Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat is het punt niet maar als je gaat zeggen dat je 'jaloers' bent op anderen omdat 'hun vriendin er zo leuk uit ziet' dan is het enige advies dat ik kan geven dat je moet gaan nadenken waaróm je een relatie met haar hebt. Ik kan me met alle goede wil geen ander advies bedenken.

Als dat veroordelend overkomt, dan sorry, maar ik kan niets anders verzinnen (en het ook menen).

Je kan toch best jaloers zijn dat iemand anders' vriendin meer moeite doet voor haar vriend, dan dat je eigen vriendin voor jou doet? Zo komt het op mij iig een beetje over. Jaloezie is een slecht gevoel, maar wel menselijk.

Wat wel zo is: zolang je het er niet met haar over hebt, kan je het haar in wezen niet kwalijk nemen: ze weet waarschijnlijk niet dat jij ermee zit. Zou het er gewoon echt met dr over hebben...en als t goed is heeft ze begrip voor je...en zo niet..tsja...dan is er meer aan de hand dan geen smaak voor kleding...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Je kan toch best jaloers zijn dat iemand anders' vriendin meer moeite doet voor haar vriend, dan dat je eigen vriendin voor jou doet? Zo komt het op mij iig een beetje over. Jaloezie is een slecht gevoel, maar wel menselijk.

Ja ok, als dat het punt is dan heb je gelijk alleen zo las ik het niet. Sterker nog; zo staat het ook niet in de openingspost. Wél zie ik staan dan andere meisjes veel hipper zijn dan zijn eigen vriendin en dat hij (mede daardoor) 'twijfelt aan de relatie'.

Dat klinkt in mijn oren (nou ja.. ogen in dit geval) niet als het soort jaloezie waar jij het over hebt.

Dus dáárop baseerde ik mijn post/mening/advies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Amiabel123: Als zij er geen begrip voor heeft als Matthijz uitspreekt wat hij hier zegt hoeft er niet meer aan de hand te zijn.

Er zijn namelijk ook mensen die het gewoon niet zo belangrijk vinden om 'hippe' kleding en make-up te dragen. Sommige mensen interesseert dat gewoon niet zo veel.

En sorry dat ik misschien een beetje fel uit de hoek kwam aan het begin, dat lag aan mij, niet eens zo zeer aan de TS, al kom ik niet terug op mijn mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, er zijn mensen die het niet zo belangrijk vinden.....het is echter iets heel anders als je partner dat wel belangrijk vind (iig een BEETJE aanpassen aan wat gangbaar is), en je daar gewoon geen rekening mee wilt houden.

Btw, ik vind zelf kleding ook niet super belangrijk, maar kan t me voorstellen dat anderen dat wel vinden. Of die partner dat ervoor over heeft ligt dan aan de persoon, en de verdere relatie (houdt de ander er ook rekening mee als er eens wat terug wordt verlangt enzo).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ligt er aan. Sportschoenen naar een feestje. Dat is in mijn familie doodnormaal. Sterker nog, bergschoenen en bandshirts kunnen ook gewoon. Als de vriendin van de TS ook nooit 'geleerd' heeft dat kleding zo belangrijk is kan ik me voorstellen dat ze niet zou begrijpen waarom haar vriend hier zo'n punt van maakt.

Ik zeg niet dat dat goed is, ik zeg alleen dat het heel wat meer kan zijn dan 'geen moeite willen doen voor je partner' of 'geen smaak hebben'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ amiabel123, Propje, JoostG: misschien moet ik even opheldering geven over wat ik bedoel met "jaloers" , amiabel123 verwoorde het al ongeveer.

Als ik vrienden en kennissen van me samen met hun partner zie, netjes en normaal gekleed, voel ik me dus uit de toon vallen als ik met mijn lief aanwezig ben. De jaloezie is dan dat ik ook graag wil dat mijn vriendin (samen met mij) niet uit de toon vallen. anderen hebben dat niet, dus ben ik dáár jaloers op.

het is niet zo dat als ik andermans partner zie, dat ik denk: zoo, wat een stuk, was dat maar mijn vriendin!

Nogmaals, ik ben erg tevreden met haar op heel veel vlakken, maar er zijn wat dingen waar ik me gewoon aan stoor, en soms stijgen die kleine dingen verder uit dan nodig is (in mijn gedachten) en dan krijg ik soort van twijfels in mijn gedachten die zeggen: er zijn veel hippere en mooiere meiden die dit probleem niet hebben. weet het even niet anders te verwoorden.

bedankt allemaal dat jullie me ook gewoon snappen, doet me goed smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

maar als je je daar dan zo aan stoort, had je dat dan niet aan het begin van de relatie .. of voor het aangaan daarvan eigenlijk?

Ik denk dat de enige oplossing is er met haar over praten .. uiterlijk is voor veel vrouwen wel een heikel punt, maar dit gaat over kleren.. niet over iets waar ze niets aan kan doen. Zou het wel een beetje leuk brengen, zeggen dat ze vet mooi is maar dat je houdt van wat meer vrouwelijkheid in haar kleding.. en ook niet zeggen "snap je nu niet dat je niet in gympen naar een feest gaat" , maar ; "ik zou het wel cool vinden als je eens hakken droeg" ..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

zij is zo vol van God, en ze is zo waardevol, ze heeft een hart van Goud, en dat vind ik ook zo mooi aan haar, ik houd van haar

Als ze zo'n mooi karakter heeft, dan mag je je gelukkig prijzen dat je haar vriend bent. Ik denk dat een mooi karakter duizend keer waardevoller is dan een mooi uiterlijk, en waarschijnlijk weet jouw vriendin dat ook als ze daar minder tijd aan besteedt.

Ik merk bij mezelf op dat ik best veel met mijn uiterlijk bezig ben en ook ontevreden ben met mijn uiterlijk, en ik vind het juist heel knap als iemand daar niet zo mee bezig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Luxuria, eigenlijk is me dat later pas op gaan vallen, ik heb haar ook niet lang gekend voordat we wat kregen, ging vrij snel allemaal smile.gif maar ja in het begin denk je er heel soms aan maar dat gaat steeds vaker opvallen, en dan gaat het knagen, en voordat ik er zelf rare dingen uitflap dacht ik, het is misschien verstandig om hier ergens advies over te vragen smile.gif en ik denk dat ik bij credible wel redelijk goed zit daarvoor.

Door alle reacties heb ik het voor mezelf ook wat duidelijker, ik denk dat het meerdere kanten heeft, en dat ik er voorzichtig mee moet zijn met wat ik tegen haar ga zeggen, ik ga kijken hoe de komende tijd zal gaan en ik denk dat het wel ergens ter sprake komt. verder ben ik benieuwd of naar jullie nog meer reacties of tips hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat je ook kunt doen is dat je het extra laat blijken als je vind dat ze er leuk uit ziet in jouw ogen. smile.gif

Ik vind het zelf namelijk lang niet altijd handig om mijn haar los te dragen, maar vriendlief vind dat mooi, dus draag ik het los voor hem. Of in een staart/vlecht, want dat vind 'ie nog altijd leuker dan de frommelknot die ik er vrijwel altijd in heb. smile.gif Net als dat ik even een make-upje op doe, en hij zicht scheert omdat ik niet van stoppels hou. Maar omdat ik dus wéét dat hij bepaalde haardracht (maar ook kleding) mooi vind, draag ik dat graag 'voor hem'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Joelle: dat is ook een beetje wat ik bedoelde... Wanneer mijn man aangeeft het te waarderen wanneer ik "vrouwelijke kleding" draag (zoals meer rokjes en jurkjes), dan doe ik dat juist met alle plezier. Dat wil niet zeggen dat mijn hele kledingkast qua inhoud veranderd wordt, maar ik vind het fijn om een mooie rok te dragen die mijn man mooi vindt. Niet omdat ik dan niet geaccepteerd zou worden, maar omdat ik van hem houd smile.gif

Daarnaast is het natuurlijk ook andersom. Ik vind het fijn als mijn man er netjes uitziet met overhemd en pantalon. Ik vind hem er niet beter door of kan hem er meer om waarderen, maar ik vind het hem ontzettend goed staan. (een man in pak vind ik sowieso toppie)

Door die kleding stijl vind ik ook dat zijn schoonheid geaccentueerd wordt en ik denk dat het zo ook andersom is.

Ik voel me overigens eerder vereerd wanneer mijn man mij zo mooi vindt om met mij te pronken big-smile.gif Ik zou echt niet weten wat daar nu verkeerd aan zou zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga eens samen shoppen, dan kan je haar positief aanzetten tot het kopen van leuke dingetjes, door complimentjes te geven (iets waar wij vrouwen wel gevoelig voor zijnknipoog_dicht.gif).

En verder denk ik dat je het wel met haar zou moeten bespreken. Het beïnvloedt jouw relatie met haar, en ik denk dat zij liever heeft dat jij (tactisch!) eerlijk bent, dan dat zij op de een of andere manier 'ontdekt' dat jij je daar zo aan stoort. Ik denk dat dat beter is dan wanneer je dat via een vriendin of zus speelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Ik voel me overigens eerder vereerd wanneer mijn man mij zo mooi vindt om met mij te pronken
big-smile.gif
Ik zou echt niet weten wat daar nu verkeerd aan zou zijn...

humm interesting.. ik vind het persoonlijk leuker als een man mij zo mooi vindt dat ie mij voor zichzelf wil houden, ik hou wel van wat gezonde jaloezie. Om als pronkstuk te dienen is mijn eer te na...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@anastasia, Ik heb 6 soorten schoenen, als er echt een groot gala of ander feest is doe ik lakschoenen aan en een pak. Alleen op grote gelegenheden dus, op een verjaardagsfeest van vrienden doe ik dat niet, dan heb ik een wat nettere blouse of vest aan. dan heb ik nog sportschoenen maar die draag ik alleen als ik daadwerkelijk ga sporten, daarnaast 4 paar normale schoenen die ik zo nu en dan afwissel (ligt aan hoe warm het is of wat ik voor kleding aan doe) kleding zelf: ik draag afwisselend sweaters, vesten, overhemden, en shirts. broeken: meestal draag ik spijkerbroeken, af en toe gewone. jonggings broeken draag ik uitsluitend als ik ga sporten. mijn vriendin vind die broeken lekker zitten en draagt ze dus ook gewoon naar college, maar dat vind ik zelf niet echt kunnen als je op de uni zit. uiterlijke verzorging: ik douche meestal elke ochtend voor ik naar school ga, en dan doe ik gewoon mn haren in een leuk model, even scheren en een lekker geurtje op en meestal. heel veel meer hoef je als jongen zijn niet te doen.

Ik was trouwens ook benieuwd wat jullie vinden van de bijbeltekst in Mattheus 6, wel toepasselijk misschien bij deze topic:

Matteüs 6:25, 28-32

25 Daarom zeg ik u: maak u geen zorgen over het eten en drinken dat u nodig hebt om te leven, en over de kleren voor uw lichaam. Is het leven niet belangrijker dan voedsel, en het lichaam niet belangrijker dan kleding

28 En waarom maakt u zich zorgen over kleding? Let eens op hoe de veldbloemen groeien: ze werken niet en spinnen niet. 29 Maar ik zeg u: zelfs Salomo was in zijn staatsiegewaad niet zo mooi gekleed als een van deze bloemen. 30 Zo mooi kleedt God het gras, dat vandaag nog op het veld staat en morgen al in de oven wordt gegooid. Zou God u dan niet nog veel beter kleden? Wat is uw geloof toch klein! 31 Wees niet zo bezorgd, zeg niet: Wat moeten we eten of wat moeten we drinken of waarmee moeten we ons kleden? 32 Want naar dat alles vragen de heidenen! Uw hemelse Vader weet dat u dat allemaal nodig hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mijn vriendin vind die broeken lekker zitten en draagt ze dus ook gewoon naar college, maar dat vind ik zelf niet echt kunnen als je op de uni zit. uiterlijke verzorging

eerst zeg je dit...

en vervolgens haal je deze tekst aan...zie je zelf de tegenstrijdigheid? of moet ik je er nog even op wijzen.

Quote:

Matteüs 6:25, 28-32

25 Daarom zeg ik u: maak u geen zorgen over het eten en drinken dat u nodig hebt om te leven, en over de kleren voor uw lichaam. Is het leven niet belangrijker dan voedsel, en het lichaam niet belangrijker dan kleding

28 En waarom maakt u zich zorgen over kleding? Let eens op hoe de veldbloemen groeien: ze werken niet en spinnen niet. 29 Maar ik zeg u: zelfs Salomo was in zijn staatsiegewaad niet zo mooi gekleed als een van deze bloemen. 30 Zo mooi kleedt God het gras, dat vandaag nog op het veld staat en morgen al in de oven wordt gegooid. Zou God u dan niet nog veel beter kleden? Wat is uw geloof toch klein! 31 Wees niet zo bezorgd, zeg niet: Wat moeten we eten of wat moeten we drinken of waarmee moeten we ons kleden? 32 Want naar dat alles vragen de heidenen! Uw hemelse Vader weet dat u dat allemaal nodig hebt.

ik raad je aan de tekst nog eens goed door te lezen.

het betekend niet dat je nu geen leuke kleren meer hoeft te dragen of naakt rond kan paraderen door de stad (wat ik je trouwens ten sterkste afraad)

maar het betekend wel dat uiterlijk...niet meer waarde heeft dan de waarde die je er zelf aan geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@anastasia, Ik heb 6 soorten schoenen, als er echt een groot gala of ander feest is doe ik lakschoenen aan en een pak. Alleen op grote gelegenheden dus, op een verjaardagsfeest van vrienden doe ik dat niet, dan heb ik een wat nettere blouse of vest aan. dan heb ik nog sportschoenen maar die draag ik alleen als ik daadwerkelijk ga sporten, daarnaast 4 paar normale schoenen die ik zo nu en dan afwissel (ligt aan hoe warm het is of wat ik voor kleding aan doe) kleding zelf: ik draag afwisselend sweaters, vesten, overhemden, en shirts. broeken: meestal draag ik spijkerbroeken, af en toe gewone. jonggings broeken draag ik uitsluitend als ik ga sporten. mijn vriendin vind die broeken lekker zitten en draagt ze dus ook gewoon naar college, maar dat vind ik zelf niet echt kunnen als je op de uni zit. uiterlijke verzorging: ik douche meestal elke ochtend voor ik naar school ga, en dan doe ik gewoon mn haren in een leuk model, even scheren en een lekker geurtje op en meestal. heel veel meer hoef je als jongen zijn niet te doen.

Oempf, voor een jongen behoorlijk ijdel dus. Op de uni kun je aantrekken wat je wilt, ik ging vroeger wel op blote voeten widegrin.gif of op klompen we hadden geen goed woord over voor die ballen met hun vestjes en sweaters en hoewel die cultuur wel wat veranderd is (mijn zonen hebben een pak, maar alleen voor presentaties op hbo/uni waar dat gewenst is)zie ik op de HIT niks anders dan gympen en t-shirts, ook als ze de kroeg in gaan (en de leraren zijn al niet veel anders) De studiegenoten van mijn zoon betrap ik ook zelden op een overhemd of sweater en als er al zo'n exemplaar langs komt, dan heet ie nog steeds een "balletje" of "watje" (Of, nog erger, hij kan er ook niks aan doen hoor, dat moet van zijn moeder)

Ach, misschien ook een leuk idee om zelf eens lekker sloddervos te zijn en op gympen naar een feest te gaan met een lekkere slobber trui en ongekamde haren knipoog_dicht.gif Misschien valt het haar op. Kun je zeggen "tja, jij doet ook nooit moeite, dus ik dacht dat je het wel leuk zou vinden als ik dat ook niet deed"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, misschien ook een leuk idee om zelf eens lekker sloddervos te zijn en op gympen naar een feest te gaan met een lekkere slobber trui en ongekamde haren
knipoog_dicht.gif
Misschien valt het haar op. Kun je zeggen "tja, jij doet ook nooit moeite, dus ik dacht dat je het wel leuk zou vinden als ik dat ook niet deed"

Dan zou ik dat 'nooit moeite doen' wel vervangen door 'meestal niet zoveel moeite doen'. Komt iets minder aanvallend overwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, misschien moet de TS toch wat inbinden. Ik kom dagelijks in een universitaire omgeving en dan is het echt niet zo dat iedereen er netjes en met een geurtje of weet ik wat bijloopt. Je moet je behoorlijk ergeren aan al die linkse langharige types om je heen... waar studeer je trouwens Matthijz? Dan kom ik even langs met mijn Jeruzalem Nikes... met sokken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid