Joëlle 0 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Ik heb een Alpha 200 van Sony. Met een de kitlens, een telelens van sony (75-300), een 28-80 van Minolta en 28mm 2.8 ook van Minolta. Ligt lekker in de hand en is heel prettig in de bediening. Heb 'm via Marktplaats gekocht samen met de eerste 3 lenzen, wat filters en een tas. Was echt een koopje, anders was ik nog niet overgestapt denk ik. Sony Alpha is heel fijn en mooi en zo, maar ik heb de laatste tijd veel problemen met scherpstellen. 't Is het allemaal net niet. Maar goed, dat maakt het ook weer tot een uitdaging om het wel goed te krijgen. En ik wil (weer) analoog gaan fotograferen met een SLR. Lijkt me erg tof. En met een negatievenscanner is het niet eens zo heel erg duur, alleen negatieven laten ontwikkelen en je mooisten afdrukken. Mijn vader heeft overigens laatst een Olympus gekocht met een ring erbij zodat de oude lenzen op z'n dslr passen. Dat is echt zó gaaf! Nou heeft hij nog absurd veel oude spullen liggen omdat hij 20 jaar geleden als fotograaf werkte, maar daar zit écht heel mooi spul bij. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Quote: Op zondag 21 november 2010 22:25:47 schreef Dubito het volgende: Ik heb deze, een Zeiss Ikon Nettar 2 uit 1937. Van mijn grootvader geweest. [afbeelding] Helaas kan ik er geen foto's mee maken, want er moet een raar formaat film in dat ik al tien jaar niet meer kan vinden. (het bestaat vast nog wel, maar heel duur) Het bestaat inderdaad. De betere fotovakhandel heeft wel 120-film, en op internet vaak goedkoper te bestellen ook. Samengevoegd: Quote: Op zondag 21 november 2010 22:52:36 schreef Thorgrem het volgende: Tegenwoordig zie ik nog wel eens moderne camera's in een retro jasje (van Leica bijvoorbeeld). Ik vind het wel wat hebben. Bovendien zijn het fantastische camera's! Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Quote: Op maandag 22 november 2010 09:01:59 schreef Joëlle het volgende: En ik wil (weer) analoog gaan fotograferen met een SLR. Lijkt me erg tof. En met een negatievenscanner is het niet eens zo heel erg duur, alleen negatieven laten ontwikkelen en je mooisten afdrukken. Ja, dat lijkt me ook gaaf. Mijn opa heeft een oude Olympus(volgens mij?) en die krijg ik over een tijdje. Hij ontwikkelde vroeger ook zijn eigen foto's. Stiekem hoop ik dat hij het nog kan en het mij wil leren. Wel grappig om hem nu helemaal gefascineerd te zien kijken naar mijn camera. Hij zou zelf ook wel een digitale willen, maar denkt dat hij te oud is om het te 'leren'. Terwijl hij wel wil dat ik hem leer Photoshoppen. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Haha, leuk zeg. Begint 't toch weer te kriebelen bij 'm. Een mens is nooit te oud om te leren, als als hij het even niet meer weet kan hij vast altijd z'n kleindochter bellen, of niet? Mijn grootouders vinden digitale camera's en bewerken op de computer erg leuk in elk geval. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Quote: Op maandag 22 november 2010 10:30:04 schreef *nath* het volgende: [...] Ja, dat lijkt me ook gaaf. Mijn opa heeft een oude Olympus(volgens mij?) en die krijg ik over een tijdje. Hij ontwikkelde vroeger ook zijn eigen foto's. Stiekem hoop ik dat hij het nog kan en het mij wil leren. Wel grappig om hem nu helemaal gefascineerd te zien kijken naar mijn camera. Hij zou zelf ook wel een digitale willen, maar denkt dat hij te oud is om het te 'leren'. Terwijl hij wel wil dat ik hem leer Photoshoppen. Als hij wil leren photoshoppen moet je hem maar zeggen dat fotograferen met een digitale camera ook wel lukt dan Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Quote: Op maandag 22 november 2010 10:53:31 schreef Joëlle het volgende: Haha, leuk zeg. Begint 't toch weer te kriebelen bij 'm. Een mens is nooit te oud om te leren, als als hij het even niet meer weet kan hij vast altijd z'n kleindochter bellen, of niet? Mijn grootouders vinden digitale camera's en bewerken op de computer erg leuk in elk geval. Ja, sowieso trekt techniek hem wel, vooral als het techniek is waar hij iets concreets mee kan. Dus ik moet er binnenkort aan gaan geloven om hem te helpen. En hij weet dat hij kan bellen, want dat doet hij vaak zat als het om de computer gaat. Joelle, hoe lang ben jij eigenlijk al wel niet bezig met fotografie? Toch ook al best lang? Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Quote: Op maandag 22 november 2010 13:01:47 schreef *nath* het volgende: [...] Ja, sowieso trekt techniek hem wel, vooral als het techniek is waar hij iets concreets mee kan. Dus ik moet er binnenkort aan gaan geloven om hem te helpen. En hij weet dat hij kan bellen, want dat doet hij vaak zat als het om de computer gaat. Da's wel leuk. Beter dan chagrijnige mopperbejaarden die niets nieuws willen. Quote: Joelle, hoe lang ben jij eigenlijk al wel niet bezig met fotografie? Toch ook al best lang? Oef, even nadenken... Begin 2007 ging ik op excursie naar Rome. Toen ontdekte ik echt dat ik het superleuk vond om te fotograferen en ook met best leuke plaatjes thuis kwam. In juni kocht ik toen een Fuji S6500fd waarmee ik veel heb gefotografeerd. In oktober 2009 overgestapt op DSLR. Wij zijn nu op school een fotoclub begonnen en ik merk dat dát wel echt prikkelt om weer meer te gaan doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Quote: Op zondag 21 november 2010 23:21:24 schreef Thorgrem het volgende: Heb je ook die lens erbij? En zo ja, hoe bevalt een lens met zo'n groot bereik? Ja en heel prima. Ik fotografeer graag op straat (in die prachtige stad waar ik woon) dan vind ik dit bereik heel handig. Ik heb wel een macro op mijn verlanglijstje staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 18 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 december 2010 IK heb inmiddels besloten de camera te houden. Ik heb me ook maar opgegeven voor een avondcursus fotografie. Dan leer ik toch om meer uit de camera te halen. Ik heb namelijk gemerkt dat de instelmogelijkheden welhaast oneindig zijn. Ik realiseerde me afgelopen week dat ook mijn eerste digitale camera een Olympus was. Dat was de C-310 en ondanks dat het voor het geld best een leuk model was was ik er verre van tevreden over. Vooral het leegzuigen van de batterijen stond me tegen en de echt super trage AF. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 19 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 december 2010 Heeft iemand eigenlijk nog een leuke goedkoop (internet) adres voor lenzen en andere camera gerelateerde producten? Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 19 december 2010 Rapport Share Geplaatst 19 december 2010 Mijn camera is vandaag overleden. Hij had blijkbaar zelfmoordneigingen want hij is van de trap naar beneden gesprongen.. En nu ben ik verdrietig Extra hard sparen voor een DSLR dan maar... @Thorgrem: marktplaats. Ik ken een vent en die heeft ontzettend goede (antieke) lenzen en connectors en dergelijke van allerlei (buitenlandse) marktplaatswebsites geplukt. Allemaal voor een prikkie. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 16 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2011 Ik heb mijn Nikon L110 binnen, maar er zit geen geheugenkaart bij. Weet iemand welke ik moet hebben? Is deze goed: link Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 16 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2011 Google is your friend link SD kaarten moet je dus zoeken En ik zou niet groter dan 2 GB gaan. Met 4 GB loop je het risico dat hij die niet ondersteunt. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 16 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2011 Quote: Op woensdag 16 februari 2011 17:29:29 schreef annzie het volgende: Google is your friend link SD kaarten moet je dus zoeken En ik zou niet groter dan 2 GB gaan. Met 4 GB loop je het risico dat hij die niet ondersteunt. Oke, bedankt. Vervelend is dat het allemaal met de rechterhand moet worden bediend, en die van mij werkt niet zo goed natuurlijk. De knop om de foto te maken indrukken lukt nog net, maar de rest moet ik met links doen... Bestaan er eigenlijk ook camera's voor linkshandigen? Niet dat ik hem ga inruilen, ben gewoon benieuwd. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 16 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2011 Quote: Op woensdag 16 februari 2011 17:57:31 schreef HelenaV het volgende: [...] Oke, bedankt. Vervelend is dat het allemaal met de rechterhand moet worden bediend, en die van mij werkt niet zo goed natuurlijk. De knop om de foto te maken indrukken lukt nog net, maar de rest moet ik met links doen... Bestaan er eigenlijk ook camera's voor linkshandigen? Niet dat ik hem ga inruilen, ben gewoon benieuwd. Niet dat ik weet, en als ze bestaan zullen ze wel erg duur zijn denk ik.. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 16 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2011 Quote: Op woensdag 16 februari 2011 17:22:42 schreef HelenaV het volgende: Ik heb mijn Nikon L110 binnen, maar er zit geen geheugenkaart bij. Weet iemand welke ik moet hebben? Is deze goed: link RTFM Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 Ik heb een tijdje terug een camera gekregen. Een Fodor Novo 35. Foto komt nog. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 link Daar ga ik voor sparen. Nadat ik een review had gelezen ben ik spontaan verliefd geworden. De body kost 575 euro dacht ik, in een kit (met lens erbij enzo) kun je hem voor 750 krijgen volgens mij.. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 Ja, leuke camera is dat. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 Quote: Op donderdag 17 februari 2011 18:35:35 schreef *nath* het volgende: Ja, leuke camera is dat. Ja zeker! Ik ben helemaal verliefd^^ Hey, 8 maart ben ik jarig hè? Als je een cadeautje wilt geven Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 Ik heb een D3000. Ben echt een groot liefhebster van Nikon. Maar ermm.. Als ik stufi over heb, zal ik aan je denken. Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 17 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2011 Whaha, eerst maar eens zien wanneer ik überhaupt mijn feestje geef En sinds mijn vriend een nikon heeft wil ik ook niet anders meer. Zijn D90 heeft al zo heerlijk veel opties.. Ik heb de review van de opvolger van de d90 gelezen, die was ook geweldig maar dat was 1100 euro voor alleen een body en met een mooie lens erbij zit ik dan al aan 1500 euro dat ik moet sparen.. Tegen de tijd dat ik dat bedrag heb istie met lens en al voor 500 te krijgen op marktplaats Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 18 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2011 Quote: Op vrijdag 18 februari 2011 22:20:12 schreef Skilltone het volgende: [...] Je bedoelt de d7000, ga ik ook voor sparen, meer omdat me prehistorisch D70 (2006) nu toch langzamerhand kuren gaat tonen Ahja, wist de typenaam niet meer. Idd de D7000 Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 18 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2011 Vandaag een goedkoop en klein statiefje gekocht. Eens kijken of ik nu wat meer kan spelen met de instellingen. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 20 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Statiefje werkt erg leuk. Nu kan ik de sluitertijd heel lang rekken voor een leuk effect. Ik ben van plan om morgen een nieuwe lens te kopen: link De 40-150mm. Met een crop-factor van 2 komt dat dus neer op op 80-300mm. Is dat een beetje een leuk bereik voor bijvoorbeeld foto's maken in een dierentuin? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten