EulogÃa 0 Geplaatst 28 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2011 Waar in de bijbel worden de criteria voor een geldige bijbelse argumentatie gegeven? Als het zo duidelijk is kun je me vast een tekst laten zien waarin wordt gesproken voor het aantal citaten dat nodig is om iets te bewijzen. Laten we het bijbels houden en de speculatie en menselijke tradities buiten deze discussie houden. Ik denk dat dit komt van de volgende tekst. Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:1 Dit is nu de derde maal, dat ik tot u kom: op de verklaring van twee getuigen of van drie zal iedere zaak vaststaan. Dit gaat niet over bijbelteksten maar over menselijke getuigen in een rechtsgeschil. In dit geschil, deze discussie, haalde jij een getuige aan, namelijk Petrus, die volgens jou iets zei over de doop en het behoud. Er zullen meerdere van dergelijke getuigen moeten zijn om een vaststaande zaak te hebben, bijvoorbeeld Paulus, Jakobus, Mattheüs, Markus, Lucas, Johannes, Judas. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 28 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2011 Nogmaals: in die tekst gaat het over menselijke getuigen in een rechtsgeschil binnen de gemeente. Ik ben het niet eens met jouw uitleg van die teksten die er imho niet in besloten ligt en er door jou op wordt geprojecteerd. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 28 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2011 BOT? Link naar bericht Deel via andere websites
andrew_ryan 0 Geplaatst 29 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2011 Ik denk dat de volgende tekst wel van belang is.Mar 16,16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. Dit getuigd maar weer eens dat het Christendom (en de gristenen zelf) helemaal niet zo liefdevol is/zijn. [knip] Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 29 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2011 Admod note:Persoonlijke aanval verwijderd. Andrew_ryan, we hoeven elkaar niet zwart te maken om ons punt te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Enola Gay 0 Geplaatst 30 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2011 Ik denk dat de volgende tekst wel van belang is.Mar 16,16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. en kinderen die doodgeboren worden? vindt de tekst op zich nogal eenzijdig overkomen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten