Spring naar bijdragen

Pedofielen?  

  1. 1. Pedofielen?

    • Doodschieten
      0
    • Ophangen
      0
    • Opsluiten
      12
    • Castreren
      8
    • In brand steken
      2
    • Met een baksteen bewerken
      1
    • Opsluiten in een vrieskist
      1
    • Uit een vliegtuig gooien
      0


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

het gaat mij niet zo zeer om het straffen, uiteraard is dat wel op z'n plaats, maar voornamelijk om herhaling te voorkomen, wil je 100% zeker weten dat de dader het zelfde niet nog een keer doet, kom je al snel op levenslange opsluiting.

Of misschien na hun straf uitgezeten te hebben in een soort woongemeenschap voor kinderverkrachters (om het zo maar even te noemen), je moet natuurlijk wel uitkijken hoe je zoiets opzet, voordat mensen weer de vergelijking gaan trekken met concentratiekampen, iets wat tegenwoordig toch al behoorlijk in is...

Overigens, RaiN, ik merk dat je naarmate dit topic vordert, genuanceerder wordt. Ik waardeer dat meer dan ik je kan zeggen. Dat alleen is voor mij genoeg reden om blij te zijn dat ik gereageerd heb. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

zucht. (ik vind het een beetje vervelend worden dat je dingen zegt en stelt en er vervolgens niet op door wil gaan of alleen via andere wegen, en voor bepaalde uitverkorenen.
smile.gif
)

Ik vind dat ook vervelend. De reden is dat ik een aantal mensen op dit forum niet vertrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
]Ik denk dat je, uit het feit dat ik via een TR op Dingo reageerde, kan afleiden dat ik geen zin heb in allerlei details over dit gevoelige onderwerp te praten op dit forum.

ik denk dat ik nu wel weet wat je bedoelt, verdere uitleg is dan ook niet nodig...


Samengevoegd:

Quote:

[...]Overigens, RaiN, ik merk dat je naarmate dit topic vordert, genuanceerder wordt. Ik waardeer dat meer dan ik je kan zeggen. Dat alleen is voor mij genoeg reden om blij te zijn dat ik gereageerd heb.
flower.gif

Dank je, het zijn ook de posts en inzichten van anderen die daaraan bijdragen, waaronder een zekere post van jou...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, dit (wat ik zojuist in 'n ander topic gepost heb) past ook wel hier smile.gif ->

Quote:

[...]

Overigens lijkt het mij niet zo heel vreemd om zedenplegers medisch te helpen, maar dan wel op een beschaafde manier met verdoving.

Er zijn landen (Noorwegen o.a. meen ik), waar pedofielen en andere seksuele delinquenten bij wie recidive zeer waarschijnlijk is, zich op vrijwillige basis chemisch (reversibel) kunnen laten castreren. Dan slik je een stof die androgene hormonen tegenwerkt en verlies je gedurende de tijd dat je dat slikt je libido volledig.


Samengevoegd:

Quote:

Het (chemisch) castreren van mensen wordt als oplossing imho overschat. Zeker in het geval van zware van misbruikers zijn er altijd dieperliggende psychische oorzaken dan een op hol geslagen libido. Die therapie bestaat overigens en heet TBS. Wat dat betreft denk ik dat het allemaal wel goed zit in Nederland.

Oh, had ik nog niet gelezen toen ik bovenstaande postte smile.gif Nou ja, chemisch castreren (op vrijwillige basis, dus) kan een nuttig hulpmiddel zijn bij de behandeling van seksuele delinquenten. Ze hebben geen last van hun libido (wat ze verkeerd zouden toepassen) terwijl ze in behandeling zijn. Later kan men altijd nog stoppen met die medicijnen, als er daadwerkelijk genoeg aan het onderliggende probleem is gebeurd. Of misschien moet de conclusie getrokken worden dat het een chronische ziekte is en kunnen ze beter de rest van hun leven hiermee doorgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij zijn alle opties hetzelfde; doodmaken op de een of andere manier
-_-

Pedoseksualiteit is verschrikkelijk voor de meeste kind slachtoffers. Maar verder kunnen de pedo's; net als de homo's; er in sommige gevallen niks aan doen dat ze deze gevoelens hebben. Vaak hebben pedo's en homo's hun geaardheid door gebeurtenissen in het verleden; maar jullie weten best dat ook heel vaak ze dit al vanaf de geboorte hebben en er niks aan kunnen doen.

Doodmaken is dan de middeleeuwse oplossing....

Niet zo handig om homo's erbij te slepen. Verder hebben homo's hun geaardheid zelden door traumatische of andere gebeurtenissen en is er over de oorzaken pedofilie/seksualiteit al helemaal weinig bekent.

De kern van het verhaal klopt wel denk ik. Pedo's kunnen er weinig aan doen dat ze zo zijn. Iemand straffen voor pedofilie alleen is moreel gezien dus niet te verantwoorden, lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waarom haal je in je vergelijking de homo's erbij? Ik mag dan hetero zijn, maar deze uitspraak vind ik ongepast!

Als hetero kan ik net zo goed niets doen aan mijn gevoelens, voor die vergelijking kun je alles wel noemen!

Persoonlijk vind ik het noemen van homo's langs dezelfde lijn als pedo's nogal een rare bijsmaak geven...

Ik haal de vergelijking er júist bij omdat homo's worden geaccepteerd en pedo's niet. Beide hebben onontkenbare gevoelens; alleen de ene wordt en door in vieren gedeeld (of een van de andere opties van de topic starter puh2.gif) en de andere wordt er niet raar over nagekeken.

Natuurlijk is pedofilie slecht; voor de kinderen. Zo is het met homoseksualiteit waar het van beide kanten komt (de mannen willen bij elkaar zijn) niet. Maar toch vind ik het wreed om pedo's te straffen voor gevoelens waar zij niet om hebben gevraagd. Net zoals homo's in de meeste gevallen ook niet om hun gevoelens hebben gevraagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt mensen niet straffen om gevoelens of verlangens. De mens is soeverein koning over zijn eigen geest en fantasie. Ook in het geschreven woord moet volgens mij veel mogelijk zijn. Je mag geen mensen aanzetten om misdaden te plegen maar bepaalde sites zoals bijvoorbeeld die van de stichting MARTIJN moeten volgens mij best kunnen bestaan.

Het op een of andere manier seksueel benaderen van kinderen vind ik echter wel een zeer kwalijke zaak en daar moet ook een zero-tolerance beleid voor bestaan. Tegelijkertijd moet je wel realistisch zijn en ook zeggen dat bepaalde grijpen gebeurd zijn maar dat een mens niet dat vergrijp is. Iemand voor de rest van zijn leven met het Teken van Kaïn merken omdat hij ooit een bepaalde daad heeft gedaan vind ik ook niet ethisch. Amerikaanse toestanden waarbij je als burger je postcode kunt invoeren en dan een lijst met adressen en foto's van bekende pedofielen in je buurt krijgt lijkt me geen gezonde situatie.

Ik heb dit topic vanuit een zeker cynisch oogpunt geopend door het artikel over een Vlaamse politicus die een pedofiel zijn genitaliën met een baksteen zou willen bewerken. Ik vind dit een interessant fenomeen omdat het blijkbaar zo is dat wij in onze maatschappij pedofilie tot het absolute en constant dreigende kwaad hebben gemaakt. De straffen die ik in de poll heb gezet zijn natuurlijk ook krankzinnig. Het valt me wel erg mee dat er eigenlijk niet op echte vreselijke dingen is gestraft. Al vind ik castratie persoonlijk ook een brug te ver.

Dit een beetje over de opzet van het topic voordat mensen denken dat ik er echt een hobby van maak pedofielen over de kling te jagen.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vind je castratie te ver gaan, wanneer een pedoseksueel een misdaad zich heeft vergrepen aan kinderen?

Of los van of hij zich heeft vergrepen aan kinderen of niet?

In principe altijd. Ik vind iemand permanent lichamelijke verminken een nogal primitieve straf. Beetje sharia-wetgeving ofzo.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Castratie lijkt mij een zeer ingrijpende vorm van lijfstraf. Erg vergelijkbaar met handen en voeten afhakken zoals dat in bepaalde achterlijke culturen nog gebeurd. In een beschaafd land moet je zoiets niet willen, lijkt me.

Overigens zie ik geen grote bezwaren in castratie op eigen initiatief. Het komt namelijk ook voor dat de pedofiel/seksueel dat zelf wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Overigens zie ik geen grote bezwaren in castratie op eigen initiatief. Het komt namelijk ook voor dat de pedofiel/seksueel dat zelf wil.

Dat moet natuurlijk kunnen. Ik vind trouwens dat iedereen die zich wil laten castreren dat moet kunnen doen. Het is je eigen lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat sowieso.

Overigens denk ik dat je tegen een practisch probleem aanloopt. Wanneer je je aangetrokken voelt tot kinderen en hieraan toegeeft, vraag ik mij af wat voor straf op zijn plaats zou zijn mocht deze persoon een misdrijf plegen.

Als hij TBS krijgt, is het de vraag in hoeverre hij\zij in de toekomst van kinderen af kan blijven. Je kunt zo'n persoon ook niet levenslang in TBS zetten, uit voorzorg.

Aan de andere kant, in eerste instantie riep ik ook castratie, maar ik weet niet of dit wel een jofel idee is. Je neemt namelijk de mogelijkheid weg tot het krijgen van kinderen (alhoewel het wellicht te betwijfelen valt of dat dan wel zo'n goed idee is), en het valt ook wellicht onder lichamelijke verminking\mishandeling\straffen.

Daarbij, wanneer je dus zo'n straf uitvoert, wat doe je dan bij verkrachters, en bij moordenaars, en bij dieven?

Even wat gedachten eruit gegooid smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Daarbij, wanneer je dus zo'n straf uitvoert, wat doe je dan bij verkrachters,

Castreren.

Quote:
en bij moordenaars,

Vermoorden.

Quote:
en bij dieven?

Hand(en) afhakken.

En bij vrouwen die niet met je willen trouwen? Zuur in het gezicht gooien.

Dat is dus het sharia paradijs!puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je als overheid wrede en ongebruikelijke straffen toepast zend je bepaalde signalen uit naar je volk, denk ik. In de diverse shariaparadijzen zie je dat ook terug. Eerwraak doet het niet voor niets goed onder moslims, bijvoorbeeld. De sharia suggereert het bijna.

Overigens vind ik de om brandstapels schreeuwend ballenhakkers zelden oprecht. Ik denk dat het meer te maken heeft met vrij primitieve groepsdynamiek dan met een rechtvaardigheidsgevoel. Het is prettig om een gezamelijke vijand te hebben die je lekker kunt haten. Ik denk dat een (hypothetische) lynchpartij ook best zijn positieve kanten heeft voor de deelnemers. Ik denk oprecht dat zoiets een band schept.

Overigens ben ik in deze geen heilige. Ik snap de behoefte aan het doodmartelen van kindermisbruikers prima, omdat dat soort gedachten me niet vreemd zijn (of waren).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Overigens zie ik geen grote bezwaren in castratie op eigen initiatief. Het komt namelijk ook voor dat de pedofiel/seksueel dat zelf wil.

Dan nog zou ik als overheid alleen tot chemische (omkeerbare) castratie overgaan. Er kan altijd iets veranderen in het leven van een pedofiel (bijvoorbeeld succesvolle behandeling in therapie), waardoor hij een normaal seksleven aan kan gaan, of in ieder geval seksuele gevoelens die hij heeft jegens kinderen, niet meer uitleeft. Dan is castratie niet meer nodig (incl. alle negatieve bijwerkingen, zoals grotere kans op depressie, botontkalking, spierverzwakking enz. vanwege gebrek aan geslachtshormonen).


Samengevoegd:

Quote:

[...]Dat moet natuurlijk kunnen. Ik vind trouwens dat iedereen die zich wil laten castreren dat moet kunnen doen. Het is je eigen lichaam.

Ik zou hier als arts niet aan meewerken. Het gaat tegen de eed in die artsen afleggen. Je dient hier iemands gezondheid niet mee (en voor bescherming van diegene en andere tegen zijn eigen te sterke aandrangen zijn er andere methodes, zoals de reeds genoemde chemische castratie, die je binnen enkele weken/maanden weer kunt afbouwen). Als iemand zijn eigen ballen wil afhakken, valt daar niets tegen te doen natuurlijk, en als arts zou ik hem daarna wel de medische hulp bieden die hij nodig heeft (waarschijnlijk een bloedtransfusie, morfine en ladingen antibiotica ... mgoed).


Samengevoegd:

Quote:

Als hij TBS krijgt, is het de vraag in hoeverre hij\zij in de toekomst van kinderen af kan blijven. Je kunt zo'n persoon ook niet levenslang in TBS zetten, uit voorzorg.

Dat kan wel; als zijn behandelaars denken dat hij niet ver genoeg kan genezen om recidive te voorkómen, kan hij in de long-stayafdeling terechtkomen en dat is in feite levenslang.


Samengevoegd:

Quote:

Dat is dus het sharia paradijs!
puh2.gif

Zoiets, ja. Het Oude Testament zonder de genade van Jezus' kruisdood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat echte castratie wel mogelijk is binnen de Westerse medische wereld. Geslachtsverandering gaat bijvoorbeeld ook tegen de eed in, en zal bovendien ook meestal gepaard gaan met castratie/verwijdering eierstokken. Echter, hier wordt geestelijke gezondheid boven de lichamelijke gezondheid in overweging genomen. Dit kan m.i. ook van toepassing zijn op pedo's die zoiets zouden wensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met geslachtsverandering (en overigens ook met sterilisatie) zou ik als arts ook de grootst mogelijke moeite hebben. Met abortus trouwens ook. Enz. enz. Maar dat is een andere discussie smile.gif Je hebt gelijk, dat er zat artsen zijn die dit soort dingen wel doen en die zouden waarschijnlijk castratie op eigen verzoek van de patiënt (onder voorwaarden) ook wel willen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Maar toch vind ik het wreed om pedo's te straffen voor gevoelens waar zij niet om hebben gevraagd.

hoe zit dat dan met een compleet gestoorde seriemoordenaar? die is ook niet helemaal bij zinnen (anders doe je zoiets niet).

ik vind het niet meer dan redelijk dat het belang van de onschuldige meerderheid boven het belang van een persoon gaat met een voor zijn omgeving gevaarlijke stoornis.

het voorbeeld dat iemand anders noemde, dat je in Amerika je postcode kan invoeren en dan een lijst krijgt met foto van alle bekende pedofielen in de buurt vind ik helemaal zo gek nog niet, die informatie is beschikbaar, omdat deze personen al de fout ingegaan zijn, vandaar ook de foto's. vanuit dat perspectief vind ik het helemaal niet verkeerd dat je als ouder zijnde weet wat voor gespuis er rondloopt in de buurt waar je woont of wilt gaan wonen, die pedofielen die met foto bekend zijn, hebben dit dan aan zichzelf te danken, als ze hun handjes thuis hadden gehouden, was er niks aan de hand.

Als ik bijvoorbeeld weet dat er naast mij een pedofiel woont, geloof mij dan maar dat ik erg oplettend word en mijn dochter geen moment in de buurt van deze persoon zou laten, mijn dochter betekent meer voor mij dan een vreemde met een afwijking in z'n bovenkamer.

de maatregelen die bepaalde gemeentes willen treffen om pedo's te weren uit kinderrijke buurten, vind ik dan ook zeer gepast, anders zou je om de pedo niet te benadelen de kinderen onnodig blootstellen aan gevaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid