Glenn 0 Geplaatst 8 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2004 Op verzoek het topic: "Ik zoek een bijbeltekst". Hier kan je je verzoekjes plaatsen m.b.t. het vinden van een bijbeltekst. Weet je niet meer waar het staat maar weet je ongeveer nog wel waar de tekst over gaat? Plaats het dan hier. Het is niet aan te raden dit topic te misbruiken voor het zoeken van een persoonlijke bijbeltekst voor iemand die zich laat dopen etc.. Laat God tot je hart spreken... Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 9 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2004 Ik ben op zoek naar de tekst, waarin (volgens mij door Paulus) wordt geschreven, dat diegene die wel het woord van God horen, maar er niet naar leven verloren gaan. Wie weet waar die staat, want ik wil dat stuk uit de bijbel nader bestuderen. Kan het alleen niet vinden Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 9 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2004 Michiel, bedoel je niet de uitspraak van Jezus in Lucas 6:49: 'Doch wie hoort en het niet doet, is gelijk aan iemand, die een huis op de grond bouwt zonder fundament. Toen de stroom daar tegenaan sloeg, stortte het tersond in en het huis werd één grote bouwval.' Hoewel, misschien ook wel Hebreeën 2:1-4: 'Daarom moeten wij te meer aandacht schenken aan hetgeen wij gehoord hebben, opdat wij niet afdrijven. Want indien het woord, door bemiddeling van engelen gesproken, van kracht is gebleken, en elke overtreding en ongehoorzaamheid rechtmatige vergelding heeft ontvangen, hoe zullen wij dan ontkomen, indien wij geen ernst maken met zulk een heil, dat allereerst verkondigd is door de Here, en door hen, die het gehoord hebben, op betrouwbare wijze ons is overgeleverd, terwijl ook God getuigenis daaraan geeft door tekenen en wonderen en velerlei krachten en door de heilige Geest toe te delen naar zijn wil. ' Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 10 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2004 Bij je vraagstelling moet ik meteen aan de gelijkenis van de zaaier denken: Mtt 13, Mar 4, Luc 8. Via de OnlineBijbel heb ik echter ook de volgende tekst gevonden in Rom 2:13. "Want niet zij, die de Wet horen, zijn rechtvaardig voor God; maar zij, die de Wet volbrengen, zullen gerechtvaardigd worden." Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 12 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2004 Jawel HenkG, dat is idd de tekst die ik zocht . Bedankt! Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 16 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2004 TIP: kijk eerst even op www.biblija.net en klik op 'woorden opzoeken' als je de kernwoorden weet. Link naar bericht Deel via andere websites
pianoplayer 0 Geplaatst 16 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2004 Dat is ook slim ja Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 16 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2004 Weet ik Eru, maar daar kon ik het niet vinden, omdat ik niet het juiste kernwoord had Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 17 juli 2004 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2004 Mike, je kunt gewoon op 'horen' zoeken. Dat is toch het kernwoord in je vraag? Heb ik bij de OnlineBijbel ook gedaan. Deze kun je trouwens bestellen bij Importantia: www.importantia.nl Link naar bericht Deel via andere websites
MiekieMow 0 Geplaatst 26 september 2004 Rapport Share Geplaatst 26 september 2004 Ja, ik zoek dringend een tekst. (als tie bestaat ) Ergens kan ik me herinneren gelezen hebben dat als je zelf niet begrijpt hoe het geloof in elkaar steekt, hoe kan je het dan anderen leren/overtuigen. iig iets in die trend bvd greetz Moi Link naar bericht Deel via andere websites
gabriël 1 Geplaatst 26 september 2004 Rapport Share Geplaatst 26 september 2004 Quote: Op zondag 26 september 2004 14:20:42 schreef MiekieMow het volgende: Ja, ik zoek dringend een tekst. (als tie bestaat ) Ergens kan ik me herinneren gelezen hebben dat als je zelf niet begrijpt hoe het geloof in elkaar steekt, hoe kan je het dan anderen leren/overtuigen. iig iets in die trend bvd greetz Moi Bedoel je de tekst uit Romeinen 10:14-16. Deze geeft de gedachte wel een beetje weer. Of bedoel je de tekst uit Rom 2:17-21, geeft de gedachte vanuit een negatieve kant weer. Ik hoop dat je hiermee snel genoeg geholpen bent. Gabriël Link naar bericht Deel via andere websites
JonathanV 0 Geplaatst 26 september 2004 Rapport Share Geplaatst 26 september 2004 Hmm ik heb dacht ik ooit een keer een tekst gelezen dat hier ongeveer over gaat: Je kan zelf wel alles vragen en bidden ervoor, maar als je het dan niet zelf probeerd heeft het weinig zin. Aangezien je niet weet of iets direct in Gods wil ligt moet je het proberen en kom je er vanzelf achter of het Gods wil is.. Ik meende me te herinneren dat dit ergens in een van Paulus brieven stond, maar ik kan het nergens in het NT terugvinden. Uiteraard stond het anders verwoord, dit hierboven is nog wat ik me er ongeveer over kan herinneren. Link naar bericht Deel via andere websites
gabriël 1 Geplaatst 26 september 2004 Rapport Share Geplaatst 26 september 2004 Ik kan me niet herrineren dat dit in de bijbel staat, waarschijnlijk is het een uitleg die je bij een bepaalde tekst hebt gehad. Ik kan wel een aantal teksten bedenken die mogelijk in die richting dachten, ik hoop dat ie er tussen zit, anders iets meer details van de tekst geven aub. Gabriel horen en doen (mat 7:24-27) bidden en werken (2 Thes 3:1-5) Jacobus 4:13-17 Link naar bericht Deel via andere websites
JonathanV 0 Geplaatst 26 september 2004 Rapport Share Geplaatst 26 september 2004 Dat was idd de uitleg die ik bij een bepaald stukje had.. Bedankt voor de Bijbelverzen, maar helaas zitten ze er niet tussen. Meer details kan ik me niet herinneren, ik zal het NT er nog eens op doorspeuren. Kan best wezen dat het er helemaal niet instaat, toch weet ik het vrijwel zeker dat ik iets in die trant heb gelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
gabriël 1 Geplaatst 26 september 2004 Rapport Share Geplaatst 26 september 2004 Laat me maar weten als je de tekst gevonden hebt, in de tussentijd zoek ik met je mee. Ben namelijk best benieuwd of de bijbel zoiets leert. Gabriël Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 29 september 2004 Rapport Share Geplaatst 29 september 2004 Ik dacht dat er een tekst was waarin stond dat Judas' verraad enzo door God vergeven zou zijn (omdat hij 'gebruikt' was voor de vervulling van het schriftwoord?). Weet iemand daar iets van? Link naar bericht Deel via andere websites
Jona 0 Geplaatst 29 september 2004 Rapport Share Geplaatst 29 september 2004 In Mattheus 27 vanaf vers drie kunnen we lezen dat Judas berouw kreeg. ER staat niet dat hij om vergeving vroeg, maar wel dat hij zich daarna ophing...geen idee of hij daadwerkelijk vergeving vroeg. Maar Jezus zou Jezus niet zijn, als hij Judas' zonden niet zou vergeven als die daarom vroeg. Aangezien we niet weten of Judas om vergeving vroegn, kunnen we geen uitspraak doen over het wel of neit vergeven zijn.. Later, Jona Link naar bericht Deel via andere websites
oikie 0 Geplaatst 26 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2004 Ik zoek de tekst dat zusters hun broeders niet moeten verleiden. Mijn concordantie is echt waardeloos! Ik zoek me een ongeluk, maar vind nooit iets. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 26 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2004 Quote: Op zondag 26 september 2004 17:13:35 schreef gabriël het volgende: [...] Bedoel je de tekst uit Romeinen 10:14-16. Deze geeft de gedachte wel een beetje weer. Of bedoel je de tekst uit Rom 2:17-21, geeft de gedachte vanuit een negatieve kant weer. Ik hoop dat je hiermee snel genoeg geholpen bent. Gabriël Misschien is het voor andere zoekers handig als je de tekstinhoud weergeeft van de genoemde teksten. Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 26 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2004 Quote: Op zondag 26 september 2004 17:18:30 schreef JonathanV het volgende: Hmm ik heb dacht ik ooit een keer een tekst gelezen dat hier ongeveer over gaat: Je kan zelf wel alles vragen en bidden ervoor, maar als je het dan niet zelf probeerd heeft het weinig zin. Aangezien je niet weet of iets direct in Gods wil ligt moet je het proberen en kom je er vanzelf achter of het Gods wil is.. Ik meende me te herinneren dat dit ergens in een van Paulus brieven stond, maar ik kan het nergens in het NT terugvinden. Uiteraard stond het anders verwoord, dit hierboven is nog wat ik me er ongeveer over kan herinneren. Misschien bedoel je de tekst uit Rom 8:26 En evenzo komt de Geest onze zwakheid te hulp; want wij weten niet wat wij bidden zullen naar behoren, maar de Geest zelf pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen. Link naar bericht Deel via andere websites
Joost 0 Geplaatst 26 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2004 En misschien even handig om te vermelden: Credible.nl heeft ook haar eigen online bijbelzoekmachine, daarvoor kun je bovenin op zoeken klikken Link naar bericht Deel via andere websites
Axioma 0 Geplaatst 28 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2004 hoi Oikie Bedoel je een van deze teksten Deuteronomium 22 vers 27 Vervloekt zij, die bij zijn zuster ligt, de dochter zijns vaders of de dochter zijner moeder! En al het volk zal zeggen: Amen. leviticus 20 vers 17 En als een man zijn zuster, de dochter zijns vaders, of de dochter zijner moeder, zal genomen hebben, en hij haar schaamte gezien, en zij zijn schaamte zal gezien hebben, het is een schandvlek; daarom zullen zij voor de ogen van de kinderen huns volks uitgeroeid worden; hij heeft de schaamte zijner zuster ontdekt, hij zal zijn ongerechtigheid dragen groets axioma Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 28 december 2004 Rapport Share Geplaatst 28 december 2004 Weet er iemand soms in welk van de 66 boeken precies stond dat er gezegt word dat de hele bijbel waarheid is of m.a.w dat hij onveranderd zal blijven en dat soort zaken. vroeg ik me gewoon af. groetjes Ann Link naar bericht Deel via andere websites
Ann 0 Geplaatst 28 december 2004 Rapport Share Geplaatst 28 december 2004 ik heb al een stukje gevonden timotheus 2... maar er staat wel AL het egschrift God...en zo is er veel op aarde En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden. 2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig. 3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden, 4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods; 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze. 6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden; 7 [Vrouwkens], die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen. 8 Gelijkerwijs nu Jannes en Jambres Mozes tegenstonden, alzo staan ook deze de waarheid tegen; mensen, verdorven zijnde van verstand, verwerpelijk aangaande het geloof. 9 Maar zij zullen niet meerder toenemen; want hun uitzinnigheid zal allen openbaar worden, gelijk ook [die] van genen geworden is. 10 Maar gij hebt achtervolgd mijn leer, wijze van doen, voornemen, geloof, lankmoedigheid, liefde, lijdzaamheid. 11 [Mijn] vervolgingen, [mijn] lijden, zulks als mij overkomen is in Antiochie, in Ikonium [en] in Lystre; hoedanige vervolgingen ik geleden heb, en de Heere heeft mij uit alle verlost. 12 En ook allen, die godzaliglijk willen leven in Christus Jezus, die zullen vervolgd worden. 13 Doch de boze mensen en bedriegers zullen tot erger voortgaan, verleidende en wordende verleid. 14 Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en [waarvan] u verzekering gedaan is, wetende, van wien gij het geleerd hebt; 15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is. 16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; 17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 28 december 2004 Rapport Share Geplaatst 28 december 2004 De eerste tekst die in me opkomt is: 18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn. (Openbaringen 22:18,19) Alleen denk ik dat deze tekst alleen over het boek Openbaringen gaat en niet over de hele Bijbel. [edit] P.S. Ann, de tekst die jij hierboven plaatste is 2 Timoteüs 3 Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten