Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

\"Vreemdgaan voor Haar

Heb jij dat ook wel eens?

Dat je voor je uit zit te staren en denkt: “wat is mijn leven een sleur geworden.†Je wilt helemaal geen grote veranderingen in je leven, maar bent wel toe aan iets anders, iets nieuws, alleen voor jezelf.

Doorbreek die sleur en doe eens iets gewaagds. Het leven is kort: geef jezelf hier een Second Love cadeau!\"

Een datingsite die erop gericht is makkelijk en discreet een minnaar/minnares te zoeken. In wat voor wereld leven we toch.
noparty.gif

Quote:

What the hell...
verbaasd.gif

En wie verzint het om daar dan vervolgens uit dat bedrog geld uit te willen halen?

(Althans, ik ga er even vanuit dat het een commerciële site is en geen \"liefdadigheid\".)

Quote:

Natuurlijk.

Dat iemand het verzint, verbaast me niet zo, mensen verzinnen de gekste dingen. Maar dat het enorm populair is met duizenden actieve leden, dat vind ik wel akelig. Bedrog lijkt meer en meer oké gevonden te worden zo lang je het maar discreet doet (wat niet weet, niet deert-idee) en dat vind ik bedroevend.

Quote:

ja had ik wel eens eerder van gehoord, zoiets.. pretty sick.

ik heb me vandaag eindelijk uitgeschreven bij die stomme datingsite , lucht op ... was zo slecht bezig.
not_happy.gif
Voorlopig geen mannen meer.

Quote:

Daar hoorde ik vorig jaar al eens reclame van op de radio, dat Second Love. Zo'n zwoele stem, en dan zonder blikken en blozen dat soort bullstront aanprijzen. Moest echt even een braakneiging onderdrukken
not_happy.gif

Quote:

Ik ben bepaald geen liefhebber van dit soort zaken en vind vreemdgaan haast onvergefelijk, maar is dit ook niet een beetje selectieve verontwaardiging? Vreemdgaan is (helaas) van alle tijden en dat het in onze tijd en cultuur al langer redelijk zichtbaar gebeurt en door sommigen zelfs geaccepteerd wordt, is al veel langer bekend.

Quote:

Ik vind vreemdgaan en open relaties sowieso heel fout. Maar dit lijkt wel een soort verheerlijking.

Quote:

Ik heb de reclame al een paar keer voorbij horen komen op de radio.

Verschrikkelijk zeg, waar gaat dit heen?

Dat is gewoon een site om relaties kapot te maken.. Kan er met mn verstand niet bij

Quote:

[...]

De relaties die hierdoor kapot gaan, zijn al rot. Dat komt niet door de website. De website voorziet slechts in een (verwerpelijke) behoefte die er blijkbaar is en is wellicht/waarschijnlijk een voortvloeisel van veranderende waarden.

Quote:

Nahja het geeft wel het beslissende zetje

Quote:

[...]

Dat die relaties al rot zijn ben ik met je eens (de rest trouwens ook), maar het is ook zo dat dit soort websites bij mensen wel de laatste aanmoediging kunnen zijn die ze nodig hadden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik vooral schokkend vind is dat de site er zo gebruikersvriendelijke en gelikte uitstraling heeft. Dergelijke dingen verwacht ik gevoelsmatig toch vooral in de digitale versie van een schimmig achteraf steegje. Maar dit heeft zo'n sfeertje over zich als een gemiddelde datingsite, maar dan eentje die gericht is op je partner te bedriegen.

Eentje die 'second love' heeft, wat ik dan eigenlijk een best cynische titel vind. En dan van die berichtjes van lezers:

"Die eerste date en de top die je samen beleeft: ik weet nu dat dat in je lichaam een chemisch goedje losmaakt waar je dagen echt veel vrolijker van bent.. en gepassioneerder met je eigen partner.

Ik weet ook wel dat het gebeurt. Maar ik schrik er toch een beetje van dat het zo'n geaccepteerd en normaal sfeertje uitstraalt, terwijl het gewoon je partner bedriegen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik vooral schokkend vind is dat de site er zo gebruikersvriendelijke en gelikte uitstraling heeft. Dergelijke dingen verwacht ik gevoelsmatig toch vooral in de digitale versie van een schimmig achteraf steegje. Maar dit heeft zo'n sfeertje over zich als een gemiddelde datingsite, maar dan eentje die gericht is op je partner te bedriegen.

Eentje die 'second love' heeft, wat ik dan eigenlijk een best cynische titel vind. En dan van die berichtjes van lezers:

"Die eerste date en de top die je samen beleeft: ik weet nu dat dat in je lichaam een chemisch goedje losmaakt waar je dagen echt veel vrolijker van bent..
en gepassioneerder met je eigen partner.

Ik weet ook wel dat het gebeurt. Maar ik schrik er toch een beetje van dat het zo'n geaccepteerd en normaal sfeertje uitstraalt, terwijl het gewoon je partner bedriegen is.

Guess what, dat is het in veel opzichten ook. (geaccepteerd en normaal, that is)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, misschien ben ik ook wel naïef ofzo maar ik heb toch altijd de indruk dat vreemdgaan iets is dat de gemiddelde mens gewoon niet ok vindt. Ook in mijn vriendenkring, die grotendeels niet-christelijk is en waar dingen als one night stands of fetisj bepaald geen taboe meer zijn, wordt vreemdgaan algemeen bekeken als echt not done. Je weet dat het gebeurt natuurlijk, maar het is niet algemeen geaccepteerd. Die site ziet eruit alsof het volkomen normaal en geaccepteerd is en dat vond ik toch opmerkelijk. Dat het bij een vrij groot deel van de bevolking blijkbaar dusdanig uit de taboesfeer is, verbaast me wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de topictitel trouwens even aangepast aangezien de site "second love" heet. Dat "vreemdgaan voor haar" is slechts een titeltje boven hun op vrouwen gerichte reclamebabbel, ze hebben ook een "vreemdgaan voor hem"-stukje.

Admod note: titelfix dus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel een steeds duidelijker zichtbare trend waarbij sex als een genotsmiddel gezien wordt en niet meer als een onderdeel van een relatie. Vreemdgaan is natuurlijk van alle tijden, prostitutie wordt niet voor niets het oudste beroep genoemd. Maar nu is ook nog eens relatief straffeloos te doen omdat de voorbehoedsmiddelen gewoon op de hoek van elke straat verkrijgbaar is. Overigens zijn er maar weinig relaties bestand tegen vreemdgaan ook ondanks dat men soms wel doet alsof door te zeggen dat men elkaar vrij laat in de relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me af of het wel zo uit de taboe-sfeer is hoor. Dat iemand zich anoniem aanmeldt bij een gelikte site, wil niet zeggen dat hij/zij hier ook open over is irl tegen vrienden en familie ofzo.

Overigens zijn die vrouwenbladen waarin een verhaal staat over een vrouw die vreemd is gegaan en vervolgens heel gelukkig met haar nieuwe relatie ('ik kon niet anders', 'ik volgde mijn hart', 'het voelt zo goed') ook al zo bizar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid