Spring naar bijdragen

[Algemeen] Cadeauhulp gevraagd


Aanbevolen berichten

Ik heb een keer die van mijn huisgenoot geleend om te proberen of ik het zo veel geld waard vond. Ik werd niet wakker van het licht (maar ja, ik slaap ook door 2 wekkers heen), maar de combinatie licht én wekker werkt heel goed. Ten minste, ik werd veel minder chagrijnig wakker met een kwartier licht voor de wekker af ging. (Dus ja, tof ding, maar heb het geld er nog niet voor over gehad.)

Leuk cadeau! yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn man heeft er zo een (en ik dus ook), en ik word er niet wakker van. Of nee, dat is niet waar. Mijn man wordt er zo snel wakker van dat hij 'm uitgezet heeft voor ik er wakker van geworden ben. Voor het wekadvies dat we laatst voor dochterlief hadden (=elke 2 uur wakker maken) heb ik toch maar mijn telefoon gezet, anders zit je de hele nacht in het licht én moet manlief beseffen waar die wekker ook weer voor ging (ipv gewoon op snooze drukken).

Maar ik vind het een heerlijk ding smile.gif

(Trouwens, zie je het zitten om hier een algemeen 'help ik zoek een cadeau!'topic van te maken? Ik heb ook zo'n topic nodig voor een totaal andere gelegenheid)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok smile.gif

Bij deze dan:

Mijn vader gaat volgende week (her)trouwen. En ik heb geen inspiratie voor iets binnen een beperkt budget (say zo'n 25 euro) voor mensen die alles al hebben. Peper en zoutstelletjes te over zegmaar knipoog_dicht.gif

Mijn vader houdt van hardlopen, heeft een eigen bedrijfje, stiefmoeder werkt bij de belastingtelefoon, ze houden van de Night of the Proms, Dan Brown style boeken en motorrijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik weet dat mijn vriendje op z'n tijd wel eens houdt van een goede whiskey, maar ik heb echt werkelijk geen idee welke ik voor hem moet kopen. Iemand met verstand hier?
smile.gif

Ligt eraan wat je budget is natuurlijk. widegrin.gif En verstand is een heel groot woord, maar ik ken wel enkele schoftelijk lekkere en goede whisky's. Maar die zijn niet even goedkoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet dat mijn vriendje op z'n tijd wel eens houdt van een goede whiskey, maar ik heb echt werkelijk geen idee welke ik voor hem moet kopen. Iemand met verstand hier?
smile.gif

Ik heb ook niet veel verstand van whiskey, maar je moet iig niet de goedkoopste kopen. En mijn (tot nu toe) lievelingswhiskeys zijn Jameson en Jack Daniels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Budget is 30 euro, 40 euro voor een hele goede
smile.gif

Als je dan een wat kleinere fles neemt kun je een behoorlijke goede whiskey kopen. Weet je wat? Probeer uit te vinden welke merken hij lekker vindt, en ga dan naar een slijter die zelf vrij veel van whiskey weet. Hij zou op basis van die merken dan wel iets moeten kunnen voorstellen dat je vriend wel lekker vindsmile.gif

(zo heeft mijn lief ook whiskey voor mij gekochtwidegrin.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Budget is 30 euro, 40 euro voor een hele goede
smile.gif

Daar kun je een bijzondere en erg goede whiskey voor kopen hoor. smile.gif

Moet je maar eens polsen of hij voorkeur heeft voor Iers, Schots of Amerikaans.

(Karakteristiek verschil tussen bijv. Iers en Schots is dat door de turf de Schotse een meer 'rokerige' smaak heeft. Iers is daardoor iets meer toegankelijker. De VS heeft meen ik weer andere ingrediënten)

Ik zou iig voor de betere merken gaan. Maar dan zit je al minstens op 15 a 16 euro voor een standaard fles. Daarbinnen bestaan er verschillen:

- Het land. Dat maakt voor de smaak wel uit, maar voor de prijs niet. De bekendste landen voor whiskey zijn Ierland, Schotland en de VS. De eerste twee zijn de landen waar het van oorsprong vandaan komt.

- Blended of single malt. Het meest bekende zijn de Schotse Single malt whiskey's. Ik ken geen VS single malt, maar ik ben ook niet thuis in VS whiskey, ik heb daar minder mee. Anyway, kenners vinden Single malt superieur boven blended. Maar er bestaan ook hele goede blended whiskeys. Doorgaans is Single malt een beetje duurder dan blended.

- Het jaar: Net als wijn kent Whiskey ook jaren. Doorgaans is het zo dat hou ouder de whiskey hoe duurder. Zowel blended als single malt kent jaren. Een blended van 20 jaar zal gemiddeld duurder zijn dan een singlemalt van 10 jaar. Het aantal jaren oud kan de prijs gigantisch verhogen.

Hele bekende merken die best goed en betaalbaar zijn:

- Schots Blended: Johnny Walker, Famous Grouse

- Schots Single malt: Glenfiddich

- Iers blended: Jameson

- Iers single malt: Ik weet dat het bestaat maar ben er helaas niet in thuis.

- VS: Jack Daniels, Jim Bean

Met die merken zit je in de standaard fles tegen de 16 euro, Glenfiddich een tientje hoger. Aangezien de prijs dan nog lager is dan je voorgenomen budget kun je bijvoorbeeld speciale giftsets (met bijvoorbeeld glazen) nemen, of bijzondere versies nemen, van hogere jaren. Of wat ook enorm leuk is, niet die genoemde merken nemen, maar een wat meer bijzonder merk bij de slijter vragen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Budget is 30 euro, 40 euro voor een hele goede
smile.gif

Mijn vader en broer zijn enorme whiskey fans en bij hun kun je dan ook echt niet met een Jack Daniels aan komen puh2.gif Mijn broer is een enorme fan van Dimple. Ligt ook rond jouw prijs en daar maak je elke whiskey fan blij mee.

PinchScotchWhiskey.jpg

Mijn pa heeft een wat duurdere smaak en is enorm fan van Lagavulin. Daar betaal je rond de 60 euro voor, maar heel soms is ie in de aanbieding bij de slijterij.

lagavulin16.jpg

Wat trouwens ook leuk is.. Mijn pa is afgelopen maand 50 geworden en hij had van z'n beste vriend een hele whiskey serie gekregen. Allemaal kleine flesjes met verschillende whiskey's uit Schotland. Erg leuk cadeau en je vriend kan meteen proberen wat hij lekker vindt smile.gif Good luck!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid