Spring naar bijdragen

Voetbal [4]


Aanbevolen berichten

Quote:

Precies.. dat is et em juist!

Met 11 man had ik Ajax echt wel zien winnen

Wel nee. Ze speelde weer dramatisch slecht. Weer geen lijn, schop de bal naar voren, Enoh teveel fouten (hoelang staat hij nog in de basis?), De Jong onzichtbaar, Suarez en Hamdaoui moeten elke wedstrijd aan elkaar wennen. Niemand bij Ajax speelt momenteel goed, zijn hopeloos uit vorm en geen enkele lijn en overtuiging in het spel. Die eerste goal slapende verdediging, tweede had Stekenlenburg moeten hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Enoh heb ik al eerder aangegeven dat ie niet echt mee kan komen. Ballen afpakken gaat em meestal goed af, maar opbouwend stelt het echt niks voor. Ook teveel overtredingen die niet nodig zijn. zoals de 1-0.. die kwam uit een vrije trap die Enoh had veroorzaakt.

Ik zou Lindgren daar een kans geven, of Tainio.

Suarez en El Hamdaoui moeten ook veel meer brengen dan ze nu doen. Ze zijn effectief, want scoren veel, maar dat moet veel beter gaan lopen, dan scoren ze veel meer.

Bij die eerste goal stond vooral Ooijer te slapen. Zo'n bal mag je tegenstander NOOIT meer binnenwerken. Ooijer is goed voor tegen de grote ploegen, maar tegen die kleintjes kan ie zich niet meer motiveren ofzo lijkt het wel. Teveel fouten.

de Jong is het hele seizoen al onzichtbaar. Ik snap niet waarom de Zeeuw daar niet standaard speelt of Eriksen een kans krijgt.

Gelukkig valt de blessure van Stekelenburg mee, want door de blessure van Vermeer zijn er weinig goede opties meer.

Verhoeven had een aantal goede reddingen, maar maakte een allerminst zekere indruk. ff wachten.... PIZZA widegrin.gif Als Jol moeite had dat Mido dik was, mag Verhoeven zeker af gaan vallen zeg..

Verder zat er gisteren ook zeker geen lijn in.

Maar met 11 man had Ajax een mannetje meer vooruit gehad.. Dat scheelt een hoop tegen zo'n goed verdedigende ploeg


Samengevoegd:

Lees net dat Anita niet geschorst wordt.. en volkomen terecht


Samengevoegd:

Plus dat je niet kan ontkennen dat Wegereef zijn stempel op de wedstrijd heeft gedrukt.. Als hij de juiste beslissingen genomen had, had Ajax gewonnen. Had hij Ajax twee strafschoppen gegeven en had hij Wattamaleo met rood van het veld gestuurd vanwege die schandalige trap (TOT 2 KEER TOE) Op de enkels van Enoh. Maar nee meneer Wegereef doet daar niks.. en als Enoh daar wat van zegt, geeft ie Enoh geel?! Echt on-be-grijpelijk nooo.gif

Zo'n man moeten ze voor de rest van het seizoen lekker de topklasse gaan laten fluiten.. Een schande voor het Nederlandse voetbal die Jan Wegereef

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grutjes zeg, nu is Lodeiro wéér geblesseerd geraakt. Net op het moment dat hij weer terug kon aansluiten en zijn rentree weer zou kunnen maken.

Voor de winterstop zien we hem niet meer terug.

Ik ga uit van half februari. Dood- en doodzonde. cry.gif

Dan zou ik graag deze opstelling willen zien:

Stekelenburg

vd Wiel Alderweireld Vertonghen Blind

--------------Anita------------------

---Eriksen -------------------Lodeiro

-- Suarez ------ El Hamdaoui -Emanuelson .

Mod-edit: Cursief woord neergezet als vervanging voor een woord dat op dit forum niet zo heel erg gepast is. Gelieve hierop te letten. Dank u.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wel nee. Ze speelde weer dramatisch slecht. Weer geen lijn, schop de bal naar voren, Enoh teveel fouten (hoelang staat hij nog in de basis?), De Jong onzichtbaar, Suarez en Hamdaoui moeten elke wedstrijd aan elkaar wennen. Niemand bij Ajax speelt momenteel goed, zijn hopeloos uit vorm en geen enkele lijn en overtuiging in het spel. Die eerste goal slapende verdediging, tweede had Stekenlenburg moeten hebben.

Juist. Totaal geen lijn te bekennen, zoals het al vanaf minuut één sinds de komst van Jol is dat er geen enkele lijn in het spel zit.

Enoh en De Jong kunnen het niveau niet aan of staan op de verkeerde positie. De Jong moet banken en kan dan Eriksen in de tweede helft vervangen die een beetje half op rechts staat. ( in mijn opstelling )

Enoh kan het niveau totaal niet aan. Tegen een ploegje als Excelsior ( met alle respect hoor ) komt hij tig keer in de problemen. Zet Anita op die positie, Blind op linksback en het zal dan waarschijnlijk een stuk beter gaan. Maar ja, Jol staat niet open voor veranderingen.

Nu had Enoh de scheidsrechter wel tegen, maar dat hij het niveau zélf ook niet aankan is idd waar. Ongelofelijk, wat kwam hij tekort.

De opdracht van Jol is zoals je zegt: 'schop die bal naar voren'. En dan maar hopen op een klasseflits van Suarez of El Hamdaoui.

Dat Jol het nog steeds niet ziet is onbegrijpelijk.

Suarez en El Hamdaoui, totaal geen chemie tussen hun. Soms lijkt het alsof, maar teveel keer zijn ze uit op eigen succes. Dat El Hamdaoui dat doet, is denk ik omdat hij zich ongekend ergert aan Suarez.

Zelden zo'n egotripper gezien als Suarez. Ik zou bijna zeggen: Jol, bescherm hem en wissel hem een keer.

Maar dat laatste zal Jol nooit doen. Hij rekent op Suarez, na van achteruit de lange ballen te hebben gegeven.

Stekelenburg had die bal idd moeten hebben. Daarbij is hij natuurlijk wel beter dan Verhoeven, al is het zeker geen betere lijn keeper, maar Stekelenburg mag dan wellicht slecht zijn in de lucht op hoge ballen, Verhoeven liet in zijn half uurtje tegen Excelsior zien dat hij daarin nog slechter en onzekerder is.

Ik hoop maar dat Stekelenburg snel weer genezen is.

Door het uitvallen van Anita ging Jol wéér maar een keertje met Emanuelson op linksback spelen. Ik vraag me af: 'wil die Hagenees nou écht tegen problemen oplopen?' Het is te gek om los te lopen, maar Jol moet toch ook inzien dat dat helemaal niet de plek is voor Emanuelson. Emanuelson voelt zich ontzettend slecht op die plek.

Véél logischer was geweest dat Blind de plek op linksachter had ingenomen. Wat heeft Jol toch tegen Blind? Daley Blind kan het niveau van Ajax met gemak aan, maar waarom krijgt hij ( die op linksback véél beter kan spelen dan Emanuelson ) niet de kans om te laten zien wat hij kan. De spaarzame keren dat hij mocht invallen onder Jol vond ik hem meteen één van de betere. Een échte back, die trouwens ook op sommige andere plekken perfect kan spelen.

Woensdag thuis tegen Heerenveen vrees ik het duel Anita - Beerens. Beerens zal veel buitenom gaan en het is maar te hopen dat Anita dan genoeg rugdekking krijgt, anders wordt het maar weer eens bibberen.

De invalbeurt van Mido vond ik tegen de perfectie aan. Voetballend moet hij nog véél sterker worden, maar hij is fysiek ijzersterk en kopte de ballen perfect door op o.a. Suarez. Geweldig dat Mido er weer zit aan te komen. Zijn invalbeurt was een stuk beter dan tegen NAC. Hieruit blijkt maar weer dat hij er zéér serieus mee bezig is. Ik voorzie binnen niet al te lange tijd een basisplaats.

Mido is een héle slimme speler, waarvan het lot van de doorkopbal op Suarez ( die toen vrij voor de doelman stond ) de winnende treffer had verdiend.

Ik ben ontzettend benieuwd wat Jol gaat doen als hij weer helemaal terug is.


Samengevoegd:

Ik las op het Ajax-netwerk topic een zin wat druipt van het sarcasme:

Een aantal details zijn nog niet helemaal goed maar voor de rest is Jol prima.

rofl.gifrofl.gifrofl.gif

Haha. Een aantal details zijn wél in orde en de rest niet. Maar het sarcasme was mooi gedaan van die persoon. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

kun je op internet ook herhalingen van nos voetbal zien?

ik heb helaas alles gemist, en die 10-0 , hoewel erg zielig is dermate historisch dat ik dat eigenlijk toch wel wil zien.

Youtube en dan zoeken naar "samenvatting psv feyenoord". De NOS samenvatting is >= 10 minuten dus daaraan herkenbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heb ik me weer zitten ergeren vandaag zeg!

Enoh krijgt een klap in zijn gezicht.. Geen hond die het ziet, het mag allemaal maar. Als hij daar kwaad om wordt krijgt ie zelf de waarschuwing!?!? Hoe krom kan het zijn zeg? EXACT dezelfde situatie als tegen Excelsior. Tot 2 keer toe een tackle die met rood bestraft had moeten worden.. Natuurlijk zien ze niks.. Enoh wordt er (TERECHT) kwaad over en HIJ krijgt geel!?!?

Het is triest, heel erg erg triest om het niveau van de scheidsrechters te zien dit seizoen. Ik dacht vorig seizoen dat het niet heel veel slechter kon, maar blijkbaar heb ik ze weer overschat daar in Zeist! nooo.gifdis.gifnosmile.gif

Overigens prima overwinning verder

Ooijer moet gewoon weer op de bank en alleen spelen tegen de grote ploegen. Het is leuk dat ie scoort enzo, maar verdedigend was het niet fraai. die goal was duidelijk zijn fout. Net als de 1-0 van Excelsior vorige week! Die jongen moet je niet laten spelen tegen die kleine teams

Link naar bericht
Deel via andere websites

En toch, Mister L, is het een feit dat het hele elftal slechts presteert bij de gratie van Suarez. En als hij een slechte dag heeft, presteert iedereen slecht. Het is een heel armzalig elftal met slecht Suarez als lichtpuntje. Zelfs El Hamdaoui is niet echt een topspeler. O, en Stekelenburg, die is natuurlijk wél goed.

PSV vind ik ook niet geweldig qua elftal, maar die hebben wel een veel bredere selectie en in de breedte ook sterker. Ik vind FC Twente het leukste voetbal spelen dit seizoen, tot nu toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En toch, Mister L, is het een feit dat het hele elftal slechts presteert bij de gratie van Suarez. En als hij een slechte dag heeft, presteert iedereen slecht. Het is een heel armzalig elftal met slecht Suarez als lichtpuntje. Zelfs El Hamdaoui is niet echt een topspeler. O, en Stekelenburg, die is natuurlijk wél goed.

Niet mee eens.

Suarez is al een paar weken niet in vorm, maar het elftal blijft wel scoren, het spel is niet geweldig, maar dat is het ook lang niet altijd als Suarez wel in vorm is

Quote:
PSV vind ik ook niet geweldig qua elftal, maar die hebben wel een veel bredere selectie en in de breedte ook sterker. Ik vind FC Twente het leukste voetbal spelen dit seizoen, tot nu toe.

Psv is in de breedte miss iets sterker ja,

al is een bank met Eriksen, Lodeiro, Alderweireld, Sulejmani, Mido en Lindgren ook niet verkeerd al zeg ik het zelf knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

Het is een heel armzalig elftal met slecht Suarez als lichtpuntje. Zelfs El Hamdaoui is niet echt een topspeler. O, en Stekelenburg, die is natuurlijk wél goed.

Dat is een opmerking die nergens op slaat.

van der Wiel is 1 van de beste jonge rechtbacks die er op dit moment lopen.

Vertonghen is misschien we de beste centrale verdediger in de eredivisie, niet onlogisch dat Arsenal en Barcelona hem willen hebben.

Stekelenburg behoort nu al tot de beste keepers op de wereld, logisch dat Man Utd hem wil hebben als opvolger van van der Sar.

de Zeeuw is gewoon Europese top, alleen mist hij nu de vorm. De laatste weken gaat het gelukkig al beter.

El Hamdaoui is dus wel top. hij bewijst het elke week weer en nog durf je het te ontkennen? Hij speelt pas een paar weken bij Ajax en nu al is er interesse.. ook niet onterecht gezien zijn talent.

Eriksen.. 1 van de grootste talenten op de Nederlandse velden.. Begint ook weer in vorm te raken.

Sulejmani.. Tot nu toe geflopt, maar ik geloof nog steeds in hem en hij gaat het dit seizoen gewoon waarmaken.

Alderweireld.. de opvolger van Vertonghen, zeker in staat om net zo goed te worden.

En laat ik een aantal jeugdspelers maar even voor wat ze zijn, omdat die nog niet in het eerste spelen..

Dat noem ik geen armzalig elftal

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet mee eens.

Suarez is al een paar weken niet in vorm, maar het elftal blijft wel scoren, het spel is niet geweldig, maar dat is het ook lang niet altijd als Suarez wel in vorm is

Ajax speelt al weken beroerd voetbal. Dat de uitslagen dna positief uitvallen, wil niet veel zeggen.

Quote:
Psv is in de breedte miss iets sterker ja,

al is een bank met Eriksen, Lodeiro, Alderweireld, Sulejmani, Mido en Lindgren ook niet verkeerd al zeg ik het zelf
knipoog_dicht.gif

Sulejmani is nog steeds niet op niveau, Eriksen is te vroeg gebracht en moet het eerst nog maar 's bewijzen, Alderweireld vind ik helemala niets, Mido is een afgeserveerde dikzak, Lindgren vind ik ook niet boeiend. Mwah... Ik vind de selectie van PSV overigens ook niet per se heel smaakvol hoor, hoewel ik het geweldig vind dat Reis zo goed speelt.

Quote:
Dat is een opmerking die nergens op slaat.

Ik vind van wel.

Quote:
van der Wiel is 1 van de beste jonge rechtbacks die er op dit moment lopen.

Ik vond 'm vorig seizoen en met name op de WK érg goed, maar hij heeft nu een terugval en speelt bepaald niet erg goed. Hopelijk komt dat weer.

Quote:
Vertonghen is misschien we de beste centrale verdediger in de eredivisie, niet onlogisch dat Arsenal en Barcelona hem willen hebben.

Maar ik vind 'm de laatste tijd vooral voetballend heel zwak. Ajax hanteert opeens met grote regelmaat de lange bal: alle ballen op Suarez, lange halen, snel thuis. En daar doet Vertonghen ook aan mee.

Quote:
Stekelenburg behoort nu al tot de beste keepers op de wereld, logisch dat Man Utd hem wil hebben als opvolger van van der Sar.

Correct.

Quote:
de Zeeuw is gewoon Europese top, alleen mist hij nu de vorm. De laatste weken gaat het gelukkig al beter.

De Zeeuw vind ik absoluut nog geen Europese top en ik moet eerst nog maar 's zien dat hij zich overeind houdt bij een Europese topclub.

Quote:
El Hamdaoui is dus wel top. hij bewijst het elke week weer en nog durf je het te ontkennen? Hij speelt pas een paar weken bij Ajax en nu al is er interesse.. ook niet onterecht gezien zijn talent.

Ik vind het wel onterecht. Hij heeft absoluut kwaliteiten, maar totaal niet in de orde van een Suarez - hoewel Suarez wel een héél vervelend kereltje is als het even niet lukt, daar gaat hij bij een topclub op afgerekend worden als hij niet uitkijkt. Ik vind ook dat het nogal een dure speler is: veel geld voor iemand die he-le-maal niets met zijn linkerbeen kan en niet de absolute topkwaliteiten heeft om dat te verbloemen.

Quote:
Eriksen.. 1 van de grootste talenten op de Nederlandse velden.. Begint ook weer in vorm te raken.

Niet zo opportunistisch nu. Laat Eriksen zichzelf eerst maar eens bewijzen.

Quote:
Sulejmani.. Tot nu toe geflopt, maar ik geloof nog steeds in hem en hij gaat het dit seizoen gewoon waarmaken.

Duurste speler ooit voor Ajax of zo? En vre-se-lijk geflopt. Overigens denk ik niet dat dat alleen zijn schuld is en ik vind het nog jammer ook, want ik vond het oprecht een leuke speler. Ik vrees niet dat hij het nog waar gaat maken.

Quote:
Alderweireld.. de opvolger van Vertonghen, zeker in staat om net zo goed te worden.

Tot nu toe vind ik hem gruwelijk overschat.

Quote:
En laat ik een aantal jeugdspelers maar even voor wat ze zijn, omdat die nog niet in het eerste spelen..

Die hebben nog niets bewezen dus daar kun je nog niets over zeggen. Dat is wat je bedoelt, hoop ik?

Quote:
Dat noem ik geen armzalig elftal

Jawel. Ajax heeft in theorie heel goede voetballers, maar ik vind het elftal samengevoegd erg armzalig.

PSV vind ik ook niet heel geweldig, hoewel ik Afellay, Lens, Reis en Toivonen goed vind (met name Reis). PSV heeft vooral achterin niet altijd even sterke spelers staan. De voorhoede vind ik wel erg sterk.

FC Twente speelt volgens mij objectief het beste en leukste voetbal. En dat vind ik erg knap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ajax speelt al weken beroerd voetbal. Dat de uitslagen dna positief uitvallen, wil niet veel zeggen.

Was ook niet helemaal het punt dat ik wilde maken, geeftniet smile.gif

[...]

Quote:
Sulejmani is nog steeds niet op niveau,

Klopt, maar je ziet em elke week groeien, dat vind ik positief

Quote:
Eriksen is te vroeg gebracht en moet het eerst nog maar 's bewijzen,

Te vroeg weet ik niet, maar bewijzen moet ie zich inderdaad zeker nog!

Quote:
Alderweireld vind ik helemala niets,

Vind ik vind ik niet echt een objectieve onderbouwing.. Dat is gebaseerd op een persoonlijke mening. Ik vind Affelay ook een irritant ventje, maar betekend niet automatisch dat ie niet kan voetballen ofzo.. want het is een geweldige voetballer.

Quote:
Mido is een afgeserveerde dikzak

Dat zal de tijd moeten leren smile.gif

Als ie 4 keer achter elkaar de winnende goal maakt issie opeens een held.. je weet hoe dat gaat i het voetbal

Quote:
Lindgren vind ik ook niet boeiend.

Opnieuw niet erg overtuigend onderbouwd smile.gif Prima vervanger voor de Zeeuw of Enoh imo

Quote:
Ik vond 'm vorig seizoen en met name op de WK érg goed, maar hij heeft nu een terugval en speelt bepaald niet erg goed. Hopelijk komt dat weer.

Opnieuw.. dat betekend niet dat het geen goede voetballer is. Messi heeft ook zn mindere dagen, maar betekend niet dat ie dan meteen niet goed meer is of hij 'armzalig' is

Quote:
Maar ik vind 'm de laatste tijd vooral voetballend heel zwak. Ajax hanteert opeens met grote regelmaat de lange bal: alle ballen op Suarez, lange halen, snel thuis. En daar doet Vertonghen ook aan mee.

Verschil is dat Vertonghen als 1 van de weinigen WEET wannéér hij zulke ballen kan geven. En hij legt ze ook precies op maat neer, hoe groot de afstand ook is. Alderweireld heeft dat ook, maar speelt helaas niet.

Natuurlijk moet niet elke aanval er zo uit gaan zien, want dat werkt ook niet, dat klopt.

Maar Vertonghen laat zich dit seizoen opnieuw als sterkhouder zien. Zo goed als eind vorig seizoen issie inderdaad nog niet, maar daar heeft heel Ajax last van

Quote:
De Zeeuw vind ik absoluut nog geen Europese top en ik moet eerst nog maar 's zien dat hij zich overeind houdt bij een Europese topclub.

Daar zullen we dan miss wel nooit achterkomen knipoog_dicht.gif

Quote:
Ik vind het wel onterecht. Hij heeft absoluut kwaliteiten, maar totaal niet in de orde van een Suarez

Het is ook onterecht dat je hem vergelijkt met Suarez.. een groter verschil in type spelers is er niet denk ik

Quote:
hoewel Suarez wel een héél vervelend kereltje is als het even niet lukt, daar gaat hij bij een topclub op afgerekend worden als hij niet uitkijkt.

Jammer dat de sticker die iemand opgeplakt krijgt voor altijd zal blijven zitten.

Als IEMAND zich verbeterd heeft en opzichte van twee jaar terug is het Suarez wel.

Vorige seizoen ook al een keer aangegeven. Hij is minder egoistisch (al is het soms nog teveel), maakte bijna geen schwalbes meer in 'de 16' en is een echte leider geworden. Zijn instelling is zoveel verbetert.. daardoor heeft hij zich ook beter kunnen ontwikkelen en is hij nog beter geworden.

Quote:
Ik vind ook dat het nogal een dure speler is: veel geld voor iemand die he-le-maal niets met zijn linkerbeen kan en
niet
de absolute topkwaliteiten heeft om dat te verbloemen.

Dus omdat hij niks met zijn linkervoet kan is het een slechte speler?? Ik denk dat wat hij met zijn rechtervoet heef laten zien wel voor zich spreekt

Quote:
Niet zo opportunistisch nu. Laat Eriksen zichzelf eerst maar eens bewijzen.

Klopt

Quote:
Duurste speler ooit voor Ajax of zo? En vre-se-lijk geflopt. Overigens denk ik niet dat dat alleen zijn schuld is en ik vind het nog jammer ook, want ik vond het oprecht een leuke speler. Ik vrees niet dat hij het nog waar gaat maken.

Ik geloof er nog in..

En idd is hij er niet als enige schuldige aan.. Hij werd door van Basten totaal verpest. Dat neem ik em nu nog schuldig

[...]

Quote:
Tot nu toe vind ik hem gruwelijk overschat.

Waar baseer je dat op?

Quote:
Die hebben nog niets bewezen dus daar kun je nog niets over zeggen. Dat is wat je bedoelt, hoop ik?

Klopt smile.gif

Quote:
FC Twente speelt volgens mij objectief het beste en leukste voetbal. En dat vind ik erg knap.

Toch ook niet helemaal waar.

Het beste zou kunnen, maar het leukste zeker niet.. Zijn ook een stuk minder dan vorig seizoen.

Het leukste voetbal komt imo van Utrecht en Den Haag

Link naar bericht
Deel via andere websites

Matige wedstrijd van Ajax, begonnen pas te laat met voetballen nooo.gif

Wat de Jong nog in het veld doet snap ik niet, wat was die weer slecht!

Terecht dat Alderweireld scoorde, hopelijk blijft ie nu in de basis.

Verder was El Hammie helaas onzichtbaar en was Suarez weer wat ongelukkig. Onterechte nederlaag, gelijkspel was eerlijker geweest.

Nogmaals.. Ajax speelde gewoon te matig. Erg jammer

Howard Webb maakte weer een blunder.. Ibrahimovic maar geel geven voor die schop van achteren.. dat was natuurlijk een rode kaart.

En Ronaldo had ie juist geel moeten geven voor die schwalbe!

Maarja.. dat ie niet alles goed in kan schatten.. wisten we al knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Matige wedstrijd van Ajax, begonnen pas te laat met voetballen
nooo.gif

Niets nieuws onder de zon... Is al 2 jaar zo, daar raak je aan gewend. not_happy.gif

Quote:
Wat de Jong nog in het veld doet snap ik niet, wat was die weer slecht!

Viel best aardig in. Defensie van Auxerre stond goed, Enoh moet helemaal niet spelen. Veel te veel balverlies en agressie in zijn spel.

Quote:
Verder was El Hammie helaas onzichtbaar en was Suarez weer wat ongelukkig.

Suarez is hopeloos uit vorm en El Hamdaoui wil het allemaal veel te mooi doen. Teveel naar het midden trekken door Suarez en Sulemani en dan is het te druk. Tweede helft tempo omhoog en redelijk aanvalsspel, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Quote:
Onterechte nederlaag, gelijkspel was eerlijker geweest.

Mwah, als je niet oplet en de tegenpartij is slim met 1) versieren van een vrije trap en 2) het snel nemen daarvan moet je niet klagen. Je bent gewoon stom bezig dat je niet voor de bal gaat staan met 1-1 op het bord en 4 minuten te gaan. Neemt niet weg dat het een onterechte vrije trap was en buitenspel, maar er moet wat meer sluwheid in het spel komen. Dat heeft Ooijer dan wel door zijn ervaring.

Quote:
Nogmaals.. Ajax speelde gewoon te matig. Erg jammer

Nogal, want weer is Ajax afhankelijk van andere resultaten. Een miniscuul lichtpuntje is dat Madrid zeer sterk aan het seizoen begon en toch in de CL wat minder draait. Verwacht daar ook verlies tegen, dan te hopen dat in Milaan een gelijkspel eruit komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Neemt niet weg dat het een onterechte vrije trap was en buitenspel,

Vandaar dat ik het ook onterecht vond knipoog_dicht.gif

Snap ook niet dat de grensrechter het niet zag.. die stond er toch behoorlijk dichtbij!

Quote:
maar er moet wat meer sluwheid in het spel komen.

True

Quote:
Dat heeft Ooijer dan wel door zijn ervaring.

Al vond ik Ooijer de laatste 2 wedstrijden in de competitie niet al te best.. maar zoals ik al eerder aangegeven heb moet je hem de grote wedstrijden laten spelen, dan staat ie er meestal. Rest vd wedstrijden gewoon Alderweireld erin!

Hoop inderdaad dat er tegen 1 van de 2 nog punten gepakt kunnen worden en dat Auxerre niet gaat stunten en 2 keer verliest.. maar zoals je zei.. helaas weer eens afhankelijk van wat anderen doen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Wat een baggerweekend zeg.. Zo'n slechte wedstrijd weer van Ajax.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat Ajax El Hamdaoui beter niet had kunnen kopen. Ntuurlijk is het een geweldige spits, maar hij zorgt ervoor dat Suarez zijn spelletje niet kan spelen.. Suarez krijgt veel te weinig ruimte. Ajax had meer een type Pantelic moeten halen. Een bikkel, eentje die ruimte geeft aan Suarez.

Ook ruimte aan de Jong. Pantelic liet de Jong goed voetballen.

De Jong maakt nu helemaal niks klaar.. erg jammer.

Bestuurlijk is het ook een zootje. Ik ben het eens met Johan Cruijff dat er meer oud-spelers betrokken moeten gaan worden. Mensen die de club in het hebben. Die werken volgens de Ajax-filosofie. zelf opgeleide spelers.. buitenspelers.. 4-3-3... aantrekkelijk aanvallend voetbal.

Ik las laatst dat er de laatste jaren 100 miljoen is uitgegeven. Dat is gewoon niet des Ajax'.

Ik hoop dat er snel wat gaat veranderen. Anders zie ik het somber in

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jol is een *knip* die overal klaagt en *knipt* en overal alleen maar veel geld wil uitgeven. Laatst had hij het ook over een zak van 10 miljoen euro en aankopen die hij dan wilde doen. Hij moet er maar 's voor zorgen dat jonge spelers beter worden en dat de spelers die hij nu tot zijn beschikking heeft gaan functioneren. En áls hij dan aankopen mag doen, koopt/haalt hij een zinloze spits (El Hamdaoui) en een moddervette, uitgerangeerde idioot (Mido).

Admod note: Let, ondanks frustratie met bepaalde voetballers, toch wat op taalgebruik alsjeblieft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat Mido niet gekocht is (daarom plaats ik de nuancering 'gehaald' erbij). Mido is een te dikke speler die jarenlang wanprestaties heeft geleverd en voor de kerst zeker niet meer in vorm komt (maar wel weer opvalt met een halve kopstoot en een elleboogstoot). Lekker is dat. Hij wordt geloof ik per wedstrijd betaald, maar hij is sowieso geen geld waard bij zo'n club, wat mij betreft.

Wat betreft de buitenspelers: misschien had Jol dan niet voor veel geld El Hamdaoui moeten halen, maar buitenspelers? En misschien hadden ze Rommedahl niet zo makkelijk moeten laten gaan en gewoon een betere aanbieding moeten doen? Ik vind wat je nu zegt onzin, Mister L, met al dat geld wat al besteed is aan spelers hadden ze echt wel een betere selectie kunnen kopen met spelers die heel wat beter zijn dan de uitgerangeerde malloten die ze nu gehaald hebben (onder Van Basten en Jol). Waarom Ooijer op de loonlijst zetten als je met dat salarisgeld ook een jonge, talentvolle speler kunt kopen of iemand uit je eigen jeugd meer kansen kunt geven? Waarom Mido halen terwijl je in je eigen jeugd echt wel een speler hebt die beter is dan Mido nu is. Waarom wel El Hamdaoui halen (waarna vervolgens blijkt dat hij Suarez in de weg staat en de transferwaarde van de laatste nu opeens tien of twintig miljoen euro lager ligt) en geen goede buitenspelers (en vervolgens wél klagen over het gebrek eraan)?

Wanbeleid noem je zoiets.

En Ajax krijgt nog een groot probleem. Er komt een nieuwe regel aan dat je maar 25 spelers in je selectie mag hebben. Dat betekent bij Ajax (met zo'n 50/60 spelers onder contract) dat meer dan de helft alleen maar op de tribune mag zitten als ze niet op tijd verkocht raken, waardoor ze dus ook geen reet meer waard zijn. Het gaat nog leuk worden...


Samengevoegd:

En sinds wanneer mag je het woord 'zeiken' niet meer gebruiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet dat Mido niet gekocht is (daarom plaats ik de nuancering 'gehaald' erbij). Mido is een te dikke speler die jarenlang wanprestaties heeft geleverd en voor de kerst zeker niet meer in vorm komt (maar wel weer opvalt met een halve kopstoot en een elleboogstoot). Lekker is dat. Hij wordt geloof ik per wedstrijd betaald, maar hij is sowieso geen geld waard bij zo'n club, wat mij betreft.

Wat betreft de buitenspelers: misschien had Jol dan niet voor veel geld El Hamdaoui moeten halen, maar buitenspelers? En misschien hadden ze Rommedahl niet zo makkelijk moeten laten gaan en gewoon een betere aanbieding moeten doen? Ik vind wat je nu zegt onzin, Mister L, met al dat geld wat al besteed is aan spelers hadden ze echt wel een betere selectie kunnen kopen met spelers die heel wat beter zijn dan de uitgerangeerde malloten die ze nu gehaald hebben (onder Van Basten en Jol). Waarom Ooijer op de loonlijst zetten als je met dat salarisgeld ook een jonge, talentvolle speler kunt kopen of iemand uit je eigen jeugd meer kansen kunt geven? Waarom Mido halen terwijl je in je eigen jeugd echt wel een speler hebt die beter is dan Mido nu is. Waarom wel El Hamdaoui halen (waarna vervolgens blijkt dat hij Suarez in de weg staat en de transferwaarde van de laatste nu opeens tien of twintig miljoen euro lager ligt) en geen goede buitenspelers (en vervolgens wél klagen over het gebrek eraan)?

Wanbeleid noem je zoiets.

En Ajax krijgt nog een groot probleem. Er komt een nieuwe regel aan dat je maar 25 spelers in je selectie mag hebben. Dat betekent bij Ajax (met zo'n 50/60 spelers onder contract) dat meer dan de helft alleen maar op de tribune mag zitten als ze niet op tijd verkocht raken, waardoor ze dus ook geen reet meer waard zijn. Het gaat nog leuk worden...


Samengevoegd:

En sinds wanneer mag je het woord 'zeiken' niet meer gebruiken?

Ik ben het ook met je eens dat het geld de afgelopen jaren beter besteedt had moeten worden. Dus snap niet waar je vandaan haalt dat ik onzin praat.

Het is een feit dat de selectie nu niet voldoet om het Ajax-spel te spelen. Ik constateer daarmee alleen maar een feit.. een gegeven. Verder niks

Ooijer ben ik sowieso geen fan van, inderdaad beter iemand uit de jeugd de kans geven. Mido vind ik een goede pinchhitter, niet meer dan dat. En Tainio hadden ze ook niet moeten halen. Genoeg keuzes op het middenveld lijkt me.

Ajax moet wat meer gaan luisteren naar Cruijff. Hij mag dan af en toe flink zeiken, hij weet waar hij over praat

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke wedstrijd tussen Ajax en psv...

De 0-0 is denk ik een terechte uitslag. Ajax 1e helft beter, psv 2e helft.

Toch jammer dat Ajax WEER geen strafschop kreeg, terwijl het er wéér duidelijk eentje was. nooo.gif

Rare actie van Suarez, die bakkal in zn schouder beet. Hij bijt zich letterlijk vast in zn tegenstander puh2.gif Zonder gekheid, dit gaat nog wel een staartje krijgen ben ik bang.

Die rode kaart van Lindgren was wel erg zwaar gestraft. Natuurlijk was de bal al lang weg, maar het was geen doodsschop ofzo.

Verder een geniaal schot van Suarez van eigen helft! Zag em er zo invliegen.. helaas zat isaksson er nog tussen

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid