Spring naar bijdragen

Zwanger zonder man?


Aanbevolen berichten

Maria werdt zwanger van de Heilige Geest, toch?

als God toen een vrouw zwanger kon maken... kan Hij dat nog steeds, toch? als je het aan God vraagt... of Hij je wil bevruchten.. maar dan zonder man.. is dat dan mogelijk? want bij God is toch alles mogelijk?

hoe denken jullie daar over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

tja, ik vroeg me ook niet zozeer af of het zou gebeuren.. meer of het mogelijk was. ik lag na te denk over maria.. het is zo fasinerend.. dat je zonder gemeenschap zwanger kan raken. ergens is het ook logisch.. God heeft tenslotte alles gemaakt. maar toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maria werdt zwanger van de Heilige Geest, toch?

als God toen een vrouw zwanger kon maken... kan Hij dat nog steeds, toch? als je het aan God vraagt... of Hij je wil bevruchten.. maar dan zonder man.. is dat dan mogelijk? want bij God is toch alles mogelijk?

hoe denken jullie daar over?

Ik denk dat God dat kan. Hij kan dat zelfs zonder een vader én moeder. Alleen heb ik niet de indruk dat Hij dat doet.

Jezus is geboren uit de maagd Maria. Maar dat was wel een hele unieke situatie. Jezus is namelijk God die mens geworden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zwangerschap van Maria is op geen enkele wijze te vergelijken met welke zwangerschap ook. Dat was een eenmalig, uniek is, waardoor God Mens werd en in haar zuivere schoot gedragen werd. Het was dus eenmalig, om een heel specifieke reden.

God zal verder namelijk nooit een vrouw zonder man zwanger maken en vrouwen zouden daarom ook niet moeten vragen. Misschien dat sommige feministen dat graag zouden willen, maar God heeft in zijn oneindige wijsheid bepaald dat om een kind te krijgen, je gewoon een vrouw en een man nodig hebt, die zo één worden met elkaar en vanuit die gemeenschap een gezin kunnen stichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hertje: voor God is inderdaad alles mogelijk. Je reacties laten denk ik zien dat je een groot geloof hebt en dat is alleen maar goed voor een christen.

Mar. 9:23b

Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft.

Daarnaast laat de Bijbel zien dat het de normale gang van zaken is als een zwangerschap tot stand komt in een huwelijksrelatie tussen een man en een vrouw. De normale gang van zaken is het uitgangspunt voor een christen. (Buitensporige wonderen zijn er eventueel alleen voor uitzonderingssituaties, maar zijn niet de norm.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja, mijn vertrouwen is groot.. maar ik ben nog maar kort geleden tot geloof gekomen.. dus ik heb nog erg veel 'vreemde' vragen...

excuses daarvoor =o

Mooi dat je tot geloof bent gekomen.

Het is goed om ook een groot geloof te houden en je geloof te laten groeien. Ik zie het niet als vreemde vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja, mijn vertrouwen is groot.. maar ik ben nog maar kort geleden tot geloof gekomen.. dus ik heb nog erg veel 'vreemde' vragen...

excuses daarvoor =o

Stel vooral die vragen, blijf daar niet mee zitten, want daar leer je van.

Om in te gaan op je initiele vraag, ik weet niet of het al benoemd is, maar jij geeft aan in gebed te willen vragen om zwanger te worden en of dat mogelijk zou zijn. Het is voor God zeker mogelijk, maar daarmee zou de geboorte van Christus minder uniek worden en haalt daarmee het unieke aan het verlossingswerk weg. We lezen in het Oude Testament al over de voorspelling van de unieke geboorte van Christus:

14 Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUËL heten. Jesaja 7

Ook in Johannes komen we tegen dat het Oude Testament getuigd van Christus:

39 Onderzoekt de Schriften; want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben; en die zijn het, die van Mij getuigen. Johannes 5

Voor God is het niet onmogelijk om wie dan ook op welk moment zwanger te laten worden. Echter de positie van Jezus in de Schrift, maakt dat op het moment dat het gebeurde, de voorspellingen met betrekking tot de Messias uit kwamen. Wederom op deze wijze een zwangerschap tot stand brengen zou impliceren dat de Messias nog niet op deze wereld is gekomen voor het verlossingswerk.

Tot slot heeft Maria niet gevraagd om een zwangerschap, maar werd zij door God verkozen.

26 En in de zesde maand werd de engel Gabriël van God gezonden naar een stad in Galilea, genaamd Nazareth;

27 Tot een maagd, die ondertrouwd was met een man, wiens naam was Jozef, uit den huize Davids; en de naam der maagd was Maria.

28 En de engel tot haar ingekomen zijnde, zeide: Wees gegroet, gij begenadigde; de Heere is met u; gij zijt gezegend onder de vrouwen. Lucas 1

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid