe zou ze denk je reageren wanneer jij eens iets mooi's voor haar mee zou nemen?

Maar goed, dat is mijn mening en ervaring big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@robert, ik ben inderdaad zéker niet trots op de dingen die in hierboven vertelde. ik baal ervan dat ik er zo veel op let en dat ik er zo mee zit, soms denk ik: Man, doe gewoon niet zo moeilijk, je hebt een ontzettend waardevolle vriendin!

daarom wil ik er ook graag over praten, om te kijken wat anderen vinden en denken.

@WonderfulStar, ik heb gezegt: soms schaam ik me dan, als we dus bijvoorbeeld op een feestje komen, waar alle mensen netjes gekleed naar toe gaan. de reden is gewoon dat ik me niet op mijn gemak voel, omdat iedereen netjes gekleed gaat, en mijn vriendin soort van uit de toon valt met haar fel witte sportschoenen. Ik vind het niet passen. Ook voel me niet op mijn gemak omdat ik dan steeds ga denken, wat vinden anderen daar dan van? zullen ze nu niet denken: voor een feest doe je toch wel even wat nettere kleding aan?

gewoon dat soort kleine dingen, ik blijf er mee bezig in mijn hoofd.

Zoizo vind ik het heel mooi van haar dat ze zichzelf niet anders voordoet dan dat ze is. ze blijft altijd zichzelf. dat moet ze ook vooral zo blijven doen. Ik vind het gewoon vervelend dat ik steeds bezig blijf met het uiterlijk ding.

@Mark: Ik kan me inderdaad goed vinden in wat jij zegt, graag wil je natuurlijk als man een leuke en als het even kan mooie vrouw / vriendin. daar hoort uiterlijk ook bij, het is absoluut niet het belangrijkste, maar hoort er wel bij.

het benadrukken van haar innerlijke schoonheid en passie voor God is inderdaad een goeie, dat is ook iets wat ik wel doe, en we kunnen samen vaak heel fijn praten over het geloof e.d. dat zit allemaal wel goed smile.gif

bedankt voor de reacties tot nu toe. heb er nu al wat aan smile.gif ben benieuwd naar meer!

@Aviator:

de reden dat ze zich kleed zoals ze doet, is uit praktisch oogpunt: de kleding die ze heeft, is nog goed te dragen. Dat ze geen geld voor nieuwe kleding heeft speelt niet mee. Eigenlijk wat je zegt over kleding voor verschillende activiteiten, dat is denk ik een punt waar mijn vriendin niet snel over nadenkt. zoals ik al vertelde over de witte sportschoenen op een familifeest, dat past eigenlijk niet. de vrijetijdskleding waar ze zaterdags mee rond loopt in huis, draagt ze ook op school, naar de kerk, en andere momenten. Als ik naar mezelf kijk, heb ik daar wel een verschil in. op de vrije zaterdag in huis draag ik mijn oude kleding, maar als ik naar school ga, of naar mn werk, of naar de kerk, zorg ik dat ik er gewoon netjes uitzie, nogmaals, geen overdreven laatste mode ofzo, maar gewoon netjes. op dit punt heeft mijn vriendin gewoon geen verschil in kleding.

voor zover ik mij kan bedenken heeft ze nog nooit complimenten over mijn kleding gegeven, wel benadrukt ze vaak dat ik mn haar leuk heb zitten en dat ze me een knappe jongen vind. Juist op die momenten denk ik, jij bent ook echt een hele mooie vrouw, maar van die kleine dingen over het uiterlijk baal ik, en ik kan het je niet vertellen / uitleggen not_happy.gif

wat haar uiterlijk betreft: het is niet dat ze er heel erg onverzorgt bij loopt, maar ze doet wel echt het minimum van wat nodig is. het is ook niet zo dat ik haar niet mooi vind als ze geen make up op doet. precies wat je zegt over het gewoon iets accentueren van hoe ze is. iets leuks in haar haar doen, ik weet verder ook niet precies hoe, maar gewoon van die vrouwen dingetjes die ik overal zie, die mis ik dan bij haar. wat jij ook verteld, dat je je mooi maakt voor je man, omdat je van hem houd, dat is dus ook iets wat ik mis. het is echt geen vereiste, maar ik denk wel dat het af en toe goed is. over make up nog dit: ze heeft echt zelden make up op. dat doet ze eigenlijk alleen als er een trouwerij, een gala o.i.d. is.

wat je verteld over hoeveel je waard bent, zonder uiterlijke kenmerken, dat is nou precies wat ik ook vind, ze is echt super waardevol, tuurlijk, haar uitelijk doet niets af aan wie ze is en hoe waardevol ze is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het gaat om speciale gelegenheden, kan het natuurlijk zijn dat ze misschien niet inziet dat sommige gelegenheden andere kleding vraagt dan het gewone dagelijkse leven. Tijdens formele gelegenheden draag je inderdaad nettere kleding (en geen witte sokken inderdaad knipoog_dicht.gif) en kleed je je naar de eventueel opgestelde dresscode, maar op een informeel feestje maakt dat natuurlijk niet veel uit. Het kan zijn dat ze dat niet weet, of dat haar dat niet interesseert.

Heb je er weleens met haar over gesproken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je het vervelend vindt als je vriendin een beetje uit de toon valt qua kleding tijdens bepaalde gelegenheden. Maar weetje, misschien weet ze het zelf niet, of valt het haar niet op. Ik zou het eens een keer met haar bespreken.

Aan de andere kant: ik heb er diep respect voor dat iemand gewoon lekker met sportschoenen op een feest kan verschijnen. Lekker niks van anderen aantrekken. Geweldig. ^^

Verder: make up gebruik ik zelf niet, shoppen doe ik vrij weinig, ik doe wel de basic dingen qua uiterlijke verzorging maar ik doe ook niet echt heel veel 'meidendingen' die je overal om je heen ziet.

Het kan gewoon zijn dat ze zich er niet prettig in voelt (in zulke kleding, of met make up op). Of geen zin heeft om er energie in te stoppen / eraan te verspillen. Of misschien geeft ze er gewoon niet om. Dat weet je niet. Maar als je het wil weten: praat erover anders kom je er nooit achter. Wie weet is ze nooit echt op het idee gekomen, wie weet heeft ze er zo haar redenen voor, wie weet is ze gewoon zo. Maar wellicht erger je je er minder aan als je weet wat haar motivaties erachter zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ robert, ik heb nog niet met haar gesproken over kledingstijl voor feesten, misschien is dat wel een goeie.

@benedictus17, bedankt voor je reactie, kan er wel wat mee smile.gif

heb nog even zitten nadenken vanavond, misschien kost het wat tijd, en komt het binnenkort eens ter sprake. Ik hoop gewoon dat ik me niet steeds aan haar uiterlijk en kleding sta te ergeren als ik bij andere mensen ben.

Misschien ligt het deels aan mezelf, maar ik denk niet dat ik overdrijf met m'n verhaal. Iemand's waarde hangt echt niet af van het uiterlijk, maar gewoon goed voor de dag komen, daar is ook niets mis mee, dat mis ik gewoon bij haar. zijn er nog mensen die er nog wat over kwijt kunnen ? die nog wat tips hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij voorkomende gelegenheden is het wel leuk als je vriendin wat werk van zichzelf maakt. Erbij lopen dan een modepopje is wat anders dan iets leuks aantrekken bij een feestje. Ik vind wel dat je dat met haar mag bespreken omdat het ook redelijk is.

De bovenstaande lofzangen op soberheid zijn allemaal prachtig maar ook overdreven. Er is niks mis mee om als man een pak te dragen of als vrouw hoge hakken en make-up op te doen als je naar een feest gaat. Het leven is meer dan gympen en afgetrapte spijkerbroeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Even ter nuance: ik spreek niet uit ervaring, ik heb nog nooit een vriendin gehad, maar ik lees momenteel wel veel over relaties, vrouw- en manzijn en dat soort onderwerpen, dus wat ik deel is puur theorie. Voel je dus ook vrij om het naast je neer te leggen.
knipoog_dicht.gif

Dat kun je niet uit boekjes leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee Matthijz, ff een ding.....als ik als vrouw commentaar zou krijgen over mijn uiterlijk. Ik zou het eigenlijk beter van zijn zus/nicht enz. kunnen hebben dan van hemzelf. Als vrouwen onder elkaar is het een stuk simpeler zulke onderwerpen aan te snijden. Heb je geen zus die je in deze kwestie kan assisteren of een andere dame waar jullie beide goed mee op kunnen schieten? Als dames onder elkaar ga je gewoon shoppen, kleren passen, eens naar andere winkels dan waar je vriendin naar toe gaat. Heb ook wel eens met een vriendinnetje die nog moet leren zichzelf goed te verzorgen een make up avondje gehad. Gewoon dingen in veilige setting uitproberen? Hoe is de moeder van je vriendin met kleding en make up? heeft ze zussen? doen die precies hetzelfde of juist anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In een relatie zou je alles moeten kunnen bespreken, ookal kan hieruit blijken dat jullie een groot meningsverschil hebben op dat gebied... Het is prima dat je graag wilt dat je vriendin soms andere kleding draagt, maar geef dat dan ook aan. Bij meisjes ligt het natuurlijk anders dan bij jongens, maar mijn vriendin heeft bij mij ook aangegeven dat ze soms graag wil dat ik iets nettere kleding aandoe. Daarom gaan we tegenwoordig dus samen op zoek naar kleding voor mij en dat werkt prima!

Probeer het onderwerp gewoon aan te snijden, maar laat merken dat het (als dat ook echt zo is) niet ontzettend belangrijk voor je is.

Daarbij vind ik het eigenlijk super dat er nog mensen zijn die zo doen, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Als laatste: Ook als ze daarin niet wil veranderen, zou je dat helemaal prima vinden? Het is in principe maar een kleine moeite, maar als haar karakter echt zo is moet ze misschien wel gewoon zo blijven smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant topic. Ik bemerk een soort spanningsveld, met aan de ene kant 'je houdt toch van haar zoals ze is' en aan de andere kant 'ze mag ook wel wat moeite doen'. Ik denk dat beide kanten waarheid in zich hebben, en dat het goed is er over na te denken.

Het is goed dat je dit aankaart, al is het hier op anonieme wijze. Want als je met deze frustratie blijft rondlopen word je er ook niet wijzer van. Het helpt dan niet om te zeggen: 'je mag de frustratie niet hebben', want dat lost de frustratie niet op, legt er enkel een lading schuldgevoel bovenop. Wat betreft die frustratie is zelfonderzoek geboden: is het redelijk om dat van je vriendin te vragen? Wat voor verlangens, emoties, gedachten zitten er achter? Je post hier niet na een week frustratie. Ik kan verder niet oordelen over de situatie, maar je had het bijv. over een familiefeest. Ik kan me wel voorstellen dat je je dan schaamt tegenover je familie. Is die schaamte dan terecht?

Aan de andere kant, wat zit er bij haar achter? Het lijkt me waard dat met haar te bespreken. Je angst dat zij je probleem niet accepteert of er boos over wordt vind ik minder erg dan de kloof die een frustratie te weeg kan brengen, als er niet over gepraat wordt. Het is mooi dat ze zichzelf kan zijn en lak heeft aan sociale conventies. Daar kun jij nog een voorbeeld aan nemen. knipoog_dicht.gif Verder denk ik dat concessies nooit eenzijdig kunnen zijn. Jullie accepteren elkaar zoals je bent, en als jij moeite hebt met soms slonzig gedrag, waarom zou zij zich niet moeten aanpassen? Bespreek wat je belangrijk vindt en geef elkaar daar de ruimte in. Jij laat haar zichzelf zijn op sociale gelegenheden - om maar een voorbeeld te noemen - en zij gaat netjes gekleed mee naar de kerk.

Ik heb net als Mark1987 weinig ervaring met relaties maar ik denk wel dat het nooit gaat om absoluten. Als je allebei het midden opzoekt ben je samen heel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat niet je vriendin moet veranderen, maar jijzelf.

Vraag jezelf af waarom je iets met haar hebt. Is het om haarzelf of om het hebben van een vriendin en het pronken daarmee. Als het het eerste is, dan moet je haar accepteren zoals ze is en als het het tweede is, vraag jezelf dan eens af of ze niet beter af is zonder jou.

Jaloers zijn op de vriendinnen van anderen omdat ze er beter uit zien is in ieder geval geen goed iets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik me afvraag na dit topic gelezen te hebben:

Quote:
Juist op die momenten denk ik, jij bent ook echt een hele mooie vrouw, maar van die kleine dingen over het uiterlijk baal ik, en ik kan het je niet vertellen / uitleggen
not_happy.gif

Waarom kan je dat niet? Naar mijn mening hoor je in een relatie alles te kunnen bespreken. Ook uiterlijk. Dat staat los van het feit hoe oppervlakkig of onnodig jij of zij of wij het vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, ik vind het wel een beetje apart dat iedereen Matthijz behandeld alsof hij een lompe boer is. Als het andersom was, en een niet modieuze man was zijn vrouw ter schaamte op feestjes e.d., had iedereen haar verteld dat ze toch echt wel een man verdiende die zich netjes kleedde. Nu hij dat doet vinden mensen hem lomp, want je moet haar maar accepteren zoals ze is.

Vind dat zoiets gewoon bespreekbaar moet zijn. Dingen als jaloezie zou ik niet noemen, t moet geen drijfveer worden bij haar, dat jij jaloers bent naar andere vrouwen toe....maar je kan wel gewoon zeggen dat je je een beetje te kijk voelt staan, omdat ze zo uit de toom valt. Niet eens dat t er niet uitziet ofzo, dat zou ik niet zeggen, maar "uit de toom valt"...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als het andersom was, en een niet modieuze man was zijn vrouw ter schaamte op feestjes e.d., had iedereen haar verteld dat ze toch echt wel een man verdiende die zich netjes kleedde.

Nu hij dat doet vinden mensen hem lomp, want je moet haar maar accepteren zoals ze is.

Dat is het punt niet maar als je gaat zeggen dat je 'jaloers' bent op anderen omdat 'hun vriendin er zo leuk uit ziet' dan is het enige advies dat ik kan geven dat je moet gaan nadenken waaróm je een relatie met haar hebt. Ik kan me met alle goede wil geen ander advies bedenken.

Als dat veroordelend overkomt, dan sorry, maar ik kan niets anders verzinnen (en het ook menen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tsja, ik vind het wel een beetje apart dat iedereen Matthijz behandeld alsof hij een lompe boer is. Als het andersom was, en een niet modieuze man was zijn vrouw ter schaamte op feestjes e.d., had iedereen haar verteld dat ze toch echt wel een man verdiende die zich netjes kleedde. Nu hij dat doet vinden mensen hem lomp, want je moet haar maar accepteren zoals ze is.

Vind dat zoiets gewoon bespreekbaar moet zijn. Dingen als jaloezie zou ik niet noemen, t moet geen drijfveer worden bij haar, dat jij jaloers bent naar andere vrouwen toe....maar je kan wel gewoon zeggen dat je je een beetje te kijk voelt staan, omdat ze zo uit de toom valt. Niet eens dat t er niet uitziet ofzo, dat zou ik niet zeggen, maar "uit de toom valt"...

mee eens..

ik vind dat je ook best kritiek mag hebben op hoe iemand zich kleedt.. en ik kan me goed voorstellen dat je jaloers bent als je vrienden een vriendin hebben die wel een beetje een effort maakt er leuk uit te zien..

en ik kan me ook goed voorstellen dat je niet goed weet hoe je dat moet brengen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid