Spring naar bijdragen

Huishoudboekje


Aanbevolen berichten

Nou, ik ben net maandag gisteren begonnen met al onze uitgaven opschrijven. En de meterstanden. Gewoon omdat we eens een tijdje willen zien waar precies ons geld heen gaat.

Daarvoor heb ik een doodnormaal schriftje en een pen. Of het werkt weet ik nog niet puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het meerdere keren geprobeerd. En ik heb het niet vol kunnen houden. Dat zal waarschijnlijk komen doordat het erg ontmoedigend is als je als 15 jarige puber ziet dat bijna al je geld naar dingen gaat waarvan je moeder zegt dat het daar eigenlijk niet heen zou moeten gaan.

En nu is het heel makkelijk. Ik pin bijna alles, dus elke maand kan ik zien hoeveel ik bij welke bedrijven heb uitgegeven. En die bedrijven zijn meestal Hoogvliet, Albert Heijn en NS. Minder dan 10% gaat naar andere dingen.


Samengevoegd:

Nu is dat voor mij ook wel makkelijk nu, want ik heb geen cent te makkenpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in mijn agenda zon jaaroverzicht met extra ruimte. Daar schrijf ik op de dag in wat ik waar heb gepind en welke cheque ik voor wie heb uitgeschreven (France!). Dat werkt voor mij: doe niet aan internetbankieren, heb verschillende rekeningenv(nl, fr) en op deze manier weet ik per maand wat er uit gaat en waarheen. alleen tanken vergeet ik nogal eens op te schrijven hamer.gif en dat is best veel geld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb in mijn agenda zon jaaroverzicht met extra ruimte. Daar schrijf ik op de dag in wat ik waar heb gepind en welke cheque ik voor wie heb uitgeschreven (France!). Dat werkt voor mij: doe niet aan internetbankieren, heb verschillende rekeningenv(nl, fr) en op deze manier weet ik per maand wat er uit gaat en waarheen. alleen tanken vergeet ik nogal eens op te schrijven
hamer.gif
en dat is best veel geld.

Nouja, als je ineens 120 euro mist en je hebt volgens je boekje de hele maand niet getankt dan weet je dat dat naar benzine gegaan ispuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zet wat ik aan boodschappen uitgeef in mijn agenda (op de vrijdag), maar ik zoek eigenlijk een systeem waarmee ik alles kan bijhouden, dus ook verzekeringen, auto, hypotheek, gas/water/licht, dat soort dingen. Maar ik vind zo'n boekje zo duf.


Samengevoegd:

En zo'n gedoe.

Voordeel van bijhouden is dat we nu zelden meer dan vijftig euro (25 p.p.p.w.) uitgeven aan eten, dus dat is mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, ben ik ook net daarmee begonnen, en het lijkt best leuk te werken smile.gif Je kunt ook een budget instellen voor bijv. 'Huishouden' (en dan filtert het programma alle bestedingen bij de AH of andere supermarkten eruit) en dan kun je kiezen voor de optie waarbij je een mailtje krijgt wanneer je je budget overschrijdt, of nog daarvoor (kun je ook zelf instellen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfoeh, dat lijkt me allemaal veel werk zeg, hoewel het eigenlijk volgens mij wel goed zou zijn om dat wel te doen. bloos.gif Op reis hou ik zulke dingen trouwens wel strikt bij maar dan heb ik sowieso een dagboek dus kan ik ook makkelijk alles daar in schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Nou ik heb het die maand volgehouden en kwam er vooral achter dat we minder kopen als we opschrijven wat we kopen :+ Dus in die zin zou het nuttig zijn om weer eens te doen, ik geloof dat het ons inderdaad richting de 100 euro scheelt. Wat dus betekent dat wij met z'n twee-enenhalven voor 100 euro aan luxe niet nodige dingen kopen, terwijl mijn man eigenlijk een nieuwe fiets nodig heeft.

.. Waar is dat schriftje..

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid