Spring naar bijdragen

Sta stil bij zelfbeschadiging!


Aanbevolen berichten

Jij noemt het mijn perzikhuidje

en de tempel van God,

maar als het even tegen zit

maak ik het liefste alles kapot.

Sta stil bij zelfbeschadiging!

Dinsdag 1 maart 2011 Self Injury Awareness Day

1 maart is het Self Injury Awareness Day, dit is een dag waarop wereldwijd aandacht wordt besteed aan zelfbeschadiging.

Bij zelfbeschadiging kan gedacht worden aan snijden, branden, jezelf slaan, giftige vloeistoffen innemen, een suïcidepoging, teveel of te weinig eten, overmatig alcohol- en drugsgebruik, etc.

Er is helaas weinig in het nederlands over deze dag te vinden op google, voor de fanatiekelingen, in het engels staat er genoeg.

Om aandacht te vragen voor zelfbeschadiging zal op 1 maart een flashmob georganiseert worden. Deze zal bestaan uit een 'freeze', waarbij de deelnemers 5 minuten letterlijk stil zullen blijven staan bij zelfbeschadiging. Mocht je een voorbeelden willen zien van zo'n flashmob:

Voor meer informatie over het onderwerp, de dag of de flashmob staat mijn mailbox open.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In principe een mooi initiatief. Jammer dat hier in Nederland geen aandacht aan besteedt wordt.

(De taboesfeer rondom zelfbeschadiging, soort van uitleg, e.d.)

vandaar dus de flashmob.

Quote:
Bij genoeg deelnemers zullen wij ook actief de media benaderen.

misschien redden ze het wel, zou fijn zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

vandaar dus de flashmob.

[...]

misschien redden ze het wel, zou fijn zijn.

Ik zou me er best voor willen inzetten. Maar 1 maart is (ironisch genoeg) mijn verjaardag. Ik hoop dat er genoeg mensen willen zijn die er aan mee willen werken!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid