Spring naar bijdragen

[Algemeen] Trouwtopic [2]


Aanbevolen berichten

Mwah, burgelijk huwelijk valt wel mee. Het is meer de receptie en diner waar dingen ineens een nul te veel naar mijn zin krijgen... We nemen geen trouwauto, mijn jurk wordt waarschijnlijk gewoon gehuurd (anders loopt ie ook maar zo te verstoffen in de kast) en we gaan echt geen gekke dingen doen. Maargoed, zoals al gezegd, we hebben ruim begroot ('maak van die euro.png100 maar euro.png200, weten we zeker dat we niet uitlopen') en geen rekening gehouden met dingen die ouders misschien als cadeau zouden willen geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 439
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wij zijn inderdaad gratis getrouwd voor de gemeente (donderdag), twee dagen voor ons bruiloftsfeest (zaterdag). Voor ons was de kleding het duurst, maar mijn jurk heb ik ook weer verkocht. Trouwauto geleend, fotografe was buurvrouw (toen nog in opleiding tot fotografe, nu afgestudeerd!) die dat gratis wilde doen, receptie was in gebouw van de (gehuurde) kerk en kostte incl. huur en paar keer koffie/thee voor alle gasten (honderden) iets van 200 geloof ik, "taart" was soesjestoren (soesjes: paar euro per pak van 25), 'diner' was in mijn oude basisschool voor een symbolisch huurbedrag van een paar tientjes, het eten was chinees (geen buffet voor een paar tientjes p.p. maar gewoon een paar bakken eten bestellen en laten bezorgen) en feest was in een dorpshuis met eigen catering. Oh ja, en geen duur bruidsboeket maar één roos (nou ja, drie, maar één tegelijk. knipoog_dicht.gif ) Als je specifiekere bedragen wilt, Iria, vraag gerust dan kijk ik of ik onze begroting nog ergens kan vinden... knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Accepteer dat je verloofde meer bijdraagt, en ga niet besparen op dingen die je belangrijk vind (zoals de mensen die je er graag bij wilt hebben) maar gebruik daar het geld voor wat hij gespaard heeft voor de bruiloft. In het huwelijk zal het wellicht ook zo zijn dat hij jou onderhoud en misschien in de toekomst jij hem. En dat geldt voor alle vlakken van het leven, je zult elkaar bijstaan in voor- en tegenspoed wat betekent dat soms hij degene die jou bijstaat en een andere keer zul jij hem bijstaan. Goede oefening dus, al voor dat je getrouwd bent flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lijkt me ook ja, trouwen in een eenvoudig jurkje uit de uitverkoop is misschien minder leuk dan in een schitterende prinsessenjurk maar liever zo'n jurkje en wel alle mensen die je liefhebt om je heen, dan een prachtjurk ten koste van de gastenlijst. En nuja, dat zelfde geldt voor locatie en eten enzo. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm de geldkwestie. Tja wij zijn ook heel veel centen kwijt. Maar hebben daar wel bewust de keuze voor gemaakt. Nu kan het bij ons, want allebei een goede baan en weinig andere verplichtingen of lasten. Wij hebben 's avonds een vrij groot feest (ongeveer 150 mensen uitgenodigd) en dat loopt dan flink op. Maar als we geen mooie locatie met catering hadden gekozen, hadden we ook daar op kunnen besparen natuurlijk, dus het is maar net waar je voor kiest.

Het is wel meer geworden dat we gepland hadden, ik had nog het droombeeld dat het allemaal wel mee zou vallen. Ik voel me de laatste tijd wel eens schuldig dat wij zoveel geld uitgeven aan één dag, terwijl we het al zo goed hebben. En het is grotendeels allemaal voor de leuk natuurlijk. Eigenlijk best wel erg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Annia, maar als je veel geld hebt (wij zitten in dezelfde situatie als jullie w.b. inkomen en lasten) dan is dat toch niet erg? Ten minste, ik neem aan dat je niet ineens gaat beknibbelen op dingen die je voor een ander doet (bijvoorbeeld geven aan goede doelen) omdat je zo'n dure bruiloft hebt? Als dat zo zou zijn, mag je misschien ff achter je oren gaan krabben, maar het lijkt mij dat je in jouw situatie gewoon door kunt gaan met dit soort dingen zoals voorheen (toch?). En als trouwen gepaard gaat met kinderen krijgen, dan wordt het huwelijk zelf uiteindelijk veel duurder dan de trouwdag. Laat dat dan maar een 'troost' zijn widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Dat lijkt me ook ja, trouwen in een eenvoudig jurkje uit de uitverkoop is misschien minder leuk dan in een schitterende prinsessenjurk maar liever zo'n jurkje en wel alle mensen die je liefhebt om je heen, dan een prachtjurk ten koste van de gastenlijst. En nuja, dat zelfde geldt voor locatie en eten enzo.
smile.gif

Na bovenstaande post lijkt het misschien alsof wij zonder erover na te denken enorme hoeveelheden geld over de balk smijten. Nja, dát valt ook wel weer meer (bij ons is het vooral tamelijk duur omdat we veel gasten hebben en het ook bij zo'n bedrijf doen waar ze alles voor je regelen = poepieduur p.p.). Verder doen we 't eigenlijk wel heel goedkoop (ik heb dus nog heel wat budgettips voor bruidjes/bruidegompies-in-spe). Zo heb ik een prachtige jurk op Marktplaats gevonden - superbetaalbaar én supermooi! big-smile.gifparty.gif

Bij nader inzien lijkt het wel een beetje op hoe ik toentertijd in mijn huidige flat ben gaan wonen: een professionele behanger met superdelux zwaar behang (en die de ontzettend krengerige muur helemaal heeft gerepareerd, iets wat mij zelf nooit gelukt zou zijn), en knoertedure gordijnen en vloerbedekking combineren met meubels uit de kringloopwinkel widegrin.gif Met als resultaat: blauwe gordijnen die na 6 jaar in de zon hangen nog helemaal niets verkleurd zijn én een leren bankstel waarbij ik geen spontane hartverzakking heb gekregen toen de katten eroverheen gingen klauwen als ze elkaar aan het achtervolgen waren (als ze in de gordijnen hadden gehangen of het bankstel hadden gebruikt als krabpaal, zouden ze evenwel levend gevild zijn, en dat weten ze knipoog_dicht.gif). Enfin, een beetje offtopic om hier dieper op in te gaan, Maar het geeft aan hoe ik (en nu blijkt: ook mijn vriend) met geld omgaan. Best veel uitgeven voor dingen waarbij meer geld = meer kwaliteit, en Marktplaats en de kringloopwinkel afstruinen voor dingen waar de kwaliteit zo aan af te lezen is en die ook goed blijven als ze al gebruikt zijn. Zo ook die trouwjurk dus (schijnt een exemplaartje te zijn wat nieuw rond de 2000 euro heeft gekost!).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waar je het meeste aan kwijt bent is eten (lunch en diner) en dan dingen als de ringen of het burgerlijk huwelijk. Ik plaats daar liever geen bedragen over, is toch een gevoelig issue.

Veel mensen hier hebben al goeie tips gepost. Als je nog meer praktische tips wil, kijk dan 'ns op bijv. www.trouwforum.nl. Daar zijn ook veel tips te vinden over hoe met een beperkt budget toch een prachtige bruiloft te houden, en welke dingen wél en welke dingen níet (of minder) geschikt zijn om op te besparen. Op mensen besparen is inderdaad vaak niet zo'n goed idee ... Liever dat meer mensen aanwezig zijn en dan maar wat goedkoper (een receptie in een dorpshuis) dan dat je maar een paar mensen uitnodigt voor een luxe diner, bijvoorbeeld.

Quote:
Daarnaast heb ik nooit goed kunnen behappen dat iemand grote bedragen uit wil geven voor mij. Ik weet niet, het voelt zo... vreemd. Ik ben gewoon een muts denk ik.

Wat Holla zegt: gewoon wennen aan dat ie van je houdt en dit voor je over heeft smile.gif En wellichtdat het nog eens andersom gaat gebeuren, maar als dat niet zo is: ook goed!

Quote:
Maargoed, we hebben nu ook verschrikkelijk ruim begroot hoor, het moet denk ik gewoon even bezinken.

pet.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve en praktische reactie, thanks smile.gif

We gaan idd niet besparen op gasten (ik vind dat je dat niet kunt maken, wel tante A uitnodigen, maar tante B niet puh2.gif) Het is voor mij inderdaad een kwestie van accepteren dat hij nu de financiële lasten draagt en dat dit later ook best nog even zo kan zijn (ik moet nog een jaar studeren als we getrouwd zijn). Nu ben ik niet zo'n vrouw die roept dat ze geen man nodig heeft om haar te onderhouden omdat vrouwen ook even sterk zijn, blabla.... En ik weet heus wel dat ik later meer ga verdienen en dat ik bijv. veel meer bij kan dragen voor een koopwoning later. Ik weet een hoop met mijn verstand, maar het moet nog even inzinken naar mijn hart geloof ik.

En ik heb ook zeker wel zin in de dag zelf, ik wordt al hyper als ik aan trouwjurken passen denk widegrin.gif We hebben ook al leuke ideeën van andere bruiloften gejat (beter goed gejat dan slecht bedacht). En we hebben een geweldige ceremoniemeester(es) dus dat is ook al een pak van mijn hart. Ik moet gewoon niet zo mutsen en accepteren dattie zoveel van me houdt dat hij dit allemaal wil doen voor ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha lol, wat verschrikkelijk big-smile.gif

overigens hebben wij wel bespaard op mensen door geen mensen uit te nodigen die we er niet per se bij wilden hebben (ooms en tantes/neven en nichten met wie je eigenlijk niet zo'n band hebt bijvoorbeeld). Het is misschien persoonlijk maar ik vind het ook aan te raden om niet té veel gasten te hebben. Voor het feest is rond de 150 mensen echt al heel veel, en ik vond het best jammer dat ik sommige mensen amper gesproken heb terwijl we de hele avond de tijd hadden (geen stukjes enzo).

Link naar bericht
Deel via andere websites
noparty.gif Nouja, bedankt om nu al ons geheim huwelijk te lekken hoor, de betekenis van het woord "geheim" was niet helemaal duidelijk ofzo? Maareuh, ja, vanmorgen was het dus zo ver, nu jullie het toch weten plaats ik de rest van de foto's ook maar eens online zeker. noparty.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

noparty.gif
Nouja, bedankt om nu al ons geheim huwelijk te lekken hoor, de betekenis van het woord "geheim" was niet helemaal duidelijk ofzo? Maareuh, ja, vanmorgen was het dus zo ver, nu jullie het toch weten plaats ik de rest van de foto's ook maar eens online zeker.
noparty.gif

widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Na een middage op trouwforum.nl (heeeeeerlijke site!) zie ik het al wat zonniger. Leuke budgettips zonder in je dag te hakken, maar gewoon alle kleine beetjes helpen. En veel links naar sites, ik heb echt nog dagenlang surfplezier zo
big-smile.gif

Inderdaad leuke & handige site, hè! smile.gif Ik ben er al een week of drie niet meer geweest, maar dat is dan puur en alleen om tijd te besparen, want anders zit ik daar weer uren te ouwebetten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Anders moeten we gewoon eens een dagje met alle trouwlustige credible-vrouwen cake eten en mooie witte jurken dragen, hebben we dat ook weer gehad en zijn de mannen even van ons gezeur verlost.
knipoog_dicht.gif

Was er niet zo'n aflevering van Friends, dat Rachel, Monica en Phoebe samen in trouwjurken op de bank zitten film kijken en chips eten, ook om zich beter te voelen? Die was echt hilarisch widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lach me al maar uit, maar dit vind ik eigenlijk wel schattig:

Oh nee ... Als ik dit soort foto's zie, merk ik dat ik toch best wel heel erg traditioneel ben ingesteld! widegrin.gif


Samengevoegd:

Quote:

Voor die liefhebber: ik heb nog een broer die nodig het huis uitmoet (zodat ik zijn kamer krijg (A))


Samengevoegd:

Oh hij is 21 xd

Haha, weet hij dat je hem hier zo 'te koop' zet? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid