Spring naar bijdragen

je ultieme reis


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Als tijd en geld allebei geen rol zouden spelen, zou ik erg graag eens een paar maanden door Europa treinen. Dat klinkt misschien wat minder exotisch dan reizen die eerder genoemd werden in dit topic, maar het lijkt me gewoon ontzettend mooi om al die Europese steden eens te leren kennen.

Dat is het ook. Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rajasthan is mooi! Wat zou je er graag willen zien en doen?

Ooit een pelgrimstocht te voet doen lijkt me ook wel heel bijzonder, misschien ooit naar Compostella ofzo.

Ik zou graag Jodphur bezoeken. Voorts las ik iets over een superdeluxe treinreis door dat gebied als ware de Raj nooit weggeweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zou graag Jodphur bezoeken. Voorts las ik iets over een superdeluxe treinreis door dat gebied als ware de Raj nooit weggeweest.

Oh, ja, dat soort dingen is niet aan mij besteed persoonlijk, maar je hebt daar inderdaad zo'n prachtige luxetrein. Ik vraag me af hoeveel het zou kosten, sowieso veel maar of het India-veel is of Westers veel is nog maar de vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oh, ja, dat soort dingen is niet aan mij besteed persoonlijk, maar je hebt daar inderdaad zo'n prachtige luxetrein. Ik vraag me af hoeveel het zou kosten, sowieso veel maar of het India-veel is of Westers veel is nog maar de vraag.

Zelfs voor westerse begrippen is het aardig aan de prijs. Kost iets maar dan heb je ook wat. Ben helaas de url kwijt, zal die opzoeken en vermelden.

Beetje backpacken door India lijkt me ook wel aardig, maar ik vrees dat ik teveel een luxedier ben...

Overigens zoek ik in India een beetje de Kipling/Jewel in the Crown sfeer en niet zo het Tussen-De-Heilige-Koeien-Ashram samenzijn-gevoel smile.gif

Ps. Leuke tagline van u. The Smiths roelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo we hebben de camping geboekt in Berlijn. Het is een echte aanrader voor elke tentende bekpekker Tentstation

Op kruipafstand van Berlin Hbf op het terrein van een oud zwembad.

Tentstation is situated on the premises of a closed-down outdoor swimming pool in the Mitte/Tiergarten districts of Berlin. The old pools and high-diving towers create an unique atmosphere. Playing beach volleyball in the pool, relaxing while watching movies projected onto a big screen or lightening a barbecue with the view of the television tower peering over the trees in the distance. These are only a few of the possibilities available for our guests from all over the world.

Vertaling Engels > Nederlands:

Cool, vet vet, überstoer... chill, nog beter en vetter! gewoon doen dus!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ohja, en de Sint Pieter zou zeker drie keer bezocht worden.
widegrin.gif

Ben net terug uit Rome en ben inderdaad drie keer bij de Sint Pieter geweest! (Zat niet in de planning.) Eerste keer naar binnen, tweede keer chillen op het plein en de derde keer er langs gelopen. Echt. Wauw. party.gif

Het lijkt me ook nog wel een keer leuk om met de trein een beetje door Europa te trekken. En dan samen met wat vrienden (stuk of vijf ofzo? een klein groepje).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Ik had graag naar Tibet willen gaan. Maar zolang de Chinezen daar zitten, heb ik er niet zoveel zin in. Mongolië heeft een soortgelijke cultuur, dus lijkt het me gaaf om daarnaar toe te gaan. En dan wel met de Trans-Mongolië Express. Waarvoor ik eerst de Trans-Siberië Express moet nemen. Helaas bestaat de Moskou Express die van Hoek van Holland naar Moskou ging niet meer, anders had ik die ook kunnen nemen. Vanaf Wenen schijnt wel een mooie treinlijn naar Moskou te bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had graag naar Tibet willen gaan. Maar zolang de Chinezen daar zitten, heb ik er niet zoveel zin in. Mongolië heeft een soortgelijke cultuur, dus lijkt het me gaaf om daarnaar toe te gaan. En dan wel met de Trans-Mongolië Express. Waarvoor ik eerst de Trans-Siberië Express moet nemen. Helaas bestaat de Moskou Express die van Hoek van Holland naar Moskou ging niet meer, anders had ik die ook kunnen nemen. Vanaf Wenen schijnt wel een mooie treinlijn naar Moskou te bestaan.

Cool! Tibet is een land dat me al jaren interesseert en nu ik Tibetaans studeer begint het toch wel weer te kriebelen om daar ooit eens heen te gaan, hoewel ik vrees dat het een teleurstelling zou worden. Wat trouwens ook kan, is een reis naar Ladakh maken, een noordelijk stukje India dat eigenlijk geografisch, cultureel en religieus meer aanleunt tegen Tibet dan tegen India. Ik ben er een paar jaar geleden geweest en ik vond het echt prachtig, het landschap is overweldigend en de mensen zijn erg vriendelijk en het eten is heerlijk en, last but not least, je kan er schitterende kloosters bezoeken die vaak heel goed bewaard zijn gebleven en geen culturele revolutie over zich heen gekregen hebben zoals vele kloosters in Tibet zelf. Ik vond het destijds echt een prachtige plek, maar er zijn deze zomer zware overstromingen geweest dus ik weet niet precies hoeveel er verwoest is en hoe zeer het aan te raden valt om er heen te gaan voorlopig... (Nuja, voorlopig, je moet sowieso in de zomer gaan, in de winter is het niet toegankelijk door de zware sneeuwval.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een aantal van de dingen die ik doodgraag ooit eens zou willen doen:

-over land naar India reizen, liefst liften/OV maar met eigen vervoer moet ook nog wel gezellig zijn, kun je onderweg ook reisgenoten oppikken, en er dan ook echt voldoende tijd voor uittrekken zodat je niet gehaast bent en kan blijven plakken op interessante plaatsen onderweg

-een tijd op m'n eentje rondtrekken zonder geld, zonder vaste plannen en met niet meer spullen dan je kan dragen, en gewoon zien waar je terechtkomt en hoe je aan eten en slaapplaats komt

-eens voor langere tijd ergens gaan meewerken aan de vormgeving van een alternatief woonproject, een ecovillage of commune oid, heb zo'n dingen wel al gedaan maar te kort om iets echt te zien groeien

-gewoon voor onbepaalde tijd vertrekken en de wereld rond reizen! er is zoveel te zien, zoveel te doen, dat gewoon kunnen gaan beleven en niet vastzitten aan een baan, studie of huurcontract lijkt me fantastisch

Euh, ja, er zit wel een bepaald thema in he.
widegrin.gif

Quote:

Als tijd en geld allebei geen rol zouden spelen, zou ik erg graag eens een paar maanden door Europa treinen. Dat klinkt misschien wat minder exotisch dan reizen die eerder genoemd werden in dit topic, maar het lijkt me gewoon ontzettend mooi om al die Europese steden eens te leren kennen.

All of the above.

Verder wil ik echt een keer naar Iran en Israel (of sowieso een jaartje door het Midden-Oosten trekken ofzo) en hoop dat de tijd dat het daar wat veiliger wordt en de tijd dat ik genoeg geld voor zo'n reis heb ongeveer samenvallen. (Uiteraard ben ik ook voor vrede in het Midden-Oosten als ik nooit genoeg verdien om er heen te gaan. puh2.gif )

Wat me ook héél gaaf lijkt is met een team taalwetenschappers naar de Kaukasus gaan en daar een onbeschreven taal documenteren. Helaas is de plek waar al die geweldige taaltjes te vinden zijn ook een van de regio's waar je momenteel níet wil zitten (Dagestan). Maar backpacken in de wat rustigere delen van de Kaukasus lijkt me ook al wat.

Nog meer onrealistische dromen: Vloeiend Russisch leren spreken en dan met de Trans-Siberische (volgens mij is dat niet leuk als je met niemand kunt praten). Een jaartje in Tsjechië wonen. In Oost-Turkije rondreizen.

[Misschien had ik toch maar Slavistiek, Kaukasiologie of Midden-Oostenstudies moeten doen. hamer.gif ]

Meer realistische plannen zijn

- meer van Europa te ontdekken, vooral in het Oosten. Couchsurfing is voor mij de leukste manier om plaatsen echt te leren kennen.

- Afgelopen zomer ben ik naar een toneelcursus in het Esperanto in Minsk geweest, dat lijkt me echt tof om volgend jaar weer te doen. En dan met z'n allen naar het Esperantojongerencongres in Kiev. party.gif

- Op een eenwieler met een rugzakje door Nederland (als ik ooit geld heb voor een goede 26" eenwieler...)

- Te voet naar Taizé of iets anders pelgrim-achtigs. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk zeg! Voor al die plannen teken ik ook wel. widegrin.gif Ooit een van de uitstervende mini-taaltjes in India gaan onderzoeken lijkt me ook echt fantastisch maar daar ben ik dan toch te weinig taalwetenschapper voor vrees ik.

Couchsurfing is inderdaad fantastisch, als je ooit in Krakau gaat couchsurfen heb ik nog wel een adresje voor je, Olorin en ik zijn voorbije zomer echt bij de meest fantastische kerel van Krakau terechtgekomen. knipoog_dicht.gif

Is dat wat, dat Esperanto-wereldje? Ik heb als tiener wel een tijdje Esperanto geleerd en ik vond het erg makkelijk en op zich wel leuk, maar ik kreeg uit mijn bescheiden contacten in dat wereldje een beetje de indruk dat het, in plaats van de open en internationale club die ik verwacht had, een beetje een stelletje zeurende navelstaarders waren die drie weken ruzie konden maken over de vertaling van één woord.

Te voet naar Compostella zou ik echt graag ooit eens doen, en ik wil ook ooit in India wel eens te voet een pelgrimstocht meemaken, net omdat dat daar nog enorm levend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, misschien moet ik eens een Esperantotopic in de Koffiebar openen. big-smile.gif

Volgens mij kunnen we zo een reisgroep voor alternatief reizen opstarten Iria. Ga je ook mee enwieleren?

Krakau staat inderdaad op mijn lijst van steden waar ik nog naartoe moet, tegen die tijd mail ik je wel even. ^^

Quote:

Ik had nog helemaal nooit van de taal Esparanto gehoord, maar na wat googelen moet ik toch zeggen dat ik het erg interessant vind. Misschien ga ik dat ook wel proberen te leren (het probleem is dat ik alle talen wel zou willen leren
knipoog_dicht.gif
...)

Dan is Esperanto wel een mooi begin want binnen een paar weken kun je al gesprekken houden/mailen met andere talengekken. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had nog helemaal nooit van de taal Esparanto gehoord, maar na wat googelen moet ik toch zeggen dat ik het erg interessant vind. Misschien ga ik dat ook wel proberen te leren (het probleem is dat ik alle talen wel zou willen leren
knipoog_dicht.gif
...)

Hihi ik ken je probleeem knipoog_dicht.gif Zit ik ook mee. Ik wil nog Deens, Noors en spaans leren haha. Gelukkig heb ik een talenknobbel engel.gif

Maar mijn droom reis zou naar Australie gaan. Met het oog eerst een maand daar door te brengen. Ik vlieg erheen, en wil heel graag naar Adelaide. Dat is een plaats met de meeste kerken van heel de wereld big-smile.gif Lijkt me machtig om te zien! Dan terug naar Nederland, en kijken of het emigreren waard is.. Ik ben totaal verliefd op het land. Het weer, het leven.. natuurlijk zijn er ook keerpunten, maar daarom is het ook maar een idee hahaha yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dit moment heb ik geen ultieme reisdoelen. Wel zou ik graag eens naar de berg Athos gaan. Dit is een heilige berg in het oosters-orthodoxe christendom waar ontzettend veel kloosters zijn die het spiritueel hart vormt van de orthodoxie. Het lijkt me zeer inspirerend om daar eens heen te trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dit wel een leuk topic! Ik hoor steeds over nieuwe talen of plaatsen (zoals die berg Athos) waar ik nog nooit van gehoord heb en die toch erg bijzonder en ook wel belangrijk zijn. Volgens mij heb ik ook hier op het forum (maar niet in dit topic) voor het eerst iets over Taizé gelezen; hierdoor is mijn leven toch een bijzondere ervaring rijker!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hihi ik ken je probleeem
knipoog_dicht.gif
Zit ik ook mee. Ik wil nog Deens, Noors en spaans leren haha. Gelukkig heb ik een talenknobbel
engel.gif

Maar mijn droom reis zou naar Australie gaan. Met het oog eerst een maand daar door te brengen. Ik vlieg erheen, en wil heel graag naar Adelaide. Dat is een plaats met de meeste kerken van heel de wereld
big-smile.gif
Lijkt me machtig om te zien! Dan terug naar Nederland, en kijken of het emigreren waard is.. Ik ben totaal verliefd op het land. Het weer, het leven.. natuurlijk zijn er ook keerpunten, maar daarom is het ook maar een idee hahaha
yes.gif

Wist je al dat Esther van op dit forum in Australië woont sinds een tijd? Misschien moet je haar eens wat dingen vragen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid