Robert Frans 1.653 Geplaatst 2 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 Ach, ik zit inmiddels al zo vaak op "de verkeerde weghelft" dat ik bijna niet anders gewend ben. Nadeeltje is wel dat ik soms de ander (altijd maar weer) gewoon maar moet vertrouwen als hij zegt dat die weg doodloopt terwijl ik een doorlopende weg zie. Is niet erg hoor, ontvang mijn wajongetjes ook niet voor de lol, maar frustrerend is het wel. Nou ja, kijk maar wat jullie met mijn schrijfsels hier willen doen. (overigens de eerste alinea uit het bewuste bericht maar verwijderd) Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 2 september 2010 Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 Ik vind dat je vaak nuttige/ware dingen zegt. De conclusies die je nu trok, zie ik ook niet als totaal verkeerd. Vaak vind ik dat je ware dingen zegt, alleen zie ik het vaak zo dat de waarheid veel ruimer is. Naar mijn mening zeg je dus vaak dingen die waar zijn, alleen komt het er naar mijn mening vaak op neer dat er veel meer is. Vaak denk ik: 'het goede begin is er'. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 2 september 2010 Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 Quote: Op donderdag 02 september 2010 21:39:24 schreef EulogÃa het volgende: vaak Vaak vaak vaak vaak Vaak Samengevoegd: Quote: Op donderdag 02 september 2010 21:25:27 schreef RobertF het volgende: Is niet erg hoor, ontvang mijn wajongetjes ook niet voor de lol, maar frustrerend is het wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 2 september 2010 Rapport Share Geplaatst 2 september 2010 Op donderdag 02 september 2010 21:52:33 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Samengevoegd: [...] Ik ruik een nieuwe bijnaam; Klaas Vaak. Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 @ Robert: ik ben van mening dat je in persoonlijke omgang met de H. Schrift heel ver mag gaan, zelfs in het uit zijn verband rukken (volgens onze moderne maatstaven). Zoals Bonaventura ook al ergens in dit topic zei, deden de kerkvaderen dit ook regelmatig. Zolang je de conclusies ervan maar niet oplegt aan anderen (en dat doe jij m.i. ook niet). Het mooie van de Bijbel is, dat de teksten tot verschillende personen op verschillende manier kunnen spreken, en zelfs op verschillende manieren tot dezelfde persoon in verschillende fases van zijn/haar leven. Samengevoegd: Quote: Op donderdag 02 september 2010 21:54:57 schreef Ol Moth het volgende: Ik ruik een nieuwe bijnaam; Klaas Vaak. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Even een mooi voorbeeld van een interpretatie van de kerkvaders: Lucas 17:37: Daarop zeiden ze: ‘Waar, Heer?’ Maar Hij zei hun: ‘Waar het lijk ligt, daar verzamelen zich de gieren.’ In het Latijn: qui dixit eis ubicumque fuerit corpus illuc congregabuntur aquilae Volgens de kerkvader Ambrosius duidt het woord corpus niet alleen op de oppervlakkige betekenis lijk maar ook op de diepere betekenis van het corpus van de Eucharistie. De aquilae, in het Latijn eigenlijk adelaars, heeft dan betrekking op de engelen die samenkomen rond deze Eucharistie. Zijn conclusie: waar Eucharistie wordt gevierd zijn de engelen aanwezig. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Ambrosius kon daar nog wel eens gelijk in hebben (los van zijn manier van redeneren). Link naar bericht Deel via andere websites
wateengedoe2 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Quote: Op vrijdag 03 september 2010 11:57:35 schreef Bonaventura het volgende: Even een mooi voorbeeld van een interpretatie van de kerkvaders QED! Link naar bericht Deel via andere websites
rotsblok 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 stomme vraag misschien maar, wat gebeurt er met iemand die onrein was? Link naar bericht Deel via andere websites
---Elmer--- 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Quote: Op vrijdag 03 september 2010 17:36:54 schreef rotsblok het volgende: stomme vraag misschien maar, wat gebeurt er met iemand die onrein was? Die moest zich wassen en moest bij anderen uit de buurt blijven totdat hij weer rein was. Hoelang dat duurde verschilde per ziekte geloof ik. In erge gevallen soms ook uit de gemeenschap verstoten (toen al helemaal een dikke ramp) totdat ze weer rein werden; that is; als ze genazen uit zichzelf en weer rein werden. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Quote: Op vrijdag 03 september 2010 19:35:11 schreef ---Elmer--- het volgende: In erge gevallen soms ook uit de gemeenschap verstoten (toen al helemaal een dikke ramp) totdat ze weer rein werden; that is; als ze genazen uit zichzelf en weer rein werden. Veel zieken werden natuurlijk helemaal nooit beter. Overigens is het natuurlijk een dikke ramp als je in de woestijn moet leven terwijl je ook nog te lijden hebt onder een slopende ziekte. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Gelukkig dan maar dat Jezus er is. Luc 5,13 En Hij strekte de hand uit, raakte hem aan en zeide: Ik wil het, word rein. En terstond verliet hem de melaatsheid. Link naar bericht Deel via andere websites
---Elmer--- 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Quote: Op vrijdag 03 september 2010 19:47:36 schreef Bonaventura het volgende: [...] [afbeelding] ???? Met de Pokémon afgoderij een meest heilige bijbeltekst ontwijden?!?! Serieus; snap niet waar het plaatje goed voor is. En ja, alleen in de woestijn met een ziekte is het uit de gemeenschap stoten grote kans op dood. Maar aan de andere kant als je ze het gezelschap en hulp van mensen geeft raken er meer mensen besmet en dat lijkt me ook niet zo'n goed idee.... Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Quote: Op vrijdag 03 september 2010 19:57:09 schreef ---Elmer--- het volgende: En ja, alleen in de woestijn met een ziekte is het uit de gemeenschap stoten grote kans op dood. Maar aan de andere kant als je ze het gezelschap en hulp van mensen geeft raken er meer mensen besmet en dat lijkt me ook niet zo'n goed idee.... In een aantal gevallen is dat zeker zo. Maar hoe dan ook is het niet de meest humane oplossingen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Ik vraag me trouwens af of die mensen wel ziek bleven omdat het volgende in Exodus staat: Ex 15,26 terwijl hij zeide: Indien gij aandachtig luistert naar de stem van de HERE, uw God, en doet wat recht is in zijn ogen, en uw oor neigt tot zijn geboden en al zijn inzettingen onderhoudt, zal Ik u geen enkele van de kwalen opleggen, die Ik de Egyptenaren opgelegd heb; want Ik, de HERE, ben uw Heelmeester. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 3 september 2010 Rapport Share Geplaatst 3 september 2010 Quote: Op vrijdag 03 september 2010 20:01:24 schreef EulogÃa het volgende: Ik vraag me trouwens af of die mensen wel ziek bleven omdat het volgende in Exodus staat: Ex 15,26 terwijl hij zeide: Indien gij aandachtig luistert naar de stem van de HERE, uw God, en doet wat recht is in zijn ogen, en uw oor neigt tot zijn geboden en al zijn inzettingen onderhoudt, zal Ik u geen enkele van de kwalen opleggen, die Ik de Egyptenaren opgelegd heb; want Ik, de HERE, ben uw Heelmeester. Ik denk het wel eerlijk gezegd. Link naar bericht Deel via andere websites
rotsblok 0 Geplaatst 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst 4 september 2010 Quote: Op vrijdag 03 september 2010 19:35:11 schreef ---Elmer--- het volgende: [...] Die moest zich wassen en moest bij anderen uit de buurt blijven totdat hij weer rein was. Hoelang dat duurde verschilde per ziekte geloof ik. In erge gevallen soms ook uit de gemeenschap verstoten (toen al helemaal een dikke ramp) totdat ze weer rein werden; that is; als ze genazen uit zichzelf en weer rein werden. Maar, dan is die persoon ten dode opgeschreven........ Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 4 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2010 Volgens mij hield die verstoting wel in dat je op afstand met het kamp meeliep maar dat je het kamp en al helemáál het tabernakel niet inmocht. Maar ik kan me daarin vergissen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 4 september 2010 Rapport Share Geplaatst 4 september 2010 Quote: Op zaterdag 04 september 2010 13:21:48 schreef rotsblok het volgende: [...] Maar, dan is die persoon ten dode opgeschreven........ ja, het waren barre tijden. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten