Spring naar bijdragen

Zorgverzekeringen


Aanbevolen berichten

Aan het einde van het jaar mag je altijd van zorgverzekering wisselen. Nu ben ik al jaren verzekerd bij Zilveren Kruis, en daar ben ik best tevreden over. Maar ik wil eens kijken of het ergens goedkoper kan. Bij de Consumentenbond ( link )kun je een testje doen, maar dat testje berekent mijn collectiviteitskorting niet. Ik zal het dus handmatig moeten uitvogelen. Blijven jullie bij je huidige verzekering of ga je ook kijken of veranderen goedkoper of beter is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet sowieso naar een andere. Kan ik het gelijk aan jullie vragen: welke verzekeraar vergoedt meer dan 150 euro per twee jaar voor brillen en vergoedt ook lenzen (zonder medische indicatie?)

IZZ zit wat dat betreft gewoon op de wettelijke vergoeding, maar voor mij is het veel te weinig..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan die test niet eens doen, omdat mijn verzekeraar er niet bij staat. Ik ben op het moment verzekerd bij het IAK, via mijn vaders werk. Deze verzekering vergoedt heel erg veel.

Ik wil alleen per januari eigenlijk gewoon een eigen zorgverzekering hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb -10, en in die zin speciale glazen dat ze extra extra dun moeten en van kunststof gemaakt moeten worden, anders valt mijn bril van het gewicht zo van mijn neus af. En ik heb ook liever lenzen dan een bril, want met bril verlies ik volgens mij zowat de helft van mijn blikveld. (het gebied buiten de glazen zie ik niet natuurlijk, en aan de randen van de glazen wordt alles verschrikkelijk vertekend).

En mijn laatste bril kostte dus zo'n 450 euro. Met een montuurtje van 36 euro. Duswidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff, dat van die brillen is een herkenbaar probleem. Ik heb er zelf nog geen last van aangezien mijn moeder onze verzekeringen nog regelt, maar ik weet wel dat zij veel minder vergoed krijgt dan wat het ons eigenlijk kost, wat niet zo handig is in een gezin waar iedereen brilt... Uiteindelijk komt het toch voor een groot stuk neer op voorzichtig zijn met je bril zodat je'm lang kan houden en niet elke twee jaar een nieuwe nodig hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pfff, dat van die brillen is een herkenbaar probleem. Ik heb er zelf nog geen last van aangezien mijn moeder onze verzekeringen nog regelt, maar ik weet wel dat zij veel minder vergoed krijgt dan wat het ons eigenlijk kost, wat niet zo handig is in een gezin waar iedereen brilt... Uiteindelijk komt het toch voor een groot stuk neer op voorzichtig zijn met je bril zodat je'm lang kan houden en niet elke twee jaar een nieuwe nodig hebt.

Ja maar als je nog steeds elke jaar achteruit gaat, heb je na twee jaar tóch een nieuwe nodigknipoog_dicht.gif Mijn laatste bril die was -8, en die was van twee jaar geleden. Die heeft 332 euro gekost toen, excl montuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij interpolis moet je wel 4*ZorgActief nemen voor die 250 per 3 jaar. En dan betaal je wel mooi ?30 per maand bovenop je gewone verzekering. Maar dat is gelukkig maar ?83 p.m.

Krijg je wel een bult extra vergoed, da's wel weer zo.

Ik zit atm bij interpolis en heb net gister m'n polis binnen gekregen. Moet een kwart meer gaan betalen omdat ik voor 1 januari 21 word. nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, juist omdat ik bij de Rabo zit heb ik inderdaad mijn verzekeringen allemaal bij Interpolis. knipoog_dicht.gif Korting! Scheelt bijna euro.png150 per jaar voor alleen m'n zorgverzekering.

De basis verzekering is een tientje duurder ten opzichte van vorig jaar. En omdat ik 21+ ben moet ik zelf tandartskosten dokken. En de ZorgActief sterren zijn ook duurder geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, juist omdat ik bij de Rabo zit heb ik inderdaad mijn verzekeringen allemaal bij Interpolis.
knipoog_dicht.gif
Korting! Scheelt bijna
euro.png
150 per jaar voor alleen m'n zorgverzekering.

De basis verzekering is een tientje duurder ten opzichte van vorig jaar. En omdat ik 21+ ben moet ik zelf tandartskosten dokken. En de ZorgActief sterren zijn ook duurder geworden.

Tandarts was toch altijd tot en met 21?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid