Spring naar bijdragen

Voetbal [4]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Nou, nu jij het startsignaal fluit, laat ik dan maar aftrappen: AJAX
party.gif
AJAX
party.gif
AJAX
party.gif

Zo zo, heb je ook zo genoten van het waanzinnig goede positiespel? rofl.gifrofl.gif

Afgezien van de schitterende goal van De Zeeuw ( die trouwens sterker dan ooit speelde, zelden zo goed gezien van hem ) en het doelpunt van Suarez ( die ongekend irritant, voor de zoveelste keer, bezig was ) waren er weinig dingen waar er genoten van kon worden.

De rode kaart voor Ooijer vond ik twijfelachtig. Wat ging die spits van Auxerre makkelijk liggen. Ik kan het Ooijer wel vergeven.

Jol, ga nu eens werken aan het positiespel. Dat slaat namelijk nergens op, al sinds jouw komst.

Oleguer is trouwens een échte bikkel, wat een held zeg, speelt hij met een gebroken neus gewoon verder.

Alsof het niets is. Magistraal. Natuurlijk is het wel klote dat hij een gebroken neus heeft, maar het feit dat hij verder speelde, zegt zéér veel over hem. Een absolute held.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb met softbal eens mijn schouder uit de kom geslagen. Nadat deze terug geschoten was, heb ik 5 min. gezeten, en daarna weer mee gedaan met softbal. Ben ik nu ook een held?
puh2.gif

Wat ik wil zeggen, hij wordt grof betaald, dan mag hij best wel tegen een stootje pijn kunnen
smile.gif

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zo zo, heb je ook zo genoten van het waanzinnig goede positiespel?
rofl.gifrofl.gif

Quote:
Jol, ga nu eens werken aan het positiespel. Dat slaat namelijk nergens op, al sinds jouw komst.

Ja precies.. lekker consequent enzo..


Samengevoegd:

Quote:

Ik heb met softbal eens mijn schouder uit de kom geslagen. Nadat deze terug geschoten was, heb ik 5 min. gezeten, en daarna weer mee gedaan met softbal. Ben ik nu ook een held?
puh2.gif

Wat ik wil zeggen, hij wordt grof betaald, dan mag hij best wel tegen een stootje pijn kunnen
smile.gif

x2

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De rode kaart voor Ooijer vond ik twijfelachtig. Wat ging die spits van Auxerre makkelijk liggen. Ik kan het Ooijer wel vergeven.

[...]

Die kaart was hartstikke terecht. Hij houdt die gast vast en als je dan gaat liggen, dan is het gewoon een penalty. Je schiet gewoon niet lekker langs de keeper in het doel als er tegelijkertijd een of andere gast aan je schouder hangt. En als ie dan er niet ingaat, heb je helemaal niets. Kan je je beter laten vallen.

Ik weet niet wat ik van de actie van Ooijer vond. Veel mensen roepen dat Stekelenburg hem wellicht had gehad, maar als die vrije trap er niet in was gegaan, roept men dat het de juiste beslissing was. Het is gebeurd, er valt verder niets meer aan te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die kaart was hartstikke terecht. Hij houdt die gast vast en als je dan gaat liggen, dan is het gewoon een penalty. Je schiet gewoon niet lekker langs de keeper in het doel als er tegelijkertijd een of andere gast aan je schouder hangt. En als ie dan er niet ingaat, heb je helemaal niets. Kan je je beter laten vallen.

Ik weet niet wat ik van de actie van Ooijer vond. Veel mensen roepen dat Stekelenburg hem wellicht had gehad, maar als die vrije trap er niet in was gegaan, roept men dat het de juiste beslissing was. Het is gebeurd, er valt verder niets meer aan te doen.

Harstikke terecht. Die gozer van Auxerre had kunnen blijven staan. Ooijer raakte hem wel, maar die spits had makkelijk door kunnen gaan op Stekelenburg.

Als Oliech nou écht een fikse duw kreeg, dan had hij kunnen gaan liggen. Niet nu.

Ooijer voetbalde voortreffelijk. Ajax in zijn geheel niet. Jol teert alleen maar op de bevliegingen van Suarez. Aan het voetbal wat gebracht wordt heeft hij lak.

Dood- en doodzonde.

De rode kaart voor de reservespeler van Auxerre was wel grappig. Ben benieuwd wat hij heeft gezegd. Haha.


Samengevoegd:

Quote:

Ja precies.. lekker consequent enzo..

Tsja, reken er maar niet op dat Jol ook maar denkt om er uberhaupt positiespel in te kweken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Harstikke terecht. Die gozer van Auxerre had kunnen blijven staan. Ooijer raakte hem wel, maar die spits had makkelijk door kunnen gaan op Stekelenburg.

Als Oliech nou écht een fikse duw kreeg, dan had hij kunnen gaan liggen. Niet nu.

[...]

Feit is dat hij wordt gehinderd. Er is gewoon sprake van contact en als de aanvaller dan gaat liggen, ook al had hij kunnen blijven staan, is het gewoon een rode kaart. Ook al is het maar een klein duwtje, het kan je wel net uit evenwicht brengen waardoor je niet kan scoren. Slimme keuze om te gaan liggen, terechte rode kaart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tsja, reken er maar niet op dat Jol ook maar denkt om er uberhaupt positiespel in te kweken.

Ik bedoelde ermee dat je jezelf onwijs tegenspreekt


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Feit is dat hij wordt gehinderd. Er is gewoon sprake van contact en als de aanvaller dan gaat liggen, ook al had hij kunnen blijven staan, is het gewoon een rode kaart. Ook al is het maar een klein duwtje, het kan je wel net uit evenwicht brengen waardoor je niet kan scoren. Slimme keuze om te gaan liggen, terechte rode kaart.

Absoluut mee eens.

Ooijer gaf het trouwens ook zelf aan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik bedoelde ermee dat je jezelf onwijs tegenspreekt

Het kan aan mij liggen, maar ik vat die eerste opmerking eerder sarcastisch op, waardoor zijn twee uitspraken elkaar weliswaar woordelijk tegenspreken, maar qua boodschap niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik vat die eerste opmerking eerder sarcastisch op, waardoor zijn twee uitspraken elkaar weliswaar woordelijk tegenspreken, maar qua boodschap niet

En zo is het.

Trouwens hondsbelachelijk dat Lodeiro zondag wéér niet bij de selectie zit.

Jol daarover:

Jol: Lodeiro en Atouba nog niet klaar voor eerste elftal

22 oktober 2010 Ajax.nl

Martin Jol liet vrijdag op het perspraatje weten dat Nicolas Lodeiro en Timothée Atouba nog niet klaar zijn voor het eerste elftal. Nicolas Lodeiro speelde afgelopen maandag met de Beloften een helft tegen Jong PSV, maar zit nog niet bij de selectie voor zondag. "Hij was zelfs één van de beteren op het veld. Maar hij moet eerst een volledige wedstrijd spelen. Hetzelfde geldt voor Atouba. Hij zal toch een keer moeten beginnen. Maar er zit nog een verschil in kracht tussen links en rechts en dat moet eerst weg zijn."

Jol laat wel een totaal niet fitte Mido bij selectie komen en zélfs invallen ( vorig weekend tegen NAC ) maar een Lodeiro en een Atouba zijn er zogezegd nog niet klaar voor.

Nu weet iedereen dat Lodeiro iig al fitter is dan Mido.

Zéér spijtige zaak. De Jong en Anita wel bij de selectie. Moeten die twee geen duels in Jong-Ajax afwerken voordat ze weer bij de selectie aan kunnen sluiten? Ongelofelijk wat Jol flikt.

Daarbij kan Alderweireld zijn plekkie ook wel vergeten:

Anita en De Jong fit voor Excelsior

22 oktober 2010

Ajax reist zondag af naar Rotterdam voor de competitiewedstrijd tegen Excelsior. De ploeg van de - voor dit duel - geschorste trainer Alex Pastoor vergaarde in de vorige negen duels tien punten.

Excelsior behaalde zijn laatste punten in de competitie op 11 september; in de thuiswedstrijd tegen Heracles. Van de tien behaalde punten werden er negen op het eigen Woudestein veroverd en eentje in Alkmaar. Feyenoord, NEC en dus Heracles gingen in Rotterdam zonder punten weg; De laatste twee bezoekers van Woudestein, Vitesse en Roda JC, slaagden er wel in met de overwinning huiswaarts te keren.

Nu is Ajax aan de beurt op het kunstgras van Excelsior. ,,We hebben in onze voorbereiding niet op kunstgras getraind", vertelde Jol vrijdag tijdens het persmoment op de Toekomst. ,,Trainen op kunstgras vind ik een risico, want straks vallen er spelers uit."

Dat wil Jol uiteraard voorkomen, ook omdat hij net weer kan beschikken over Siem de Jong en Vurnon Anita. ,,Zij zijn fit en gaan mee naar Rotterdam. Ook Jan Vertonghen is denk ik geen probleem. Hij kreeg dinsdag tegen Auxerre een tik bij zijn heup, maar ik verwacht dat hij inzetbaar is. De keuze voor Alderweireld of Ooijer heb ik wel gemaakt, maar wie speelt, horen jullie een uur voor de wedstrijd wel. Toby is niet minder dan vorig seizoen, maar als je ook Ooijer en Oleguer hebt, ben je - gezien het aantal tegendoelpunten tegen Vitesse, Groningen en Utrecht - wel geneigd iets anders te doen."

Wat vindt Jol van de opponent van zondag? ,,De wedstrijden die ze winnen hebben ze thuis gewonnen. Excelsior heeft een mobiel elftal. Ze hebben kwaliteiten, spelen gegroepeerd om er snel uit te komen met een spits die loert op de counter."

Jol dekt zich wéér al in:

,,We hebben in onze voorbereiding niet op kunstgras getraind", vertelde Jol vrijdag tijdens het persmoment op de Toekomst. ,,Trainen op kunstgras vind ik een risico, want straks vallen er spelers uit."

Dan had Ajax dat moeten doen. Er zijn genoeg amateurvelden waar ze dat nu al hebben en waar Ajax makkelijk naar toe had kunnen gaan.

Maar ja, nu heeft Jol tenminste een excuus voor het mis gaat. Jol neem ik totaal niet meer serieus.


Samengevoegd:

Héérlijk hoe Roda JC voetbalde. Zo zeg, dat is al een hele lange tijd geleden dat ik zulk voetbal in de Eredivisie heb gezien. Wat een combinatievoetbal en wat een intelligentie en gogme in het spel. worshippy.gif

Hopelijk heeft Jol het gezien of krijgt hij alle hoogtepunten te zien. Zo zeg, wat was Roda JC voetballend ijzersterk. Daarbij is het natuurlijk geweldig om een voetballende ploeg aan het werk te zien. Dat is weer eens wat anders dan het hotseknotsebegonia-voetbal van Ajax met lange trappen van achteruit.

Roda JC voetbalde écht om te winnen en dat doen ze al héél het seizoen, maar deze wedstrijd toonden ze het héél duidelijk.

En dan mist Roda, bij een 1-0 stand in het voordeel van NAC nog een strafschop. Geweldig gekeept van Ten Rouwelaar. Daarna houdt Roda JC het hoofd recht ( mentaal dus écht ijzersterk ) en maken ze een onwaarschijnlijk mooie 1-1 en de 1-2 was ook om in te lijsten. Voorzet vanaf rechts en in één keer op de pantoffel genomen.

P.S. de 1-1 was de voorzet vanaf rechts en dan erg goed afgemaakt. De 1-2 was de kiezelharde en mooie vrije trap.


Samengevoegd:

Quote:

In dat geval zou het logischer zijn ja
smile.gif
We zullen het vast snel horen

Je zat er vast al op te wachten. Nou, je hebt het antwoord al kunnen lezen. Ach ja, de ene keer zie je het sarcasme wat later dan de andere keer. Is niet erg hoor.


Samengevoegd:

De Zeeuw: "Excelsior heeft een hele slimme coach"

Demy de Zeeuw is vol lof over Alex Pastoor, de trainer van komende tegenstander Excelsior. Volgens de Ajax-middenvelder is Pastoor een belangrijke oorzaak van de knappe seizoenstart van de Rotterdammers.

"Ze hebben een hele slimme coach die heel tactisch is en volgens mij ook veel met de spelers praat", zegt De Zeeuw op de clubsite. "Dan merk je dat je – ondanks de beperkte middelen – met een goede trainer die een goede visie heeft altijd wat kan bereiken. Dat zie je bij Excelsior heel duidelijk."

Excelsior won in eigen huis al van Feyenoord (3-2), NEC (4-2) en Heracles Almelo, terwijl er op bezoek bij AZ een mooi punt werd veroverd. De laatste vier wedstrijden gingen echter verloren.

"Het wordt lastig", blikt De Zeeuw vooruit. "Ze hebben kunstgras dat aan alle kanten kleiner is gemaakt. Dat wordt lastig voetballen, maar we moeten van onze eigen krachten uitgaan en zo snel mogelijk een goal maken. We moeten het niet moeilijk krijgen zoals de andere clubs die daar op bezoek kwamen."

Pastoor: ‘We gaan tegen Ajax zelf proberen te voetballen en aanvallen’

Excelsior maakt zich op voor het treffen met Ajax, zondag in Rotterdam. Trainer Alex Pastoor weigert zich bij voorbaat neer te leggen bij een nederlaag en ziet wel degelijk perspectief voor zijn ploeg: “'In elke wedstrijd maak je kans.†Kaj Ramsteijn, een twintigjarige Feyenoord-huurling, maakt waarschijnlijk voor het eerst zijn opwachting in de basiself van de Kralingers.

“Kaj zit al een tijdje dicht tegen een andere plaats aan dan die op de bankâ€, zegt Pastoor in gesprek met Voetbal International over de jongeling. De jonge centrumverdediger neemt de plaats in van Norichio Nieveld, die vanwege zijn rode kaart in het duel met ADO Den Haag een schorsing uitzit. Diens eerste vervanger, Wouter Gudde, kampt al enige tijd met een blessure.

Ondanks de favorietenrol van Ajax ziet Pastoor kansen voor zijn ploeg. “In elke wedstrijd maak je kans. Wij richten ons op de kansen die we hebben. We hebben er deze week dan ook zeker niet alleen op getraind om te voorkomen dat Ajax wint, maar juist ook op dingen waardoor wij zouden kunnen winnen. Wij willen niet alleen tegenhouden en zorgen dat Ajax niet scoort. Wij willen zeker ook zelf proberen te voetballen en aanvallen.â€

Pastoor moet het duel met Ajax vanaf de tribune volgen, aangezien hij voor één duel is geschorst. “Ik heb me er even in verdiept maar de regels zijn duidelijk. Ik moet gewoon in mijn vak blijven en zeker geen wegwerpgebaren maken. Normaal gesproken ben ik altijd rustig op de bank, dus in die zin zegt het ook wel iets over de situatie. Maar ik ben fout geweest, dus je zult mij niet over deze straf horen zeurenâ€, berust de oefenmeester.

Enorm véél respect voor Pastoor. Hij wil tenminste zélf het initiatief nemen en goed proberen te voetballen.

Het bovenstaande stukje:

“In elke wedstrijd maak je kans. Wij richten ons op de kansen die we hebben. We hebben er deze week dan ook zeker niet alleen op getraind om te voorkomen dat Ajax wint, maar juist ook op dingen waardoor wij zouden kunnen winnen. Wij willen niet alleen tegenhouden en zorgen dat Ajax niet scoort. Wij willen zeker ook zelf proberen te voetballen en aanvallen.â€

zegt alles over deze fantastische trainer. Een trainer met een visie zoals Jol ook zou moeten hebben. Een trainer die weet hoe voetbal het beste uitgevoerd moet worden.

party.gif Pastoor for president party.gif

Ajax moet zondag natuurlijk gewoon winnen, alleen makkelijk zal het niet worden. Maar absoluut geen enkele excuses. Puur op kwaliteit moet Ajax winnen. Maar één ding is zeker: Pastoor is zoveel slimmer dan een trainer als Jol. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap niet wat je tegen Jol hebt?

Als je kijkt wat hij allemaal al gepresteerd heeft vind ik het erg kortzichtig om zo over hem te praten, puur omdat zijn manier van spelen je niet aanstaat.. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

widegrin.gif Daar heb jij een puntje!

Jol is iemand die zijn team laat groeien, daarom heeft Ajax dit seizoen in mijn ogen een grotere kans op succes. Helemaal met de aanwinsten van dit seizoen doe veel goals en erg veel ervaring meebrengen.

Jammer dat het bij Ajax loopt zoals het altijd loopt. Je bouwt aan een succesploeg, maar als je de ploeg af hebt en succes wil gaan halen, wordt het team leeggekocht.. Dat gaat aan het eind van het seizoen ook gebeuren ben ik bang. Jongens als Stekelenburg, van der Wiel, Verthongen, Enoh, Suarez en misschien zelfs El Hamdaoui al.. Een groot gedeelte, misschien wel allemaal, zullen vertrekken.

Natuurlijk hou je daar een leuk zakcentje aan over, maar je moet wel weer een compleet nieuw team op gaan bouwen. Weet niet of Jol daar zo'n zin in heeft, dus misschien dan ook een nieuwe coach.. al hoop ik dat Jol nog jaren bij Ajax blijft.. En dat heb ik over weinig coaches gezegd. Volgens mij had ik dat ook bij Ten Cate.. maar die was zo weer weg, dus ik zeg niks meer hardop puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk in, maar ik ben nog niet overtuigd van Blind. Wel goed dat hij Jol als leermeester heeft. We zullen zien smile.gif

Lees net dat Lodeiro wéér geblesseerd is geraakt.. 2 tot 3 maanden uitgeschakeld not_happy.gif

Jammer, groot talent, maar krijgt niet de mogelijkheid dit te laten zien


Samengevoegd:

Ok dat gelijke spel is flink balen en gewoon erg slecht,

maar die 10-0 van psv maakt mijn middag wel weer goed puh2.gif

Al had ik 010 de overwinning meer gegund, omdat dat beter was geweest voor Ajax

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk.. Ajax was dramatisch slecht..

voor het eerst sinds lange tijd durf ik nu weer eens te zeggen dat een hoop andere factoren zeker meespeelden.

Twee sowieso..

Het veld en de compleet incompetente en inconsequente scheidsrechter..

Nogmaals.. Ajax had gewoon op eigen kracht moeten winnen, want ze hebben kwaliteit genoeg, maar deze twee factoren hebben het Ajax heel moeilijk gemaakt

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid