Spring naar bijdragen

Theologie studeren


Aanbevolen berichten

Dit bedoel ik niet vervelend, maar ga eens naar een open dag van een universiteit of ga een dagje meelopen met een theologiestudent. Daar leer je toch echt het meest van.

Mij is overigens verteld dat je predikant of geestelijk werker kunt worden en daarna kwam er een onhandig verhaaltje uit dat veel banen alleen maar een academische titel vereisen, maakt niet eens uit welke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hangt er heel erg vanaf wat voor opleiding het precies is. Protestants of katholiek, specifiek gericht op enkel theologische vakken of meer naar de kant van de godsdienstwetenschappen, gericht op een kerkelijk ambt of met een breder perspectief, op universitair niveau of niet,... Ik heb zelf theologie gestudeerd aan een katholieke universiteit met een sterke insteek in de godsdienstwetenschappen, als dat een beetje de richting is die jij ook zoekt wil ik je er best meer over vertellen, maar ik weet niet of je daar veel aan zou hebben als jij aan een totaal andere opleiding zit te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat hangt er heel erg vanaf wat voor opleiding het precies is. Protestants of katholiek, specifiek gericht op enkel theologische vakken of meer naar de kant van de godsdienstwetenschappen, gericht op een kerkelijk ambt of met een breder perspectief, op universitair niveau of niet,... Ik heb zelf theologie gestudeerd aan een katholieke universiteit met een sterke insteek in de godsdienstwetenschappen, als dat een beetje de richting is die jij ook zoekt wil ik je er best meer over vertellen, maar ik weet niet of je daar veel aan zou hebben als jij aan een totaal andere opleiding zit te denken.

Ik zelf ben Protestants vandaar dat ik waarschijnlijk dat zou doen moest ik voor theologie kiezen. Maar ik vraag mij af wat ik daar dan mee kan doen later...

Link naar bericht
Deel via andere websites