Spring naar bijdragen

[Algemeen] Trouwtopic [2]


Aanbevolen berichten

Quote:

widegrin.gif

veel trouwens, drie aankondigingen. Als er na de eerste niemand bezwaar maakt, lijkt me dat genoeg.

Gelukkig hoef ik er zelf maar één van de drie te doen knipoog_dicht.gif Enfin, ik denk nog ff hoe ik dat doe. Ik vind het zeer onnatuurlijk om in de derde persoon over mijzelf te gaan bidden. Ik vind het ook zeer onnatuurlijk om in de eerste persoon over mijzelf te bidden met toevoeging van mijn naam. Maar ik denk dat ik toch maar dat laatste ga doen (zoiets als, "wij bidden voor Pietje en mijzelf, Miepje, die dan en dan gaan trouwen"). Dat zal wel heel wat felicitaties bij de koffie na de Mis en potentiële extra kerkgangers met onze bruiloft gaan opleveren, denk ik widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 439
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

hoe onnatuurlijk ook, ik zou kiezen voor de derde persoon. Je bent daar niet "weg2 die toevallig wat leest", je bent daar "lector, die toevallig weg2 heet".

Maar dat is mijn gevoel hoor, inwisselbaar voor iedere betere mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hoe onnatuurlijk ook, ik zou kiezen voor de derde persoon. Je bent daar niet "weg2 die toevallig wat leest", je bent daar "lector, die toevallig weg2 heet".

Ik vind 't echt stom & raar. Maar inderdaad, en ik probeer sowieso altijd al zo onzichtbaar mogelijk te zijn in de kerk en zo min mogelijk op het priesterkoor te komen, dus puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik moet volgens mij morgen voor mezelf en mijn aanstaande gaan bidden in de Mis (hardop, door de microfoon, bedoel ik
hamer.gif
). Er wordt vanaf drie weken vantevoren elke zondag melding van gemaakt, en dat begint morgen. En morgen moet ik lezen (eerste lezing en voorbeden), vandaar.

Laat het weg en vraag de priester om het te zeggen.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hoe onnatuurlijk ook, ik zou kiezen voor de derde persoon. Je bent daar niet "weg2 die toevallig wat leest", je bent daar "lector, die toevallig weg2 heet".

Maar dat is mijn gevoel hoor, inwisselbaar voor iedere betere mening.

Je zou eigenlijk eens moeten achter zien te komen wat de bisschop of de paus doet als hij de Mis opdraagt en in het eucharistisch gebed zichzelf moet noemen. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Je zou eigenlijk eens moeten achter zien te komen wat de bisschop of de paus doet als hij de Mis opdraagt en in het eucharistisch gebed zichzelf moet noemen.
knipoog_dicht.gif

Ik weet 't eigenlijk niet (ben toch al bij diverse pontificale Missen geweest). Kan het me niet herinneren. CvW of Bona, weten jullie dat? Zou volgens mij kunnen zijn: 1. in derde persoon, 2. dat stukje door een andere priester laten bidden, 3. voor alle bisschoppen bidden. Mja, deel 2 en 3 zijn niet zo handig voor mij ... al zou ik het weg kunnen laten en Roderick (die aan het einde nog een stukje gebed doet, en daar heel af en toe ook wel nog een voorbede die dan van toepassing is toevoegd), voor ons laten bidden. Nou ja, ik bespreek het zometeen wel met 'm in de sacristie smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Jalikaatje kan zich even niet inhouden

Over 11 maanden en 3 dagen ben ik zijn vrouw!

Wat fijn! Ik kijk er al naar uit om jullie voorbereidingen mee te kunnen volgen dus post tzt maar veel, ik vind dat hele wedding-by-proxy-ding veel te leuk. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Heer, wij bidden om zegen voor hen die gaan trouwen: Susje en Zusje,

en Pietje en mij, Miepje, uw onwaardige dienares"

Bwaaah, nee! widegrin.gif Ik ben toch blij dat de diaken, die er toevallig ook was (meestal is er alleen een priester) de intenties op zich nam, was het hele probleem gelijk opgelost knipoog_dicht.gif Behalve dan dat ik zelf later per ongeluk een verkeerde tijd van de huwelijksviering van 'Susje en Zusje' (die we van de huwelijksvoorbereiding in de parochie kennen) noemde bloos.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

wedding-by-proxy-ding veel te leuk.
knipoog_dicht.gif

Wedding-by-proxy-ding? Please enlighten me, His unworthy servant knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn inmiddels alweer anderhalve maand getrouwd en het is zo fijn samen!

Nu zijn we nog steeds bezig met de 'nasleep' van de bruiloft: albums zijn inmiddels opgehaald, helft van de bedankkaartjes gestuurd, de andere helft moet richting Nederland samen met het ouderalbum voor m'n ouders plus DVDs van de dienst en DVDs met foto's van onze andere fotografe.

Dat herinnert me eraan dat ik even moet checken hoeveel het kost om een pakket van 2 kilo naar NL te sturen... puh2.gif

Hoe gaan de voorbereidingen bij de rest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk Esther! Het lijkt mij wel fijn dat je er erna ook nog mee bezig bent, anders val je in zo'n gat....

Hier gaat het goed. Vriendlief gaat vandaag zijn pak uitzoeken. De bloemen moeten nog vastgelegd. Aanstaand weekend gaan we de liturgie in elkaar knutselen (met name de bladmuziek erbij zoeken en in boekvorm maken), vlaaien moeten nog besteld, ik moet nog 1x mijn jurk passen, onze namen moeten nog op de bedankkaartjes, bedankjes moeten worden opgehaald, antennelintjes moet ik verder maken..... euh zo lijkt het nog heel erg veel haha. Maar het valt wel mee, we zijn er bijna! Wel leuk dat het nu echt bijna is big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij zijn inmiddels alweer anderhalve maand getrouwd en het is zo fijn samen!

Ieeeehhh!! Ik kan niet wachten! big-smile.gif (nou ja .. ik heb maar gewoon te wachten ... maar de tijd vliegt sowieso, dus geeft niks widegrin.gif).

Quote:
Nu zijn we nog steeds bezig met de 'nasleep' van de bruiloft: albums zijn inmiddels opgehaald, helft van de bedankkaartjes gestuurd, de andere helft moet richting Nederland samen met het ouderalbum voor m'n ouders plus DVDs van de dienst en DVDs met foto's van onze andere fotografe.

Ook leuk, lijkt me! smile.gif Ik heb afgelopen zaterdag bij de Kruidvat al ff zitten bladeren in wat voorbeeldalbums van wat je daar met digitale foto's kunt laten maken. Wij krijgen namelijk alleen een DVD van de fotografe. Daar dan nog een bups digitale foto's van amateurfotografen bij (incl. genomen met mijn eigen toestel, waar we het weekend na de trouwerij dus per direct bijkunnen om via internet (wordt overigens niet hier, te openbaar*) mensen te verblijden smile.gif). Uit die hele verzameling zoeken we de mooiste uit om zo'n album samen te stellen.

* Als mijn dan-man het goed vindt, en er iets bij is waar onze gezichten niet opstaan, plaats ik hier misschien toch wel wat. We zullen zien.

DVD van de dienst zeg je trouwens ... hebben jullie een video-opname? Wij doen dat niet (vinden we te onrustig met ook de fotografe er nog bij), maar we gaan wel audio opnemen - dat kan in onze kerk heel gemakkelijk, rechtsstreeks op CD. We hebben al wat bestellingen daarvoor, o.a. van een oom die niet kan komen vanwege ziekte en voor familie in het buitenland. Wij gaan ons jawoord ook in de (draagbare) microfoon zeggen, vanwege die opname en omdat het sowieso leuk is voor de hele kerk om dat te horen (zelf heb ik bij trouwerijen vaak het jawoord gemist, als het in een grote ruimte was; ik vind dat altijd zonde).

Quote:
Hoe gaan de voorbereidingen bij de rest?

Heel goed; wel druk! Maar alles komt wel op tijd af; we hebben voor de komende weken een heel precies overzicht van wie wat wanneer doet (mijn vriend en ik en onze 2 ceremoniemeesters).


Samengevoegd:

Quote:

Leuk Esther! Het lijkt mij wel fijn dat je er erna ook nog mee bezig bent, anders val je in zo'n gat....

Nou ja .. in de wittebroodsweken heb je ook wel andere dingen te doen (al zullen wij gewoon lekker volkorenbrood blijven eten, mgoed) engel.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Als mijn dan-man het goed vindt, en er iets bij is waar onze gezichten niet opstaan, plaats ik hier misschien toch wel wat. We zullen zien.

Dat vind ik nou een goed idee!! Ben heel benieuwd hoe je er in een trouwjurk uitziet!

Quote:

DVD van de dienst zeg je trouwens ... hebben jullie een video-opname? Wij doen dat niet (vinden we te onrustig met ook de fotografe er nog bij),

Je kunt toch ook een camera op een vaste plek zetten, onbemand? Dat heb ik ook wel eerder gezien. Dan heb je die onrust niet, ook natuurlijk niet de beste hollywood film, maar als je hem zo instelt dat alles goed te zien is, is het een mooie optie!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid