Spring naar bijdragen

Kan het wel, Lady GaGa?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Alleen zwakke oren horen krachtige woorden.

Jammer dat je dan nooit een krachtige preek kan horen


Samengevoegd:

Quote:

Ja, maar ik vind deze woorden niet per se heel krachtig of invloedrijk,
to be honest
.

Dat klopt, maar woorden beinvloeden de mens onderbewust. Dit is trouwens ook wetenschappelijk bewezen google het maar eens. Het staat ook in de bijbel dat de tong de macht heeft over leven en dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat klopt, maar woorden beinvloeden de mens onderbewust. Dit is trouwens ook wetenschappelijk bewezen google het maar eens. Het staat ook in de bijbel dat de tong de macht heeft over leven en dood.

Ge-lul: de uitwerking van subluminale (onderbewuste) boodschappen is zeer beperkt en complexe boodschappen overbrengen op die manier lukt al helemaal niet. De beruchtheid van subluminale boodschappen berust voor 99% op urban myths en het geblaat van paranoïde mafketels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jammer dat je dan nooit een krachtige preek kan horen

Het zijn niet je oren, het ligt ook niet in woorden, het is de Geest. Het is ook niet dat een krachtige preek gegarandeerd mensen bekeert, het is de Heilige Geest die woorden beantwoord, je hebt alleen een krachtige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Van specifiek christelijke muziek houden, zonder zelf christen te zijn, lijkt mij inderdaad enigszins vreemd. Maar toch kan het best, de zalen zitten bij de Matthäuspassion ook helemaal vol. Maar het wil niet zeggen dat iemand die van wiskunde houdt, ook alleen maar naar heel erg wiskundige muziek luistert. Die persoon is meer dan zijn liefde voor wiskunde.

[...]

Amen. Ja Meshuggah en Bach zijn leuk, maar er is genoeg muziek waar ik meer mee heb, en die veel minder wiskundig van aard is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Amen. Ja Meshuggah en Bach zijn leuk, maar er is genoeg muziek waar ik meer mee heb, en die veel minder wiskundig van aard is.

Ik denk dat er een groot gat zit tussen Bach en Lady GaGa. Beiden van een ander muzikaal kaliber knipoog_dicht.gif

Bach was geniaal knipoog_dicht.gif

Wat zou Bach gevonden hebben van de muziek van Lady GaGa?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zou Bach van de Beatles hebben gevonden? Die vraag kan je overigens ook stellen. Mendelssohn had het denk ik verschrikkelijk gevonden hebben, Mahler daarentegen had meteen een symfonie geschreven met elektrische gitaar erin. Wat Bach zou denken weet ik niet.

Ik had het overigens niet over Lady Gaga, ik ging in op een andere opmerking, die het verband tussen iemands interesses buiten de muziek en zijn/haar muzieksmaak in twijfel stelde.

Bach was zeker geniaal, en volgens velen de grootste componist die ooit op deze aarde heeft geleefd. Ook al is hij niet mijn favoriete componist (ook zeker geen hekel aan hem, integendeel, maar ik draai cd's van andere componisten vaker), snap ik de redenering daarachter wel.

Ook al zou ik nooit een cd van haar kopen, vind ik Lady Gaga overigens ook wel tegen het geniale aanzitten, maar dan in een ander opzicht. Het is meer het hele totaalpakket wat ze biedt, want ze heeft toch wel de wereld in haar greep gekregen met haar combinatie van pakkende liedjes en excentriciteit. En anders dan personen als Britney Spears heeft ze het helemaal zelf gedaan. Je kan er van houden, je kan er niet van houden (en tot de laatste mensen hoor ik toch wel), maar je kan moeilijk ontkennen dat dit erg knap is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik vond het artikel juist wel redelijk vergezocht. Net als die hele site trouwens.

De interpretaties zijn inderdaad vergezocht en soms ook gewoon compleet niet onderbouwd, daar ben ik het inderdaad mee eens. Maar als je die clip bekijkt, is het niet zo heel moeilijk om daar wat dingen uit te vissen waar je het als christen niet helemaal mee eens zou zijn.

Nu moet ik bekennen dat ik zelf vrijwel nooit clips kijk, alleen af en toe eens wat van christelijke hardcorepunkbandjes. Ik ben in die zin dus niets gewend. Maar om er eens een heerlijk cliché bij te halen. Ik zou er mijn kinderen absoluut niet naar laten kijken. Het is seksistisch op het sadomachistische af en er worden redelijk wat christelijke symbolen op een nogal aparte manier in gebruikt.

Toch niet heel verwonderlijk als er christenen zijn die daar hun vraagtekens bij zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De clip bevat in de eerste plaats een overdaad aan symbolen/beelden uit de homoscene, meer specifiek de BDSM-scene. Daarnaast is er nog een handje vol katholieke symbolen.

Overigens vind ik het niet heel raar dat een Amerikaanse biseksuele artiest die zich sterk maakt voor homorechten weinig respect toont voor het christendom, maar ik zie er verder geen satanistische samenzwering in of zo.

Misschien is het inderdaad een soort statement tegen katholieke homofobie. In dat geval moet je maar bedenken dat het eigenlijk heel lief bedoelt is. Het is een beetje hetzelfde als de paus iets liefs over homo's zegt. Dat komt ook altijd ongelooflijk rot zijn strot uit. Ik kan overigens niet echt iets zinnigs van de clip maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ik denk het zelf van persoonlijk niet ..ik ben zelf nogal op de lyrics en daar kon ik niks vinden maar toen liet mijn broer een filpje zien op youtube lady gaga illuminatie << moet je gewoon even kijken enzo maakt dingen duidelijk ..

want tegenwoordig zitten de dingen steeds meer in de clips het 666 teken met de hand en het alziend oog plus de pirmides enzo ..

gewoon even kijken enne het blijft altijd je eigen keuze maar wel handig om je ogen enzo open te houden... want heel heel veel zangers en zangeressen doen er aan illuminatie ...

ik zelf luister geen gaga maar ik luister ook meer naar hardrock en matal in vind lady gaga muziek niet egt leuk enzo dus dat scheelt ...XD

maar ik moet toegeven dat de deuntjes wel blijven plakken en aanstekelijk zijn

xxx

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid